-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ «ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо»
Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції. Сума забезпечення: 20 000.00 грн. (Двадцять тисяч гривень 00 копійок) гривень. Вид забезпечення: електронна банківська гарантія. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначено у тендерній документації.
Завершена
1 885 083.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 425.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 425.41 UAH
Номер:
95324bab8f0b4bc1998d384c385d8b2c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-19-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.04.2021 00:00
Період моніторингу:
19.04.2021 13:31 - 14.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
від 16.04.2021 № 260
м. Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Західного
офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 16.04.2021 № 260
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4
UA-2020-12-01-006719-c 01.12.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору додатковими угодами від 22.01.2021 №2, від 25.01.2021 №3, від 08.02.2021 №4, від 09.02.2021 №5, від 10.02.2021 №6, від 02.04.2021 № 7 встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, привести у відповідність до вимог Закону істотні умови договору та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 01.12.2020 № 142, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.12.2020, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" (далі - ТОВ"ЕКОТЕХНОІНВЕСТ"), протокол засідання тендерного комітету від 22.12.2020 № 146, повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2020, договір про постачання природного газу від 02.01.2021 № 200 (далі – Договір), додаткові угоди від 18.01.2021 №1, 22.01.2021 №2, 25.01.2021 №3, 08.02.2021 №4, від 09.02.2021 №5, від 10.02.2021 №6, від 02.04.2021 №7, від 23.04.2021 №8 до Договору, повідомлення про внесення змін до Договору від 18.01.2021, 22.01.2021, 25.01.2021, 10.02.2021, 02.04.2021, 23.04.2021 пояснення Замовника, отримані через електронний кабінет від 27.04.2021 (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час укладання та внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону внесено зміни до істотних умов договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону.
Моніторингом встановлено, що за результатами процедури відкритих торгів протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 22.12.2020
№ 146 визначено переможця ТОВ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір від 22.12.2020.
На дату укладання договору №200 від 02.01.2021 (далі – Договір), сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі, ціну за одиницю товару, а саме: природного газу, яка згідно пункту 3.1 Договору становила 4920,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м., та яка запропонована переможцем ТОВ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ".
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до істотних умов договору встановлено, що між Замовником та ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (далі – сторони) укладені додаткові угоди від 22.01.2021 № 2, від 25.01.2021 № 3, від 08.02.2021 № 4, від 09.02.2021 № 5, від 10.02.2021 № 6, від 02.04.2021 № 7, від 23.04.2021 № 8 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
На запит Управління від 22.04.2021 Замовником надано через електронну систему закупівель пояснення щодо підстав збільшення ціни природного газу, експертні висновки Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № Ц-1/3, від 04.01.2021 № Ц-1/4, від 04.01.2021 № Ц-1/5, від 05.01.2021 № Ц-5/2, які містять інформацію щодо ціни на природний газ (ресурс січня 2021 передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» та експертні висновки Харківської торгово-промислової палати від 16.03.2021 № 659/21, від 14.04.2021
№ 906/21, щодо приведеної вартості природного газу на європейських хабах до кордону України у березні, квітні 2021 року згідно даних, розміщених на офіційному веб сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа» (далі – ТБ «Українська енергетична біржа») за адресою в мережі Internet: https://www.ueex.com.ua.
Додатковою угодою від 22.01.2021 №2 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору без збільшення суми Договору та збільшено ціну газу за 1000 куб. м на 10 %, при цьому вартість газу згідно змінених умов склала 5412,00 грн. з ПДВ.
Відповідно до наданого Замовником експертного висновку Київської торгово-промислової палати №Ц-1/3 від 04.01.2021, на підставі якого додатковою угодою від 22.01.2021 №2 внесено зміни до Договору, середньоринкова вартість газу, що склалася станом на 22.12.2020, становила 7 165,51грн. з ПДВ за тис. куб. м.
Додатковою угодою від 25.01.2021 №3 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору без збільшення суми Договору та збільшено ціну газу за 1000 куб. м на 10 %, при цьому вартість газу згідно змінених умов склала 5 953,20 грн. з ПДВ.
Відповідно до наданого Замовником експертного висновку Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 Ц-1/4, на підставі якого додатковою угодою від 25.01.2021 №3 внесено зміни до Договору, середньоринкова вартість газу, що склалася станом на 29.12.2020, становила
7 721,99 грн. з ПДВ за тис. куб. м.
Додатковою угодою від 08.02.2021 №4 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору без збільшення суми Договору та збільшено ціну газу за 1000 куб. м на 10 %, при цьому вартість газу згідно змінених умов склала 6 548,52 грн. з ПДВ за тис. куб. м.
Відповідно до наданого Замовником експертного висновку Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 №Ц-1/5, на підставі якого додатковою угодою від 08.02.2021 №4 внесено зміни до Договору, середньоринкова вартість газу, що склалася станом на 30.12.2020, становила
8 105,88 грн. з ПДВ за тис. куб. м.
Додатковою угодою від 09.02.2021 №5 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору без збільшення суми Договору та збільшено ціну газу за 1000 куб. м на 10 %, при цьому вартість газу згідно змінених умов склала 7 203,27 грн. з ПДВ. за тис. куб. м.
Відповідно до наданого Замовником експертного висновку Київської торгово-промислової палати від 05.01.2021 №Ц-5/2, на підставі якого додатковою угодою від 09.02.2021 №5 внесено зміни до Договору, середньоринкова вартість газу, що склалася станом на 05.01.2021, становила
8 590,00 грн. з ПДВ за тис. куб. м.
Додатковою угодою від 10.02.2021 №6 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору без збільшення суми Договору та збільшено ціну газу за 1000 куб. м на 10 %, при цьому вартість газу згідно змінених умов склала 7 923,70 грн. з ПДВ за тис. куб. м.
Відповідно до наданого Замовником експертного висновку Київської торгово-промислової палати від 05.01.2021 №Ц-5/2, на підставі якого додатковою угодою від 10.02.2021 №6 внесено зміни до Договору, середньоринкова вартість газу, що склалася станом на 05.01.2021, становила
8 590,00 грн. з ПДВ за тис. куб. м.
При цьому, зазначені експертні висновки не містять інформації про коливання ціни газу на ринку в проміжках між датами укладання додаткових угод від від 22.01.2021 №2, від 25.01.2021 №3, від 08.02.2021 №4, від 09.02.2021 №5, від 10.02.2021 №6 до Договору, у зв'язку з чим внесення змін до Договору на підставі експертних висновків №Ц-1/3 станом на 22.12.2020, №Ц-1/4 станом на 29.12.2020, №Ц-1/5 станом на 30.12.2020, № Ц-5/2 станом на 05.01.2021,в яких вказані ціни на газ станом на окрему дату, є необґрунтованим.
Крім того, на дату укладання Договору (02.01.2021) переможцю торгів ТОВ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" було відомо про ціну на газ станом на 22.12.2020, 29.12.2020, 30.12.2020.
Натомість, тендерна пропозиція ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» становила 4 920,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м на момент проведення аукціону, та за результатами проведеного аукціону – 4 920,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м.
Враховуючи те, що наведені Замовником довідки (експертні висновки) не містять у своєму змісті інформації про підтвердження факту коливання ціни на товар (природний газ) і її порівняння з ринковою ціною станом на дату, з якої почали змінюватись ціни на ринку у бік збільшення (тобто наявності коливання), а отже вони є неналежними документами для підтвердження наявності підстав щодо укладання додаткових угод від 22.01.2021 №2, від 25.01.2021 №3, від 08.02.2021 №4, від 09.02.2021 №5, від 10.02.2021 №6 до Договору та не є підставою для зміни істотних умов Договору.
Крім того, додатковою угодою від 02.04.2021 №7 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору без збільшення суми Договору та підвищено ціну газу за 1000 куб. м, що підлягає постачанню, і склала 8 715,27 грн. з ПДВ, тобто ціна зросла на 9,98 %.
Моніторингом встановлено, що відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов договору обґрунтовується листом ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» від 30.03.2021 №186-21, щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару (газу) за договором з наступними додатками: експертний висновок (висновок про вартість) Харківської торгово-промислової палати від 16.03.2021 №Ц-659/21.
Моніторингом встановлено, що експертний висновок Харківської торгово-промислової палати від 16.03.2021 № 659/21, на підставі якої укладено додаткову угоду від 02.04.2021 № 7, не підтверджує коливання ціни на природний газ пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку в період між укладенням додаткової угоди № 6 та додаткової угоди № 7 виходячи з наступного.
Зазначена інформація експертний висновок (висновок про вартість) Харківської торгово-промислової палати відображає висновки експерта щодо середньоринкової вартості, що склалася проміжку з 03.03.2021 по 08.03.2021, а саме: середньоринковий ріст цін на газ на німецькому хабі NCG коливався до 4,44%, на німецькому хабі GASPOOL - 4,24%, нідерландському хабі TTF – 2,56%.
Аналізом інформації, розміщеної на сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа» https://bets.ueex.com.ua/, на яку посилається Харківська торгово-промислова палата, встановлено, що приведена вартість природного газу на європейських хабах до кордону України з 03.03.2021 по 08.03.2021 зросла на: німецькому хабі NCG на 4,44%, на німецькому хабі GASPOOL - 4,24%, нідерландському хабі TTF – 2,92%.
Проте згідно додаткової угоди від 02.04.2021 № 7 ціну газу за 1000 куб. м. сторонами збільшено на 9,98 %.
Законом встановлено імперативну норму, згідно з якою істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених частиною п’ятою статті 41 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Згідно роз’яснення Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості.
Враховуючи те, що експертний висновок Харківської торгово-промислової палати від 16.03.2021 № 659/21, на підставі якої укладено додаткову угоду від 02.04.2021 № 7, не підтверджує коливання ціни на природний газ пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку в період між укладенням додаткової угоди № 6 та додаткової угоди № 7, а саме: з 03.03.2021 по 08.03.2021, а отже є неналежним документом для підтвердження наявності підстав щодо укладання додаткової угоди від 02.04.2021 №7 до Договору про зміну ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків та не є підставою для зміни істотних умов Договору.
Водночас, відповідно до інформації, розміщеної на сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа» https://bets.ueex.com.ua/, на яку посилається Київська торгово-промислова палата, середньозважена ціна природного газу (передоплата ресурс січня, лютого) складала:
- станом на 31.12.2020 – 7 588,21 з ПДВ за тис. куб. м.;
- станом на 22.01.2021 – 7 591,10 з ПДВ за тис. куб. м.;
- станом на 25.01.2021 – 7 591,10 з ПДВ за тис. куб. м.;
- станом на 08.02.2021 – 8 071,17 з ПДВ за тис. куб. м.;
- станом на 09.02.2021 – 8 071,17 з ПДВ за тис. куб. м.;
- станом на 10.02.2021 – 8 071,17 з ПДВ за тис. куб. м..
Крім того відповідно до інформації, розміщеної на сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа» https://bets.ueex.com.ua/, на яку посилається Харківська торгово-промислова палата щодо приведеної вартості природного газу на європейських хабах до кордону України у березні, квітні 2021 року :
- станом на 02.04.2021 – на німецькому хабі NCG ціна газу становила
9 625,25 з ПДВ за тис. куб. м.; на німецькому хабі GASPOOL – 9 600,24 з ПДВ за тис. куб. м.; на нідерландському хабі TTF – 9 458,55 з ПДВ за тис. куб. м.
- станом на 23.04.2021 – на німецькому хабі NCG ціна газу становила
10 959,02 з ПДВ за тис. куб. м.; на німецькому хабі GASPOOL – 10 920,24 з ПДВ за тис. куб. м.; на нідерландському хабі TTF – 10 855,61 з ПДВ за тис. куб. м.
Аналізом вищевказаної інформації встановлено, що середньоринковий ріст цін на газ коливався протягом періоду з 02.01.2020 по 23.04.2021 до 44,42% .
Проте, загалом за період з 02.01.2021 по 23.04.2021 сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни газу за 1000 куб. м. на 91,31 %.
Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону безпідставно внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару шляхом укладання додаткових угод від 22.01.2021 №2, від 25.01.2021 №3, від 08.02.2021 №4, від 09.02.2021 №5, від 10.02.2021 №6 та від 02.04.2021 № 7 до Договору та не дотримано вимоги щодо пропорційності збільшення ціни за одиницю товару відповідно до збільшення ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку.
Період усунення порушень:
13.05.2021 11:53 - 28.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
13.05.2021 11:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо заперечення до висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради (далі – замовник) «ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо», оприлюдненого в електронній системі закупівель 13.05.2021року.
У пункті 3 констатуючої частини оприлюдненого висновку Держаудитслужби України зазначено, що «за результатами моніторингу закупівлі установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону». Замовник заперечує на вищезазначений висновок Держаудитслужби України з огляду на таке.
При внесенні змін до істотних умов Договору № 200 від 02.01.2021 р. в частині зміни ціни за одиницю товару Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради керувався п. 5 ч.2 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме: істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Зміна ціни за одиницю товару не більше, ніж на 10 відсотків, не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі. Тобто, йдеться про збільшення ціни за одиницю без збільшення загальної вартості. У цьому випадку для того, щоб дотриматися вимоги щодо не допущення збільшення загальної суми договору, замовнику необхідно здійснити пропорційне зменшення обсягу закупівлі товару.
Для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій) про підвищення цін на ринку відповідної продукції.
Статтею 12 Закону України «Про ринок природного газу» постачання природного газу здійснюється за цінами, що вільно встановлюються між постачальником та споживачем.
Згідно з Роз`ясненням Мінекономрозвитку від 27.10.2016 року N3302-06/34307-06 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договору, i виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін.
З цього роз`яснення випливає, що у кожній наступній додатковій угоді ціна може змінюватись, (в тому числі збільшуватись) до 10% на одиницю товару, в порівнянні з ціною на одиницю товару узгоджену у попередній додатковій угоді якою була змінена ціна товару.
На підставі отриманих від постачальника експертних висновків вносилися зміни до Договору № 200 від 02.01.2021 р., а саме були укладені додаткові угоди від 22.01.2021 №2, від 25.01.2021 №3, від 08.02.2021 №4, від 09.02.2021 №5, від 10.02.2021 №6, від 02.04.2021 № 7, тобто кожна додаткова угода до договору № 200 від 02.01.2021р. була укладена із врахуванням офіційних даних, зазначених в експертних висновках Київської торгово-промислової палати.
Перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, не є вичерпним або обмеженим.
Інформація торгово-промислової палати та спеціалізованої асоціації трейдерів, що здійснюють торгівлю природним газом є належними допустимим доказами, що можуть засвідчити факт коливання ціни на ринку природного газу в певний період часу.
Аналогічний висновок зроблено у постанові Верховного суду від 29.03.2019 року у справі №826/6926/17 (п.27 мотивувальної частини постанови у розділі позиція Верховного суду).
Таким чином, на підставі вищевказаних офіційних документів, у додаткових угодах можливо простежити зміну ціни на природний газ протягом періоду, що розглядається, проаналізувати коливання ціни на ринку природного газу в певні проміжки часу, що відображало динаміку ціни на ринку природного газу.
З огляду на вищезазначене, Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради вважає, що Висновок є необґрунтованим, а викладені в ньому доводи прийняті в наслідок помилкового та суб’єктивного аналізу, без всебічного дослідження наявних документів та обставин, в супереч вимогам законодавства. Таким чином, відсутні порушення при внесенні змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом.
Дата публікації звіту:
20.05.2021 13:30
Запити/Пояснення
Номер:
76def1452b2c48f49862d09282bc45a8
Назва:
про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
22.04.2021 09:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі ProZorro за номером ID: UA-2020-12-01-006719-c та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 19.04.2020, далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Під час проведення моніторингу встановлено, що на веб-порталі Уповноваженого органу в електронній системі «ProZorro» Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради (далі – Замовник) оприлюднено процедуру, відповідно до якої укладено договір з товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ"код юридичної особи в ЄДРПОУ (34933742) про постачання природного газу (ДК 021:2015:09120000-6: Газове паливо) від 02.01.2021 за №200.
Згідно з пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій) про коливання цін на ринку відповідної продукції.
В зв’язку з вищевикладеним, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме:
- які обґрунтування та документи були використані щодо коливання ціни товару при укладанні додаткових угод від 22.01.2021 №2, 25.01.2021 №3, 08.02.2021 №4, 09.02.2021 №5, від 10.02.2021 №6, від 02.04.2021 №7 до Договору від 02.01.2021 за №200?
Пояснення та документальні підтвердження необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту відповідно до статті 8 Закону.
Номер:
9797e49a611c45429f11dead4d19bebc
Назва:
Відповідь на моніторинг
Дата опублікування:
27.04.2021 11:49
Опис:
В результаті проведеної процедури відкриті торги UA-2020-12-01-006719-c Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради укладено з ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» договір постачання природного газу від 02.01.2021 року №200 на суму 1 013 618,40 грн з річним обсягом постачання до 206 020 куб.м., ціною 4 920,00 грн за 1000 куб.м., з урахуванням ПДВ.
За результатом аукціону переможцем визначено ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» з найменшою ціновою пропозицією, яка є найбільш економічно вигідною та не являється аномально низькою ціною. Аномальна низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі, згідно з п.3 ч.1 ст,1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час оцінки тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації закладом причин для відхилення даної пропозиції не було виявлено, про що було оприлюднено протокол розгляду тендерних пропозицій, згідно до ст.29 п.12 Закону.
ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» спираючись на результати проведених закупівель ресурсів природного газу на 2021 рік звернулося на адресу Департаменту з листами: від 14.01.2021 №53-21/3; від 14.01.2021 №53-21/3; від 15.01.2021 №53-21/2; від 18.01.2021 №53-21/4; від 20.01.2021 №53-21/5; від 30.03.2021 №186-21; від 15.04.2021 № 411-21 з пропозицією перегляду ціни природного газу та надало підтверджуючі документи щодо коливання ціни газу, а саме - експертні висновки Київської Торгово-Промислової палати № Ц-1/3 від 04.01.2021 року, № Ц-1/4 від 04.01.2021 року, № Ц-1/5 від 04.01.2021 року, № Ц-5/2 від 05.01.2021 року, № Ц-5/2 від 05.01.2021року та Харківської Торгово-Промислової палати № 659/21 від 16.03.2021 року, № 906/21 від 14.04.2021 року. Розглянувши вказані вище документи, з метою безперебійного отримання природного газу для потреб закладів освіти Хмельницької міської територіальної громади та керуючись п.2 ч.5 ст.41 Закону тендерним комітетом Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради прийнято рішення про підняття ціни на товар - природний газ «ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо», та, відповідно, було укладено додаткові угоди до договору постачання природного газу від 02.01.2021 №200, а саме
- від 22.01.2021 №2 умови якої розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 04.01.2021 з ціною за 1000 куб.м. природного газу 5412,00 грн.
-від 25.01.2021 №3 умови якої розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 08.01.2021 з ціною за 1000 куб.м. природного газу 5953,20 грн.
-від 08.02.2021 №4 умови якої розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 12.01.2021 з ціною за 1000 куб.м. природного газу 6548,52 грн.
-від 09.02.2021 №5 умови якої розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 15.01.2021 з ціною за 1000 куб.м. природного газу 7203,27грн.
- від 10.02.2021 №6 умови якої розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 18.01.2021 з ціною за 1000 куб.м. природного газу 7923,70 грн.
-від 02.04.2021 №7 умови якої розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 15.03.2021 з ціною за 1000 куб.м. природного газу 8715,27 грн.
- від 23.04.2021 №8 умови якої розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 07.04.2021 з ціною за 1000 куб.м. природного газу 9412,49 грн.
Тобто збільшення ціни за одиницю товару згідно укладених додаткових угод не суперечить п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатки:
1. Копія договору постачання природного газу від 02.01.2021 №200 з додатками завантажено в електонний майданчик.
2. Копії листів з експертними висновками Київської Торгово-Промислової палати, Харківської Торгово-Промислової палати та копії додаткових угод до Договору про постачання природного газу додаються.