-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад № 4 "Малятко" Кремінської міської ради Луганської області, розташованого за адресою: вул. Лиманська (Куйбишева), 71, м. Кремінна, Луганської області
Завершена
18 057 048.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 90 286.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 90 286.00 UAH
Номер:
68c84096c9064877bc57bfd364e617d6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-23-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2021 00:00
Період моніторингу:
23.04.2021 09:54 - 20.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
22.04.2021 179
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 22.04.2021 № 179
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
13 UA-2020-12-01-009125-b 01.12.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Строй-Клуб Плюс» встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону № 922.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, правильності заповнення форм документів затверджених уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922, правильності заповнення форм документів, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту будівництва, енергозбереження, архітектури та містобудування Луганської обласної державної адміністрації на 2020 рік; правильність заповнення форм документів затверджених уповноваженим органом; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 17.11.2020 (протокол № 179); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Приватного підприємства «Строй-Клуб Плюс» (далі – ПП «Строй-Клуб Плюс»), повідомлення про намір укласти договір з переможцем від 28.12.2020; договір про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2.
За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію ПП «Строй-Клуб Плюс» з остаточною ціновою пропозицією в сумі 14 890 999,00 гривень.
Проведеним моніторингом встановлено, що пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерною документацією визначено, що учасник обов’язково подає для участі в закупівлі копію ліцензії на право виконання робіт передбачених тендерною документацією, якщо отримання ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України.
Крім того, пунктом 5 відповідного розділу тендерної документації визначено кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, а саме підпунктом 7 у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону. При цьому учасник відповідає за отримання та наявність в нього всіх необхідних дозволів, декларацій, ліцензій, сертифікатів та інших документів, які необхідні для виконання робіт.
Так, у технічному завданні Замовник визначив обсяги робіт за предметом закупівлі, які належать до протипожежного призначення та підлягають ліцензуванню, згідно Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VІІІ від 02.03.2015, зокрема, роботи визначені локальними кошторисами: 2-1-4 на вогнезахист та 2-1-13 на пожежну сигналізацію (Додаток № 5 до тендерної документації). Однак, ПП «Строй-Клуб Плюс» у складі тендерної пропозиції надано власну сканкопію ліцензії виданої Державною архітектурно-будівельною інспекцією України № 46-Л від 07.08.2018 щодо господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками але не надано ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922 Замовник відхиляє тендерну пропозицію якщо вона не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31, Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Строй-Клуб Плюс» та уклав договір про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2 на загальну суму 14 890 999,00 гривень.
Частиною четвертою статті 41 Закону № 922 визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Аналізом договору про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2 встановлено, що його умови відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця ПП «Строй-Клуб Плюс». А саме, розділ 2. "Строки виконання робіт (будівництва об’єкта)" містить пункт 2.1. Початок виконання робіт – «__»___2021 року, але не раніше оформлення дозвільних документів на початок виконання будівельних робіт, в той час як умовами проекту договору та відповідно тендерною пропозицією ПП «Строй-Клуб Плюс» визначено пункт 2.1. Початок виконання робіт – «__»___2020 року, але не раніше оформлення дозвільних документів на початок виконання будівельних робі. Розділ 22. "Інші умови Договору" договору про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2 містить пункт 22.4 Договір укладено у двох примірниках по одному для кожної Сторони, в той час як умовами проекту договору та відповідно тендерною пропозицією ПП «Строй-Клуб Плюс» визначено пункт 22.4 Договір укладено у двох примірниках по одному для кожної Сторони. Договір містить______пронумерованих сторінок, завізованих Сторонами. Невідповідність умов договору про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2 умовам проекту договору, та відповідно, змісту тендерної пропозиції переможця ПП «Строй-Клуб Плюс», є порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону. Відповідно до пункту 2 статті 43 Закону № 922 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень:
28.04.2021 17:08 - 18.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.04.2021 17:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1. Проведеним моніторингом встановлено, що пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерною документацією визначено, що учасник обов’язково подає для участі в закупівлі копію ліцензії на право виконання робіт передбачених тендерною документацією, якщо отримання ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України. Крім того, пунктом 5 відповідного розділу тендерної документації визначено кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, а саме підпунктом 7 у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону. При цьому учасник відповідає за отримання та наявність в нього всіх необхідних дозволів, декларацій, ліцензій, сертифікатів та інших документів, які необхідні для виконання робіт. Так, у технічному завданні Замовник визначив обсяги робіт за предметом закупівлі, які належать до протипожежного призначення та підлягають ліцензуванню, згідно Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VІІІ від 02.03.2015, зокрема, роботи визначені локальними кошторисами: 2-1-4 на вогнезахист та 2-1-13 на пожежну сигналізацію (Додаток № 5 до тендерної документації). Однак, ПП «Строй-Клуб Плюс» у складі тендерної пропозиції надано власну сканкопію ліцензії виданої Державною архітектурно-будівельною інспекцією України № 46-Л від 07.08.2018 щодо господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками але не надано ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення. Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922 Замовник відхиляє тендерну пропозицію якщо вона не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31, Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Строй-Клуб Плюс» та уклав договір про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2 на загальну суму 14 890 999,00 гривень.
Відповідь.
Відповідно до частини 1 «Порядок подання тендерних пропозицій» Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що Учасник подає для участі в закупівлі: «… копію ліцензії на право виконання робіт передбачених тендерною документацією, якщо отримання ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України». На виконання цієї умови, учасником ПП «Строй-Клуб Плюс» у складі своєї тендерної пропозиції надано Ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів (файл «38.Ліцензія з додатком.PDF»).
Що стосується виконання робіт, передбачених локальним кошторисом 2-1-4 на вогнезахист та 2-1-13 на пожежну сигналізацію, то ці роботи виконуються спеціалізованою організацією з відповідною ліцензією, шляхом укладання учасником договору субпідряду. Вартість названих робіт, відповідно до кошторису учасника, складає 336448,37 грн. з ПДВ, що становить 2,25 % від пропозиції учасника. Враховуючи об’єм спеціалізованих робіт, учасник у складі своєї тендерної пропозиції не повинен був зазначати субпідрядну організацію, яка буде виконувати роботи з монтажу пожежної сигналізації, адже вимога про зазначення субпідрядних організацій у тендерній пропозиції діє лише для тих субпідрядних організацій, які будуть виконувати роботи в обсязі не менше 20%.
Виходячи з наведеного, Департамент не мав жодних правових підстав на відхилення тендерної пропозиції ПП «Строй-Клуб Плюс» у процедурі (UA-P-2020-11-20-004323-c).
Крім того, відповідно до пункту 3 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини 2 статті 31 цього Закону, а саме під час укладання договору про закупівлю. Так, ПП «Строй-Клуб Плюс», на виконання цієї вимоги, під час укладання Договору будівельного генпідряду, надало копію будівельної ліцензії свого підприємства, та копію ліцензії Підприємства, яке буде здійснювати роботи протипожежного призначення по об’єкту.
Отже, законних підстав для відхилення тендерної пропозиції ПП «Строй-Клуб Плюс» по закупівлі (UA-P-2020-11-20-004323-c) у Замовника не було.
2. Частиною четвертою статті 41 Закону № 922 визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Аналізом договору про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2 встановлено, що його умови відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця ПП «Строй-Клуб Плюс». А саме, розділ 2. "Строки виконання робіт (будівництва об’єкта)" містить пункт 2.1. Початок виконання робіт – «__»___2021 року, але не раніше оформлення дозвільних документів на початок виконання будівельних робіт, в той час як умовами проекту договору та відповідно тендерною пропозицією ПП «Строй-Клуб Плюс» визначено пункт 2.1. Початок виконання робіт – «__»___2020 року, але не раніше оформлення дозвільних документів на початок виконання будівельних робі.
Відповідь.
Що стосується Дати початку робіт, у зв’язку із тим, що Договір № 2 від 13.01.2021 року укладався вже в 2021 році, в ньому не можливо було зазначити дату початку виконання робіт 2020 рік, яка значилась у проекті договору, оскільки він вже минув.
3. Розділ 22. "Інші умови Договору" договору про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2 містить пункт 22.4 Договір укладено у двох примірниках по одному для кожної Сторони, в той час як умовами проекту договору та відповідно тендерною пропозицією ПП «Строй-Клуб Плюс» визначено пункт 22.4 Договір укладено у двох примірниках по одному для кожної Сторони. Договір містить______пронумерованих сторінок, завізованих Сторонами. Невідповідність умов договору про закупівлю робіт від 13.01.2021 № 2 умовам проекту договору, та відповідно, змісту тендерної пропозиції переможця ПП «Строй-Клуб Плюс», є порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону. Відповідно до пункту 2 статті 43 Закону № 922 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Відповідь.
Відповідно до п.8 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості як проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що і було зроблено Замовником. «Проект документа», відповідно до «Словника термінів документознавства» - це попередній варіант документа, призначений для розгляду, тобто це не остаточний документ, який не можливо коригувати, а це документ який набуде статусу юридичного документу після узгодження сторонами всіх його умов та підписання, відповідно до вимог законодавства.
За Вашою думкою, зазначення у договорі реквізитів Замовника, які не були зазначені у проекті договору в Тендерній документації теж є порушенням Закону і може слугувати причиною його розторгнення, чи відсутність крапок та ком у ньому?
Разом з тим, частина 4 статті 41 Закону, на яку Ви посилаєтесь, передбачає:
«Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі /спрощеної закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі».
Тобто, в цій частині статті 41 мова йде про заборону під час укладання договору змінювати ціну тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару), яка склалась за результатом аукціону, окрім деяких випадків, коли це можливо. Що стосується закупівлі, то ціна, яка склалася за результатами аукціону повністю відповідає ціні, яка вказана в договорі генерального підряду № 2 від 13.01.2021 року, а саме 14890999,00 грн.
Враховуючи наведене, вважаємо ваші міркування з цього питання надуманими та не підкріпленими жодною нормою закону та такими що свідчать про формальний підхід до моніторингу закупівель та небажання розбиратися у тлумаченні термінів та норм законодавства України.
Дата публікації звіту:
07.05.2021 08:19