Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення пункту 3 частини першої статті 19 Закону, пункту 3 частини другої статті 21 Закону та пункту 4 частини другої статті 33 Закону
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону, частини п’ятої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушенням вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 березня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, оприлюднення інформації про закупівлю,.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи ПрАТ «Харківенергозбут» (далі – Замовник) від 30.11.2020 року №2, тендерну пропозицію Товариства з обмеженню відповідальності «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМ «СОЛЛІ-ПЛЮС» (далі – ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМ «СОЛЛІ-ПЛЮС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.12.2020 №1/18/11, повідомлення про намір укласти договір від 18.12.2020 року, договір від 29.12.2020 №158/20 (далі – Договір), додаткова угода від 29.12.2020 №1 до Договору.
За наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та звіт про результати проведення процедури закупівлі не містять інформацію щодо місця поставки товарів або місця виконання робіт чи надання послуг, що не відповідає вимогам пункту 3 частини першої статті 19 Закону, пункту 3 частини другої статті 21 Закону та пункту 4 частини другої статті 33 Закону.
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації відсутня електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками, що є порушенням Замовником пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
Також, за наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 4 Додатку 3 тендерної документації містить вимогу щодо застосування заходів із захисту довкілля. При цьому, не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Зазначене є порушенням Замовником частини п’ятої статті 23 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМ «СОЛЛІ-ПЛЮС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, додатком 3 тендерної документації визначено, що учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції таблицю відповідності запропонованого товару технічній специфікації згідно Додатка 3 до тендерної документації із зазначенням у графі 3 таблиці технічних характеристик запропонованого учасником товару.
При цьому, надана учасником ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМ «СОЛЛІ-ПЛЮС» таблиця відповідності запропонованого товару від 15.12.2020 №986 містить лише 2 графи, та не містить графу 3 з технічними характеристиками запропонованого товару.
Отже, учасником ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМ «СОЛЛІ- ПЛЮС» у складі тендерної пропозиції подано таблицю відповідності, яка не відповідає вимогам, визначеним в тендерній документації.
Відповідно до абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМ «СОЛЛІ-ПЛЮС», визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір.
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМ «СОЛЛІ-ПЛЮС» надано лист-згоду щодо погодження з істотними умовами договору від 15.12.2020 №931.
Одночасно, відповідно підпунктом 4.3. проекту договору визначено, що у разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за товар здійснюється протягом 20 (двадцяти) банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. Підпунктом 4.4 проекту договору визначено, що джерело фінансування закупівлі: місцевий бюджет.
При цьому, підпунктом 4.3 укладеного за результатами проведення процедури закупівлі договору від 29.12.2020 №158/20 визначено, що джерело фінансування закупівлі: власні кошти. Підпункт 4.4 в договорі від 29.12.2020 №158/20 взагалі відсутній.
Отже, умови договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМ «СОЛЛІ-ПЛЮС», що є порушенням частини четвертої статті 41 Закону.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення вимоги пункту одинадцятого частини першої статті 10 Закону, повідомлення про внесення змін до договору, внесених додатковою угодою від 29.12.2020 №1, Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель 05.01.2021 року, що на 1 день пізніше терміну, визначеного пунктом одинадцятим частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
29.03.2021 13:31 - 13.04.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.03.2021 13:31