-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Кури бройлери заморожені 1-ї категорії; чверть куряча заморожена, філе куряче заморожене
Завершена
2 330 461.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 652.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 652.30 UAH
Номер:
da2752ce139e4598bddbaedd9959a8ee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-07-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.12.2021 00:00
Період моніторингу:
07.12.2021 11:40 - 30.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.12.2021 № 416
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1 UA-2020-11-27-005746-a 27.11.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти адміністрації Немишлянського району Харківської області на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи від 27.11.2020 № 257, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Хазар» ЛТД (далі – ТОВ фірма «Хазар» ЛТД), повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2020, договір про закупівлю від 11.01.2021 № 10 (далі - Договір), додаткові угоди від 16.01.2021 № 1, від 28.04.2021 № 2, від 15.09.2021, від 14.12.2021 № 4 та від 23.12.2021 № 5, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю.
За результатами моніторингу установлено, що у пункті 5 розділу 3 тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції, зокрема, рішення або повідомлення про державну реєстрацію потужностей для виду діяльності – транспортування (для транспортування предмету тендеру повідомленим в таблиці спеціалізованим автотранспортом). Також, передбачив надання документу про державну реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів щодо виду діяльності – реалізація (пункт 3 розділу 5 тендерної документації).
Слід зазначити, що предметом даних торгів є товар, а саме: кури бройлери заморожені 1-ї категорії, чверть куряча заморожена, філе куряче заморожене. Товар повинен відповідати умовам ГОСТ, ДСТУ або ТУ, які діють на момент проведення процедури закупівлі (пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації).
Згідно із розділом 10 Правил транспортування та зберігання Національного стандарту України ДСТУ 3143:2013 М’ясо птиці. Загальні технічні умови (зі зміною № 1) транспортні засоби для перевезення м’яса птиці мають відповідати таким вимогам, як зокрема, забезпечувати температуру, зазначену в пункті 4.3, протягом усього часу транспортування. Відповідно до пункту 4.3. температурний режим у товщі м’язів продукту повинен відповідати показникам, наведеним у таблиці 1. Так, таблицею 1 визначено, зокрема, що замороженим є м’ясо птиці, яке зберігається протягом усього періоду після заморожування температуру у товщі м’язів не вище ніж мінус 8 0С включно. Заморожене м’ясо не підлягає повторному заморожуванню.
Учасник ТОВ фірма «Хазар» ЛТД у складі тендерної пропозиції надав рішення про державну реєстрацію від 09.02.2017 № 1778 «Про розгляд можливості присвоєння державного реєстраційного номера потужності
ТОВ фірма «Хазар» ЛТД», повідомлення про державні реєстрації потужностей від 27.11.2017 № 39.1/1974 та від 15.05.2018 № 391/1480, відповідно до яких потужностям присвоєно особисті державні реєстраційні номери r-UA-20-29-1778, r-UA-20-29-2984 та r-UA-20-29-4025 відповідно, з метою їх використання за видом діяльності: діяльність, пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 0С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: транспортування та реалізація, чим не дотримав вимог пункту 5 розділу 3 та пункту 3 розділу 5 тендерної документації, оскільки не підтвердив можливість реалізації та постачання товару, який є предметом закупівлі, з дотриманням особливих (відповідних) умов його збереження.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ фірма «Хазар» ЛТД, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
28.12.2021 17:31 - 14.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.12.2021 17:31
Запити/Пояснення
Номер:
f3b87282ec644b799855aeaf54527758
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.12.2021 10:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі курей бройлерів заморожених 1-ї категорії, чвертей курячих заморожених, філе курячого замороженого (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-27-005746-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Крім цього, просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо уповноваженої особи, яка прийняла рішення про визначення переможцем торгів ТОВ фірма «Хазар» ЛТД та, яка відповідальна за оприлюднення інформації про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
186fb79e1a6340589c5cbfd17b7a6d16
Назва:
Пояснення (інформація, документи)
Дата опублікування:
21.12.2021 16:25
Опис:
Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради стосовно поставлених питань під час проведення моніторингу процедури публічної закупівлі курей бройлерів заморожених 1-ї категорії, чвертей курячих заморожених, філе курячого замороженого (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-27-005746-a) повідомляє наступне.
1) З урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275, Замовником під час розрахунку очікуваної вартості предмету закупівлі був застосований метод порівняння ринкових цін шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної статистичної інформації про рівень цін на товари, які складають предмет закупівлі, проведення статистичних розрахунки виведення зваженого значення очікуваної вартості. Зокрема досліджувалися ринкові ціни у торгівельних мережах м. Харкова та Харківської області, а також інформація про середні споживчі ціни на товари (послуги) на офіційному сайті Державної служби статистики України за посиланням http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/ct/sctp/Arch_sctp_u.htm.
2) Пунктом 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) встановлено, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
При цьому, Постанову від 11.10.2016 № 710 доповнено пунктом 4-1 згідно з Постановою Кабінету Міністрів від 16.12.2020 №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», яка набрала чинність з 19.12.2020, тобто вже після того, як Замовником було оприлюднено оголошення про закупівлю за номером ID: UA-2020-11-27-005746-a.
Отже, на час проведення даної закупівлі у Замовника був відсутній обов’язок щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
Враховуючи викладене, Замовник не розміщував вказану інформацію в мережі Інтернет.
3) Уповноваженою особою Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради є Халіна Надія Миколаївна, яка була призначена на посаду згідно наказу № 51 від 01.03.2019 р. (копія якого надається)
Номер:
4f3ef2a166da462aac6f0b026616b759
Назва:
Арґументоване заперечення
Дата опублікування:
05.01.2022 14:00
Опис:
28.12.2021 року на порталі уповноваженого органу Prozorro в публічній закупівлі UA-2020-11-27-005746-а на закупівлю ДК 021:2015: код 15110000-2 М’ясо (кури бройлери заморожені 1 категорії; чверть куряча заморожена; філе куряче заморожене) був оприлюднений висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі.
Згідно даного висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язав Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради (далі – Замовник) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Як підставу для зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) Північно-східний офіс Держаудитслужби вказав на те, що: «Замовник, на підставі п. 2 частини першої ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) не відхилив пропозицію ТОВ фірма «Хазар» ЛТД, оскільки Учасник ТОВ фірма «Хазар» ЛТД у складі тендерної пропозиції надав рішення про державну реєстрацію від 09.02.2017 № 1778 «Про розгляд можливості присвоєння державного реєстраційного номера потужності ТОВ фірма «Хазар» ЛТД», повідомлення про державні реєстрації потужностей від 27.11.2017 № 39.1/1974 та від 15.05.2018 № 391/1480, відповідно до яких потужностям присвоєно особисті державні реєстраційні номери r-UA-20-29-1778, r-UA-20-29-2984 та r-UA-20-29-4025 відповідно, з метою їх використання за видом діяльності: діяльність, пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 0С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: транспортування та реалізація, чим не дотримав вимог пункту 5 розділу 3 та пункту 3 розділу 5 тендерної документації, оскільки не підтвердив можливість реалізації та постачання товару, який є предметом закупівлі, з дотриманням особливих (відповідних) умов його збереження.»
Замовник закупівлі — Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради, не погоджується із висновком про результати моніторингу (далі Висновок) оскільки висновок є незаконним, таким, що заснований на невірно встановлених обставинах, у зв’язку з чим надає аргументовані заперечення.
У відповідності до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому, у ч. 2 ст. 22 Закону, зазначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, як: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Так, пп. «в» п. 1 розділу 5 тендерної документації «Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги, установленi статтею 17 Закону» було встановлено, що учасники у складі пропозиції повинні надати: «рішення або повідомлення про державну реєстрацію потужностей для виду діяльності – транспортування, яке видане тій особі, яка, згідно з пропозицією учасника, фактично використовує, керує (буде використовувати, керувати), задіює (задіє в майбутньому) для транспортування предмету тендеру повідомлений в таблиці спеціалізований автотранспорт».
Отже, Замовником не встановлювалася вимога, про наявність у рішенні або повідомленні про державну реєстрацію потужностей для виду діяльності – транспортування, наданого учасником зазначення будь-якої інформації стосовно дотримання температурного режиму під час їх використання для транспортування харчових продуктів.
У складі пропозиції ТОВ фірма «Хазар» ЛТД було надано рішення про реєстрацію потужності № 1778 від 09.02.2017р. про присвоєння особистого державного реєстраційного номеру потужності ТОВ фірма «Хазар» ЛТД (фактичне місце зайняття господарчої діяльності згідно заяви: 61070, м. Харків, вул. Ак. Проскури, 1, корп. 51) на якій здійснюється діяльність, пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 100 С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: зберігання, інші види діяльності, а саме: пакування, зберігання, транспортування - № UA-20-29-1778.
Таким чином, учасником ТОВ фірма «Хазар» ЛТД була виконана вимога про надання рішення або повідомлення про державну реєстрацію потужностей для виду діяльності – транспортування.
Що стосується підтвердження можливості реалізації та постачання товару, який є предметом закупівлі, з дотриманням особливих (відповідних) умов його збереження, то в п. 1 розділу 5 «Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги, установленi статтею 17 Закону» тендерній документації для підтвердження можливості поставляти предмет закупівлі у відповідності до вимог пунктів 25.7.4. 29.4 та згідно Додатку 19 до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Мінтранс від 14.10.1997 № 363 від учасників вимагалося надання інформації про наявність: спеціалізованого автотранспорту - рефрижераторів не менше чотирьох одиниць; свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів на спеціалізований автотранспорт. Крім того, у відповідності до приписів ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від учасників закупівлі вимагалося надання експлуатаційного дозволу оператора ринку, що провадить діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
Вказані вимоги тендерної документації ТОВ фірма «Хазар» ЛТД були виконані, що у свою чергу підтверджує можливість вказаного Учасника здійснювати постачання предмету закупівлі: м’яса (курей бройлерів заморожених 1 категорії; чверті курячої замороженої; філе курячого замороженого) у відповідності до вимог та правил, встановлених чинним законодавством України.
Крім того, хочемо зазначити наступне.
Згідно ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу. Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл.
Як вже зазначалося, в пропозиції ТОВ фірма «Хазар» ЛТД наявний експлуатаційний дозвіл № 20-29-91 від 08.06.2017р., який має реєстраційний номер потужності a-UA-20-29-91-0-CS, виданий на потужність за адресою: 61070, м. Харків, вул. Ак. Проскури, 1, корп. 51, тобто за адресою, за якою зареєстровані і потужності із зберігання, інші види діяльності, а саме: пакування, зберігання, транспортування за реєстраційним № UA-20-29-1778.
Отже, при наявності у ТОВ фірма «Хазар» ЛТД експлуатаційного дозволу, для можливості здійснювати діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, для транспортування м’яса курей, здійснювати окрему реєстрацію транспортних засобів є взагалі необов’язково.
Також, згідно ч. 2 ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Державна реєстрація потужностей здійснюється компетентним органом шляхом внесення відповідної інформації до реєстру на безоплатній основі. Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 39 від 10.02.2016р. затверджено Порядок проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам (далі – Порядок).
При цьому, Державна реєстрація потужностей здійснюється компетентним органом шляхом внесення відповідної інформації до реєстру, згідно до наданої оператором ринку заяви, встановленої форми з відміткою у розділі 5 «Інший вид діяльності» в графі 5.8. транспортування, що здійснюють перевезення харчових продуктів, у тому числі продуктів тваринного походження, та для яких потрібне дотримання температурного режиму.
Отже, форма рішення (повідомлення) та інформація щодо дотримання температурного режиму зазначається у ньому саме компетентним органом, який проводить державну реєстрацію потужності, як: «діяльність, пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 100 С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: зберігання, інші види діяльності, а саме: пакування, зберігання, транспортування» та не може буди вказана в іншій спосіб згідно приписів вказаного Порядку.
Враховуючи викладене, вважаємо висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 28.12.2021 року щодо процедури закупівлі UA-2020-11-27-005746-а на закупівлю ДК 021:2015: код 15110000-2 М’ясо (кури бройлери заморожені 1 категорії; чверть куряча заморожена; філе куряче заморожене) незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
З метою скасування вказаного висновку Управлінням освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради буде поданий відповідний позов до Харківського окружного адміністративного суду у встановлений Законом термін.