-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Яловичина
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою. Більш детальна інформація щодо мови, якою повинні готуватися тендерні пропозиції зазначено у пункті 7 "Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції" розділу І "Загальні положення" тендерної документації, що додається до даного оголошення. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій — не вимагається. Математична формула для розрахунку приведеної ціни — не застосовується. Детальна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведено в Додатку 4 до тендерної документації.
Завершена
1 957 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 787.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 787.50 UAH
Номер:
d924c59877844d1aa5022e0e500fd5d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-17-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.11.2021 00:00
Період моніторингу:
17.11.2021 14:59 - 09.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
17.11.2021
№ 660
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.11.2021 № 660.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2020-11-27-010365-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору про закупівлю від 18.01.2021 року № 11 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України в межах законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника від 23.11.2020 року, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Бердичівська ковбасна фабрика» (далі – ТОВ «Бердичівська ковбасна фабрика») та фізичної особи-підприємця Лашхіа Лаши Омаровича (далі – ФОП Лашхіа Лаша Омарович), тендерна пропозиція переможця торгів фізичної особи-підприємця Якімець Андрія Вікторовича (далі – ФОП Якімець Андрій Вікторович), витяги з протоколів розгляду тендерних пропозицій від 24.12.2020 року № 171, від 31.12.2020 року №№ 180, 182, 183, повідомлення про намір укласти договір від 31.12.2020 року, договір про закупівлю від 18.01.2021 року № 11, додаткові угоди від 05.05.2021 року № 1, від 23.06.2021 року № 2 та від 18.10.2021 року № 3, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 22.11.2021 року.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника - переможця торгів ФОП Якімець Андрій Вікторович не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 1.4 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну умову, що тендерна пропозиція повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 року № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Якімець Андрій Вікторович містить накладений електронний підпис Якімець Андрія Вікторовича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Якімець Андрія Вікторовича не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги підпункту 1.4 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ФОП Якімець Андрій Вікторович, як таку, що не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
26.11.2021 13:32 - 11.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
26.11.2021 13:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Усунення виявлених порушень викладених у висновку Північного офісу Державної аудиторської служби України , шляхом припинення дії договору про закупівлю товару за державні кошти № 11 від 18.01.2021 року підписанням додаткової угоди про зменшення обсягів закупівлі та зміни строку дії договору до 01.12.2021 (включно) звіт про про виконання договору про закупівлю буде оприлюднено в строк відповідно до ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Дата публікації звіту:
02.12.2021 13:17
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення Замовником усунуто шляхом припинення дії договору про закупівлю.
Дата публікації:
10.12.2021 13:16
Запити/Пояснення
Номер:
c54407ba5e284a7baf50817fb59e0e0f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.11.2021 16:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.11.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Яловичина» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-27-010365-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Відповідно до частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю не більше ніж на 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
Слід також зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що Управлінням освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради додатковими угодами від 05.05.2021 року № 1 та від 18.10.2021 року № 3 до договору від 18.01.2021 року № 11 збільшено ціну на товар (яловичину).
Враховуючи вищевикладене, обґрунтуйте причини внесення змін до істотних умов вищевказаного договору, шляхом укладання додаткових угод 05.05.2021 року № 1 та 18.10.2021 року № 3 (з наданням документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни щодо кожного випадку, на підставі яких укладені зазначені додаткові угоди (листи, статистичні довідки та інше).
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
dc8528a0d22d42d28ad844bac966bc93
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
22.11.2021 18:07
Опис:
За результатами розгляду запиту про надання пояснення (Дата: 2021-11-17 16:35 ID: UA-M-2021-11-17-000027) Північного офісу Держаудитслужби, під час проведення моніторингу закупівлі по предмету «Яловичина» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-27-010365-b), відповідно до ч.5 ст. 8 Закону України “Про публічні закупівлі” інформуємо про наступне:
- Управлінням освіти і науки Бердичівської міської ради додатковими угодами від 05.05.2021 року № 1 та від 18.10.2021 року № 3 до договору від 18.01.2021 року № 11 було збільшено ціну за одиницю товару до 10 відсотків (яловичина), а саме:
1) Згідно листа № 98 від 20.04.2021 року від ФОП Якімець Андрія Вікторовича, щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків на Яловичину ДК 021:2015 -15110000-2 - М’ясо, встановлено коливання цін на дану продукцію з січня 2021 року по березень 2021 року, відповідно до довідок Головного управління статистики у Житомирський області: від 12.02.2021 № 03.2-16/1-43, від 15.03.2021 № 03.2-16/1-72, від 14.04.2021 № 03.2-16/1-106 (довідки додаються), в бік зростання за одиницю товару на 2,73%. Отже було збільшено ціну за одиницю товару на 2,73% (з 142,90 грн. на 146,80 грн.), (середня споживча ціна на яловичину у січні 2021 року була 148,16 грн., а у лютому 2021 року - 148,89. Тобто, ціна в порівнянні лютого 2021 року з січнем 2021 року зросла на 0,49%. Середня споживча ціна на яловичину у березні 2021 року була 152,20 грн. Тобто, ціна у порівнянні з лютим 2021 року зросла на 2,22%. Зростання ціни за одиницю товару на яловичину за період з січня 2021 року по березень 2021 року становить 2,73%).
2) Згідно листа № 112 від 30.09.2021р від ФОП Якімець Андрія Вікторовича щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків на Яловичину ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо, встановлено коливання цін на дану продукцію з травня 2021 року по серпень 2021 року відповідно до довідок Головного управління статистики у Житомирський області: від 15.06.2021 № 03.2-16/1-192, від 14.07.2021 № 03.2-16/1-219, від 13.08.2021 № 03.2-16/1-256, від 14.09.2021 № 03.2-16/1-307 (довідки додаються) в бік зростання за одиницю товару на 4,25%. Отже було збільшено ціну за одиницю товару на 4,23% (з 146,80 грн. на 153,00 грн.), (середня споживча ціна на яловичину у травні 2021 року була 152,92 грн., а у червні 2021 року – 153,72 грн. Тобто, ціна у порівнянні червня 2021 року з травнем 2021 року зросла на 0,52%. Середня споживча ціна на яловичину у липні 2021 року була 155,98 грн. Тобто, ціна у порівнянні з червнем 2021 року зросла на 1,47%. Середня споживча ціна на яловичину у серпні 2021 року була 159,51 грн. Тобто, ціна у порівнянні з липнем 2021 року зросла на 2,26%. Зростання ціни за одиницю товару на яловичину за період з травня 2021 року по серпень 2021 року становить 4,25%.)