• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

1 703 862.07 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 519.31 UAH
Номер: a43acbe2eedb4126bb4ce5a6f2d583a1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-14-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.07.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 14.07.2021 22:23 - 05.08.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 13.07.2021 № 358 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 13.07.2021 № 358 Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 9 UA-2020-11-24-002537-b 24.11.2020 Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради (ЄДРПОУ 02142276) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 56) 722-22-72, snopkovaolga23@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено недотримання Замовником норми частини шостої статті 33 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено не дотримання Замовником частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання укладання договору встановлено недотримання Замовником частини третьої, четвертої, сьомої статті 41 Закону, частини першої статті 647 Цивільного кодексу України. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено недотримання вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю у відповідності вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору) та в подальшому припинення зобов’язань за договором від 04.01.2021 року за №Е/397-20 з дотриманням положень Закону, Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі. Дата закінчення моніторингу: 02 серпня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), оприлюднення інформації про закупівлю у відповідності вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік (UA-P-2020-11-24-001850-a) згідно із яким заплановано проведення процедури закупівлі щодо якої здійснюється моніторинг, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерна документація затверджена рішенням тендерного комітету замовника із змінами (Протокол тендерного комітету від 24 листопада 2020р.), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 11.12.2020р., протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерна пропозиція учасника торгів ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ», протокол засідання тендерного комітету щодо розгляду пропозицій та обрання переможця торгів від 17.12.2020р., повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (дата публікації: 17 грудня 2020р.), договір від 04.01.2021 №Е/397-20 (далі – Договір) та додаткові угоди до нього від 13.01.2021 №1, від 10.03.2021 №2, від 10.03.2021 №3, від 10.03.2021 №4, пояснення замовника надані через електронну систему закупівель 28.07.2021. Наслідком моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 5.1. розділу 3 тендерної документації, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Учасник торгів на сторінці 7 тендерної пропозиції надав довідку №26/0201, яка датована від 04.11.2020 р. (раніше дати оприлюднення оголошення) згідно із якою учасник надає інформацію про наявність обладнання, однак довідка не містить інформацію про наявність матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до умов пункту 1 розділу 3 тендерної документації, учасником документи та інформація надаються які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації. Згідно із пунктом 4.2 проєкту договору, який міститься у додатку 4 до тендерної документації, Замовник зазначає наступну вимогу: якість електричної енергії, що постачається Споживачу має відповідати вимогам встановленим законодавством України, національними стандартами України, іншими нормативно-технічним документам, в тому числі ДСТУ EN 50160:2014. У складі тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» міститься Гарантійний лист щодо дотримання норм та стандартів ДСТУ EN 50160:2014 від 24.11.2020 р. № 13/0201 відповідно до якого гарантії дотримання технічних вимог предмету закупівлі згідно ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та іншим вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості, а також забезпечення замовника електричною енергією відповідно до його потреб, від імені ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» надає директор Наливайко Я.Ю. При цьому, підписантом цього Гарантійного листа є директор ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» Фесенко Є.О. Відповідно до Рішення ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» від 02.03.2020 Наливайко Я.Ю. виключена з переліку осіб, які мають право вчиняти дії від імені ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ». Поряд з цим у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю №18/0203 від 09.12.2020 р. зазначено, що директором цього товариства є Фесенко Є.О. Таким чином, тендерна пропозиція учасника у цій частині суперечить умовам п.6.1 тендерної документації. Відповідно до пункту 2 розділу 5 тендерної документації, Замовник не зобов’язаний приймати пропозиції, що містять інші помилки, аніж ті, що названо у цьому пункті. Замовник на запит Східного офісу Держаудитслужби надав Пояснення, але вони не спростовують виявлених порушень. Відповідно до частини першої статті 31 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» та визнав переможцем торгів, з яким укладено Договір від 04.01.2021 №Е/397-20. Аналізом умов Договору встановлено його невідповідність умовам проєкту договору, зокрема сторонами змінено умови п.2.5, п.9.5, п.13.1, п.15.1 Договору. Крім цього, Договір доповнено пунктом 13.8, зміст якого відсутній у проєкті договору. Поряд з цим слід зазначити, що у Додатку 4 до тендерної документації Замовник зазначив, що під час укладання договору даний проект договору може бути доповнений або скоригований, за згодою сторін, але в будь якому випадку без зміни істотних умов договору. Проте, зазначені умови тендерної документації суперечать нормі частини шостої статті 33 Закону, згідно із якою Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Крім цього, згідно із частиною третьою статті 41 Закону забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом. Отже, посилання у п.13.1 Договору на норму пункту третього статті 631 Цивільного кодексу України суперечить нормі частини 3 статті 41 Закону. Водночас, частиною четвертою статті 41 Закону визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. З урахуванням норми пункту другого частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону. Продовж періоду з січня по березень поточного року до Договору укладено ряд додаткових угод. При цьому місце укладання договору та додаткових угод «місто Черкаси», тоді як відповідно до частини першої статті 647 Цивільного кодексу України, договір є укладеним за місцезнаходженням юридичної особи, яка зробила пропозицію укласти договір, якщо інше не встановлено договором. Згідно із тендерною документацією та повідомленням про намір укласти договір місцезнаходженням Замовника є місто Кривий Ріг. За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 5.5. Договору від 04.01.2021 №Е/397-20 (далі Договір), ціна цього Договору та ціна за одиницю Товару може змінюватись у випадках передбачених статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник без посилань на відповідний пункт частини п’ятої статті 41 Закону вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт/год до 2,54 грн (з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) (на дату підписання Договору становила 2,01 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії). Замовник на запит Східного офісу Держаудитслужби надав Пояснення щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, разом з якими надав експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 16.02.2021 за №№О-161/01, О-161/02, О-161/03, видані товариству з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» (Постачальник за Договором), в пунктах 6 яких зафіксовано середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) за І декаду січня (01-10) 2021р., ІІ декаду січня (11-20) 2021р., за 21 день січня (11-31) 2021р., за січень вцілому, за І декаду лютого (01-10) 2021 року за даними результатів торгів, оприлюднених ДП «Оператор ринку» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед». Отже, експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 16.02.2021 за №№О-161/01, О-161/02, О-161/03 не є підтвердженням коливання фактичної ціни електричної енергії РДН з урахуванням податку на додану вартість та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, яка визначалась у додаткових угодах до Договору від 10.03.2021 № 2, від 10.03.2021 № 3, від 10.03.2021 № 4. За даними ДП «Оператор ринку», який забезпечує відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднено результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозважену ціну за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати. Відповідно, у січні 2021 середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН за місяць становила 1462,52 грн/МВт.год, у лютому 2021 – 1632,56 грн/МВт.год, у березні 2021 – 1374,25 грн/МВт.год. На дату укладання Договору та станом на дати укладання додаткових угод до нього: 04.01.2021 – 1347,56 грн/МВт.год, 10.03.2021 – 1236,30 грн/МВт.год). Отже, за результатами торгів, оприлюднених на вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед», середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН на дату укладання Договору, у січні 2021 року та у березні 2021 року була меншою, ніж планова ціна електричної енергії за 1 кВт год, яка визначена у розмірі 2,01 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії. Водночас, Замовник протягом березня поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год у розмірі 2,01 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) шляхом укладання додаткових угод, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, зокрема у березні-2021 року до 2,54 грн за 1 кВт год. З огляду на те, що середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН, у період січня-березня 2021 року коливалась у бік зменшення, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ (додаткові угоди від від 10.03.2021 № 2, від 10.03.2021 № 3, від 10.03.2021 № 4 до Договору, чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, згідно із яким збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів. Крім цього, аналізом оприлюднення інформації щодо змін до договору встановлено, що Замовник оприлюднив інформацію щодо додаткової угоди №10, яка не має відношення до Договору, та стосується взаємовідносин за договором №Е/168-20 від 15.01.2020, що суперечить частині сьомій статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 03.08.2021 13:34 - 18.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 03.08.2021 13:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділ освіти виконкому Інгулецької райнної у місті ради надає Протокол (щодо моніторингу органом державного фінансового контролю), додаткову угоду №5 (щодо анулювання додаткових угод №2 від 10.03.2021: №3 від 10.03.2021 та №4 від 10.03.2021), додаткову угоду на розірвання Договору з 01.09.2021 року
Дата публікації звіту: 10.08.2021 15:52

Запити/Пояснення