-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
1 703 862.07
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 519.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 519.31 UAH
Номер:
a43acbe2eedb4126bb4ce5a6f2d583a1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-14-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.07.2021 00:00
Період моніторингу:
14.07.2021 22:23 - 05.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
13.07.2021 № 358
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 13.07.2021 № 358
Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
9 UA-2020-11-24-002537-b 24.11.2020 Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради (ЄДРПОУ 02142276) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено недотримання Замовником норми частини шостої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено не дотримання Замовником частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання укладання договору встановлено недотримання Замовником частини третьої, четвертої, сьомої статті 41 Закону, частини першої статті 647 Цивільного кодексу України.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено недотримання вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю у відповідності вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору) та в подальшому припинення зобов’язань за договором від 04.01.2021 року за №Е/397-20 з дотриманням положень Закону, Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі.
Дата закінчення моніторингу: 02 серпня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), оприлюднення інформації про закупівлю у відповідності вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік (UA-P-2020-11-24-001850-a) згідно із яким заплановано проведення процедури закупівлі щодо якої здійснюється моніторинг, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерна документація затверджена рішенням тендерного комітету замовника із змінами (Протокол тендерного комітету від 24 листопада 2020р.), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 11.12.2020р., протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерна пропозиція учасника торгів ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ», протокол засідання тендерного комітету щодо розгляду пропозицій та обрання переможця торгів від 17.12.2020р., повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (дата публікації: 17 грудня 2020р.), договір від 04.01.2021 №Е/397-20 (далі – Договір) та додаткові угоди до нього від 13.01.2021 №1, від 10.03.2021 №2, від 10.03.2021 №3, від 10.03.2021 №4, пояснення замовника надані через електронну систему закупівель 28.07.2021.
Наслідком моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 5.1. розділу 3 тендерної документації, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник торгів на сторінці 7 тендерної пропозиції надав довідку №26/0201, яка датована від 04.11.2020 р. (раніше дати оприлюднення оголошення) згідно із якою учасник надає інформацію про наявність обладнання, однак довідка не містить інформацію про наявність матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до умов пункту 1 розділу 3 тендерної документації, учасником документи та інформація надаються які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації.
Згідно із пунктом 4.2 проєкту договору, який міститься у додатку 4 до тендерної документації, Замовник зазначає наступну вимогу: якість електричної енергії, що постачається Споживачу має відповідати вимогам встановленим законодавством України, національними стандартами України, іншими нормативно-технічним документам, в тому числі ДСТУ EN 50160:2014.
У складі тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» міститься Гарантійний лист щодо дотримання норм та стандартів ДСТУ EN 50160:2014 від 24.11.2020 р. № 13/0201 відповідно до якого гарантії дотримання технічних вимог предмету закупівлі згідно ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та іншим вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості, а також забезпечення замовника електричною енергією відповідно до його потреб, від імені ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» надає директор Наливайко Я.Ю. При цьому, підписантом цього Гарантійного листа є директор ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» Фесенко Є.О. Відповідно до Рішення ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» від 02.03.2020 Наливайко Я.Ю. виключена з переліку осіб, які мають право вчиняти дії від імені ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ». Поряд з цим у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю №18/0203 від 09.12.2020 р. зазначено, що директором цього товариства є Фесенко Є.О.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника у цій частині суперечить умовам п.6.1 тендерної документації. Відповідно до пункту 2 розділу 5 тендерної документації, Замовник не зобов’язаний приймати пропозиції, що містять інші помилки, аніж ті, що названо у цьому пункті.
Замовник на запит Східного офісу Держаудитслужби надав Пояснення, але вони не спростовують виявлених порушень.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» та визнав переможцем торгів, з яким укладено Договір від 04.01.2021 №Е/397-20.
Аналізом умов Договору встановлено його невідповідність умовам проєкту договору, зокрема сторонами змінено умови п.2.5, п.9.5, п.13.1, п.15.1 Договору. Крім цього, Договір доповнено пунктом 13.8, зміст якого відсутній у проєкті договору.
Поряд з цим слід зазначити, що у Додатку 4 до тендерної документації Замовник зазначив, що під час укладання договору даний проект договору може бути доповнений або скоригований, за згодою сторін, але в будь якому випадку без зміни істотних умов договору. Проте, зазначені умови тендерної документації суперечать нормі частини шостої статті 33 Закону, згідно із якою Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Крім цього, згідно із частиною третьою статті 41 Закону забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом. Отже, посилання у п.13.1 Договору на норму пункту третього статті 631 Цивільного кодексу України суперечить нормі частини 3 статті 41 Закону. Водночас, частиною четвертою статті 41 Закону визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
З урахуванням норми пункту другого частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Продовж періоду з січня по березень поточного року до Договору укладено ряд додаткових угод. При цьому місце укладання договору та додаткових угод «місто Черкаси», тоді як відповідно до частини першої статті 647 Цивільного кодексу України, договір є укладеним за місцезнаходженням юридичної особи, яка зробила пропозицію укласти договір, якщо інше не встановлено договором. Згідно із тендерною документацією та повідомленням про намір укласти договір місцезнаходженням Замовника є місто Кривий Ріг.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 5.5. Договору від 04.01.2021 №Е/397-20 (далі Договір), ціна цього Договору та ціна за одиницю Товару може змінюватись у випадках передбачених статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник без посилань на відповідний пункт частини п’ятої статті 41 Закону вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт/год до 2,54 грн (з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) (на дату підписання Договору становила 2,01 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії).
Замовник на запит Східного офісу Держаудитслужби надав Пояснення щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, разом з якими надав експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 16.02.2021 за №№О-161/01, О-161/02, О-161/03, видані товариству з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» (Постачальник за Договором), в пунктах 6 яких зафіксовано середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) за І декаду січня (01-10) 2021р., ІІ декаду січня (11-20) 2021р., за 21 день січня (11-31) 2021р., за січень вцілому, за І декаду лютого (01-10) 2021 року за даними результатів торгів, оприлюднених ДП «Оператор ринку» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед». Отже, експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 16.02.2021 за №№О-161/01, О-161/02, О-161/03 не є підтвердженням коливання фактичної ціни електричної енергії РДН з урахуванням податку на додану вартість та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, яка визначалась у додаткових угодах до Договору від 10.03.2021 № 2, від 10.03.2021 № 3, від 10.03.2021 № 4.
За даними ДП «Оператор ринку», який забезпечує відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднено результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозважену ціну за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати.
Відповідно, у січні 2021 середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН за місяць становила 1462,52 грн/МВт.год, у лютому 2021 – 1632,56 грн/МВт.год, у березні 2021 – 1374,25 грн/МВт.год.
На дату укладання Договору та станом на дати укладання додаткових угод до нього: 04.01.2021 – 1347,56 грн/МВт.год, 10.03.2021 – 1236,30 грн/МВт.год).
Отже, за результатами торгів, оприлюднених на вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед», середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН на дату укладання Договору, у січні 2021 року та у березні 2021 року була меншою, ніж планова ціна електричної енергії за 1 кВт год, яка визначена у розмірі 2,01 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії.
Водночас, Замовник протягом березня поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год у розмірі 2,01 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) шляхом укладання додаткових угод, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, зокрема у березні-2021 року до 2,54 грн за 1 кВт год.
З огляду на те, що середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН, у період січня-березня 2021 року коливалась у бік зменшення, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ (додаткові угоди від від 10.03.2021 № 2, від 10.03.2021 № 3, від 10.03.2021 № 4 до Договору, чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, згідно із яким збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Крім цього, аналізом оприлюднення інформації щодо змін до договору встановлено, що Замовник оприлюднив інформацію щодо додаткової угоди №10, яка не має відношення до Договору, та стосується взаємовідносин за договором №Е/168-20 від 15.01.2020, що суперечить частині сьомій статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
03.08.2021 13:34 - 18.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
03.08.2021 13:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділ освіти виконкому Інгулецької райнної у місті ради надає Протокол (щодо моніторингу органом державного фінансового контролю), додаткову угоду №5 (щодо анулювання додаткових угод №2 від 10.03.2021: №3 від 10.03.2021 та №4 від 10.03.2021), додаткову угоду на розірвання Договору з 01.09.2021 року
Дата публікації звіту:
10.08.2021 15:52
Запити/Пояснення
Номер:
9bc54bdd9d864acea840adfac0f4c14c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.07.2021 08:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, 715126 кВт*год» очікуваною вартістю 1 703 862,07 гривень (далі – предмет закупівлі) (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-24-002537-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
1. За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 5.5. Договору від 04.01.2021 №Е/397-20 (далі Договір), ціна цього Договору та ціна за одиницю Товару може змінюватись у випадках передбачених статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник без посилань на відповідний пункт частини п’ятої статті 41 Закону вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт/год до 2,54 грн (з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) (на дату підписання Договору становила 2,01 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії).
Просимо надати пояснення щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії.
2. У складі тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» міститься Гарантійний лист щодо дотримання норм та стандартів ДСТУ EN 50160:2014 від 24.11.2020 р. № 13/0201 відповідно до якого гарантії дотримання технічних вимог предмету закупівлі згідно ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та іншим вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості, а також забезпечення замовника електричною енергією відповідно до його потреб, від імені ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» надає директор Наливайко Я.Ю. При цьому, підписантом цього Гарантійного листа є директор ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» Фесенко Є.О. Відповідно до Рішення ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» від 02.03.2020 Наливайко Я.Ю. виключена з переліку осіб, які мають право вчиняти дії від імені ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ». Поряд з цим у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю №18/0203 від 09.12.2020 р. зазначено, що директором цього товариства є Фесенко Є.О.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника у цій частині суперечить умовам п.6.1 тендерної документації. Відповідно до пункту 2 розділу 5 тендерної документації, Замовник не зобов’язаний приймати пропозиції, що містять інші помилки, аніж ті, що названо у цьому пункті.
Відповідно до пункту 5.1. розділу 3 тендерної документації, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник торгів на сторінці 7 тендерної пропозиції надав довідку №26/0201, яка датована від 04.11.2020 р. (раніше дати оприлюднення оголошення) згідно із якою учасник надає інформацію про наявність обладнання, однак довідка не містить інформацію про наявність матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до умов пункту 1 розділу 3 тендерної документації, учасником документи та інформація надаються які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації.
Просимо пояснити, чому пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» не відхилена як така, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c251d6fe63de4fbc815b1981e180a591
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
28.07.2021 13:47
Опис:
Щодо пояснень на запит ДАСУ
від 2021-07-27 (за номером ID: UA-2020-11-24-002537-b)
Між Відділом освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради(далі – Замовник) та ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» (далі – Переможець) укладено договір від 04.01.2021 №Е/397-20 (далі Договір), на закупівлю товару ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, 715126 кВт*год. очікуваною вартістю 1 703 862,07 гривень (далі – предмет закупівлі) (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівельПрозорро за номером ID: UA-2020-11-24-002537-b).
Відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 №23 із змінами, надаємо роз’яснення через електронну систему закупівель на запитвід 27.07.2021 року щодо процедури закупівлі за номером ID: UA-2020-11-24-002537-b.
Питання 1:За результатами моніторингувстановлено, щовідповідно до пункту 5.5. Договору від 04.01.2021 №Е/397-20 (даліДоговір), цінацього Договору та ціна за одиницю Товару можезмінюватись у випадкахпередбаченихстаттею 41 Закону України «Про публічнізакупівлі». Замовник без посилань на відповідний пункт частинип’ятоїстатті 41 Закону вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшенняціни за одиницю товару – плановуцінуелектричноїенергії за 1 кВт/год до 2,54 грн (з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричноїенергії) (на дату підписання Договору становила 2,01 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричноїенергії).Просимо надати пояснення щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії.
Відповідь 1: Щодо підстав збільшення ціни електричної енергії за 1 кВт/год. з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії зауважуємо, що предметом закупівлі є ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, яка є товаром, ціна якого встановлюється за вільними цінами.
Згідно з чинним законодавством на ринку електричної енергії постачання електричної енергії здійснюють електропостачальники, яким встановлюються ціни (тарифи) на їх послуги (постачальники за регульованим тарифом, далі – ПРТ) та електропостачальники, які здійснюють постачання за вільними цінами (постачальники за нерегульованим тарифом – ПНТ). ПНТ мають право здійснювати постачання електричної енергії непобутовим споживачам на всій території України (за наявності ліцензії).
Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради є непобутовим споживачем, джерелом фінансування якого є місцевий бюджет. А отже, керуючись нормами Закону України«Про публічні закупівлі»,нами як Замовником було оголошено процедуру відкритих торгів на постачання товару протягом 2021 року та укладено відповідний Договір із Переможцем даної процедури . Пунктом 5.5. Договору передбачено, що ціна цього Договору та ціна за одиницю Товару може змінюватись у випадках передбачених статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі
На дату укладання Договору (04.01.2021) за даними ДП «Оператор ринку» середньозважена ціна на РДН становила – 1347.56 грн/МВт .год без урахування ПДВ. З чого слідує, що тендерна пропозиція Переможця була сформована з урахуванням роз’яснення Національної комісії що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП, Регулятор) №8312/13.1/7-19 від 08.08.2019р. Міністерству економічного розвитку та торгівлі в якому зазначено, що оприлюднені дані ДП «Оператора ринку» можуть використовуватися суб’єктами ринку електричної енергії, як орієнтир (індикатор) для укладання правочинів щодо купівлі продажу електричної енергії на ринку, а отже фіксують рівень коливання ціни на ринку електричної енергії.
Тож керуючись умовами пункту 5.5 Договору та нормами Закону України «Про публічні закупівлі» (підпункт 2 пункту 5 статті 41), Закону України «Про ринок електричної енергії» (пункту 8 частини 1 статті 57 та ін.), в порядку статті 188 Господарського Кодексу України, з врахуванням вимог постанови НКРЕКП, Регулятора «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» від 14.03.2018 р. № 312 (далі – ПРРЕЕ), склались зміни обставин, якими сторони керувалися під час укладення Договору, в розумінні статті 652 Цивільного Кодексу України, які в свою чергу, не можливо було передбачити завчасно.
Тож, 18.02.2021 року Переможцему встановленому законодавством (ПРРЕЕ) порядку було надано нам, як споживачу повідомлення №274/ППпро зміни умов договору про постачання електричної енергії (у тому числі зміну ціни), що викликані змінами регульованих складових ціни (тарифу на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії, ціни (тарифу) на послуги постачальника універсальних послуг та/або «останньої надії») та/або змінами в нормативно-правових актах щодо формування цієї ціни або умов постачання електричної енергії. Повідомлення було надано відповідно до підпункту 21 пункту 5.2.2 ПРРЕЕ, згідно якого електропостачальник зобов’язаний інформувати своїх споживачів про зміну будь – яких умов договору постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати цей договір.
Переможець листом №274/ПП від 18.02.2021 року проінформував про коливання ціни за одиницю товару на ринку електричної енергії в бік збільшення (станом на день попередження понад 20%) згідно даних сайту ДП «Оператор ринку». (Повідомлення додається).
09.03.2021 року Переможцем було надано Листи - звернення № № 274/СП-01, № 274/СП-02 та № 274/СП-03 в яких зазначено, що відбулось значне збільшення ціни за одиницю товару, що підтверджується коливанням середньозваженої ціни електричної енергії в бік збільшення за ІІ декаду січня (11 – 20 січня) 2021 р. відносно І декади січня (01 – 10 січня) 2021 р. в торговій зоні ОЕС України згідно інформації ДП «Оператор ринку» за результатом торгів на РДН у відсотковому виразі становить 34,54%. Коливання середньозваженої ціни електричної енергії за 21 день січня (11 – 31 січня) 2021 р. в бік збільшення відносно І декади січня (01 – 10 січня) 2021 р. в торговій зоні ОЕС України згідно інформації ДП «Оператор ринку» за результатом торгів на РДН у відсотковому виразі становить 37,93%. Та коливання в бік збільшення середньозваженої ціни електричної енергії за І декаду лютого (01 – 10 лютого) 2021 р. відносно січня (01 – 31 січня) 2021 р. . в торговій зоні ОЕС України згідно інформації ДП «Оператор ринку» за результатом торгів на РДН у відсотковому виразі становить 16,15%.
Листами – зверненнями№ 274/СП-01, № 274/СП-02 та № 274/СП-03 від 09.03.2021 року зазначено, що відповідно до умов пункту 5.5. Договору з урахуванням значних коливань ціни на ринку електричної енергії, керуючись умовами підпункту 2 пункту 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» ціна за одиницю товару буде змінена до 10 % пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Документальним підтвердженням зміни ціни за одиницю товару на ринку Переможцем було надано експертні висновки №О-161/01, №161/02 та №161/03 від 16.02.2021 року з Черкаської Торгово - промислової палати (Експертні висновки та листи – звернення додаються).
Тож підставою збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії було коливання ціни на ринку електричної енергії в бік збільшення, керуючись умовами підпункту 2 пункту 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», як зазначено у супровідних листах – зверненнях № 274/СП-01, № 274/СП-02 та № 274/СП-03 від 09.03.2021 року. Також зазначаємо, що умовами Статті 10 Закону України "Про публічні закупівлі" не передбачено оприлюднення супровідних документів до додаткових угод на зміну ціни та інших документів, що обумовлюють будь - які зміни. Статтею 10 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено лише, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону, що було виконано нами як Замовником торгів у триденний строк.
Питання 2:У складі тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» міститься Гарантійний лист щодо дотримання норм та стандартів ДСТУ EN 50160:2014 від 24.11.2020 р. № 13/0201 відповідно до якого гарантії дотримання технічних вимог предмету закупівлі згідно ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та іншим вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості, а також забезпечення замовника електричною енергією відповідно до його потреб, від імені ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» надає директор Наливайко Я.Ю. При цьому, підписантом цього Гарантійного листа є директор ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» Фесенко Є.О. Відповідно до Рішення ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» від 02.03.2020 Наливайко Я.Ю. виключена з переліку осіб, які мають право вчиняти дії від імені ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ». Поряд з цим у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю №18/0203 від 09.12.2020 р. зазначено, що директором цьоготовариства є Фесенко Є.О.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника у ційчастинісуперечитьумовам п.6.1 тендерноїдокументації. Відповідно до пункту 2 розділу 5 тендерноїдокументації, Замовник не зобов’язанийприйматипропозиції, щомістятьіншіпомилки, аніжті, що названо у цьомупункті.
Відповідно до пункту 5.1. розділу 3 тендерної документації, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник торгів на сторінці 7 тендерної пропозиції надав довідку №26/0201, яка датована від 04.11.2020 р. (раніше дати оприлюднення оголошення) згідно із якою учасник надає інформацію про наявність обладнання, однак довідка не містить інформацію про наявність матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до умов пункту 1 розділу 3 тендерної документації, учасником документи та інформація надаються які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації.
Просимо пояснити, чому пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» не відхилена як така, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідь 2: Гарантійний лист щодо дотримання норм та стандартів ДСТУ EN 50160:2014 від 24.11.2020 р. № 13/0201 відповідно до якого гарантії дотримання технічних вимог предмету закупівлі згідно ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та іншим вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості, а також забезпечення замовника електричною енергією відповідно до його потреб, який був наданий Переможцем у складі тендерної пропозиції нами, як Замовником торгів не розглядався, оскільки надання вищезазначеного гарантійного листа не передбачено умовами тендерної документації затвердженої Рішенням тендерного комітету від 24.11.2020 року.
Умовами тендерної документації також зазначено, що Замовник не заперечує щодо надання учасником за його бажанням будь-яких додаткових документів про досвід учасника та його технічні можливості щодо постачання предмета закупівлі. Неподання таких додаткових документів, які не вимагаються тендерною документацією, не буде розцінено як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Отже, ми, як Замовник не вбачаємо, що пропозиція учасника у цій частині суперечить умовам пункту 6.1 тендерної документації, оскільки умовами пункту 6.1 тендерної документації визначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником згідно ДОДАТКУ 2 до ТД. Умовою Додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції довідки у довільній формі, у якій має бути наявна інформація стосовно того, що Учасник при поставці товару передбачає необхідні заходи із захисту довкілля: здійснює діяльність з додержанням вимог екологічної безпеки, правил, нормативів, стандартів що регулюють діяльність учасника в сфері охорони довкілля від забруднення та інших шкідливих впливів; використовує сертифіковані матеріали; в разі необхідності, компенсує шкоду заподіяну забрудненням або іншим негативним впливом на навколишнє середовище. На виконання вищевказаної умови Переможцем було надано Гарантійний лист щодо дотримання заходів із захисту довкілля (№11/0201 від 24.11.2020р.) в якому зазначено ,що ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» відповідає технічним, якісним характеристикам предмета закупівлі встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі під час виконання договору про закупівлю. Товар відповідає вимогам безпеки руху, охорони праці, екології та пожежної безпеки та є таким, що не має негативного впливу на навколишнє довкілля та передбачає застосування необхідних заходів із захисту довкілля ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» застосовує заходи захисту довкілля та дотримується їх згідно вимог чинного законодавства при постачанні товарів, що передбачені згідно Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи», «Про охорону навколишнього середовища», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» та інших чинних нормативно-правових актів України з питань екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища, пожежної та техногенної безпеки, охорони праці та виробничої санітарії, та інших нормативно-правових актів. Також діяльність ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» відповідає вимогам встановленим законодавством нормам із захисту довкілля технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та підтверджує, що запропонований нами товар не має негативного впливу на навколишнє середовище та відповідає вимогам чинних нормативно-правових актів щодо встановлених рівнів шкідливого фізичного та біологічного впливу на навколишнє природнє середовище і здоров’я людини. Постачання товару, що є предметом закупівлі, здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства в галузі охорони навколишнього природного середовища, правил протипожежної безпеки та інших нормативно-правових документів та вживаються заходи із захисту довкілля від забруднення під час поставки товару, що є предметом закупівлі: - забезпечення контролю за дотриманням законодавчих та нормативно-правових актів, стандартів та технічних регламентів щодо умов постачання (продажу) природного газу; - запобігання виникненню аварійних ситуацій; - в процесі господарської діяльності недопущення розливу нафтопродуктів, мастил та інших хімічних речовин на ґрунт; - здійснення збирання та вивезення сміття та відходів, що утворюються внаслідок господарчої діяльності; - ощадливе використання води та електроенергії; - участь у благоустрою прибудинкової території; - мінімізація робіт у темний час доби; - нагляд за виконанням природоохоронних заходів. Вважаємо, що вимога пункту 6.1 тендерної документації та Додатку 2 Переможцем виконана в повній мірі. А отже надання у складі тендерної пропозиції Переможцем документу, який не вимагався тендерною документацією, не може бути розцінене як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації. З огляду на це вважаємо, що нами було правомірно визначено ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» переможцем торгів.
Стосовно надання у складі тендерної пропозиції Переможцем довідки №26/0201, яка датована від 04.11.2020 р. (раніше дати оприлюднення оголошення) зазначаємо, що умовами тендерної документації не встановлено умови щодо надання документів у складі тендерної пропозиції датованих не раніше дати публікації оголошення про проведення закупівлі. Тому це не може бути розцінене як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Щодо інформації наданої Переможцем на виконання вимоги про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання поставки товарів визначених у технічних вимогах. З аналізу положень Директиви 2014/24/EU Європейського парламенту і Ради ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC слідує, що вимоги, які висуваються до потенційних учасників процедур закупівель, мають бути необхідними та достатніми щодо предмета закупівлі (виконання договору), у чому й полягає принцип пропорційності. Це стосується і встановлення замовником вимог до учасників в частині підтвердження кваліфікаційного критерію наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. В контексті слід розуміти, що технологія — це процес одержання, формування, складання чи будівництва, обробки й переробки, що включає опис цих процесів у формі вимог, технологічних правил, інструкцій щодо їх виконання, дорожніх карт тощо. По суті, технологією можна назвати сукупність знань про методи здійснення процесів. Тобто для виконання кваліфікаційного критерію в частині застосування технологій у своїй діяльності слід розуміти «постачання електричної енергії» технологією.Також поняття матеріально-технічної бази вже само собою може містити матеріальні умови здійснення процесу постачання, виконання чи надання в поєднанні з його технологією. Отже, якщо встановлено даний критерій, учасник повинен підтвердити наявність у нього обладнання відповідно до умов здійснення процесу, що передбачений закупівлею (постачання, надання, виконання), та технологій його здійснення.
Зогляду на зазначене, можемо зробити наступні висновки: наявність у тендерній документації кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» не зобов’язує учасника надавати підтвердження наявності у нього окремих технологій, якщо замовником ця вимога не встановлена у способі підтвердження цього кваліфікаційного критерію, оскільки технології що найменше можуть бути реалізовані в його матеріально-технічній базі.
Пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» не відхилена як така, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Також зазначаємо, що під час розгляду тендерної пропозиції Замовник, у разі якщо в учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону. Тобто тендерна пропозиція такого учасника не відхиляється, а лише розміщується повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 . Ми не вбачали суттєвих порушень в тендерній пропозиції наданій ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» та керувались принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації, висвітлений в Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Тому 17.12.2020 Протоколом засідання тендерного комітету відділу освіти виконкому Інгулецької районної ради було вирішено визначити переможцем процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі Електрична енергія учасника – переможця ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ».
Ми, як Замовник торгів повідомляємо, що в першу чергу керуємось основним критерієм оцінки для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яким є ціна тендерної пропозиції учасника, розрахована з урахуванням вимог чинного законодавства щодо сплати податків і зборів, зокрема враховуючи вимоги чинного законодавства щодо сплати ПДВ (у разі, якщо учасник звільнений від сплати ПДВ або предмет закупівлі не підлягає оподаткуванню ПДВ, ціна тендерної пропозиції вказується, а у подальшому і оцінюється без ПДВ). Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією була визначена тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» ціна якого є найнижчою за результатами проведення електронного аукціону.
Додатки:
1. Повідомлення №274/ПП від 18.02.2021 року;
2. Листи – звернення № 274/СП-01, № 274/СП-02 та № 274/СП-03 від 09.03.2021 року із додатками;
3. Експертні висновки №О-161/01, №161/02 та №161/03 від 16.02.2021 року з Черкаської Торгово - промислової палати.