• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015:09310000-5 – Електрична енергія (електрична енергія)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та розроблені безпосередньо учасником виключно для участі у вказаній процедурі закупівлі повинні бути складені українською мовою та повинні бути датовані не раніше оголошення цієї закупівлі. У разі надання учасником будь-яких інших документів іноземною мовою, такі документи повинні мати автентичний переклад українською мовою. Переклад (або справжність підпису перекладача) повинен бути засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. У випадку викладення документу на російській мові переклад повинен бути посвідчений нотаріально або посвідчений учасником торгів (на розсуд учасника). Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 110 550,00 грн. Вид: електронна банківська гарантія.Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – протягом 90 робочих днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) не підписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику в разі: 1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; 3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Інформація, що вимагається частиною 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» більш детально описана у тендерній документації. Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками: Літвінова Оксана Пименівна – секретар тендерного комітету; +380522244380; uokmr@ukr.net. Language (languages) in which the tender proposals should be prepared: Documents related to the tender offer and developed directly by the bidder exclusively for participation in the specified procurement procedure must be drawn up in the Ukrainian language and must be dated not earlier than the announcement of this procurement. If the participant submits any other documents in a foreign language, such documents must have an authentic translation into Ukrainian. The translation (or the authenticity of the translator's signature) must be notarized or legalized in the manner prescribed by the legislation of Ukraine. In the case of presentation of the document in Russian, the translation must be notarized or certified by the bidder (at the discretion of the bidder). Amount, type and conditions of providing security for tender proposals (if the customer requires it): Amount: 110 550,00 UAH. Type: electronic bank guarantee. Conditions for providing tender security: Validity of tender security - within 90 working days from the date of the deadline for submission of tender proposals. The security of the tender offer is not returned in case of: 1) withdrawal of the tender offer by the bidder after the expiration of the term of its submission, but before the expiration of the term during which the tender offers are considered valid; 2) non-signing of the procurement contract by the bidder who became the winner of the tender; 3) failure of the winner to provide the procurement procedure within the period specified in part six of Article 17 of the Law, documents confirming the absence of the grounds established by Article 17 of the Law; 4) failure of the winner of the procurement procedure to provide security for the performance of the procurement contract after receiving notification of the intention to enter into a procurement contract, if the provision of such security is provided by the tender documentation. The security of the tender offer shall be returned to the bidder in case of: 1) expiration of the tender offer and security of the tender offer specified in the tender documentation; 2) concluding a procurement contract with the bidder who became the winner of the procurement procedure; 3) withdrawal of the tender offer before the deadline for its submission; 4) termination of the tender in case of non-conclusion of the procurement contract with any of the participants who submitted tender proposals. The information required by Part 2 of Article 21 of the Law of Ukraine "On Public Procurement" is described in more detail in the tender documentation. Contact person of the customer, authorized to communicate with participants: Litvinova Oksana, Secretary of the Tender Committee, +380522244380; uokmr@ukr.net.

Завершена

22 110 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 221 100.00 UAH
Номер: da1faa39000b409aa9a2fb2153816273
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-08-000108
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.04.2021 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 08.04.2021 14:47 - 30.04.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 07.04.2021 № 160 Дніпро Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 07.04.2021 № 160 Витяг з переліку процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-11-24-007688-с 24.11.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Адреса: Ukraine, Кіровоградська, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби (Кіровоградська обл.), +38 (0 66) 706-24-52, nata012533@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатом аналізу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено порушення абзацу 2 та абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 та пункту 7 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, а також здійснити заходи щодо усунення порушень вимог абзацу 2 та абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31, пункту 2 та пункту 7 частини 5 статті 41 Закону шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору (укладання додаткових угод) та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти міської ради міста Кропивницького (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, тендерні пропозиції учасників Товариство з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» (далі – ТОВ «КОЕК»), товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС», протокол розгляду тендерних пропозицій, відповідь замовника на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 27.11.2020 та на вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру від 11.12.2020, від 14.12.2020, протокол засідання тендерного комітету від 14.01.2021 б/н, повідомлення про намір укласти договір, договір про постачання електричної енергії споживачу від 29.01.2021 № 30, укладений з ТОВ «КОЕК» (далі – Договір), додаткові угоди від 01.02.2021 № 1, від 16.02.2021 № 2 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель 20.04.2021 та 28.04.2021. За результатом аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено, що Замовник оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу Договір без заяви – приєднання, яка, відповідно до пункту 13.1 розділу 13 «Строк дії Договору та інші умови» Договору, є додатком 1 до цього Договору, та без комерційної пропозиції, яка, відповідно до пункту 5.1 розділу «Ціна, порядок обліку та оплати електричної енергії» Договору, є додатком 2 до цього Договору, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатом аналізу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено, що на порушення абзацу 2 та абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «КОЕК», як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому відповідно до статті 16 Закону – наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, та не містить інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, та укладено з даним учасником Договір. Так, в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено: якщо завантажені документи мають неякісне, неповне, нечітке зображення, ретушування (замалювання), мають частково сканований документ, накладений малюнок підпису чи печатки чи виправлення зображення документу у графічних редакторах замовник може прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції такого учасника. Згода учасника із зазначеними вище підставами відхилення його тендерної пропозиції є невід’ємною частиною тендерної пропозиції учасника та завантажується через електронну систему закупівель разом із іншими документами тендерної пропозиції. Однак, учасником ТОВ «КОЕК» не завантажена через електронну систему закупівель разом із іншими документами тендерної пропозиції вищевказана згода із зазначеними вище підставами відхилення його тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам тендерної документації. Крім того, в пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що подана ним інформація та документи є достовірними. Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОЕК» не надано вищевказаний гарантійний лист, вимоги щодо наявності якого зазначені в тендерній документації. Також, в пункті 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 робочих днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, про що учасником надається відповідний гарантійний лист із зазначенням кінцевої дати дійсності його тендерної пропозиції, права учасника на дії, пов’язані з продовженням строку дії тендерної пропозиції, регламентованого нормами чинного законодавства та умовами цієї тендерної документації. Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОЕК» надано Гарантійний лист від 23.12.2020 № 1926/12, яким гарантовано, що надана тендерна пропозиція даного учасника вважається дійсною протягом 90 днів із кінцевої дати подання тендерних пропозицій до 25.03.2021, із можливістю продовження строку дії тендерної пропозиції, за вимогою Замовника. Тобто, ТОВ «КОЕК» гарантує термін дії тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів, а не робочих днів, як це вимагається в тендерній документації, що не відповідає вимогам замовника. Крім того, в підпункті 4 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що наявність фінансової спроможності підтверджується фінансовою звітністю. На підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасник надає: фінансову звітність у складі Балансу (звіту про фінансовий стан) та Звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) та звіту про рух грошових коштів. Крім того, в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено: відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. У разі відсутності документів, що не передбачені законодавством для учасників та які вимагаються тендерною документацією, учасник надає письмове роз’яснення щодо їх відсутності із вказанням причини та посиланням на нормативні акти. Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОА «КОЕК» не надано звіт про рух грошових коштів або письмове роз’яснення щодо його відсутності із вказанням причини та посиланням на нормативні акти вимоги щодо наявності яких зазначені в тендерній документації та не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію, установленому відповідно до статті 16 Закону – наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. За результатом аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено, що на порушення вимог пункту 7 частини 5 статті 41 Закону змінено істотні умови Договору після його підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі в частині зміни (підвищення) ціни за одиницю товару при відсутності зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю. Так, за результатом проведення вищезазначених торгів укладено Договір про постачання електричної енергії в загальному обсязі 6 700 000,00 кВт/год на загальну суму 19 732 330,80 грн (у т.ч. ПДВ). Згідно з пунктом 1) Комерційної пропозиції, яка є Додатком 2 до Договору (далі – Додаток 2 до Договору), ціна електричної енергії складає 2,945124 грн за 1 кВт/год (з ПДВ). Згідно з додатковою угодою від 01.02.2021 № 1 до Договору внесено зміни до пункту 1) Додатку 2 до Договору в частині збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії до 3,70224 грн (у т.ч. ПДВ) та до абзацу 2 пункту 5.1 Договору в частині збільшення суми Договору до 22 580 500,80 грн (у т.ч. ПДВ). Відповідно до наданого Замовником пояснення, підставою для внесення змін до істотних умов Договору згідно додаткової угоди 01.02.2021 № 1 є лист ТОВ «КОЕК» від 29.01.2021 № 134-1/12, в якому постачальник повідомив, що відповідно з прийнятими Постановою НКРЕКП щодо встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ПРАТ «НЕТ УКРЕНЕРГО» від 09.12.2020 № 2353, Постановою НКРЕКП щодо встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПрАТ «Кіровоградобленерго» із застосуванням стимулюючого регулювання та керуючись підпунктом 7 частини 5 статті 41 Закону, ціна за одиницю товару буде змінена з 01.02.2021. Слід зазначити, що вищезазначені постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 09.12.2020 № 2371 та від 09.12.2020 № 2353, оприлюднені на офіційному веб – сайті Регулятора 10.12.2020 та набули чинності з 01.01.2021. Отже, вищезазначені постанови були оприлюднені на офіційному веб – сайті Регулятора на час подання в електронній системі закупівель тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОЕК» (24.12.2020), та діяли на час укладання Договору (29.01.2021). Таким чином, лист ТОВ «КОЕК» від 29.01.2021 № 134-1/12 не підтверджує наявність зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, в бік збільшення в період між укладанням Договору (29.01.2021) та укладанням додаткової угоди від 01.02.2021 № 1 до Договору. З урахуванням вищезазначеного, Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору, в частині зміни ціни за 1 кВт/год електричної енергії згідно з умовами додаткової угоди від 01.02.2021 № 1 до Договору (без наявності зміни регульованих цін (тарифів), що застосовуються в договорі про закупівлю), чим порушив вимоги пункту 7 частини 5 статті 41 Закону. Також, за результатом аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону змінено істотні умови Договору після його підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі в частині зміни (підвищення) ціни за одиницю товару до 10 відсотків при відсутності коливання ціни товару на ринку. Так, згідно з додатковою угодою від 16.02.2021 № 2 до Договору внесено зміни до пункту 1) Додатку 2 до Договору в частині збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії до 3,70392 грн та до пункту 3.4 Договору в частині зменшення обсягу закупівлі електричної енергії до 6 096 379 кВт/год. Відповідно до наданого Замовником пояснення, підставою для внесення змін до істотних умов Договору згідно додаткової угоди від 16.02.2021 № 2 є експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово – промислової палати від 09.02.2021 № В-67/5 (далі – висновок № В-67/5). Слід зазначити, що інформація, яка міститься у висновку № В-67/5, відображає інформацію, отриману експертом в результаті вивчення та аналізу даних, отриманих по глобальній мережі Інтернет, сайта www.oree.com.ua (оператор ринку), про середньозважену ціну на електричну енергію на РДН по ОЕС України, яка склала станом на 12.01.2021 – 1 251,63 грн та на 31.01.2021 – 1 457,52 грн за 1 мВт/год електричної енергії. У примітці до висновку № В-67/5 зазначено, що експертний висновок представляє собою незалежне судження експерта і сам по собі не породжує ніяких правових наслідків відносно об’єктів оцінки. Цінова інформація, вказана у даному експертному висновку, дійсна тільки на дату оцінки. Експерт не приймає на себе ніякої відповідальності за зміну економічних, юридичних і інших факторів, що можуть виникнути після цієї дати і вплинути на ринкову ситуацію, а отже, і на ринкову ціну товару. Таким чином, висновок № В-67/5 не підтверджує коливання ціни на електричну енергію в бік збільшення в період між укладанням Договору та укладанням додаткової угоди від 16.02.2021 № 2 до Договору. З урахуванням вищезазначеного, Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору, в частині зміни ціни за одиницю товару за 1 кВт/год електричної енергії згідно з умовами додаткової угоди від 16.02.2021 № 2 до Договору (без документального підтвердження коливання цін на ринку), чим порушив вимоги пункту 2 частини 4 статті 36 Закону.
Період усунення порушень: 30.04.2021 15:56 - 20.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 30.04.2021 15:56

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 30.04.2021 року опубліковано висновок за результатами моніторингу ( закупівля UA-2020-11-24-007688-c за код ДК 021:2015:09310000-5 – Електрична енергія (електрична енергія), проведеного Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області та зобов’язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель – «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, а також здійснити заходи щодо усунення порушень вимог абзацу 2 та абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31, пункту 2 та пункту 7 частини 5 статті 41 Закону шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». На виконання зобов’язання про усунення порушень, управлінням освіти Кропивницької міської ради вжито заходи щодо розірвання договору та 11.05.2021 року укладено УГОДУ про розірвання договору № 30 про постачання електричної енергії споживачу від 25 січня 2021 року, укладеного між Управлінням освіти Кропивницької міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергетична компанія»
Дата публікації звіту: 12.05.2021 14:29

Запити/Пояснення