-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт будівлі, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Мечникова, 102. Коригування»
Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.
Завершена
11 771 260.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 58 856.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 58 856.30 UAH
Номер:
a0080324606647eb8fae3d9efac23af1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-10-000066
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.06.2021 00:00
Період моніторингу:
10.06.2021 21:43 - 06.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.06.2021 № 255
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Курган Г. від 10.06.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 10.06.2021 № 255
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
12 UA-2020-11-23-014138-c 23.11.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ганна КУРГАН
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону.
За результатами моніторингу питання правомірності відхилення тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 28.12.2020 № 114-20/П, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 22.11.2020) (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 27.11.2020 № 79Т/-3 зі змінами, роз’яснення до процедури, вимоги про усунення порушення, скарги до процедури, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРКАЗ-МЕГАЛАЙН», Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДСТЕЙТ ГРУП» та Виробничо-комерційного підприємства «ТАУРУС» Товариство з обмеженою відповідальністю (далі – ВКП «ТАУРУС» ТОВ), протоколи засідання тендерного комітету від 11.12.2020 № 79/Т-3, від 14.12.2020 № 79/Т-6, вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «БУДСТЕЙТ ГРУП», повідомлення про намір укласти договір від 15.12.2020 року, договір про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 28.12.2020 № 114-20/П, додаткову угоду від 24.06.2021 №2, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 28.12.2020 року.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що пункт 2 розділу 3 тендерної документації містить вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії в електронному форматі з накладенням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП), банка-гаранта.
Проте, оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації щодо розміру, виду та умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Додаток 3 «Технічне завдання» до тендерної документації містить посилання на виробника мінеральної шпаклівки Cerezit, виробника розчину та концентратору Remmers, виробника кондиціонеру Mitsubishi (MXZ-6D122VA, MXZ-4E83VA, SLZ-KF25VA2, MSZ-FH25VE), виробника насосу дренажного Unilift KP150 N0 тощо, без зазначення обґрунтування необхідності використання саме цих товарів під час виконання робіт по предмету закупівлі, що є порушенням вимог частини четвертої статті 23 Закону.
Моніторингом питання правомірності відхилення тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «МЕРКАЗ-МЕГАЛАЙН», згідно протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 11.12.2020 № 79/Т-3, відхилена у зв’язку з наданням учасником інформації про залучення субпідрядника з зазначенням іншого предмету закупівлі та інше.
В ході моніторингу зазначеного питання встановлено, що відповідно до вимог пункту 7 розділу ІІІ тендерної документації, учасник повинен підтвердити кваліфікаційні критерії та надати інформацію наведену у Додатках №1, №2, №6 тендерної документації тільки у разі залучення субпідрядної організації яка буде виконувати роботи в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Оскільки, тендерною документацією передбачено, що учасник за власним бажанням може надати додаткові матеріали про його відповідність кваліфікаційним критеріям та/або встановленим вимогам, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МЕРКАЗ-МЕГАЛАЙН» надано довідку про залучення субпідрядників/співвиконавців ТОВ «Мерказ Мегалайн» від 08.12.2020 №0508122020 в обсязі менше 20 відсотків від вартості договору.
Таким чином встановлено, що надання довідки з інформацією про субпідрядників, які будуть виконувати роботи у обсязі менше 20 відсотків від вартості договору умовами тендерної документації не вимагалося.
Так, нормами частини першої статті 31 Закону встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.
Оскільки, Замовником в протоколі відхилення пропозиції ТОВ «МЕРКАЗ-МЕГАЛАЙН» аргументовано зазначено лише подання учасником довідки з інформацією щодо іншого предмету закупівлі то тендерна пропозиція ТОВ «МЕРКАЗ-МЕГАЛАЙН» відхилена безпідставно.
Крім того, в ході моніторингу зазначеного питання встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «БУДСТЕЙТ ГРУП» згідно протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 14.12.2020 № 79/Т-6, відхилена у зв’язку з ненаданням учасником договорів оренди матеріально-технічної бази (копій виготовлених з оригіналів нотаріально посвідчених договорів оренди) та інше.
В ході проведення моніторингу встановлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДСТЕЙТ ГРУП», на підтвердження інформації зазначеній у довідці про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази від 12.12.2020 № 12-12/21, надано оригінал договору оренди від 01.12.2020 №01/12-10 ОТ з ТОВ «ВЕСТ БУД». Отже, учасником підтверджено використання орендованої техніки.
Також слід зазначити, що жодним кваліфікаційним критерієм Закону та вимогами діючого законодавства України, не передбачено обов’язкове нотаріальне посвідчення договорів між юридичними особами, у випадку учасника, договорів між Товариствами з обмеженою відповідальністю.
Оскільки, Замовником в протоколі відхилення пропозиції ТОВ «БУДСТЕЙТ ГРУП» аргументовано зазначено лише ненаданням учасником договорів оренди матеріально-технічної бази (копій виготовлених з оригіналів нотаріально посвідчених договорів оренди) то тендерна пропозиція ТОВ «БУДСТЕЙТ ГРУП» відхилена безпідставно.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити кваліфікаційний критерій, визначений пунктом 1 частини другої статті 16 Закону, шляхом надання довідки про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт згідно таблиці № 1.
Так, на виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ВКП «ТАУРУС» ТОВ надано довідку про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази від 03.12.2020 № 0312/2 в якій зазначено, що учасник орендує вантажні автокрани, сідловий тягач, автомобілі вантажні, екскаватор, напівпричіпи та причеп у ВККП «ВЄЛЄС».
Проте, зазначена довідка не містить інформації, щодо наявності у ВКП «ТАУРУС» ТОВ інструментів для виконання робіт передбачених технічним завданням: свердлення отворів в стінах (дриль), установлення грат жалюзiйних сталевих з вивiрянням i закрiпленням (перфоратори електричні, установка для зварювання ручного дугового постійного струму), пробивання отворiв в залiзобетонних перекриттях (перфоратори електричні) та інші.
Моніторингом зазначеного питання встановлено, що вимогами пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації передбачено підтвердження учасником кваліфікаційного критерію визначеного пунктом 2 частини другої статті 16 Закону. Для підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов‘язань за предметом даних торгів, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку Таблиця №2. До довідки обов’язково надаються скановані копії документів виготовлених з оригіналів: штатний розпис, трудові книжки або трудові угоди або цивільно-правові угоди, та інше (якщо такі мають місце бути) працівників, зазначених в довідці, та які працюють в учасника за основним місцем роботи. У разі якщо працівник, зазначений в довідці, працює за сумісництвом, у довідці зазначається дана інформація.
Проте, в тендерній пропозиції ВКП «ТАУРУС» ТОВ не надано на працівників зазначених в довідці від 03.12.2020 № 0312/3, крім генерального директора, сканованих копій документів, передбачених вимогами пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації. Крім того, зазначена довідка не містить інформації про працівників, посада яких дозволяла б виконати роботи з поліпшеного фарбування, облицювання поверхонь керамічними плитками, зварювання, тощо, передбачені технічним завданням (Додаток 3 до тендерної документації).
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ВКП «ТАУРУС» ТОВ, який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ВКП «ТАУРУС» ТОВ, визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 28.12.2020 № 114-20/П на загальну суму 11 758 067,71 гривень.
Період усунення порушень:
25.06.2021 19:21 - 13.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
25.06.2021 19:21
Оскарження висновку в суді
Опис:
№420/12083/21 від 08.10.2021
Дата публікації:
12.10.2021 13:32
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]