• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та розроблені безпосередньо учасником виключно для участі у вказаній процедурі закупівлі повинні бути складені українською мовою та повинні бути датовані не раніше оголошення цієї закупівлі. У разі надання учасником будь-яких інших документів іноземною мовою, такі документи повинні мати автентичний переклад українською мовою. Переклад (або справжність підпису перекладача) повинен бути засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. У випадку викладення документу на російській мові переклад повинен бути посвідчений нотаріально або посвідчений учасником торгів (на розсуд учасника). Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не передбачено. ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо (природний газ).

Завершена

2 642 160.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 421.60 UAH
Номер: 5a00cab2fda14684b3b8cd7d10f87b51
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-02-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.07.2021 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 02.07.2021 15:35 - 24.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 02.07.2021 № 427 Хмельницький Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 02.07.2021 № 427 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 15 UA-2020-11-23-001242-b 23.11.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Волинець М.С. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницька, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Хмельницька обл.), +38 (0 67) 380-90-45, m.s.volynets@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до договору додатковими угодами від 27.01.2021 №2, від 29.01.2021 №3 встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, оприлюднення змін до договору, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, зокрема, привести істотні умови Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель та оприлюднити їх у встановлені законом строки та/або у разі неможливості, розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним Договором з ТзОВ "ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ", з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Замовника, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 23.11.2021 №51 та зміни до неї від 03.12.2020 № 64, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 14.12.2020, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ", протоколи засідання тендерного комітету від 18.12.2020 № 74, від 23.12.2020 №77, від 29.12.2020 №83, повідомлення про намір укласти договір від 29.12.2020, договір про постачання природного газу від 15.01.2021 за №10 (далі – Договір), додаткові угоди від 27.01.2021 №2, від 29.01.2021 №3, від 29.04.2021№4, від 26.05.2021 №5, від 29.06.2021 №6 до Договору, повідомлення про внесення змін до Договору від 27.01.2021, від 29.01.2021, від 29.04.2021, від 26.05.2021, від 29.06.2021, пояснення Замовника надані через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону внесено зміни до істотних умов договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону. Між Замовником та ТзОВ "ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ" (далі – сторони) укладені додаткові угоди до Договору, якими внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Додатковою угодою від 27.01.2021 №2 внесено зміни до істотних умов Договору без збільшення суми Договору та збільшено ціну газу за 1000 куб. м на 10 %, при цьому вартість газу згідно змінених умов склала 7739,02 грн. з ПДВ. Додатковою угодою від 29.01.2021 №3 внесено зміни до істотних умов Договору без збільшення суми Договору та збільшено ціну газу за 1000 куб. м на 10 %, при цьому вартість газу згідно змінених умов склала 8512,14 грн. з ПДВ. На запит Управління від 05.07.2021 Замовником через електронну систему закупівель надано копії документів та пояснень щодо підстав внесення змін до істотних умов Договору, які обґрунтовуються експертними висновками Черкаської торгово-промислової палати №О-54/01 від 19.01.2021 (до додаткової угоди № 2), від 25.01.2021 №О-72/01 (до додаткової угоди № 3). Враховуючи викладене, з урахуванням наданих Замовником пояснень з долученими документами встановлено, що вищевказані експертні висновки, на підставі яких укладено додаткові угоди від 27.01.2021 №2 та від 29.01.2021 №3 не підтверджують коливання ціни природного газу в бік збільшення в період між датою укладання договору (15.01.2021) та датою набуття чинності додаткової угоди № 2 від 27.01.2021 та №3 від 29.01.2021 до Договору в частині зміни ціни природного газу на ринку, у зв’язку з чим не може бути підставою для зміни істотних умов Договору. Так, відповідно до експертного висновку №О-54/01 від 19.01.2021 динаміка коливання ціни газу на європейських хабах CEGH та NCG в період з 21.12.2020 до 05.01.2021 склала відповідно 18,36% та 23,84%. Разом з тим, наведена інформація не підтверджує коливання ціни в період з дати укладання договору 15.01.2021 до дати укладання додаткової угоди №2 від 27.01.2021. Аналогічно, відповідно до експертного висновку №О-72/01 від 25.01.2021 динаміка коливання ціни газу на європейських хабах CEGH, NCG та TTF в період з 06.01.2020 до 12.01.2021 склала відповідно 20,05%, 18,76% та 19.41%. Разом з тим, наведена інформація не підтверджує коливання ціни в період з дати укладання додаткової угоди №2 від 27.01.2021 до дати укладання додаткової угоди №3 від 29.01.2021. Законом встановлено імперативну норму, згідно якої істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених частиною п’ятою статті 41 Закону. Згідно роз’яснення Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. Водночас, відповідно до інформації, розміщеної на сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа» https://ueex.com.ua/ (далі – Товарна біржа), на яку посилається Черкаська торгово-промислова палата, середньозважена ціна природного газу (передоплата ресурс січня, лютого) складала: станом на 15.01.2021 – 8040,52 з ПДВ за тис. куб. м.; станом на 27.01.2021 – 8233,81 з ПДВ за тис. куб. м.; станом на 29.01.2021 – 8222,54 з ПДВ за тис. куб. м. Отже, в період з 15.01.2021 по 27.01.2021 відбувалось зростання ціни на 2,4%, а з 27.01.2021 по 29.01.2021 відбувалось зменшення ціни на 0,13%. Крім того, відповідно до інформації, розміщеної на сайті Товарної біржі, на яку посилається Черкаська торгово-промислова палата щодо приведеної вартості природного газу на європейських хабах до кордону України у січні, лютому 2021 року ціна газу становила (з ПДВ за тис. куб. м.) станом на: 15.01.2021 – на німецькому хабі NCG – 10560,89 грн.; на центрально-європейському газовому хабі CEGH – 10244,69 грн.; 27.01.2021 – на німецькому хабі NCG - 9816,67 грн.; на центрально-європейському газовому хабі CEGH – 9468,10 грн.; на голландському хабі TTF – 10030,17 гривень 29.01.2021 – на німецькому хабі NCG - 10 279,55 грн.; на центрально-європейському газовому хабі CEGH – 9788.44 грн.; на голландському хабі TTF – 10575,09 гривень. Отже, в період з 15.01.2021 по 27.01.2021 відбувалось зменшення ціни на німецькому хабі NCG - 7,6%, на центрально-європейському газовому хабі CEGH – 8,2%, на голландському хабі TTF – 5,43%. З 27.01.2021 по 29.01.2021 відбувалось збільшення ціни на німецькому хабі NCG - 4,7%, на центрально-європейському газовому хабі CEGH – 3,4%. Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону безпідставно внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару шляхом укладання додаткових угод від 22.01.2021 №2, від 25.01.2021 №3 до Договору та не дотримано вимоги щодо пропорційності збільшення ціни за одиницю товару відповідно до збільшення ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку.
Період усунення порушень: 08.07.2021 13:25 - 23.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 08.07.2021 13:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Західному офісу Державної аудиторської служби України про аргументовані заперечення до висновку За результатом виявлених порушень у Висновку про результати моніторингу закупівлі № UA-M-2021-07-02-000061 по процедурі закупівлі за предметом: ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо, номер на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-11-23-001242-b (далі – Висновок), надаємо аргументовані заперечення до Висновку. Висновком встановлено, що Замовником в порушення вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» безпідставно внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару шляхом укладання додаткових угод від 22.01.2021 №2, від 25.01.2021 №3 до Договору та не дотримано вимоги щодо пропорційності збільшення ціни за одиницю товару відповідно до збільшення ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку. Вмотивовано віднесення вищевказаного до порушення там, що експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати №О-54/01 від 19.01.2021 (до додаткової угоди № 2), від 25.01.2021 №О-72/01 (до додаткової угоди № 3), на підставі яких укладено додаткові угоди, не підтверджують коливання ціни природного газу в бік збільшення в період між датою укладання договору (15.01.2021) та датою набуття чинності додаткової угоди № 2 від 27.01.2021 та №3 від 29.01.2021, у зв’язку з чим не може бути підставою для зміни істотних умов Договору. Так, відповідно до експертного висновку №О-54/01 від 19.01.2021 динаміка коливання ціни газу на європейських хабах CEGH та NCG в період з 21.12.2020 до 05.01.2021 склала відповідно 18,36% та 23,84%. Разом з тим, наведена інформація не підтверджує коливання ціни в період з дати укладання договору 15.01.2021 до дати укладання додаткової угоди №2 від 27.01.2021. Аналогічно, відповідно до експертного висновку №О-72/01 від 25.01.2021 динаміка коливання ціни газу на європейських хабах CEGH, NCG та TTF в період з 06.01.2020 до 12.01.2021 склала відповідно 20,05%, 18,76% та 19.41%. Разом з тим, наведена інформація не підтверджує коливання ціни в період з дати укладання додаткової угоди №2 від 27.01.2021 до дати укладання додаткової угоди №3 від 29.01.2021. Законом встановлено імперативну норму, згідно якої істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених ч. 5 ст. 41 Закону. Згідно роз’яснення Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. Разом з тим зауважуємо, що Висновок про результати моніторингу зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, привести істотні умови Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель та оприлюднити їх у встановлені законом строки та/або у разі неможливості, розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним Договором з ТзОВ "ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ", з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. На розміщений з метою виконання приписів Висновку та усунення виявлених порушень запит замовника за роз’ясненням змісту висновку від 09.07.2021 р. надано роз’яснення від 14.07.2021 р., зміст якого не містить відповіді на жодне із 3-х поставлених питань Замовника щодо форми приведення істотних умов Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель та усунення виявлених порушень. Положенням ст. 188 Господарського кодексу України передбачено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. З огляду на зазначене з урахуванням наявності укладених до Договору №10 від 15.01.2021 р. додаткових угод № 4, № 5, № 6 виконання вимоги Західного офісу Держаудитслужби щодо приведення істотних умов Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель у встановлений у Висновку спосіб та строк (впродовж 5-ти робочих днів з дня оприлюднення висновку Замовник повинен оприлюднити інформацію/документи про усунення порушень: приведення істотних умов Договору у відповідність до вимог законодавства/розірвання Договору №10 від 15.01.2021 р.) юридично не вбачається можливим, що ставить Замовника у безвихідне положення. Зауважуємо, що усунення Замовником встановлених під час моніторингу порушень закону є умовою не застосування адміністративної відповідальності до службової (посадової) особи Замовника. Але для цього таке усунення має бути можливим як за законом, так і на практиці. Визначення завідомо недосяжного зобов`язання усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель не відповідає меті встановлення такого правового регулювання. Адже вказане усунення має відновити стан законності. У іншому випадку буде наявним склад адміністративного правопорушення, а передбачене ч. 9 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звільнення від відповідальності стане неможливим. Зазначена позиція підтверджується Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 30.03.2021 р. по Справі №200/10587/20-а. Не погоджуємось із віднесенням зазначеного у Висновку до порушень з огляду на наступне. Нормою п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Зауважуємо, що вимог щодо способу/форми/особливостей документального підтвердження підстав внесення змін до договору у разі збільшення ціни за одиницю товару до 10% чинним законодавством не встановлено. Згідно роз’яснення Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. Крім того, роз’ясненням Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 передбачено, що зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Одночасно повідомляємо, що листи Міністерства не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер. П. 9.5. Договору №10 від 15.01.2021 р. передбачено наступні підстави та порядок внесення змін до істотних умов договору: істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, встановлених п. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 9.5.2. збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. А п. 4.3. Договору №10 від 15.01.2021 р. встановлено, що підтвердженням зміни ціни на ринку газу є довідка Торгово – промислової палати України. До Договору №10 від 15.01.2021 р. у встановленому цим договором порядку з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі» укладено додаткові угоди № 2 від 27.01.2021 та №3 від 29.01.2021 на підставі експертних висновків Черкаської торгово-промислової палати №О-54/01 від 19.01.2021 (до додаткової угоди № 2), від 25.01.2021 №О-72/01 (до додаткової угоди № 3). Дані експертні висновки видані регіональними ТПП після укладення Договору №10 від 15.01.2021 р.: експертний висновок №О-54/01 від 19.01.2021 до додаткової угоди № 2 та експертний висновок №О-72/01 від 25.01.2021 до додаткової угоди № 3 від 29.01.2021 та фіксують (підтверджують) коливання ціни товару на ринку більше ніж 10 % на день видання таких експертних висновків. Отже, експертні висновки регіональних ТПП підтверджують наявне коливання ціни природного газу на ринку та збільшення ціни за одиницю такого товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, і зміни, внесені додатковими угодами № 2 та № 3, не призвели до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Зазначене свідчить про цілковите дотримання Замовником положення п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Внесені змін додатковими угодами № 2 та № 3 до Договору №10 від 15.01.2021 р. здійснено з дотриманням як ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» так і положень самого Договору №10 від 15.01.2021 р. в частині документального підтвердження внесення змін. Збільшення ціни відбулось не більше ніж на 10% та за рахунок зменшення кількості товару. Чинним законодавством та роз’ясненнями МЕРТ не передбачено жодних вимог щодо того, що ціни на товар на ринку повинні бути зафіксованими тією ж датою, що й день надання компетентним органом/установою документу, що підтверджує таке коливання цін на товар. Тому Замовником при укладенні додаткових угодам № 2 та № 3 до Договору №10 від 15.01.2021 р. не порушено жодної вимоги чинного законодавства. Якщо Західний офіс Державної аудиторської служби України вважає інформацію у офіційних експертних висновках регіональних ТПП недостовірною та такою, що не відповідає інформації, розміщеній на сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа», недостовірність висновків регіональних ТПП встановлюється у передбаченому законодавством випадку у судовому порядку. Невідповідність інформації експертних висновків регіональних ТПП інформації на сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа» не є підставою для визнання їх нікчемними та не є доказом відсутності підстави для внесення змін до Договору №10 від 15.01.2021 р. Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Нормою ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Враховуючи зазначене Замовник повідомляє, що не погоджується із результатами моніторингу закупівлі, оформленого Висновком.
Дата публікації звіту: 15.07.2021 15:49

Запити/Пояснення