-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги їдалень
Послуги їдалень. Мова (мовами), якою (якими) повинні буди складені тендерні пропозиції – українська. Категорія Замовника: орган місцевого самоврядування. Математична формула для розрахунку приведеної ціни – не застосовується.
Завершена
26 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 260 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 260 000.00 UAH
Номер:
5683aa8f4d084ac8b3298ee210ff5be0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-12-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.10.2021 00:00
Період моніторингу:
12.10.2021 15:14 - 04.11.2021 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
11.10.2021 №522
Дніпро
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Перелік процедур закупівель,
які підлягають моніторингу
3. UA-2020-11-20-013372-c, ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень, яка проводиться Управлінням освіти Прилуцької міської ради;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КП «Броварирай ВУОШЇ» установлено порушення вимог пункту першого частини першої статті 31, пункту 2 частини 2 статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «02» листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Прилуцької міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету, що оформлено протоколом від 19.11.2020 № 132; тендерні пропозиції учасників: фізична особа-підприємець Бондаренко Леонід Леонідович, комунальне підприємство «БРОВАРСЬКЕ РАЙОННЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ОБ'ЄДНАННЯ ШКІЛЬНИХ ЇДАЛЕНЬ» БРОВАРСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ» (далі – КП «Броварирай ВУОШЇ») та комунальне підприємство Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний»; протокол розгляду тендерних пропозицій, дата публікації: 28 грудня 2020; протокол засідання тендерного комітету про визначення переможцем комунальне підприємство Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» від 11.01.2021 № 1; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 11 січня 2021 року; договір про закупівлю послуги їдалень від 25.01.2021 № 1 та додаткові угоди до нього від 19.04.2021 № 1, від 01.06.2021 № 2, від 16.06.2021 № 3, від 01.07.2021 № 4, від 16.07.2021 № 5, від 28.07.2021 № 6, від 16.08.2021 № 7, від 27.08.2021 № 8, від 17.09.2021 № 9, від 01.10.2021 № 10, від 18.10.2021 № 11 та від 29.10.2021 № 12.
Під час моніторингу встановлено, що Оголошення про проведення зазначеної процедури закупівлі оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до частини третьої статті 10 Закону, оскільки очікувана вартість закупівлі становить 26 000 000,00 грн (що перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг - 133 тисячам євро), тож Замовником здійснено розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів, у відповідності до частини 12 статті 29 Закону.
За результатами розгляду Замовником відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Бондаренко Леонід Леонідович та допущено до електронного аукціону тендерні пропозиції інших двох учасників тендеру, проте моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції КП «Броварирай ВУОШЇ» вимогам тендерної документації Замовника торгів.
Так, Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовником визначено перелік документів, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, копії санітарних паспортів на харчоблоки та їдальні Замовника.
На виконання даної вимоги учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано Довідку від 17.12.2021 № 93 з інформацією про те, що КП «Броварирай ВУОШЇ» зобов’язується оформити санітарні паспорти на всі харчоблоки навчальних закладів Управління освіти Прилуцької міської ради переможцем в разі перемоги в тендері. Також, учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано санітарні паспорти на харчоблоки шкільних їдалень, що знаходяться у користуванні відділу освіти, культури, молоді та спорту Броварської районної державної адміністрації Київської області, чим не дотримано вимогу додатку 3 до ТД в частині надання копій санітарних паспортів на харчоблоки та їдальні Замовника.
Виходячи з викладеного, тендерна пропозиція КП «Броварирай ВУОШЇ» підлягала відхиленню на підставі пункту першого частини 1 статті 31 Закону, оскільки учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Крім того, згідно пункту 3.7 частини 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» учасник при формуванні тендерної пропозиції повинен надати інформацію до додатку № 4 «відомості про учасника».
Учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано документ від 17.12.2021 № 93, який не містить всіх відомостей про учасника, надання яких вимагалось додатком 4 до ТД Замовника, а саме: не зазначено МФО банку, що обслуговує учасника.
Виходячи з викладеного, тендерна пропозиція КП «Броварирай ВУОШЇ» підлягала відхиленню на підставі пункту першого частини 1 статті 31 Закону, оскільки учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Проте, на порушення пункту першого частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію КП «Броварирай ВУОШЇ» та допущено до електронного аукціону, відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій, опублікованого 28 грудня 2020.
Статтею 32 Закону передбачено, що тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Враховучи, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію КП «Броварирай ВУОШЇ», яка підлягала відхиленню, та допущено її до аукціону, то таке рішення Замовника призвело до невиконання вимог Закону в частині невідміни даного тендеру електронною системою закупівель автоматично.
Період усунення порушень:
02.11.2021 16:28 - 17.11.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.11.2021 16:28
Оскарження висновку в суді
Опис:
До: Чернігівського окружного адміністративного суду
вулиця Київська, 23, Чернігів, Чернігівська область, 14000
Позивач:
Управління освіти
Прилуцької міської ради в Чернігівькій області
Місцезнаходження: вул. Вокзальна, 24, Прилуки, Україна,17500
Ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 02147612
Телефон: +38(04637)30022
Адреса електронної
пошти: osvita@uopmr.gov.ua
Відповідач: Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області
Місцезнаходження: 69005, м. Запоріжжя, Вулиця Перемоги, 129
Ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 40477689
Телефон: (061) 764-86-70
Адреса електронної пошти: 040800@dasu.gov.ua
Судовий збір: Судовий збір за одну позовну вимогу немайнового характеру у розмірі 2 270,00 грн.
ПОЗОВНА ЗАЯВА
ПРО ВИЗНАННЯ ПРОТИПРАВНИМ ТА СКАСУВАННЯ ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЕЛЬ
(в порядку статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Відповідно до частини 1 статті 2 (далі за текстом — КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.
Суд розглядає справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Пунктом 1 частини 1 статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, Державна аудиторська служба України (далі за текстом — Держаудитслужба/Відовідач) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Згідно з підпунктом 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань: реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
За змістом частини 1 статті 13 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» дії або бездіяльність посадових осіб органу державного фінансового контролю можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015, зі змінами (далі за текстом — Закон № 922), Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією, цим Законом та іншими законами України.
При цьому частиною 1 статті 8 Закону № 922 передбачено, що моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи.
1.ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ
За результатами аналізу управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області питання розгляду тендерної пропозиції КП «Броварирай ВУОШЇ» установлено порушення вимог пункту першого частини першої статті 31, пункту 2 частини 2 статті 32 Закону № 922.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства Управління освіти Прилуцької міської ради (далі за текстом – Позивач/Замовник) у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «02» листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання:
- визначення предмета закупівлі,
- відображення закупівлі у річному плані,
- оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі,
- відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»,
- розгляду тендерних пропозицій,
- своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення,
- відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано:
- річний план закупівель Управління освіти Прилуцької міської ради на 2021 рік;
- оголошення про проведення процедури закупівлі;
- тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету, що оформлено протоколом від 19.11.2020 № 132;
- тендерні пропозиції учасників: фізична особа-підприємець Бондаренко Леонід Леонідович, комунальне підприємство «БРОВАРСЬКЕ РАЙОННЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ОБ'ЄДНАННЯ ШКІЛЬНИХ ЇДАЛЕНЬ» БРОВАРСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ» (далі – КП «Броварирай ВУОШЇ») та комунальне підприємство Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний»;
- протокол розгляду тендерних пропозицій, дата публікації: 28 грудня 2020;
- протокол засідання тендерного комітету про визначення переможцем комунальне підприємство Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» від 11.01.2021 № 1;
- повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 11 січня 2021 року;
- договір про закупівлю послуги їдалень від 25.01.2021 № 1 та додаткові угоди до нього від 19.04.2021 № 1, від 01.06.2021 № 2, від 16.06.2021 № 3, від 01.07.2021 № 4, від 16.07.2021 № 5, від 28.07.2021 № 6, від 16.08.2021 № 7, від 27.08.2021 № 8, від 17.09.2021 № 9, від 01.10.2021 № 10, від 18.10.2021 № 11 та від 29.10.2021 № 12.
Під час моніторингу встановлено, що Оголошення про проведення зазначеної процедури закупівлі оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до частини третьої статті 10 Закону, оскільки очікувана вартість закупівлі становить 26 000 000,00 (двадцять шість мільйонів ривень 0 копійок) (що перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг - 133 тисячам євро), тож Замовником здійснено розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів, у відповідності до частини 12 статті 29 Закону.
За результатами розгляду Замовником відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Бондаренко Леонід Леонідович та допущено до електронного аукціону тендерні пропозиції інших двох учасників тендеру, проте моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції КП «Броварирай ВУОШЇ» вимогам тендерної документації Замовника торгів.
Так, як встановлено результатами перевірки: «Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовником визначено перелік документів, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, копії санітарних паспортів на харчоблоки та їдальні Замовника. На виконання даної вимоги учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано Довідку від 17.12.2021 № 93 з інформацією про те, що КП «Броварирай ВУОШЇ» зобов’язується оформити санітарні паспорти на всі харчоблоки навчальних закладів Управління освіти Прилуцької міської ради переможцем в разі перемоги в тендері. Також, учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано санітарні паспорти на харчоблоки шкільних їдалень, що знаходяться у користуванні відділу освіти, культури, молоді та спорту Броварської районної державної адміністрації Київської області, чим не дотримано вимогу додатку 3 до ТД в частині надання копій санітарних паспортів на харчоблоки та їдальні Замовника.
Виходячи з викладеного, тендерна пропозиція КП «Броварирай ВУОШЇ» підлягала відхиленню на підставі пункту першого частини 1 статті 31 Закону, оскільки учасник не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Крім того, згідно пунктів 3,7 частини 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» учасник при формуванні тендерної пропозиції повинен надати інформацію до додатку №4 «відомості про учасника». Учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано документ від 17.12.2021 № 93, який не містить всіх відомостей про учасника, надання яких вимагалось додатком 4 до ТД Замовника, а саме: не зазначено МФО банку, що обслуговує учасника.
Як зазначено Відповідачем, «виходячи з викладеного, тендерна пропозиція КП «Броварирай ВУОШЇ» підлягала відхиленню на підставі пункту першого частини 1 статті 31 Закону № 922, оскільки учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Проте, на порушення пункту першого частини 1 статті 31 Закону № 922 Замовником не відхилено тендерну пропозицію КП «Броварирай ВУОШЇ» та допущено до електронного аукціону, відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій, опублікованого 28 грудня 2020.
«Статтею 32 Закону передбачено, що тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Враховучи, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію КП «Броварирай ВУОШЇ», яка підлягала відхиленню та допущено її до аукціону, то таке рішення Замовника призвело до невиконання вимог Закону в частині невідміни даного тендеру електронною системою закупівельавтоматично.»
«Зобовязання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Як зазначено вище, Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації (далі за текстом – ТД) Замовником визначено перелік документів, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, копії санітарних паспортів на харчоблоки та їдальні Замовника. На виконання даної вимоги учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано Довідку від 17.12.2021 № 93 з інформацією про те, що КП «Броварирай ВУОШЇ» зобов’язується оформити санітарні паспорти на всі харчоблоки навчальних закладів Управління освіти Прилуцької міської ради переможцем в разі перемоги в тендері.
Також, учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано санітарні паспорти на харчоблоки шкільних їдалень, що знаходяться у користуванні відділу освіти, культури, молоді та спорту Броварської районної державної адміністрації Київської області. Однак, зважаючи на те, що Санітарним регламентом для закладів загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОЗ України від 25.09.2020 року № 2205 та Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом МОЗ України від 24.03.2016 №234 та іншими законодавчими актами не визначено чіткої вимоги щодо процедури створення такого документу, при розгляді документації КП «Броварирай ВУОШЇ» Тендерний комітет (далі за текстом – ТК) вважав документи надані Учасником такими, що унеможливлюють відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, слід зазначити, що при розгляді тендерним комітетом документації КП «Броварирай ВУОШЇ» та наданні останнім вищевказаних документів, був відсутній факт ненадання інформаціі, вимоги щодо наявності якої, передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до ТД.
Приймаючи рішення про допущення до електронного аукціону тендерну пропозицію КП «Броварирай ВУОШЇ» ТК зважав і на дію карантинних обмежень, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Згідно з пунктом девятнадцять частини два статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, серед іншого, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Оскільки Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД, щодо надання КП «Броварирай ВУОШЇ» копії санітарних паспортів на харчоблоки та їдальні Замовника не впливає на зміст тендерної пропозиції, то цю вимогу можна віднести до такої помилки.
Щодо не надання КП «Броварирай ВУОШЇ» всіх відомостей про учасника, а саме не зазначення МФО банку, повідомляємо наступне, так відповідно до постанови Правління Національного Банку України від 28.12.2018 №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні», від 5 серпня 2019 року банки відкривають клієнтам міжнародні номери банківського рахунку (IBAN) замість звичних реквізитів (МФО та номер рахунку). За цим номером можна ідентифікувати платника, одержувача коштів та обслуговуючий банк.
Номер банківського рахунку (IBAN) формується відповідно до Національного стандарту України «Фінансові операції». Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні. (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010”, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 454. У його складі Код АТ «КІБ» (МФО). Отже вказавши в Додатку 4 розрахунковий рахунок (IBAN) Учасник повідомив Замовника про свій МФО банку. Володіючи такою інформацією ТК вважав відхилення тендерної пропозиції неправомірною.
Крім того, згідно вищевказаної постанови НБУ передбачався перехідний період з 05.08.2019 р. до 31.10.2019 щодо зазначення вищевказаних реквізитів, та продовження термінів перехідного періоду згідно постановою НБУ №118 до 12.01.2020 року, тобто, до 12.01.2020 банки приймають до виконання документи на переказ коштів клієнтів, у яких заповнено або пара реквізитів «Код банку» та «Рахунок», або рахунок за стандартом IBAN, а з 13.01.2020 р. – виключно рахунок за стандартом IBAN. При цьому, враховуючи відсутність в чиномму законодавсті вимоги виключення зазначення МФО сторін, дана вимога залишена в переліку ТД.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Допускаючи учасника до електронного аукціону ТК :
- не вбачав порушення закону та причин для відхилення тендерної пропозиції;
- кінцевою метою проведення процедури закупівлі є придбання товарів, робіт і послуг в порядку, визначеному законом; частина два статті 20 Закону передбачає, що для проведення відкритих торгів має бути не менше двох тендерних пропозицій; відхилення тендерної пропозиції за таких обставин створило б умови для судових позовів іншого учасника та унеможливило б забезпечення гарячим харчуванням в тому числі і пільгових категорій;
- ТК вважав відхилення пропозиції порушенням статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме, відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення);
Вважаємо Висновок Управління Дераудисужби від 02.11.2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-20-013372 необґрунтованим та таким, що порушує права й інтереси Позивача, які полягають у здійсненні ним закупівель товарів для забезпечення його потреб.
Оскаржуваний Висновок Уравління Держаудитслужби від 02.11.2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-20-013372 складений з порушенням вимог законодавства щодо його змісту, оскільки є неконкретизованим, необґрунтованим не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень та зміст таких висновків спонукав Позивача до самостійного визначення заходів усунення виявлених порушень, а тому підлягає скасуванню. Питання розгляду тендерної пропозиції КП «Броварирай ВУОШЇ» відбулося відповідно до норм чинного законодавства.
За результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання (стаття 8 Закону № 922).
У висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг закупівлі, його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження; 2) найменування предмета закупівлі та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю необхідною для більш детального опису результатів моніторингу закупівлі.
Зміст висновку, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для позивача, полягає в тому, щоб "усунути виявлені порушення", встановлені Держаудитслужбою, не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 КАС України (Верховний Суд України у справі №160/9513/18) .
Зазначивши у висновку про необхідність «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель», Відповідач не конкретизував, яких саме заходів має вжити Позивач, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
«Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід ужити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Суд визнав, що зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.» (Постанова Верховного суду України у сп. № №480/3179/19 від 21.01.2021) .
Як зазначено вищевикладеною практикою суду у подібних правовідносинах, загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Враховуючи вищевикладене оскаржуваний висновок містить зобов`язання Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, проте не конкретизує, яких саме заходів має вжити замовник, які саме дії та на підставі яких положень закону повинен здійснити для усунення виявлених порушень, тому такий висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень.
Варто також зауважити, що висновки Верховного Суду, знайшли своє відображення також і в ряді інших постанов цього ж суду: від 11 червня 2020 року в справі №160/6502/19, від 12 серпня 2020 року в справі №160/11304/19, від 26 листопада 2020 року в справі №160/11367/19.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні. Умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.
Відповідно до пункту 7 частини 3 статті 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує, зокрема:
• значення справи для сторін;
• обсяг та характер доказів у справі;
• чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес;
• думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Враховуючи вищевикладене, Позивач вважає, що дану справу необхідно розглядати в порядку загального позовного провадження.
2. ЩОДО СПЛАТИ СУДОВОГО ЗБОРУ
Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено ставку судового збору за подання до адміністративного суду позовної заяви немайнового характеру у 1 розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" передбачено, що 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб складає 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок).
Відповідно до листа ВАСУ від 05.02.2016 "Аналіз практики застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" у редакції Закону України від 22 травня 2015 року № 484-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", до позовних заяв немайнового характеру необхідно відносити вимоги, які не підлягають вартісній оцінці. Відтак, вимога про визнання протиправним та скасування висновку для цілей визначення судового збору є немайновою.
Оскільки Позивачем висувається одна вимога немайнового характеру (визнання протиправним та скасування висновку), Позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок) (оригінал підтвердження сплати судового збору надається до цієї Позовної заяви).
3. ЩОДО СТРОКІВ ОСКАРЖЕННЯ.
Згідно пункту 8 частини 7 статті 8 Закону № 922 встановлено, що замовник має право оскаржити рішення органу оскарження у судовому порядку протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Висновок Управління східного офісу Державної аудиторської служби в Запорізькій області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-20-013372 було оприлюднено в електронній системі Уповноваженого органу 02.11.2021, що підтверджується інформацією щодо Процедури закупівлі (знімок екрану зі сторінки Процедури закупівлі в електронній системі Уповноваженого органу, який підтверджує дату оприлюднення Рішення, надається до цієї Позовної заяви).
Відповідно до частини першої статті 120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. Відповідно до частини п'ятої вказаної статті останнім днем строку, який закінчується вказівкою на певний день, вважається цей день.
Тобто, Рішення може бути оскаржене Позивачем до суду в строк до 16.11.2021 включно. Таким чином, Позивачем дотримано встановлені Законом строки оскарження Рішення.
4. ЩОДО ПІДСУДНОСТІ.
Згідно частини 1 статті 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об’єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Враховуючи що предметом позову є висновок, який є індивідуально-правовим актом і породжує права та обов’язки для Позивача, та має відповідати вимогам, визначеним у статті 2 КАС України, позовна заява подається за вибором Позивача, за місцезнаходженням останнього, (місто Прилуки, Чернігівської області) до Окружного адміністративного суду Чернігівської області.
Підтверджуємо, що Позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого Відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Враховуючи викладене та відповідно до норм Конституції України, Кодексу про адміністративне судочинство, Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положення про Державну аудиторську службу України, _
ПРОШУ:
1. Прийняти позовну заяву про визнаня протиправним та скасувння висновку про результи моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-20-013372 та відкрити провадження у справі.
2. Задовольнити позовну заяву в повному обсязі.
3. Визнати протиправним та скасувати висновок управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області про результати моніторингу процедури закупівлі процедури закупівлі UA-2020-11-20-013372.
4. Судові витрати по справі, а саме судовий збір сплачений Позивачем при зверненні до суду у розмірі 2 270,00 (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок) покласти на Відповідача.
Перелік документів, що додаються до заяви:
1. Квитанція про сплату судовго збору.
2. Знімок екрана комп’ютера (скріншот) з електронного кабінету Замовника акредитованого майданчика електронної системи закупівель, в якому відображено висновок за результатами моніторингу закупівлі процедури закупівлі UA-2020-11-20-013372.
3. Копія Положення про управління освіти Прилуцької міської ради, затверджене рішенням міської ради (72 сесія 7 скликання) від 15 вересня 2020 року №15 «Про затвердження Положення управління освіти Прилуцької міської ради у новій редакції».
4. Копія Розпорядження від 27.08.2020 №100-ос про призначення та звільнення
5. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань.
6. Копія договору про закупівлю послуги їдалень від 25.01.2021 № 1 та додаткові угоди до нього від 19.04.2021 № 1, від 01.06.2021 № 2, від 16.06.2021 № 3, від 01.07.2021 № 4, від 16.07.2021 № 5, від 28.07.2021 № 6, від 16.08.2021 № 7, від 27.08.2021 № 8, від 17.09.2021 № 9, від 01.10.2021 № 10, від 18.10.2021 № 11 та від 29.10.2021 № 12.
7. Копія позовної заява з додатками для Відповідача.
8. Клопотання в порядку частини 7 статті 164 КАС України.
Начальник Управління освіти
Прилуцької міської ради в
Чернігівській області ______________________ О.М.ПРАВОСУД
До:
Чернігівського окружного адміністративного суду
вулиця Київська, 23, Чернігів, Чернігівська область, 14000
Позивач:
Управління освіти
Прилуцької міської ради
Місцезнаходження: вул. Вокзальна, 24, Прилуки, Україна,17500
Ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 02147612
Телефон: +38(04637)30022
Адреса електронної
пошти: osvita@uopmr.gov.ua
Відповідач: Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області
Місцезнаходження: 69005, м. Запоріжжя,
Вулиця Перемоги, 129
Ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 40477689
Телефон: (061) 764-86-70
Адреса електронної пошти: 040800@dasu.gov.ua
КЛОПОТАННЯ
(в порядку частини 7 статті 161 КАС України)
Відповідно до частини 7 статті 161 КАС України передбачено, що до заяви про визнання індивідуального акта протиправним чи адміністративного договору недійсним додається також оригінал або копія оспорюваного акта чи договору, або засвідчений витяг з нього, а в разі відсутності акта чи договору в позивача — клопотання про його витребування.
Відповідно до пункту 19 частини 7 статті 8 Закону № 922 передбачено, що форма Висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Пунктом 3 розділу І Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України 23.04.2018 № 86, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 червня 2018 р. за № 654/32106 (далі за текстом — Порядок), передбачено, що висновок складається у формі електронного документа та заповнюється відповідно до встановленої форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженої наказом Державної аудиторської служби України від 23 квітня 2018 року № 86 (далі за текстом — форма висновку) в електронній системі закупівель.
Разом з тим пунктом 4 цього ж Порядку встановлено, що після заповнення форми висновку висновок вивантажується з електронної системи закупівель у візуальну форму у форматі текстового редактора для його підписання та затвердження.
Враховуючи той факт, що висновок про результати моніторингу закупівель доступний лише в електронному вигляді, а його перегляд можливий шляхом використання веб-порталу Уповноваженого органу, а також відповідно до частини 7 статті 161 КАС України,
ПРОШУ СУД:
1. Витребувати від Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області підписаний та затверджений висновок цього ж Управління про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-20-013372.
Начальник Управління освіти
Прилуцької міської ради в
Чернігівській області ______________________ О.М.ПРАВОСУД
Дата публікації:
15.11.2021 13:20
Дата відкриття провадження:
08.12.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
620/16696/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
щодо висновку управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області про наявність або відсутність порушень законодавства при розгляді тендерної пропозиції
За результатами аналізу управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області питання розгляду тендерної пропозиції КП «Броварирай ВУОШЇ» установлено порушення вимог пункту першого частини першої статті 31, пункту 2 частини2 статті 32 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»).
Так згідно пункту першого частини першої статті 31 Закону встановлено: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель серед іншого у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
Згідно абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації .
Так, Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовником визначено перелік документів, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, копії санітарних паспортів на харчоблоки та їдальні Замовника. На виконання даної вимоги учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано Довідку від 17.12.2021 № 93 з інформацією про те, що КП «Броварирай ВУОШЇ» зобов’язується оформити санітарні паспорти на всі харчоблоки навчальних закладів Управління освіти Прилуцької міської ради переможцем в разі перемоги в тендері.
Також, учасником КП «Броварирай ВУОШЇ» в складі тендерної пропозиції надано санітарні паспорти на харчоблоки шкільних їдалень, що знаходяться у користуванні відділу освіти, культури, молоді та спорту Броварської районної державної адміністрації Київської області, Однак, зважаючи на те, що Санітарним регламентом для закладів загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОЗ України від 25.09.2020 року №2205 та Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом МОЗ України від 24.03.2016 №234 та іншими законодавчими актами не визначено чіткої вимоги щодо процедури створення такого документу, при розгляді документації КП «Броварирай ВУОШЇ» ТК вважав документи надані Учасником такими, що унеможливлюють відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, слід зазначити, що при розгляді тендерним комітетом документації КП «Броварирай ВУОШЇ» та наданні останнім вищевказаних документів, був відсутній факт ненадання інформаціі, вимоги щодо наявності якої, передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до ТД.
Приймаючи рішення про допущення до електронного аукціону тендерну пропозицію КП «Броварирай ВУОШЇ» ТК прийняв зобов’язання КП «Броварирай ВУОШЇ» оформити санітарні паспорти на всі харчоблоки навчальних закладів Управління освіти Прилуцької міської ради в разі перемоги в тендері, як виконання вимоги з відстроченням. Формат наданих вказаним учасником санітарних паспортів на харчоблоки шкільних їдалень, що знаходяться у користуванні відділу освіти, культури, молоді та спорту Броварської районної державної адміністрації Київської області задовольнив замовника. Приймаючи рішення ТК також зважав і на дію карантинних обмежень, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Згідно з пунктом девятнадцять частини два статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, серед іншого, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Оскільки Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД, щодо надання КП «Броварирай ВУОШЇ» копії санітарних паспортів на харчоблоки та їдальні Замовника не впливає на зміст тендерної пропозиції, то цю вимогу можна віднести до такої помилки.
Щодо не надання КП «Броварирай ВУОШЇ» всіх відомостей про учасника, а саме не зазначення МФО банку, повідомляємо наступне, так відповідно до постанови Правління Національного Банку України від 28.12.2018 №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні», від 5 серпня 2019 року банки відкривають клієнтам міжнародні номери банківського рахунку (IBAN) замість звичних реквізитів (МФО та номер рахунку). За цим номером можна ідентифікувати платника, одержувача коштів та обслуговуючий банк.
Номер банківського рахунку (IBAN) формується відповідно до Національного стандарту України «Фінансові операції». Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні. (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010”, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 454. У його складі Код АТ «КІБ» (МФО). Отже вказавши в Додатку 4 розрахунковий рахунок (IBAN) Учасник повідомив Замовника про свій МФО банку. Володіючи такою інформацією ТК вважав відхилення тендерної пропозиції неправомірною.
Крім того, згідно вищевказаної постанови НБУ передбачався перехідний період з 05.08.2019 р. до 31.10.2019 щодо зазначення вищевказаних реквізитів, та продовження термінів перехідного періоду згідно постановою НБУ №118 до 12.01.2020 року, тобто, до 12.01.2020 банки приймають до виконання документи на переказ коштів клієнтів, у яких заповнено або пара реквізитів «Код банку» та «Рахунок», або рахунок за стандартом IBAN, а з 13.01.2020 р. – виключно рахунок за стандартом IBAN. При цьому, враховуючи відсутність в чиномму законодавсті вимоги виключення зазначення МФО сторін, дана вимога залишена в переліку ТД.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Допускаючи учасника до електронного аукціону ТК :
- не вбачав порушення закону та причин для відхилення тендерної пропозиції;
- кінцевою метою проведення процедури закупівлі є придбання товарів, робіт і послуг в порядку, визначеному законом; частина два статті 20 Закону передбачає, що для проведення відкритих торгів має бути не менше двох тендерних пропозицій; відхилення тендерної пропозиції за таких обставин створило б умови для судових позовів іншого учасника та унеможливило б забезпечення гарячим харчуванням в тому числі і пільгових категорій;
- ТК вважав відхилення пропозиції порушенням статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме, відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення);
Також повідомляємо, що з метою приведення процедур закупівель до норм чинного законодавства, наказом від 02 лютого 2021 року №14 «Про припинення діяльності тендерного комітету управління освіти Прилуцької міської ради» припинено діяльність тендерного комітету управління освіти Прилуцької міської ради, створеного наказом в.о. начальника управління освіти міської ради від 05.11.2020 №206, з 02.02.2021, а в частині проведених до 02.02.2021 закупівель послуг припинити діяльність тендерного комітету після опублікування відповідних звітів.
Процедури з публічних закупівель проводить фахівець з публічних закупівель на якого покладено обов’язки уповноваженої особи.
Дата публікації звіту:
08.11.2021 10:03