-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Донецькій області (райони: Бахмутський, Добропільський, Покровський, Костянтинівський)
Завершена
50 393 905.17
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 755 908.58 UAH
мін. крок: 1.5% або 755 908.58 UAH
Номер:
e7126eafe0494c7c8e3a8e1441e91349
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-11-000093
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.06.2021 00:00
Період моніторингу:
11.06.2021 14:00 - 07.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
11.06.2021
№384
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.06.2021 №003100-18/7042-2021
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о.начальника Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 11.06.2021 № 384
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2020-11-20-004993-с 20.11.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини п’ятої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено порушення норм пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» та ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 02 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (зі змінами) (далі – ТД), протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» та ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ», Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.01.2021 №1617-р/пк-пз та від 04.01.2021 №1984-р/пк-пз, протокол засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій від 18.02.2021 №52, Договір про закупівлю послуг з експлуатаційного утримання від 01.03.2021 №21/21 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 11.03.2021 (додаткова угода до Договору від 11.03.2021 №1), від 25.03.2021 (додаткова угода до Договору від 22.03.2021 №2) та від 05.04.2021 2021 (додаткова угода до Договору від 02.04.2021 №3), відповідь Замовника на запит про надання пояснень від 29.06.2021.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами моніторингу встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів Замовника не містить інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій чим недотримано вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
На порушення частини п’ятої статті 17 Закону Замовник у Додатку № 9 «Інформація та документи, які надаються переможцем процедури закупівлі, щодо відповідності Учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» до ТД вимагає від переможця процедури закупівлі документальне підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, зокрема:
- інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення про те, що відомості про юридичну особу, що є Учасником, відсутні;
- інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення про те, що відомості про службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, відсутні;
- інформаційну довідку з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство з інформацією про відсутність у цьому реєстрі відомостей про учасника процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
02.07.2021 11:30 - 17.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.07.2021 11:30
Оскарження висновку в суді
Опис:
16.07.2021 подано позов про визнання протиправними та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі до Донецького окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
16.07.2021 09:16
Дата відкриття провадження:
19.07.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
200/8895/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення
щодо висновку
Департамент розвитку базових галузей промисловості облдержадміністрації (далі – Департамент, Замовник), розглянувши висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області щодо моніторингу закупівлі Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Донецькій області (райони: Бахмутський, Добропільський, Покровський, Костянтинівський) (далі – Закупівля) UA-2020-11-20-004993-c, надає наступні аргументовані заперечення.
Щодо правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, а саме інформації щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій.
Частиною другою статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі»
(далі – Закон) визначений перелік інформації, яке повинно містити оголошення про проведення відкритих торгів, у тому числі пункт 9 про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Департаментом 19.02.2021 оголошено про проведення Закупівлі. На той час на майданчику Zakupki.Prom.ua офіційного учасника системи електронних державних закупівель Prozorro був відсутній функціонал для зазначення виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій відповідно до пункту 9 частини другою статті 21 Закону.
Згідно з листом від 29.06.2021 № 682/06 від ТОВ «Закупки.пром.уа» - спеціальні поля, де можна вказати інформацію щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій з'явилися на майданчику з 16.04.2021. До цієї дати була можливість вказувати лише суму забезпечення.
Інформація про розмір забезпечення тендерної пропозиції Замовником зазначений. Інформація ж про вид та умови його надання функціоналом майданчику на дату оголошення закупівлі передбачено не було. Проте, ця інформація відображена в п. 3.2. Тендерної документації, яка оприлюднювалась одночасно з оголошенням закупівлі.
Таким чином, Департаментом виконано вимоги пункту 9 частини другої
статті 21 Закону в частині розміщення інформації про публічну закупівлю.
Щодо порушення вимог частини п’ятої статті 17 Закону.
Частиною п’ятою статті 17 Закону передбачено: «Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель».
В той же час частиною шостою статті 17 Закону встановлено: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.».
Пунктом 3.1 тендерної документації передбачено перелік документів, які повинен надати переможець процедури закупівлі, у тому числі: « - документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (згідно з додатком № 9 тендерної документації)» (у повній відповідності до вимог частини 6 статті 17 Закону).
Додатком № 9 до тендерної документації конкретизовано спосіб надання документів, що надає переможець процедури закупівлі за пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою, відповідно до частини шостої статті 17 Закону.
Таким чином, оскільки надання замовнику документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону обумовлена вимогою частини 6 статті 17 Закону, вважаємо, що тендерна документація відповідає усім вимогам чинного законодавства України.
Дата публікації звіту:
08.07.2021 16:58
Запити/Пояснення
Номер:
3b6effc046ed420e90988c680591b15f
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
23.06.2021 14:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі предмету «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Донецькій області (райони: Бахмутський, Добропільський, Покровський, Костянтинівський)Services for maintenance of highways of general use of local importance in the Donetsk region (districts: Bakhmutsʹkyy, Dobropilʹsʹkyy, Pokrovsʹkyy, Kostyantynivsʹkyy)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-11-20-004993-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформацію, документи) із наступного питання:
1. Чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП», зважаючи, що ним не надано, через електрону систему закупівель, згідно з додатком № 8 до тендерної документації, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до ДСТУ з урахуванням змін та доповнень до ціни тендерної пропозиції учасника, зокрема:
- розрахунок заробітної плати;
- розрахунок вартості матеріально-технічних ресурсів;
- розрахунок показника загальновиробничих витрат по підприємству за минулий рік, виконаний розрахунково-аналітичним методом;
- розрахунок показника адміністративних витрат по підприємству за минулий рік, виконаний розрахунково-аналітичним методом;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат;
- розрахунок витрат на відрядження;
- обґрунтований розрахунок поточної вартості матеріально-технічних ресурсів (із зазначенням відпускної ціни та транспортної складової) з наданням документів, підтверджуючих їх вартість;
- розрахунок вартості перевезення матеріалів.
- калькуляції вартості матеріальних ресурсів, виготовлених власними силами;
- вартість послуг та/або оренди 1 маш.-год. будівельної техніки, яка буде застосовуватися для надання послуг (за наявності);
- розрахунок вартості 1 маш.-год. експлуатації власних будівельних машин і механізмів;
- розрахунок інших витрат, необхідних для забезпечення надання послуг.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
32ac5268e998460fa6f0b27d69ac8bcb
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.06.2021 17:04
Опис:
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень від 23.06.2021 щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП», що є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Донецькій області (райони: Бахмутський, Добропільський, Покровський, Костянтинівський) Services for maintenance of highways of general use of local importance in the Donetsk region (districts: Bakhmutsʹkyy, Dobropilʹsʹkyy, Pokrovsʹkyy, Kostyantynivsʹkyy)» (далі – Закупівля), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-11-20-004993-c департамент розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації (далі – Департамент, Замовник) повідомляє наступне.
При підготовці тендерної документації Департамент дотримується принципів та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Умовами тендерної документації до Закупівлі, затвердженої рішенням тендерного комітету протокол від 20.09.2020 № 365 та протокол від 15.12.2020 № 386, не передбачено окремих вимог щодо завантаження до електронної системи закупівель підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни, наведених у запиті.
Також, норма щодо публікації підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни не передбачена Законом.
Учасником-переможцем надано, шляхом завантаження до електронної системи закупівель, узгодженої із Замовником договірної ціни у відповідності до діючого законодавства та умов тендерної документації, тому у Замовника відсутні підстави для його відхилення.