-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. А також за рішенням замовника одночасно усі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою
Завершена
1 287 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 436.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 436.00 UAH
Номер:
dca561788fde46ae85cb06f0568d55c1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-05-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.07.2021 00:00
Період моніторингу:
05.07.2021 10:36 - 27.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
02.07.2021 № 427
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Західного
офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 02.07.2021 № 427
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
11 UA-2020-11-19-002010-a 19.11.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Швець І.Ю.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону, передбачених законодавством, та вжити заходів щодо недопущення їх в подальшому.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 липня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Маківської сільської ради Маківської сільської об’єднаної територіальної громади (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 19.11.2020 №12, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.12.2020, протокол розгляду тендерних пропозицій від 14.12.2020 № 14, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКРГАЗ ЕНЕРГО ПОСТАВКА» (далі – ТОВ «УКРГАЗ ЕНЕРГО ПОСТАВКА»), повідомлення про намір укласти договір від 14.12.2020, договір на постачання природного газу від 28.12.2020 № 21/145 (далі – Договір), додаткову угоду від 25.02.2021 № 2 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 26.02.2021, додаткову угоду від 23.04.2021 № 3 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 27.04.2021, додаткову угоду від 25.05.2021 № 4 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 28.05.2021, додаткову угоду від 29.06.2021 № 5 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 29.06.2021, пояснення від 09.07.2021 та документи, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Під час моніторингу постала потреба в отриманні пояснення від Замовника, про що опубліковано запит від 05.07.2021, проте в порушення частини п’ятої статті 8 Закону Замовник оприлюднив відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель 09.07.2021, чим недотримав терміну (три робочих дні з дня оприлюднення запиту).
Період усунення порушень:
15.07.2021 13:06 - 30.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
15.07.2021 13:06
Запити/Пояснення
Номер:
209ababe93ed4e03ad00325144812f28
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
05.07.2021 14:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі ProZorro за номером ID: UA-2020-11-19-002010-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 19.04.2020, далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення.
Згідно з пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані та документально підтверджені підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок тощо) компетентних органів (установ, організацій) щодо коливання цін на ринку відповідної продукції. Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації.
В зв’язку з вищевикладеним, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме:
- які обґрунтування та документи були використані щодо коливання ціни товару при укладанні додаткових угод від 25.02.2021 №2, до Договору від 28.12.2020 за №21/145, від 23.04.2021 №3, до Договору від 28.12.2020 за №21/145, від 25.05.2021 №4, до Договору від 28.12.2020 за №21/145?
Пояснення та документальні підтвердження необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту відповідно до статті 8 Закону.
Номер:
ae0726de66e04e679e24af3e99a11f31
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
09.07.2021 16:05
Опис:
У відповідь на Ваш запит стосовно надання додаткових пояснень, уповноважена особа Маківської сільської ради повідомляє наступне:
Умовами укладеного договору № 21/145 від 28 грудня 2020 року, зокрема п. 11.4 розділу ХI (Строк дії Договору та інші умови), передбачені умови для внесення змін до істотних умов договору, які передбачені ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема:
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
Зміна ціни за одиницю газу здійснюється з урахуванням зміни прейскуранту на природний газ із ресурсів НАК «Нафтогаз України» у відповідному періоді, що публікується на офіційному сайті НАК «Нафтогаз України», для споживачів, які не підпадають під дію Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу). При цьому ціна за одиницю газу змінюється пропорційно зміні визначеної прейскурантом на природний газ із ресурсів НАК «Нафтогаз України», а також із наданням документального підтвердження із ТПП. Пункт 2 частини 5 статті 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» може застосовуватися сторонами не частіше ніж 1 раз на календарний місяць..
Відповідно до листа № 3304-04_69987-06 від 24.11.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки) визначено, що зміна істотних умов договору, здійснюється шляхом укладення додаткової угоди, а також повино бути обгрунтованим та документально підтверджений спосіб. Крім того до вказаного листа надано додаток із прикладами застосування тих чи інших підстав для внесення змін до договору. Стосовно застосування п.2 ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі» вказано наступне: Норма пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар. Під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості.
Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Перелік таких організацій не є вичерпним.
Окрім того стосовно укладених угод можемо повідомити наступне:
1. Стосовно обгрунтованих підстав укладення ДУ від 25.02.2021 №2, від 23.04.2021 №3, від 25.05.2021 №4:
• ДУ № 2 від 25.02.2021, Лист-звернення ТОВ «УКРГАЗ ЕНЕРГО ПОСТАВКА» Вих. №08 від 23.02.2021р. Про зростання ціни на ринку та можливості підписання ДУ №2, щодо збільшення ціни за одиницю товару (копія листа додається); Цінова довідка Хмельницької торгово-промислової палати №454/21 від 23.02.2021р. Стосовно інформації щодо рівня середньозважених цін на ринку природного газу за грудень 2020 року та Лютий 2021 року та зміни ціни в бік збільшення (копія довідки додається);
• ДУ № 3 від 23.04.2021, Лист-звернення ТОВ «УКРГАЗ ЕНЕРГО ПОСТАВКА» Вих. №79 від 12.04.2021р. Про зростання ціни на ринку та можливості підписання ДУ №3, щодо збільшення ціни за одиницю товару (копія листа додається); Інформаційно-цінова довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/282 від 08.04.2021р. Стосовно інформації щодо коливання цін на ринку природного газу та ціни на нього станом на 01 квітня 2021 року (копія довідки додається);
• ДУ № 4 від 25.05.2021, Лист-звернення ТОВ «УКРГАЗ ЕНЕРГО ПОСТАВКА» Вих. №57 від 19.05.2021р. Про зростання ціни на ринку та можливості підписання ДУ №4, щодо збільшення ціни за одиницю товару (копія листа додається); Інформаційно-цінова довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/430 від 19.05.2021р. Стосовно інформації щодо коливання цін на ринку природного газу та ціни на нього станом на травень 2021 року (копія довідки додається).
Тому враховуючи вищевикладене, за згодою сторін відповідно до п.11.7 Розділу ХІ (Строк дії Договору та інші умови) № 21/145 від 28 грудня 2020 року та п. 2.ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі» між Замовником та ТОВ «УКРГАЗ ЕНЕРГО ПОСТАВКА», було укладено додаткові угоди, щодо зміни ціни в бік збільшення не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі та застосувалися вказані зміни не частіше ніж один раз на місяць.
У відповідності до ст.10 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник самостійно та безоплатно оприлюднює через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом повідомлення про внесення змін до договору – протягом трьох робочих днів з дня внесення змін, замовник дотримався вказаної норми та опублікував відповідні додаткові угоди.