-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
715 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 575.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 575.00 UAH
Номер:
5e1cd44a8326463dab9859fcb912aed9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-10-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.12.2021 00:00
Період моніторингу:
10.12.2021 13:48 - 05.01.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.12.2021 № 798
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 10.12.2021.
Начальник Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Південного офісу Держаудитслужби
від 10.12.2021 № 798
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 1 UA-2020-11-18-007966-c 18.11.2020
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом визнання недійсними додаткової угоди від 22.01.2021 № 1 до Договору від 22.12.2020 № 1/21, а також пункту 3 додаткових угод від 22.02.2021 № 2, від 15.03.2021 №3, від 25.08.2021 № 4, від 29.09.2021 № 5, від 20.10.2021 № 6, від 22.11.2021 № 7, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, крім того застосувати заходи, передбачені статтею 216 Цивільного кодексу України, і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи щодо вжиття заходів, направлених на виконання зобов'язань, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляд тендерних пропозицій; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Новоодеська центральна районна лікарня» Новоодеської районної ради (далі – Замовник) (ID плану UA-P-2020-11-18-004070-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету від 17.11.2020; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОЕНЕРГОТРЕЙД» та товариства з обмеженою відповідальністю «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі – ТОВ «МЕК»); протокол тендерного комітету від 08.12.2020; повідомлення про намір укласти договір; Договір від 22.12.2020 № 1/21 (далі – Договір); повідомлення про внесення змін до Договору від 22.01.2021, 22.02.2021, 15.03.2021, 27.08.2021, 01.10.2021, 20.10.2021 та 23.11.2021; додаткові угоди до Договору від 22.01.2021 № 1, від 22.02.2021 № 2, від 15.03.2021 №3, від 25.08.2021 № 4, від 29.09.2021 № 5, від 20.10.2021 № 6, від 22.11.2021 № 7; пояснення (інформація та документи), надані Замовником 16.12.2021 та 20.12.2021 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне.
Згідно з додатковою угодою від 22.01.2021 № 1 сторони Договору з 01.01.2021 збільшили ціну за одиницю товару з 1,7283 грн з ПДВ до 1,85467 грн з ПДВ. Згідно з пунктом 1 додаткової угоди від 22.01.2021 № 1 сторони домовились, що Механізмом визначення ціни у договорі є:
Цф = Цзакупівлі + Топератора ринку + Тпослуги передачі + Тпостач. + 20%.
Також згідно з пунктом 1 додаткової угоди від 22.01.2021 № 1 сторони збільшили ціну керуючись положеннями пунктів 2 та 7 частини п’ятої статті 41 Закону.
Зокрема, згідно з постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 09.12.2020 № 2353 (далі – Постанова №2353) тариф на послуги з передачі електричної енергі (Тпослуги передачі) збільшений з 0,24023 грн без ПДВ до 0,29393 грн без ПДВ. Отже, збільшення ціни товару згідно з додатковою угодою від 22.01.2021 № 1 до 1,7927 грн з ПДВ здійснено у відповідності до вимог пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону.
Крім того, додатковою угодою від 22.01.2021 № 1 до Договору внесені зміни з посиланням на пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону, а саме: щодо збільшення ціни товару з 01.01.2021 до 1,85467 грн з ПДВ. Збільшення ціни без врахування збільшення ціни на підставі Постанови №2353 складає 3,4 відсотки.
Згідно пояснень Замовника, рішення щодо внесення змін прийнято на підставі Цінової довідки Харківської торгово-промислової палати від 28.12.2020 № 1728/20, яка містить інформацію щодо коливання ціни за період до 20.12.2020, тобто до дати укладення Договору – 22.12.2020.
Інших документів, що підтверджують зростання ціни товару на ринку на 3,4% в період від дати укладення Договору до дати застосування умов щодо збільшення ціни товару, а саме: в період з 22.12.2020 до 01.01.2021, Замовником не надано.
Отже, в ході моніторингу процедури закупівлі документально не підтверджено наявність підстав, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону додатковою угодою від 22.01.2021 № 1 до Договору збільшив ціну одиниці товару непропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку.
Крім того, моніторингом встановлено, що пунктом 3 додаткових угод до Договору від 22.02.2021 № 2, від 15.03.2021 №3, від 25.08.2021 № 4, від 29.09.2021 № 5, від 20.10.2021 № 6, від 22.11.2021 № 7 передбачено, що ці угоди застосовуються до відносин, що виникли з 01.01.2021, що не відповідає вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону в частині періоду, за який вноситься зміна. Зокрема, у зв’язку із застосування вказаної умови підвищення ціни товару з 01.01.2021 склало понад 10 відсотків.
Період усунення порушень:
28.12.2021 14:52 - 14.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.12.2021 14:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація щодо вжиття заходів направлених на усунення виявлених порушень КНП «Новоодеська БЛ» НМР:
1. За згодою Сторін було укладено додаткову угоду №8 від 31.12.2021 року до Договору №1/21 від 22.12.2020 року про внесення змін до пункту 3 та викладення його в новій редакції (сканкопія додається)
2. Стосовно підняття ціни за одиницю товару згідно з додатковою угодою №1 від 22.01.2021 року повідомляємо наступне: Надана Постачальником довідка Харківської ТПП від 28.12.2020 року підтверджує збільшення ціни (коливання) на 4,5% відносно дати подачі тендерної пропозиції Учасником ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія» та дати укладення договору. Внаслідок прийняття постанови НКРЕКП від 09.12.2020 року № 2353 з 01.01.2021 року затверджено (змінено) регульований тариф на послуги з передачі електричної енергії на рівні 0,29393 грн/кВт*год, що в свою чергу є підставою для внесення змін до Договору на підставі п.7 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п.5.2 Договору «Ціна за 1 кВт.год електричної енергії за цим договором становить 1,4403 грн без ПДВ, ПДВ – 0,2882 грн, разом з ПДВ 1,7283 грн (одна грн. 7283 коп)». Вказана ціна за 1 кВт визначена наступним чином: Ц=Цзакупівлі + Т передачі + Т оператора ринку + ПДВ. Розрахунок ціни з урахуванням коливання та зміни регульованого тарифу виконано наступним чином: 1,7283 грн/1,2 (ПДВ) - 0,24023= 1,20002 – ціна за 1 кВт*год без урахування послуги передачі та ПДВ. 1,20002+4,5% (відсоток коливання) +0,29393 (змінений тариф на послуги з передачі) = 1,5479*1,2 (ПДВ) = 1,85467 грн – нова змінена ціна з урахуванням коливання цін та зміненого регульованого тарифу, зазначена в додатковій угоді від 22.01.2021 р. №1 до Договору. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, до додаткова угода від 22.01.2021 р. № 1 до Договору про постачання електричної енергії від 22.12.2020 р. №1/21 укладена із дотриманням чинного законодавства і підстави для визнання її недійсною відсутні.
Дата публікації звіту:
04.01.2022 15:06
Запити/Пояснення
Номер:
89d219bc78114287bc37d95dcdec0be8
Назва:
Запит
Дата опублікування:
13.12.2021 09:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та документів з наступних питань.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, поряд з Договором від 22.12.2020 № 1/21 оприлюднені сім додаткових угод до Договору на постачання електричної енергії споживачу №41/74 від 22.12.2020, якими передбачена зміна істотних умов договору №41/74 від 22.12.2020 на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону України Про публічні закупівлі.
У зв’язку з наведеним пропоную:
1. Пояснити, чому оприлюднений договір має реєстраційний номер № 1/21 від 22.12.2020, а додаткові угоди, оприлюднені поряд з цим договором, вносять зміни до договору №41/74 від 22.12.2020?
2. Надати інформацію та документи, що підтверджують наявність підстав для збільшення ціни електричної енергії вищезазначеними додатковими угодами у відповідності до вимог частини п’ятої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
69b541f38369498fa69f59c21a201740
Назва:
Інформація на запит по моніторингу
Дата опублікування:
16.12.2021 10:40
Опис:
На запит по моніторингу КНП «Новоодеська БЛ» НМР повідомляє наступне:
1. В реєстрі споживачів електричної енергії за кодом ЄДРПОУ КНП «Новоодеська БЛ» НМР зареєстрована в базі АТ «Миколаївобленерго» під реєстраційним номером 41/74. В зв’язку з довготривалим співробітництвом саме цей номер вказувався у договорах про споживання електроенергії. За результатами відкритих торгів ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія» виграла тендер і з нею був заключений договір на постачання електричної енергії. Нами було присвоєно номер договору 1/21 від 22.12.2020 року. По неуважності ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія» надавала додаткові угоди під реєстраційним номером закладу, а не під особистим номером договору, а нами ця помилка не була взята до уваги.
2. В зв’язку початком функціонування нового ринку електроенергії, для забезпечення діяльності якого урядом було створено держпідприємство «Оператор ринку», яке забезпечує функціонування ринку «на добу наперед» та організацію купівлі-продажу електричної енергії, ціна на даний товар значно коливається в сторону збільшення. Постачальник електроенергії надсилає експертні висновки, як підтвердження необхідності збільшення ціни згідно з інформацією ДП «Оператор ринку» на підставі яких і були заключені додаткові угоди.