- 
                    Відкриті торги
 - 
                        Мультилотова
 - 
                        КЕП
 - 2
 
лот 1 - електрична енергія, лот 2 - електрична енергія
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                2 552 122.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.2% або 5 000.00 UAH
        мін. крок: 0.2% або 5 000.00 UAH
                    Номер:
                    b65747f2dde14a4a92b4bef58c4d289c
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2021-07-05-000048
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    02.07.2021 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    05.07.2021 15:07 - 27.07.2021 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ 
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
02.07.2021		№	338
Дніпро
Про початок моніторингу 
процедур закупівель	
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника управління			                                  Вікторія КОРОЛЬ
Додаток 
до наказу Східного офісу Держаудитслужби 
від 02.07.2021 № 338   
Витяг з переліку
процедур закупівель
	Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу	Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі 	унікальний номер	дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу	
	UA-2020-11-18-001529-a	18.11.2020	інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
В.о. начальника                                                                                                                   Вікторія КОРОЛЬ
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
 - Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
 - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатом аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
За результатом аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону шляхом приведення істотних умов Договору   № 08-159 та Договору № 08-907 до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт електричної енергії, визначеного сторонами на дату підписання додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-159 та додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-907) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 23 липня 2021 року. 
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 15.08.2020) (далі – Закон), дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. 
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік «Знам’янської міської лікарні ім. А.В. Лисенка» Знам’янської міської ради (далі - Замовник), тендерну документацію, по лоту № 1: тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» (далі – ТОВ КОЕК»), протокол засідання тендерного комітету від 11.12.2020 № 175, повідомлення про намір укласти договір, Договір про постачання електричної енергії споживачу від 28.12.2020 № 08 – 159, укладений між Замовником та ТОВ «КОЕК» (далі – Договір № 08-159), додаткова угода від 13.01.2021 № 1 до Договору, лист ТОВ КОЕК від 31.12.2020 № 2015-2/12, додаткова угода від 18.01.2021 № 2 до Договору, лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12, Експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово – промислової палати (далі – Експертний висновок)  від 13.01.2021 № В-13/3, додаткова угода від 10.02.2021 № 3 до Договору, лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/2, Експертний висновок від 09.02.2021 № В-67/5, по лоту № 2: протокол засідання тендерного комітету від 11.12.2020 № 175, повідомлення про намір укласти договір, Договір про постачання електричної енергії споживачу від 28.12.2020 № 08-907, укладений між Замовником та ТОВ «КОЕК» (далі – Договір № 08-907), додаткова угода від 13.01.2021 № 1 до Договору, лист ТОВ «КОЕК» від 31.12.2020 № 2015-2/12, додаткова угода від 18.01.2021 № 2 до Договору, лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12,  Експертний висновок  від 13.01.2021 № В-13/3, додаткова угода від 10.02.2021 № 3 до Договору, лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/1, Експертний висновок від 09.02.2021 № В-67/5, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника, надані в електронній системі закупівель 16.07.2021 та 19.07.2021.
За результатом аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону змінено істотні умови Договору № 08-159 та Договору № 08-907 після їх підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків при відсутності коливання ціни товару на ринку.
Так, за результатами торгів по лоту № 1 з ТОВ «КОЕК» укладено Договір № 08-159 предметом якого є постачання електричної енергії в кількості 506 000 кВт/год на суму 915 202,20 грн (з ПДВ).
Згідно із комерційною пропозицією, яка є додатком № 1 до Договору № 08-159,  ціна за 1 кВт/год електричної енергії складає 1,8087 грн (з ПДВ).
Згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-159 збільшено ціну 1 кВт/год електричної енергії до 1,87314 грн (з ПДВ) відповідно до вимог пункту 7 частини 5 статті 41 Закону. Умови додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-159   застосовуються до відносин між сторонами, які виникли з 01.01.2021.
Відповідно до умов додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 внесено зміни до істотних умов Договору № 08-159 (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-159) в частині збільшення ціна за 1 кВт/год  електроенергії до 2,058 грн (з ПДВ). 
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, та поясненням Замовника, наданим під час проведення моніторингу, підставою для вищезазначених змін є лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12 та  Експертний висновок від 13.01.2021 № В-13/3, який свідчить про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 01.01.2021 та 12.01.2021 в розмірі 37%.
Відповідно до пункту 13.6 Договору № 08 - 159  постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. 
  Відповідно до умов, зазначених в пункті 13.6 Договору № 08-159, Лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12 не може бути підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки з даною письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору не надано документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, а відповідно до пункту 13.6 Договору № 08 - 159  постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. 
Крім того, Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не може слугувати підставою для збільшення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки він містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період, до якого входить проміжок часу до укладання додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-159 (з 01.01.2021 по 12.01.2021).
 Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію на будь – яку дату після внесення змін до Договору № 08 - 159 в частині зміни ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08 - 159   (13.01.2021) та до моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) (04.01.2021) в той час, як згідно з пунктом 13.6 Договору № 08 - 159, документ, що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни.
Також, Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період після внесення змін до  Договору № 08 - 159 в частині збільшення ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору  № 08 – 159 (13.01.2021) та до дати 12.01.2021, відповідно до якої здійснено розрахунок відсотку коливання  ціни електричної енергії.
Крім того, згідно з умовами додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 до Договору № 08 - 159 внесено зміни до істотних умов Договору № 08 - 159  (з урахуванням змін, внесених додатковими угодами від 13.01.2021 № 1 та від 18.01.2021 № 2 до Договору № 08 - 159) в частині збільшення ціна за 1 кВт/год  електроенергії до 2,262 грн (з ПДВ).
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, та поясненням Замовника, наданим в ході моніторингу, підставою для вищезазначених змін є лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/2 та  Експертний висновок від 09.02.2021  № В-67/5, який свідчить про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 12.01.2021 та 31.01.2021 в розмірі 16,449%.
  Відповідно до умов, зазначених в пункті 13.6 Договору № 08 - 159, Лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/2 не може бути підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки з даною письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору не надано документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, оскільки відповідно до пункту 13.6 Договору № 08 - 159  постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. 
Крім того, Експертний висновок № В-67/509 від 09.02.2021 не може слугувати підставою для збільшення ціни за 1 кВт/час електроенергії, оскільки він містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію в розмірі 16,449% за період з 12.01.2021 по 31.01.2021, до якого входить проміжок часу до укладання додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору № 08 - 159  (з 12.01.2021 по 17.01.2021). 
 Експертний висновок № В-13/3 від 09.02.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію на дату після внесення змін до  Договору № 08 - 159  в частині ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору № 08 - 159  (18.01.2021) та до моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) (20.01.2021), що не відповідає вимогам  пункту 13.6 Договору № 08 - 159, згідно з яким, документ, що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни. 
Також, Експертний висновок № В-13/3 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період між  датою після внесення змін до  Договору  № 08 - 159 згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 (18.01.2021) та до дати 31.01.2021, відповідно до якої здійснено розрахунок відсотку коливання  ціни електричної енергії. 
З урахуванням вищезазначеного, Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору № 08 - 159, в частині збільшення ціни за 1 кВт/год згідно з умовами Додаткових угод від 18.01.2021 № 2 та від 10.02.2021 № 3 до Договору № 08 – 159 (без документального підтвердження коливання цін на ринку), чим порушено вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
 За результатами торгів по лоту № 2 з ТОВ «КОЕК» укладено Договір № 08-907  предметом якого є постачання електричної енергії в кількості 310 000 кВт/год на суму 560 697,00 грн (з ПДВ).
Згідно із комерційною пропозицією, яка є додатком № 1 до Договору № 08-907,  ціна за 1 кВт/год електричної енергії складає 1,8087 грн (з ПДВ).
Згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-907 збільшено ціну 1 кВт/год електричної енергії до 1,87314 грн (з ПДВ) відповідно до вимог пункту 7 частини 5 статті 41 Закону. Умови додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-907 застосовуються до відносин між сторонами, які виникли з 01.01.2021.
На підставі додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору № 08-907 до істотних умов Договору № 08-907 (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-907) в частині збільшення ціна за 1 кВт/год  електроенергії до 2,058 грн (з ПДВ). 
Умови додаткової угоди від 18.01.2021 № 2  до Договору № 08-907  застосовуються до відносин між сторонами, які виникли з 15.01.2021. 
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, та пояснененням Замовника, наданим в ході моніторингу, підставою для вищезазначених змін є лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021№ 4-1/12 та  Експертний висновок  від 13.01.2021 № В-13/3, який свідчить про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 01.01.2021 та 12.01.2021 в розмірі 37,47%.
  Відповідно до умов, зазначених в пункті 13.6 Договору № 08-907, Лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12 не може бути підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки з даною письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору не надано документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, а відповідно до пункту 13.6 Договору № 08-907  постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. 
Крім того, Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не може слугувати підставою для збільшення ціни за 1 кВт/час електроенергії, оскільки він містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період, до якого входить проміжок часу до укладання додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-907  (з 01.01.2021 по 12.01.2021).
 Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію на будь – яку дату після внесення змін до Договору № 08-907 в частині зміни ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-907 (13.01.2021) та до моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) (04.01.2021) в той час, як згідно з пунктом 13.6 Договору № 08-907, документ, що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни.
Також, Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період після внесення змін до  Договору № 08-907  в частині збільшення ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-907 (13.01.2021) та до дати 12.01.2021, відповідно до якої здійснено розрахунок відсотку коливання  ціни електричної енергії.
Крім того, згідно з умовами додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 до Договору № 08 - 907 внесено зміни до істотних умов Договору № 08 - 907 (з урахуванням змін, внесених додатковими угодами від 13.01.2021 № 1 та від 18.01.2021 № 2 до Договору № 08 - 907) в частині збільшення ціна за 1 кВт/год  електроенергії до 2,262 грн (з ПДВ).
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, та поясненням Замовника, наданими в ході моніторингу, підставою для вищезазначених змін є лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/1 та  Експертний висновок від 09.02.2021 № В-67/5, який свідчить про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 12.01.2021 та 31.01.2021 в розмірі 16,449%. 
  Відповідно до умов, зазначених в пункті 13.6 Договору № 08 – 907, Лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/1 не може бути підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки з даною письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору не надано документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, оскільки відповідно до пункту 13.6 Договору № 08 – 907 постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару.
Також, листом ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/1 запропоновано внести вищезазначені зміни до умов Договору № 08 - 907 з 19.02.2021, а згідно з пунктом  6 додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 до Договору № 08 - 907 умови цієї додаткової угоди застосовуються до відносин між сторонами,  які виникли з 01.02.2021.
Крім того, Експертний висновок № В-67/5 від 09.02.2021 не може слугувати підставою для збільшення ціни за 1 кВт/час електроенергії, оскільки він містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію в розмірі 16,449% за період з 12.01.2021 по 31.01.2021, до якого входить проміжок часу до укладання додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору № 08 - 907 (з 12.01.2021 по 17.01.2021).
Експертний висновок № В-13/3 від 09.02.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію на дату після внесення змін до  Договору № 08 - 907 в частині ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору № 08 - 907 (18.01.2021) та до моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) (20.01.2021) в той час, як згідно з пунктом 13.6 Договору № 08-907, документ, що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни.
Також, Експертний висновок № В-13/3 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період між  датою після внесення змін до  Договору № 08 - 907 згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 (18.01.2021) та до дати 31.01.2021, відповідно до якої здійснено розрахунок відсотку коливання  ціни електричної енергії.
З урахуванням вищезазначеного, Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору № 08 - 907, в частині збільшення ціни за 1 кВт/год згідно з умовами Додаткових угод від 18.01.2021 № 2 та від 10.02.2021 № 3 до Договору № 08 – 907 (без документального підтвердження коливання цін на ринку), чим порушено вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    23.07.2021 14:15 - 07.08.2021 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    23.07.2021 14:15
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    На виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-18-001529-a, інформуємо, що  Комунальним некомерційним підприємством «Знам’янська міська лікарня ім. А.В. Лисенка» Знам’янської міської наідслано  до постачальника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія»  претензію разом з вимогою у 10-ти денний термін підписати додаткову угоду до договору від 28.12.2020 № 08-159 щодо зменшення ціни зменшення ціни за 1 кВт електричної енергії, визначеного сторонами на дату підписання додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-159 укласти , проект додаткової угоди на зменшення ціни доданий до претенензії. Крім того, до постачальника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія»  претензію разом з вимогою у 10-ти денний термін підписати додаткову угоду до договору від 28.12.2020 № 08-907  щодо зменшення ціни зменшення ціни за 1 кВт електричної енергії, визначеного сторонами на дату підписання додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору № 08-907 укласти , проект додаткової угоди на зменшення ціни доданий до претенензії. У випадку не погодження з підписанням вказаних додаткових угоди КНП  «Знам’янська міська лікарня ім. А.В. Лисенка» змушене буде звернутися до суду.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    30.07.2021 17:01
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    3284ca33e90044859f9d5e398e7253c7
                
                                                                        
                    Назва:
                    Про надання пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    13.07.2021 17:10
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    17.07.2021 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу закупівлі «Лот 1 – електрична енергія, лот 2 – електрична енергія», (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-11-18-001529-а) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення з наступних питань:
За результатами торгів по лоту № 1 з Товариством з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» укладено (далі – ТОВ «КОЕК») Договір від 28.12.2020 № 08-159 (далі – Договір) предметом якого є постачання електричної енергії в кількості 506 000 кВт/год за ціною 1,8087 грн (з ПДВ).
Відповідно до пункту 13.6 Договору, у випадку коливання ціни електричної енергії на ринку в бік збільшення, Постачальник має право письмово звернутись до Споживача з відповідною пропозицією, при цьому, така пропозиція в кожному окремому випадку, коли на ринку відбувається об’єктивне коливання ціни за одиницю товару в бік збільшення, повинна бути обгрунтована і документально підтверджена. Постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. 
Документ (або документи), що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни і повинен бути наданий у формі належним чином оформленої довідки/інформації (або в іншій документальній формі), виданої торгово-промисловою палатою України, або регіональною торгово-промисловою палатою, або органами державної статистики.
У випадку прийняття рішення Споживачем щодо внесення змін до цього Договору у вказаній частині до розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна за одиницю товару, що визначена Сторонами у момент укладення цього Договору (з урахуванням внесених раніше змін до цього Договору, та якщо такі обставини мали місце). При цьому, максимальна сума, на яку Сторонами може бути здійснено підвищення ціни за одиницю товару визначається як різниця між середньоринковою ціною (діапазоном цін тощо) за одиницю товару, що передує моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару станом на дату після укладення цього Договору (згідно наданого учасником підтверджуючого документу), або станом на момент внесення змін до цього Договору в частині ціни за одиницю товару, якщо такі зміни до цього Договору вже були раніше здійснені Сторонами. В будь-якому випадку підвищення ціни за одиницю товару здійснюється з урахуванням вимог п. 2 ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору збільшено ціну 1 кВт/год електричної енергії до 1,87314 грн (з ПДВ) відповідно до вимог пункту 7 частини 5 статті 41 Закону. Умови додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору застосовуються до відносин між сторонами, які виникли з 01.01.2021.
1. На підставі яких документів внесено зміни до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час  електроенергії до 2,058 грн за 1 кВт/год? 
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, підставою для вищезазначених змін є лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12 та  Експертний висновок Кіровоградської торгово – промислової палати № В-13/3, складений 13.01.2021 (далі – Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021), який свідчить про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 01.01.2021 та 12.01.2021 в розмірі 37%.
  Відповідно до умов, зазначених в пункті 13.6 Договору, Лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12 не може бути підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки з даною письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору не надано документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, а відповідно до пункту 13.6 Договору  постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. 
Крім того, Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не може слугувати підставою для збільшення ціни за 1 кВт/час електроенергії, оскільки він містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період, до якого входить проміжок часу до укладання додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору (з 01.01.2021 по 12.01.2021).
 Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію на будь – яку дату після внесення змін до +Договору в частині ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору (13.01.2021) та до моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) (04.01.2021) в той час, як згідно з пунктом 13.6 Договору, документ, що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни.
Також, Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період після внесення змін до  Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору (13.01.2021) та до дати 12.01.2021, відповідно до якої здійснено розрахунок відсотку коливання  ціни електричної енергії.
2. На підставі яких документів внесено зміни до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору та додатковою угодою від 18.01.2021 № 2 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час  електроенергії до 2,262 грн за 1 кВт/год? 
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, підставою для вищезазначених змін є лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/2 та  Експертний висновок Кіровоградської торгово – промислової палати № В-67/5, складений 09.02.2021 (далі – Експертний висновок № В-67/509 від 09.02.2021), який свідчить про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 12.01.2021 та 31.01.2021 в розмірі 16,449%.
  Відповідно до умов, зазначених в пункті 13.6 Договору, Лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/2 не може бути підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки з даною письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору не надано документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, оскільки відповідно до пункту 13.6 Договору  постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. 
Крім того, Експертний висновок № В-67/509 від 09.02.2021 не може слугувати підставою для збільшення ціни за 1 кВт/час електроенергії, оскільки він містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію в розмірі 16,449% за період з 12.01.2021 по 31.01.2021, до якого входить проміжок часу до укладання додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору (з 12.01.2021 по 17.01.2021). 
 Експертний висновок № В-13/3 від 09.02.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію на дату після внесення змін до  Договору в частині ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору (18.01.2021) та до моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) (20.01.2021) в той час, як згідно з пунктом 13.6 Договору, документ, що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни.
Також, Експертний висновок № В-13/3 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період між  датою після внесення змін до  Договору згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 (18.01.2021) та до дати 31.01.2021, відповідно до якої здійснено розрахунок відсотку коливання  ціни електричної енергії.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    9e014e01907f4eb8aa92b6f8aa11e8af
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення з приводу проведення моніторингу.
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    16.07.2021 14:06
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    На запит Управління держаудитслужби в Кіровоградській області Дата: 2021-07-13 17:10:10 щодо надання Замовником пояснення з відповідних питань за результатами торгів по лоту № 1 з Товариством обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» укладено (далі – ТОВ «КОЕК») Договір від 28.12.2020 № 08-159 (далі – Договір) предметом якого є постачанняелектричноїенергії в кількості 506 000 кВт/год за ціною 1,8087 грн (з ПДВ) повідомляємо наступне.
Стосовно питання №1: На підставі яких документів внесено зміни до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час електроенергії до 2,058 грн за 1 кВт/год?-зазначаємо, що:
Вимогами п.4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від Змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після  йогопідписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни ціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі Українивід 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 "Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю" роз`яснено, що згідно з пунктом 2 частини четвертої статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі "істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після  йогопідписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. При цьому, норма пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторонни протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначеназ міна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору, сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Відповідно до ст. 3, 11 Закону України «Про торгово-промислові палати України» до основних завдань торгово-промислових палат належать, у тому числі, організація взаємодії між суб’єктами підприємницької діяльності, координація їх взаємовідносин з державою в особі її органів та наданнядо відково-інформаційнихпослуг, основних відомостей, що не є комерційною таємницею, про діяльність українських підприємців, надання експертних висновків.
Крім того, згідно із п.2 ст.11 Закону України «Про торгово-промисловіпалати в Україні»Методичні та експертнідокументи, видані торгово-промисловими палатами в межах їхповноважень, є обов'язковими для застосування на всійтериторіїУкраїни.
Екпертний висновок торгово-промислової палати є належними допустимими доказами, що можуть засвідчити факт коливання ціни на ринку електричної енергії  в певний період часу. Кожна додаткова угода укладена в рамках основного договору на підставі, передбачених законом висновків (довідок) спеціальноуповноважених органів - торгово-промислових палат. Логічний аналіз інформації, викладеної у вищевказаних документах дає можливість простежити стан ринку електричної енергії  та підстави для висновку про коливання (підвищення) ціни електричної енергії.
Враховуючи вищевикладене, зазначаємо, що внесення змін до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час електроенергії до 2,058 грн за 1 кВт/годздійснено було на підставі саме Експертного висновку Кіровоградської торгово – промислової палати № В-13/3, складений 13.01.2021, про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 01.01.2021 та 12.01.2021.
 Одночасно зазначаємо, що ТОВ «КОЕК» листом від 04.01.2021 № 4-1/12 надав письмову пропозицію щодо збільшення ціни на 10%  обґрунтовуючи це саме Експертним висновком Кіровоградської торгово – промислової палати № В-13/3, складений 13.01.2021, про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 01.01.2021 та 12.01.2021.
Стосовно питання №2: На підставі яких документів внесено зміни до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору та додатковою угодою від 18.01.2021 № 2 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час електроенергії до 2,262 грн за 1 кВт/год? зазначаємо, що:
Вимогами п.4 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від Змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни ціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, щозазначеназміна не призведе до збільшеннясуми, визначеної в договорі.
Відповідно до листа Міністерстваекономічногорозвитку і торгівліУкраїнивід 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 "Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю" роз`яснено, що згідно з пунктом 2 частини четвертої статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі "істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. При цьому, норма пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разіякщо предметом закупівлі є товар. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першоїстатті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторонни протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначенихзмін. Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначено мувипадку шляхом укладання додаткової угоди до договору, сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас внесення таких зміндо договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Відповідно до ст. 3, 11 Закону України «Про торгово-промислові палати України» до основних завдань торгово-промислових палат належать, у тому числі, організація взаємодії між суб’єктами підприємницької діяльності, координація їх взаємовідносин з державою в особі її органів та надання довідково-інформаційних послуг, основних відомостей, що не є комерційною таємницею, про діяльність українських підприємців, надання експертних висновків.
Крім того, згідно із п.2 ст.11 Закону України «Про торгово-промисловіпалати в Україні»Методичні та експертнідокументи, видані торгово-промисловими палатами в межах їхповноважень, є обов'язковими для застосування на всійтериторіїУкраїни.
Екпертний висновок торгово-промислової палати є належними допустимим доказами, що можуть засвідчити факт коливанняціни на ринку електричної енергії  в певнийперіод часу. Кожнадодаткова угода укладена в рамках основного договору на підставі, передбачених законом висновків (довідок) спеціальноуповноважених органів - торгово-промислових палат. Логічний аналіз інформації, викладеної у вищевказаних документах дає можливість простежити стан ринку електричної енергії  та підстави для висновку про коливання (підвищення) ціниелектричної енергії.
Враховуючи вищевикладене, зазначаємо, щовнесення змін до істотних умов Договору(з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору та додатковою угодою від 18.01.2021 № 2 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час електроенергії до 2,262 грн за 1 кВт/годздійснено було на підставі саме Експертного висновку Кіровоградської торгово – промислової палати № В-67/5, складений 09.02.2021, про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 12.01.2021 та 31.01.2021.
 Одночасно зазначаємо, що ТОВ «КОЕК» листом від від 20.01.2021 № 18/1надав письмову пропозицію щодо збільшення ціни на 10%  обґрунтовуючи це саме Експертним висновком Кіровоградської торгово – промислової палати В-67/5, складений 09.02.2021, про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 12.01.2021 та 31.01.2021.
                
                        
                    Номер:
                    9209a8511f9a4408a5332791a6926b1c
                
                                                                        
                    Назва:
                    Про надання пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    14.07.2021 11:54
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    20.07.2021 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу закупівлі «Лот 1 – електрична енергія, лот 2 – електрична енергія», (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-11-18-001529-а) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення з наступних питань:
За результатами торгів по лоту № 2 з Товариством з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» укладено (далі – ТОВ «КОЕК») укладено Договір від 28.12.2020 № 08-907 (далі – Договір) предметом якого є постачання електричної енергії в кількості 310 000 кВт/год за ціною 1,8087 грн (з ПДВ).
Згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору збільшено ціну 1 кВт/год електричної енергії до 1,87314 грн (з ПДВ) відповідно до вимог пункту 7 частини 5 статті 41 Закону. Умови додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору застосовуються до відносин між сторонами, які виникли з 01.01.2021.
1. На підставі яких документів внесено зміни до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час  електроенергії до 2,058 грн (з ПДВ) за 1 кВт/год? 
Умови додаткової угоди від 18.01.2021 № 2  до Договору застосовуються до відносин між сторонами, які виникли з 15.01.2021. 
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, підставою для вищезазначених змін є лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12 та  Експертний висновок Кіровоградської торгово – промислової палати № В-13/3, складений 13.01.2021 (далі – Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021), який свідчить про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 01.01.2021 та 12.01.2021 в розмірі 37,47%.
  Відповідно до умов, зазначених в пункті 13.6 Договору, Лист ТОВ «КОЕК» від 04.01.2021 № 4-1/12 не може бути підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки з даною письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору не надано документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, а відповідно до пункту 13.6 Договору  постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару. 
Крім того, Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не може слугувати підставою для збільшення ціни за 1 кВт/час електроенергії, оскільки він містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період, до якого входить проміжок часу до укладання додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору (з 01.01.2021 по 12.01.2021).
 Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію на будь – яку дату після внесення змін до Договору в частині ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору (13.01.2021) та до моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) (04.01.2021) в той час, як згідно з пунктом 13.6 Договору, документ, що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни.
Також, Експертний висновок № В-13/3 від 13.01.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період після внесення змін до  Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 13.01.2021 № 1 до Договору (13.01.2021) та до дати 12.01.2021, відповідно до якої здійснено розрахунок відсотку коливання  ціни електричної енергії.
2. На підставі яких документів внесено зміни до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору та додатковою угодою від 18.01.2021 № 2 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 до Договору в частині збільшення ціна за 1 кВт/час  електроенергії до 2,262 грн за 1 кВт/год?
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, підставою для вищезазначених змін є лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/1 та  Експертний висновок Кіровоградської торгово – промислової палати № В-67/5, складений 09.02.2021 (далі – Експертний висновок № В-67/509 від 09.02.2021), який свідчить про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 12.01.2021 та 31.01.2021 в розмірі 16,449%.
  Відповідно до умов, зазначених в пункті 13.6 Договору, Лист ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/1 не може бути підставою для підвищення ціни за 1 кВт/год електроенергії, оскільки з даною письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору не надано документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару, оскільки відповідно до пункту 13.6 Договору  постачальник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Постачальник пропонує змінити ціну товару.
Також, листом ТОВ «КОЕК» від 20.01.2021 № 18/1 запропоновано внести вищезазначені зміни до умов Договору з 19.02.2021, а згідно з пунктом  6 додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 до Договору умови цієї додаткової угоди застосовуються до відносин між сторонами,  які виникли з 01.02.2021.
Крім того, Експертний висновок № В-67/5 від 09.02.2021 не може слугувати підставою для збільшення ціни за 1 кВт/час електроенергії, оскільки він містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію в розмірі 16,449% за період з 12.01.2021 по 31.01.2021, до якого входить проміжок часу до укладання додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору (з 12.01.2021 по 17.01.2021).
Експертний висновок № В-13/3 від 09.02.2021 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію на дату після внесення змін до  Договору в частині ціни за одиницю товару згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 до Договору (18.01.2021) та до моменту письмового звернення Постачальника щодо зміни ціни (згідно наданого учасником підтверджуючого документу) (20.01.2021) в той час, як згідно з пунктом 13.6 Договору, документ, що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на будь-яку дату після укладення Договору та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на більш пізню дату та до моменту письмового звернення Постачальника до Споживача щодо збільшення ціни.
Також, Експертний висновок № В-13/3 не містить інформацію про коливання ціни на електричну енергію за період між  датою після внесення змін до  Договору згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 (18.01.2021) та до дати 31.01.2021, відповідно до якої здійснено розрахунок відсотку коливання  ціни електричної енергії.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    ba07a8a2cf844b568f8f12cfd380c4ed
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення з приводу проведення моніторингу.
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    19.07.2021 11:29
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    На запит Управління держаудитслужби в Кіровоградській області Дата: 2021-07-14 11:54:30щодо надання Замовником поясненняз відповідних питань за результатами торгів по лоту № 2 з Товариством з обмеженоювідповідальністю «Кіровоградськаобласнаенергопостачальнакомпанія» укладено (далі – ТОВ «КОЕК») Договірвід 28.12.2020 № 08-907 (далі – Договір) предметом якого є постачанняелектричноїенергії в кількості310 000 кВт/год за ціною 1,8087 грн (з ПДВ) повідомляємо наступне.
Стосовно питання №1: На підставі яких документів внесено зміни до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час електроенергії до 2,058 грн (з ПДВ) за 1 кВт/год?-зазначаємо, що:
Вимогами пункту 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від Змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотніумови договору про закупівлю не можутьзмінюватисяпісляйогопідписання до виконаннязобов`язань сторонами в повномуобсязі, крімвипадків: зміниціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків у разіколиванняціни такого товару на ринку, за умови, щозазначеназміна не призведе до збільшеннясуми, визначеної в договорі.
Відповідно до листа Міністерстваекономічногорозвитку і торгівліУкраїнивід 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 "Щодозміниістотних умов договору про закупівлю" роз`яснено, щозгідно з пунктом 2 частиничетвертоїстатті 36 Закону України "Про публічнізакупівлі"істотніумови договору про закупівлю не можутьзмінюватисяпісляйогопідписання до виконаннязобов`язань сторонами у повномуобсязі, крімвипадкузміниціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків у разіколиванняціни такого товару на ринку за умови, щозазначеназміна не призведе до збільшеннясуми, визначеної в договорі. При цьому, норма пункту 2 частиничетвертоїстатті 36 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разіякщо предметом закупівлі є товар. Разом з тим, виходячизізмістучастинипершоїстатті 653 ЦК України, у разізміни договору зобов`язаннясторінзмінюютьсявідповідно до змінених умов. Таким чином, у залежностівідколиванняціни товару на ринку сторонипротягомдії договору про закупівлюможутьвноситизмінидекількаразів в частиніціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків кожного разу з урахуваннямпопередніхзмін, внесених до нього, сукупністьякихможеперевищувати 10 відсотківвідціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, щозазначеназміна не призведе до збільшеннясуми, визначеної у договорі, і виконатисвоїзобов`язаннявідповідно до такого договору з урахуваннямзазначенихзмін. Ураховуючивикладене, при кожному внесеннізміндо договору про закупівлю у вищезазначеномувипадку шляхом укладаннядодаткової угоди до договору, сторони договору зобов`язаніналежним чином виконуватиумови такого договору з урахуваннямзміненихйого умов кожного разу. Водночасвнесення таких зміндо договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Відповідно до ст. 3, 11 Закону України «Про торгово-промисловіпалатиУкраїни» до основнихзавдань торгово-промислових палат належать, у тому числі, організаціявзаємодіїміжсуб’єктамипідприємницькоїдіяльності, координаціяїхвзаємовідносин з державою в особіїїорганів та наданнядовідково-інформаційнихпослуг, основнихвідомостей, що не є комерційноютаємницею, про діяльністьукраїнськихпідприємців, наданняекспертнихвисновків.
Крім того, згідно із п.2 ст.11 Закону України «Про торгово-промисловіпалати в Україні»Методичні та експертнідокументи, видані торгово-промисловими палатами в межах їхповноважень, є обов'язковими для застосування на всійтериторіїУкраїни.
Екпертний висновок торгово-промисловоїпалати є належнимидопустимимдоказами, щоможутьзасвідчити факт коливанняціни на ринку електричної енергії  в певнийперіод часу. Кожнадодаткова угода укладена в рамках основного договору на підставі, передбачених законом висновків (довідок) спеціальноуповноваженихорганів - торгово-промислових палат. Логічнийаналізінформації, викладеної у вищевказаних документах даєможливістьпростежити стан ринку електричної енергії  тапідстави для висновку про коливання (підвищення) ціниелектричної енергії.
Враховуючи вищевикладене, зазначаємо, щовнесення змін до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 18.01.2021 № 2 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час електроенергії до 2,058 грн за 1 кВт/год здійснено було на підставі саме Експертного висновку Кіровоградської торгово – промислової палати № В-13/3, складений 13.01.2021, про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 01.01.2021 та 12.01.2021.
 Одночасно зазначаємо, що ТОВ «КОЕК» листом від 04.01.2021 № 4-1/12 надав письмову пропозицію щодо збільшення ціни на 10%  обґрунтовуючи це саме Експертним висновком Кіровоградської торгово – промислової палати № В-13/3, складений 13.01.2021, про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 01.01.2021 та 12.01.2021.
Стосовно питання №2: На підставі яких документів внесено зміни до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору та додатковою угодою від 18.01.2021 № 2 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 до Договору в частині збільшення ціна за 1 кВт/час електроенергії до 2,262 грн за 1 кВт/год? зазначаємо, що:
Вимогами п.4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від Змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотніумови договору про закупівлю не можутьзмінюватисяпісляйогопідписання до виконаннязобов`язань сторонами в повномуобсязі, крімвипадків: зміниціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків у разіколиванняціни такого товару на ринку, за умови, щозазначеназміна не призведе до збільшеннясуми, визначеної в договорі.
Відповідно до листа Міністерстваекономічногорозвитку і торгівліУкраїнивід 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 "Щодозміниістотних умов договору про закупівлю" роз`яснено, щозгідно з пунктом 2 частиничетвертоїстатті 36 Закону України "Про публічнізакупівлі "істотніумови договору про закупівлю не можутьзмінюватисяпісляйогопідписання до виконаннязобов`язань сторонами у повномуобсязі, крімвипадкузміниціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків у разіколиванняціни такого товару на ринку за умови, щозазначеназміна не призведе до збільшеннясуми, визначеної в договорі. При цьому, норма пункту 2 частиничетвертоїстатті 36 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разіякщо предметом закупівлі є товар. Разом з тим, виходячизізмістучастинипершоїстатті 653 ЦК України, у разізміни договору зобов`язаннясторінзмінюютьсявідповідно до змінених умов. Таким чином, у залежностівідколиванняціни товару на ринку сторонипротягомдії договору про закупівлюможутьвноситизмінидекількаразів в частиніціни за одиницю товару не більшеніж на 10 відсотків кожного разу з урахуваннямпопередніхзмін, внесених до нього, сукупністьякихможеперевищувати 10 відсотківвідціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, щозазначеназміна не призведе до збільшеннясуми, визначеної у договорі, і виконатисвоїзобов`язаннявідповідно до такого договору з урахуваннямзазначенихзмін. Ураховуючивикладене, при кожному внесеннізміндо договору про закупівлю у вищезазначеномувипадку шляхом укладаннядодаткової угоди до договору, сторони договору зобов`язаніналежним чином виконуватиумови такого договору з урахуваннямзміненихйого умов кожного разу. Водночасвнесення таких зміндо договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Відповідно до ст. 3, 11 Закону України «Про торгово-промисловіпалатиУкраїни» до основнихзавдань торгово-промислових палат належать, у тому числі, організаціявзаємодіїміжсуб’єктамипідприємницькоїдіяльності, координаціяїхвзаємовідносин з державою в особіїїорганів та наданнядовідково-інформаційнихпослуг, основнихвідомостей, що не є комерційноютаємницею, про діяльністьукраїнськихпідприємців, наданняекспертнихвисновків.
Крім того, згідно із п.2 ст.11 Закону України «Про торгово-промисловіпалати в Україні»Методичні та експертнідокументи, видані торгово-промисловими палатами в межах їхповноважень, є обов'язковими для застосування на всійтериторіїУкраїни.
Екпертний висновок торгово-промисловоїпалати є належнимидопустимимдоказами, щоможутьзасвідчити факт коливанняціни на ринку електричної енергії  в певнийперіод часу. Кожнадодаткова угода укладена в рамках основного договору на підставі, передбачених законом висновків (довідок) спеціальноуповноваженихорганів - торгово-промислових палат. Логічнийаналізінформації, викладеної у вищевказаних документах даєможливістьпростежити стан ринку електричної енергії  тапідстави для висновку про коливання (підвищення) ціниелектричної енергії.
Враховуючи вищевикладене, зазначаємо, щовнесення змін до істотних умов Договору (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 13.01.2021 № 1 до Договору та додатковою угодою від 18.01.2021 № 2 до Договору) згідно з умовами додаткової угоди від 10.02.2021 № 3 в частині збільшення ціна за 1 кВт/час електроенергії до 2,262 грн за 1 кВт/год здійснено було на підставі саме Експертного висновку Кіровоградської торгово – промислової палати № В-67/5, складений 09.02.2021, про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 12.01.2021 та 31.01.2021.
 Одночасно зазначаємо, що ТОВ «КОЕК» листом від від 20.01.2021 № 18/1надав письмову пропозицію щодо збільшення ціни на 10%  обґрунтовуючи це саме Експертним висновком Кіровоградської торгово – промислової палати В-67/5, складений 09.02.2021, про наявність коливання середньозваженої ціни РДН по ОЕС між датами 12.01.2021 та 31.01.2021.