-
Переговорна процедура для потреб оборони
-
Безлотова
-
КЕП
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Завершена
0.00
UAH з ПДВ
Номер:
86191c42087a4f5dbce9eab6e3fbb0cf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-25-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.06.2021 00:00
Період моніторингу:
25.06.2021 15:24 - 20.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
25.06.2021 № 203
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7 UA-2020-11-16-014442-c 16.11.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання надання роз’яснень щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору, та/або на вимогу про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі установлено порушення вимог частини одинадцятої статті 3 Закону про особливості закупівель.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення відбору вимогам Закону про особливості закупівель та Закону, розгляду цінових пропозицій ТОВ «Контракт продрезерв 5», UAB «Pontem», ТОВ «Сеплай»,
ТОВ «Агропродпром-сервіс», ФОП Аврахова, ФОП Кравченя,
ТОВ «Військсервіс-волонтер», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, оприлюднення внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити усунення виявлених порушень шляхом приведення умов договору (ціни за одиниці послуги) до умов договору укладеного за результатом переговорної процедури закупівлі (відбору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 16 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення відбору вимогам Закону України «Про особливості здійснення закупівель, товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» (далі – Закон про особливості закупівель) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору, та/або на вимогу про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, розгляду цінових пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано: річний план закупівель Міністерства оборони України (Відділ підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ) (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони (зі змінами) (далі – Оголошення), затверджене протоколом засідання тендерного комітету від 08.12.2020 № 75/677/6, звернення за роз’ясненням до оголошення про проведення відбору та внесення змін до нього від 18.11.2020, 19.11.2020, 22.11.2020, роз’яснення до оголошення про проведення відбору та внесення змін до нього від 19.11.2020, від 20.11.2020, від 24.11 2020, від 08.12.2020, вимоги про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі ТОВ «Фуд-кук» від 17.11.2020, ТОВ «Понтем.уа» від 17.11.2020, від 22.11.2020, ТОВ «Військсервіс-волонтер» від 18.11.2020, від 19.11.2020,
ТОВ «Ректан» без дати, ФОП Петросова Наталія Георгіївна від 24.11.2020,
ФОП «Лайф-фреш» від 08.12.2020, відповіді на вимоги про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі від 19.11.2020, від 24.11.2020, від 08.12.2020, від 10.12.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.12.2020, цінові пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «Контракт продрезерв 5» (далі – ТОВ «Контракт продрезерв 5»), UAB «Pontem», товариств з обмеженою відповідальністю «Сеплай» (далі – ТОВ «Сеплай»), товариств з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс» (далі – ТОВ «Агропродпром-сервіс»), фізичної особи-підприємця Аврахової Катерини Григорівни (далі – ФОП Аврахова), фізичної особи-підприємця Кравчені Петра Григоровича (далі – ФОП Кравченя), товариств з обмеженою відповідальністю «Військсервіс-волонтер» (далі – ТОВ «Військсервіс-волонтер»), витяги з протоколів засідання тендерного комітету від 15.12.2020 № 75/677/9, від 21.12.2020 № 75/677/11, від 21.12.2020 № 75/677/12, від 23.12.2020 № 75/677/14, від 23.12.2020 № 75/677/15, від 24.12.2020 № 75/677/17, протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 22.12.2020 № 75/677/13, від 23.12.2020 № 75/677/14, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 02.12.2020 № 22371-р/пк-пз та від 04.01.2020 № 48-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договорів від 24.12.202, договір від 12.01.2021 № 286/2/21/3 (далі – договір), додаткові угоди до договору: від 12.01.2021 № 1 та повідомлення про внесення змін до договору від 13.01.2021, від 21.01.2021 № 2 та повідомлення про внесення змін до договору від 21.01.2021, від 15.02.2021 № 3 та повідомлення про внесення змін до договору від 15.02.2021, від 19.02.2021 № 4 та повідомлення про внесення змін до договору від 19.02.2021, від 23.02.2021 № 5 та повідомлення про внесення змін до договору від 23.02.2021, від 31.03.2021 № 6 та повідомлення про внесення змін до договору від 01.04.2021 від 22.04.2021 № 7 та повідомлення про внесення змін до договору від 26.04.2021, від 28.04.2021 № 8 та повідомлення про внесення змін до договору від 28.04.2021, від 07.05.2021 № 9 та повідомлення про внесення змін до договору від 07.05.2021, від 17.05.2021 № 10 та повідомлення про внесення змін до договору від 18.05.2021, від 14.06.2021 № 11 та повідомлення про внесення змін до договору від 15.06.2021, пояснення та документи Замовника на запити Держаудитслужби, отримані 02.07.2021 та 12.07.2021 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до частини другої статті 2 Закону про особливості закупівель, закупівля товарів, робіт і послуг замовниками, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Закону з урахуванням особливостей, встановлених Законом про особливості закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що на звернення учасників: за роз’ясненням, яке опубліковано в інформаційній системі закупівель 19.11.2020 (відповідь надано 24.11.2020) та 22.11.2020 (відповідь надано 08.12.2020); з вимогами про усунення порушень: UA-2020-11-16-014442-c.c7 (вимогу
ТОВ «Військсервіс-волонтер» подано 19.11.2020, відповідь надано 24.11.2020), UA-2020-11-16-014442-c.c9 (вимогу ТОВ «Понтем експрес.уа» подано 22.11.2020, відповідь надано 08.12.2020), UA-2020-11-16-014442-c.c10, UA-2020-11-16-014442-c.c11, UA-2020-11-16-014442-c.c12, UA-2020-11-16-014442-c.c13, UA-2020-11-16-014442-c.c14, UA-2020-11-16-014442-c.c15, UA-2020-11-16-014442-c.c16, UA-2020-11-16-014442-c.c17, (вимоги ФОП Петросовою Н. Г. подано 24.11.2020, відповідь надано 08.12.2020), Замовник оприлюднив роз’яснення з порушенням терміну (протягом двох робочих днів з дня оприлюднення звернень), чим порушив вимоги частини одинадцятої статті 3 Закону про особливості закупівель.
Крім того, за результатом моніторингу установлено, що додатковою угодою № 10 від 17.05.2021 внесено зміни до істотних умов договору, зокрема збільшено ціни послуг харчування.
Відповідно до повідомлення про внесення змін від 18.05.2021 зміни встановлені згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни (пункт 7 частина п’ять статті 41 Закону).
Згідно інформації наданої на запит Держаудитслужби, щодо надання документального обґрунтування підстав збільшення ціни послуги, Замовником збільшення ціни послуги не обґрунтовано документи не надані та як наслідок Замовник не підтвердив законні підстави внесення змін до Договору в частині збільшення ціни.
Відповідно до пункту 7 частина п’ять статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватись у випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Разом з тим, умовами Договору не передбачено вищезазначений порядок зміни ціни.
Зважаючи на зазначене, внесення змін до договору додатковою угодою
№ 10 здійснено з порушенням вимог частини п’ятої статті 41 Закону та як наслідок призвело до безпідставного збільшення ціни послуг харчування розрахунково на загальну суму 4 103 656,93 грн. за рахунок зменшення кількості послуг на 62 381,47 одиниць (Розрахунок 1).
Розрахунок 1
Договір №286/2/21/3 Додаткова угода №10 Розрахунок
кількість вартість послуги вартість послуг разом кількість вартість послуг разом Вартість згідно договору №286/2/21/4 Вартість згідно додаткової угоди Різниця в кількості Різниця вартості
до 24.05.21 після 24.05.21 (7*5) % зростання (9*5) (5+4)-1 (11-8)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1 132 595 24,85 28 144 985,75 652 900 467 467,48 28 144 985,74 24,85 11 616 566,88 25,5 2,61 11 920 420,74 -12 227,52 303 853,86
82 490 24,85 2 049 876,5 69 060 13 087,67 2 049 876,59 24,85 325 228,6 25,5 2,61 333 735,59 -342,33 8 507
1 460 24,85 36 281 3 770 7 400 282 384,5 24,85 183 890 25,5 2,61 188 700 9 710 4 810
5 808 610 67,75 393 533 327,5 3 641 120 2 081 403,38 391 447 485,18 67,75 141 015 078,99 69,55 2,65 144 761 605,08 -86 086,62 3746 526,08
6 935 67,75 469 846,25 11 300 22 200 2 309 585 67,75 1 504 050 69,55 2,65 1 544 010 28 565 39 960
6 969 708,53
7 032 090 424 234 317 424 234 317 154 644 814,47 158 748 471,41 -62 381,47 4 103 656,93
Період усунення порушень:
21.07.2021 18:45 - 05.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
21.07.2021 18:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Усунено порушення шляхом укладання додаткової угоди від 28.07.2021 № 12 до договору від 12.01.2021 №286/2/21/3
Дата публікації звіту:
03.08.2021 13:38
Запити/Пояснення
Номер:
e1b3d43948b8427dab4376221820cfe6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
30.06.2021 14:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-16-014442-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cdb288b28e4344c6abfd4dd1b32d30fb
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
02.07.2021 09:12
Опис:
Міністерством оборони України (далі – Міноборони), відповідно до Закону України “Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони” (далі – Закон) проводилась
процедура закупівель послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах), яка була розпочата 16.11.2020 року (ідентифікатор процедур закупівель UA-2020-11-16-014442-c).
Пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 11 жовтня 2016 р. № 710 “Про ефективне використання державних коштів” передбачено, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Зазначений пункт до постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 “Про ефективне використання державних коштів” було внесено постановою КМУ від 16 грудня 2020 р. № 1266.
Враховуючи вищевикладене та у зв’язку з тим, що процедура закупівель була розпочата до внесення відповідних змін до постанови КМУ, у зв’язку з чим не було підстав та необхідності у Міноборони оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Номер:
b84241c7bd4148a491e36dcfc14a2ad5
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.07.2021 14:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-16-014442-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів): чим ви керувалися (із зазначенням та наданням підтверджуючих документів) при прийнятті рішень щодо зміни ціни одиниці послуги відповідно до пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом укладання додаткових угод від від 07.05.2021 № 9 та від 17.05.2021 № 10 до договору від 12.01.2021 № 286/2/21/3?
Зазначити та надати документи, які містять повну інформацію про підстави для відхилення ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС»», а саме: посилання на відповідні норми законодавства та умови оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони, яким такі пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Крім того, надати документи (копії банківських виписок, тощо) що підтверджують внесення переможцем торгів ТОВ «ВІЙСЬКСЕРВІС-ВОЛОНТЕР» на рахунок замовника суми депозиту, який дорівнює 0,1 відсотку вартості договору від 12.01.2021 № 286/2/21/3 (пункт 10.1 оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f7cab6eca84b42cfa7ddb0d39f4d062e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.07.2021 10:42
Опис:
Відповідно до процедури публічної закупівлі послуг (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) (номер процедур закупівлі UA-2020-11-16-014442-c) Міністерством оборони України з ТОВ «ВІЙСЬКСЕРВІС-ВОЛОНТЕР» було укладено договір на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за Каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах) від 12.01.2021 № 286/2/21/3. Станом на сьогодні розрахунки за надані послуги з організації харчування здійснюється за цінами, які діяли на момент укладання договору.
Суб’єктом господарювання до Департаменту надано платіжне доручення від 06.01.2021 № 26405 на суму 508 671,21 грн. в якості забезпечення виконання зобов’язань за цим договором у розмірі 0,1% вартості договору.