• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 09120000-6: Газове паливо (09123000-7 - Природний газ)

Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: тендерні пропозиції викладаються українською мовою (детальніше у пункті 7 Загальних положень тендерної документації).

Завершена

800 360.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 001.80 UAH
Номер: 7631ac0ba1384ccc9164c63d7f0453d4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-02-26-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.02.2021 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ., UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 26.02.2021 13:52 - 23.03.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 24.02.2021 № 129 Хмельницький Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189 НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 24.02.2021 № 129 Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу; унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Особа, відповідальна за здійснення моніторингу. 2. UA-2020-11-11-003529-c; 11.11.2020 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель. Наталія Пушкар. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницька, Хмельницький
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. (Хмельницька обл.), +38 (0 38) 276-55-94, pushkar.prozorro@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, привести у відповідність до Закону істотні умови договору та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 березня 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (із змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 18.11.2020 № 11, вимогу щодо усунення порушень від 16.11.2020, рішення Замовника від 18.11.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.11.2020, протокол розгляду тендерних пропозицій від 04.12.2020 № 129, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (далі – ЕКОТЕХНОІНВЕСТ), повідомлення про намір укласти договір від 04.12.2020, договір про закупівлю від 21.12.2020 № 400 (далі – Договір), додаткову угоду від 27.01.2020 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 29.01.2021, додаткову угоду від 27.01.2021 № 2 до Договору, додаткову угоду від 28.01.2021 № 3 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 29.01.2021, додаткову угоду від 28.01.2021 № 4 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 29.01.2021, додаткову угоду від 28.01.2021 № 5 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 29.01.2021, додаткову угоду від 28.01.2021 № 6 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 29.01.2021, пояснення від 12.03.2021 та документи, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору. Моніторингом процедури закупівлі встановлено, що за результатами проведення процедури відкритих торгів між Замовником та ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» укладено Договір на постачання природного газу. На дату укладання Договору (21.01.2021) сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі ціну за одиницю товару, а саме: природного газу, яка згідно пункту 7.1 Договору становила 4 498,0 грн з ПДВ за 1000 куб. м. Додатковими угодами від 27.01.2021 № 1 та № 2, від 28.01.2021 № 3 та № 4, від 29.01.2021 № 5 та № 6 внесено зміни до істотних умов Договору, а саме: збільшено ціну за одиницю товару на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону: - додатковою угодою від 27.01.2021 № 1 збільшено ціну за одиницю товару з 01.01.2021, а саме: ціна газу за 1000 куб. м склала 4 947,80 грн з ПДВ (згідно умов Договору станом на 21.12.2020 ціна за 1000 куб. м складала 4 498,0 грн з ПДВ), тобто ціна зросла на 10 %; - додатковою угодою від 27.01.2021 № 2 збільшено ціну за одиницю товару з 03.01.2021 на 10 %, а саме: ціна газу за 1000 куб. м склала 5 442,58 грн з ПДВ; - додатковою угодою від 28.01.2021 № 3 збільшено ціну за одиницю товару з 06.01.2021 на 10 %, а саме: ціна газу за 1000 куб. м склала 5 986,84 грн з ПДВ; - додатковою угодою від 28.01.2021 № 4 збільшено ціну за одиницю товару з 09.01.2021 на 10 %, а саме: ціна газу за 1000 куб. м склала 6 585,52 грн з ПДВ; - додатковою угодою від 29.01.2021 № 5 збільшено ціну за одиницю товару з 12.01.2021 на 10 %, а саме: ціна газу за 1000 куб. м склала 7 244,06 грн з ПДВ; - додатковою угодою від 29.01.2021 № 6 збільшено ціну за одиницю товару з 15.01.2021 на 10 %, а саме: ціна газу за 1000 куб. м склала 7 968,0 грн з ПДВ. Таким чином, за період 01.01.2021 по 15.01.2021 на ціну газу збільшено 77,15%. Замовником на запит від 10.03.2021 надано пояснення щодо підстав збільшення ціни природного газу та копії експертних висновків Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № Ц-1/1, № Ц-1/2, № Ц-1/3, № Ц-1/4 та № Ц-1/5, від 05.01.2021 № Ц-5/2 та від 12.01.2021 № Ц-22/1, які містять інформацію щодо ціни природного газу в січні 2021 року, згідно даних, розміщених на офіційному веб сайті Товарної біржі «Українська енергетична біржа» (далі – ТБ «Українська енергетична біржа») за адресою в мережі Internet: https://www.ueex.com.ua. Відповідно до інформації, яка зазначена у вищевказаних експертних висновках Київської торгово-промислової палати: - від 04.01.2021 № Ц-1/1, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 20.11.2020 середньозважена ціна природного газу (ресурс листопада 2020 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 5 760,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м; - від 04.01.2021 № Ц-1/2, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 10.12.2020 ціна природного газу (ресурс грудня 2020 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 6 480,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м; - від 04.01.2021 № Ц-1/3, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 22.12.2020 ціна природного газу (ресурс січня 2021 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 7 165,51 грн з ПДВ за 1000 куб. м; - від 04.01.2021 № Ц-1/4, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 29.12.2020 ціна природного газу (ресурс січня 2021 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 7 721,99 грн з ПДВ за 1000 куб. м; - від 04.01.2021 № Ц-1/5, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 30.12.2020 ціна природного газу (ресурс січня 2021 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 8 105,88 грн з ПДВ за 1000 куб. м; - від 04.01.2021 № Ц-5/2, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 05.01.2021 ціна природного газу (ресурс січня 2021 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 8 590,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м; - від 12.01.2021 № Ц-22/1, за даними ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 12.01.2021 ціна природного газу (ресурс січня 2021 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 8 962,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м. Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Згідно роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. Враховуючи викладене, надані Замовником експертні висновки Київської торгово-промислової палати від 04.01.2020 № Ц-1/1, № Ц-1/2, № Ц-1/3, № Ц-1/4, № Ц-1/5 та № Ц-5/2, від 12.01.2021 № Ц-22/1, містять інформацію щодо середньозваженої ціни на природний газ по умовах оплати станом на конкретну дату, а саме: 20.11.2020, 10.12.2020, 22.12.2020, 29.12.2020, 30.12.2020, 05.01.2021, 12.01.2021, не містять інформації про коливання ціни товару на ринку та відповідно не підтверджують факту коливання ціни природного газу на ринку, у зв’язку з чим вони не можуть бути підставою для зміни істотних умов Договору. За результатами моніторингу встановлено, що станом на дату подання пропозиції переможцем торгів ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (27.11.2020) за інформацією Товарної біржі «Українська енергетична біржа» https://ueex.com.ua/, на яку посилається Київська торгово-промислова палата, середньозважена ціна природного газу (ресурс листопада 2020 року, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» становила 6 186,71 грн з ПДВ за 1000 куб. м; середньозважена ціна природного газу (ресурс грудня 2020 року, передплата) – 5 939,43 грн з ПДВ за 1000 куб. м. Тобто, станом на дату подання тендерної пропозиції та відповідно на дату проведення аукціону (30.11.2020) переможцю торгів ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» було відомо про ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа». Натомість, тендерна пропозиція ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» становила 4 608,00 грн з ПДВ за 1000 куб. м на момент проведення аукціону, та за результатами проведеного аукціону – 4 498,0 грн з ПДВ за 1000 куб. м. Крім того, станом на дату укладання Договору з переможцем торгів ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (21.12.2020) за інформацією Товарної біржі «Українська енергетична біржа» https://ueex.com.ua/, на яку посилається Київська торгово-промислова палата, середньозважена ціна природного газу (ресурс грудня 2020 року, передплата) – 5 943,76 грн з ПДВ за 1000 куб. м. Таким чином, у проміжку між 27.11.2020 (дата подання тендерної пропозиції) та 21.12.2020 (дата укладання Договору) середньоринковий ріст цін (коливання) на природний газ склав 0,07% (ресурс грудня 2020 року, передплата) та -4,08% (ресурс листопада 2020 року, передплата) Враховуючи викладене, у проміжку з дати подання тендерної пропозиції 27.11.2020) ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» до дату укладання Договору (21.12.2020) коливання ціни на ринку природного газу не відбувалось При цьому, відповідно до експертних висновків Київської торгово-промислової палати, наданих Замовником на запит в ході моніторингу, зазначена інформація, яка розміщена на сайті ТБ «Українська енергетична біржа» стосовно ціни на природний газ (ресурс січня 2021): - у проміжку з 22.12.2020 по 29.12.2020 середньоринковий ріст цін на газ склав 7,76% (експертний висновок від 04.01.2021 № Ц-1/3 – ціна на 22.12.2020 -7 165,51 з ПДВ за тис. куб. м. та експертний висновок від 04.01.2021 № Ц-1/4 – ціна на 29.12.2020 -7 721,99 з ПДВ за тис. куб. м); - у проміжку з 29.12.2020 по 30.12.2020 середньоринковий ріст цін на газ склав 4,97% (експертний висновок від 04.01.2021 № Ц-1/4 – ціна на 29.12.2020 -7 721,99 з ПДВ за тис. куб. м. та експертний висновок від 04.01.2021 № Ц-1/5 – ціна на 30.12.2020 - 8 105,88 з ПДВ за тис. куб. м); - у проміжку з 30.12.2020 по 05.01.2021 середньоринковий ріст цін на газ склав 5,97% (експертний висновок від 04.01.2021 № Ц-1/5 – ціна на 30.12.2020 -8 105,88 з ПДВ за тис. куб. м. та експертний висновок від 05.01.2021 № Ц-5/2 – ціна на 05.01.2021 - 8 590,00 з ПДВ за тис. куб. м); - у проміжку з 05.01.2021 по 12.01.2021 середньоринковий ріст цін на газ склав 4,33% (експертний висновок від 05.01.2021 № Ц-5/2 – ціна на 05.01.2021 -8 590,00 з ПДВ за тис. куб. м. та експертний висновок від 12.01.2021 № Ц-22/1 – ціна на 12.01.2021 - 8 962,00 з ПДВ за тис. куб. м) Моніторингом встановлено, що за даними Київської торгово-промислової палати середньоринковий ріст цін (коливання) на природний газ протягом періоду з 22.12.2020 по 12.01.2021 становив 25,07%. Враховуючи вищевикладене, Замовник в ході моніторингу не обґрунтував коливання ціни товару на ринку газу під час укладання додаткових угод, на підставі яких за Додатковими угодами № 1, 2, 3, 4, 5, 6 було збільшено розмір вартості газу на 77,15%, та який перевищує, за даними Київської торгово-промислової палати, середньоринковий ріст цін на природний газ протягом періоду з 22.12.2020 по 12.01.2021 Отже, зміни від 27.01.2021 та від 28.01.2021, внесені до Договору на підставі експертних висновків Київської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № Ц-1/1, № Ц-1/2, № Ц-1/3, № Ц-1/4, № Ц-1/5 та № Ц-5/2, від 12.01.2021 № Ц-22/1, є безпідставними та необґрунтованими За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що в порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору.
Період усунення порушень: 23.03.2021 15:33 - 07.04.2021 01:00
Дата публікації висновку: 23.03.2021 15:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області з метою усунення виявлених порушень, зазначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-11-003529-с від 23.03.2021 року направлено лист ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» про визнати нечинними додаткових угод №1 від 27.01.2021 року, №2 від 27.01.2021 року, №3 від 28.01.2021 року, №4 від 28.01.2021 року, №5 від 29.01.2021 року та №6 від 29.01.2021 року до договору №400 від 21.12.2020 року з дати їх укладення, а в разі відмови визнати нечинними вищезазначених додаткових угод просили укласти додаткову угоду про розірвання договору №400 від 21.12.2020 року, укладеного між головним управлінням та ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» з 01.04.2021 року (копія листа додається), станом на 30.03.2021 року відповідь від ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» до головного управління не надходила. В разі не підписання додаткової угоди про розірвання договору №400 від 21.12.2020 року з 01.04.2021 року головним управління буде поданий позов до суду про розірвання вказаного договору.
Дата публікації звіту: 30.03.2021 17:38

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionChanges: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору на підставі додаткової угоди від 31.03.2021 № 7 до договору від 21.12.2020 № 400.
Дата публікації: 01.04.2021 13:46

Запити/Пояснення