• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з організації гарячого харчування учнів

Завершена

3 182 566.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 912.83 UAH
Номер: 644e34b98c194f489beb8b05a61d33e1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-05-25-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.05.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 25.05.2021 14:03 - 16.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.05.2021 № 340 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.05.2021 № 340. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-11-10-003693-a, 10.11.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2 та 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону. За результатами аналізу відповідності умов договору переможця умовам тендерної пропозиції та тендерній документації встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладання договору, наявності підстав для внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до КП «Школяр» щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також врахування у подальшому норм частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону при укладенні договорів про закупівлю за результатами проведених тендерів, вимог наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, пунктів 2 та 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та не допускати аналогічних порушень у подальшому Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 червня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю послуг та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Червоноградської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2020-11-10-008352-с); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «Віртуоз ЛТД» та ТОВ «ПОНТЕМ УА» (щодо правомірності їх відхилення Замовником), тендерну пропозицію КП «Школяр»; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.12.2020, 22.12.2020, 28.12.2020, 11.01.2021, 14.01.2021; повідомлення про намір укласти договір від 14.01.2021; оприлюднені КП «Школяр», як переможцем, документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; договір про закупівлю послуг від 25.01.2021 №28, повідомлення про внесення змін до договору; додаткові угоди від 27.01.2021 № 1 та від 27.05.2021 № 2 до вказаного договору. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення закупівлі та тендерну документацію), на них накладено електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Турик Ольги Григорівни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. За результатами моніторингу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації (пункт 2.3 частини 2 Розділу I) не зазначено посаду посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Окрім цього, у тендерній документації (пункт 5 розділу ІІІ) зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону згідно Додатку 7 до тендерної документації. Отже, на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником не вказано у тендерній документації вимоги частини шостої статті 17 Закону в повному обсязі. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Однак, в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем торгів КП «Школяр» у визначений Законом термін не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 3 частини першої статті 17 Закону. Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Таким чином, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів КП «Школяр», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (п.3 частини першої статті 17), а укладено з вказаним переможцем договір про закупівлю послуг від 25.01.2021 №28 (далі – Договір № 28) на суму 2 808 146,25 грн без ПДВ. Відповідно до норм частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Окрім того, відповідно до частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Однак, проведеним моніторингом встановлено, що умови укладеного за результатами тендеру з переможцем КП «Школяр» Договору №28 відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури та не відповідають вимогам тендерної документації Замовника. Так, в проекті договору про закупівлю послуг, що наведений у тендерній документації (Додаток 5), міститься розділ 11 «Зміна умов договору», у якому зазначено перелік змін до договору про закупівлю послуг, які можуть вноситися у випадках, зазначених у договорі. Аналогічний розділ з відповідними умовами міститься і в проекті договору про закупівлю послуг, що наданий учасником КП «Школяр» у складі його тендерної пропозиції (файл «№ 36 Проект договору.PDF») Проте, в укладеному за результатами тендеру Договорі №28 у розділі 11 «Зміна умов договору» відсутній пункт 11.2 з відповідними умовами. Таким чином, на порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону укладено з переможцем тендеру КП «Школяр» Договір №28 не у відповідності до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 01.06.2021 13:21 - 16.06.2021 00:00
Дата публікації висновку: 01.06.2021 13:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділом освіти Червоноградської міської ради Львівської області вжито заходів щодо усунення порушень в установленому законодавством порядку у сфері публічних закупівель виявлених Західним офісом Держаудитслужби під час проведення закупівлі : код за ДК 021:2015: 55520000-1 - Кейтерингові послуги (Послуги з організації гарячого харчування учнів) ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-10-003693-a, а саме : розірвано договір №28 від 25.01.2021 №28 (далі – Договір № 28) на суму 2808146,25грн. без ПДВ про закупівлю послуг з організації гарячого харчування учнів, укладений за результатами процедури між відділом освіти та КП «Школяр» та оприлюднено через електронну систему закупівель додаткову угоду про розірвання даного договору, а також вжито заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому.
Дата публікації звіту: 07.06.2021 16:23