Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої та п’ятої статті 17 Закону; пункту 2 частини другої статті 22 Закону, частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу, питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Донецький інститут води», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію, що свідчить про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 серпня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладення договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 09.11.2020 №253 та тендерну документацію із змінами затверджену рішенням тендерного комітету від 16.11.2020 №255; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецький інститут води» (далі – ТОВ «Донецький інститут води»); протокол засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції від 03.12.2020 №268; повідомлення про намір укласти договір від 03.12.2020; договір від 18.12.2020 №34.03-17/7, додаткову угоду №1 від 09.04.2021, додаткову угоду №2 від 23.06.2021, додаткову угоду №3 від 25.06.2021, пояснення Замовника від 06.08.2021, оприлюднене через електронну систему закупівель.
Аналізом відповідності оголошення про проведення відкритих торгів Закону встановлено, що в порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону, оголошення не містить інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Проведеним аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено окремі порушення, а саме:
- пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерної документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- частини 3 статті 17 Закону у тендерній документації не зазначено вимоги для учасників процедури закупівлі щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених частиною другою цієї статті та спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою цієї статті для переможця.
У пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та відповідно до статті 16 Закону та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником зазначено вимогу про необхідність подачі переможцем процедури закупівлі таких документів:
- документ, який підтверджує, що відомості про юридичну особу – учасника не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
- довідку, що містить в собі відомості про те що, службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- довідку, що містить в собі відомості про те що, учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура, видана уповноваженим органом (або підприємством, або організацією, або структурним підрозділом) (дата видачі довідки має бути не раніше ніж за 30 календарних днів до дати розкриття тендерних пропозицій, також приймаються довідки видані після дати розкриття).
При цьому необхідно відмітити, що згідно частини п’ятої статті 17 Закону, Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Окрім цього, у пункті 2 частини другої статті 22 Закону вказано, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17Закону, у разі якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, в порушення частини п’ятої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, Замовником у тендерній документації зазначено вимогу щодо подачі інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Наведений в пункті 1 та пункті 2 розділу II «Порядок унесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації» тендерної документації, порядок надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї не відповідає порядку, визначеному у статті 24 Закону. Так Замовником зазначено «У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою закупівель не менше як на сім днів», що суперечить частині другій статті 24 Закону якою встановлено «У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів». Також Замовником зазначено «Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації», однак такі вимоги статтею 24 Закону не передбачені.
Період усунення порушень:
10.08.2021 14:58 - 27.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
10.08.2021 14:58