-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Обладнання для їдальні
Завершена
204 100.00
UAH з ПДВ
Номер:
d972633b499144f684871af508a3b532
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-12-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.11.2020 00:00
Період моніторингу:
12.11.2020 15:00 - 04.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
12.11.2020 № 75
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
Начальник управління Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 12.11.2020 № 75.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2020-11-06-001670-c 06.11.2020 дані автоматичних індикаторів ризиків RISK1-1
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області
Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу підстав застосування переговорної процедури закупівель встановлено порушення пункту 1 частини другої статті 40 Закону. Крім того, проведеним аналізом своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимоги частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 листопада 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до договору).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Мізоцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей» Здолбунівської районної ради Рівненської області (далі – Замовник) на 2020 рік за номером ID:UA-P-2020-11-06-001167-c, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), протокол засідання тендерного комітету Замовника від 05.11.2020 № 33, протокол переговорів від 06.11.2020, договір про закупівлю товару від 12.11.2020 №51/57, укладений з переможцем Товариством з обмеженою відповідальністю «ТВК Укрпромпостач», пояснення Замовника оприлюднене в електронній системі закупівель 17.11.2020.
За результатами моніторингу встановлено, що в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro Замовником 06.11.2020 оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі. При цьому, предмет закупівлі ДК 021:2015:39310000-8: «Обладнання для закладів громадського харчування» вказаний при проведені переговорної процедури закупівель UA-2020-11-06-001670-c відрізняється від предмету закупівель ДК 021:2015:39710000-2: «Електричні побутові прилади» вказаному при проведені процедур відкритих торгів за UA-2020-09-03-009876-b та UA-2020-09-23-001775-b.
Переговорна процедура застосована з підстав, визначених відповідно до пункту першого частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Змістом пункту 1 частини другої статті 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Рішення про намір укласти договір з переможцем прийняте тендерним комітетом 05.11.2020 (протокол №33 від 05.11.2020), повідомлення про намір укласти договір розміщене в електронній системі закупівель 06.11.2020.
Договір про закупівлю товару 51/57 укладений з переможцем на закупівлю обладнання Товариством з обмеженою відповідальністю «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» 12.11.2020, тобто через 6 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. В той час, як відповідно до частини сьомої статті 40 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. При цьому, згідно з частиною першою пунктом 4 статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 12.11.2020, розміщений в електронній системі закупівель, Замовником надано пояснення 17.11.2020 щодо визначення предмета закупівлі, в якому зазначено, що при звернені до Казначейства в м. Здолбунів було вказано на технічну помилку щодо визначення ДК 021:2015 39710000-2 Електричні побутові прилади, та рекомендовано уточнити закупівлю з ДК021:2015 39710000-2 Електричні побутові прилади на ДК 021:2015 39310000-8 Обладнання для закладів громадського харчування для харчоблоку шкільної їдальні Мізоцький навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів -ліцей» Здолбунівської районної ради Рівненської області. Щодо порушень вимог частини сьомої статті 40 Закону при укладенні договору пояснення Замовником по суті не надано.
З огляду на вищевикладене, Замовником порушено пункт 1 частини другої статті 40 Закону. Крім того, при укладанні договору порушено вимоги частини сьомої статті 40 Закону.
Виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK1-1 підтверджено.
Період усунення порушень:
18.11.2020 16:54 - 03.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2020 16:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства згідно п. 1 ст. 651 ЦК України розірвано договорі.
Дата публікації звіту:
24.11.2020 13:41
Запити/Пояснення
Номер:
a27af7234e644a77a93b115d3273149d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.11.2020 17:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.11.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Обладнання для їдалень» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-11-06-001670-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питань.
1. В інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro Мізоцьким навчально-виховним комплексом «Загальноосвітня школа I-II ступенів-ліцей» Здолбунівської районної ради Рівненської області (далі – Замовник) 06.11.2020 оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Поясніть чому предмет закупівлі ДК 021:2015:39310000-8: «Обладнання для закладів громадського харчування» вказаний при проведені переговорної процедури закупівель UA-2020-11-06-001670-c відрізняється від предмету закупівель ДК 021:2015:39710000-2: «Електричні побутові прилади» вказаному при проведені процедур відкритих торгів за UA-2020-09-03-009876-b та UA-2020-09-23-001775-b?
2. В повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2020-11-06-001670-c, оприлюдненого в електронній системі закупівель Prozorro, визначено підставу для застосування переговорної процедури закупівлі - відповідно до пункту першого частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником прийнято рішення про намір укласти договір з Товариством з обмеженою відповідальністю «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» на закупівлю обладнання для їдальні ДК 021:2015: 39310000-8 — Обладнання для закладів громадського харчування (протокол №33 засідання тендерного комітету від 05.11.2020). Повідомлення про намір укласти договір з переможцем розміщене в електронній системі закупівель 06.11.2020.
Договір про закупівлю товару 51/57 укладений з переможцем на закупівлю обладнання Товариством з обмеженою відповідальністю «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» 12.11.2020, тобто через 6 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. В той час як відповідно до частини сьомої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Поясніть чому за результатами проведеної процедури закупівлі договір укладений з порушенням строків передбачених частиною сьомою статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі»?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
93aa620ddeeb47efa95aa4a20407a9e2
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
17.11.2020 17:16
Опис:
Відповідно до частини 2 статті 13 та пункту 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) у зв’язку із тим, що було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом, як виняток застосовується переговорна процедура закупівлі. Задля виконання функцій, покладених на тендерний комітет відповідно до частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону, необхідно прийняти рішення про намір укласти договір щодо закупівлі за кодом ДК 021:2015 39710000-2 Електричні побутові прилади (Обладнання для харчоблоку шкільної їдальні Мізоцького навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів -ліцей» Здолбунівської районної ради Рівненської області із Товариством з обмеженою відповідальністю "ТВК УКРПРОМПОСТАЧ" на суму 204 100,00 грн. (Двісті чотири тисячісто гривень 00 копійок) з урахуванням ПДВ для закупівлі: Полиці сушарки - 4 шт; чотирирівневий стелаж-сушка на колесах- 2 шт; ванни мийні односекційні - 4 шт; Холодильник - 1 шт; шафа жарочнаодносекційна- 1 шт.; мармид М1Б потужністю 6 кВт - 1 шт.; мармид М1Б потужністю 2 кВт - 1 шт; електром’ясорубка промислова - 1 шт; Електросковорідка - 1 шт; плита електрична 4-конф – 1 шт., вентилятор до витяжки -1 шт., електрорушник – 5 шт.
Однак при звернені до Казначейства в м. Здолбунів було вказано на технічну помилку щодо визначення ДК 021:2015 39710000-2 Електричні побутові прилади, та рекомендовано уточнити закупівлю з ДК021:2015 39710000-2 Електричні побутові прилади на ДК 021:2015 39310000-8 Обладнання для закладів громадського харчування для харчоблоку шкільної їдальні Мізоцький навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів -ліцей» Здолбунівської районної ради Рівненської області при цьому не змінювати технічні характеристики предмета закупівлі, суму предмета закупівлі та технічну документацію. Нами було проведено засідання тендерного комітету та протокольно прийняте рішення щодо уточнення ДК закупівлі, та проведення нової ідентичної закупівлі просто з уточненим ДК закупівлі( копію протокол № 41 додаємо).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ТВК УКРПРОМПОСТАЧ" дало згоду розірвати попередній договірДК 021:2015 39710000-2 Електричні побутові прилади для харчоблоку шкільної їдальні Мізоцький навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів -ліцей» Здолбунівської районної ради Рівненської області за згодою сторін відповідно до п. 1 ст 651 Цивільного Законодавства та переукласти договір з уточненим ДК021:2015 39310000-8 Обладнання для закладів громадського харчування для харчоблоку шкільної їдальні Мізоцький навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів -ліцей» Здолбунівської районної ради Рівненської областіпри цьому не змінювати предмету закупівлі товару та їх технічних характеристик Полиці сушарки - 4 шт; чотирирівневий стелаж-сушка на колесах- 2 шт; ванни мийні односекційні - 4 шт; Холодильник - 1 шт; шафа жарочнаодносекційна- 1 шт.; мармид М1Б потужністю 6 кВт - 1 шт.; мармид М1Б потужністю 2 кВт - 1 шт; електром’ясорубка промислова - 1 шт; Електросковорідка - 1 шт; плита електрична 4-конф – 1 шт., вентилятор до витяжки -1 шт., електрорушник – 5 шт., ( Порядок визначення предмета закупівлі регулюється Наказом Мінекономіки № 708 від 15 квітня 2020 року. Предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються Замовником у межах єдиної процедури закупівлі або спрощеної закупівлі, щодо яких Учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури) на суму 204 100,00 грн. (Двісті чотири тисячісто гривень 00 копійок) з урахуванням ПДВ.
Відповідно до частини першої статті 40 нової редакції Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, визначених у частині ругійстатті 40 нової редакції Закону.
Так, згідно з пунктом 1 частини другої статті 40 нової редакції Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеноїцим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що буливизначені замовником у тендерній документації.
Отже, якщо для забезпечення потреби відповідного року замовникомбулодвічівідмінено процедуру відкритихторгів через відсутністьдостатньоїкількостіучасників, замовник може застосуватипереговорну процедуру закупівлі відповідно до статті 40 Закону.
Водночас нова редакція Закону не містить обмежень щодо зміни очікуваноївартості та кількісних характеристик предмета закупівлі у випадку застосування переговорної процедуризакупівлі на підставі пункту 1 частини другої статті 40 нової редакції Закону.
Разом з тим слід ураховувати, що метою нової редакції Закону є зокрема забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, а принципами здійснення закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням.
З нашої сторони було дотримано вимог законодавства, жодні прояви корупції у сфері здійснення закупівлі відсутні, закупівля є максимально економічна, ефективна.
Договір про закупівлю - договір, що укладаєтьсяміжзамовником і учасником за результатами проведення процедуризакупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари (пункт 5 частини першоїстатті 1 Закону).
Згідно з частиною першоюстатті 36 Закону договір про закупівлюукладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначенихцим Законом.
Відповідно до частини третьоїстатті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
При цьому відповідно до пункту 28 частини першоїстатті 1 Закону тендер (торги) - здійснення конкурентного відборуучасників з метою визначенняпереможцяторгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Разом з тим частиною другою статті 32 Закону встановлено, щозамовникукладаєдоговір про закупівлю з учасником, якийвизнанийпереможцемторгівпротягом строку діїйогопропозиції, не пізнішеніж через 20 днів з дня прийняттярішення про намірукластидоговір про закупівлю відповідно до вимогтендерноїдокументації та пропозиціїучасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарженнярішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено ранішеніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намірукластидоговір про закупівлю. В нашому випадку оскарження було завершене, і на наступний день нами було оприлюднено договір.