-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Утримання автошляхів міста
Завершена
100 316 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 501 584.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 501 584.00 UAH
Номер:
99a062ca9a8b462ba19bad570080aa79
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-14-000088
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.05.2021 00:00
Період моніторингу:
17.05.2021 08:03 - 08.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.05.2021 № 320
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 14.05.2021 № 320.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-11-04-002747-a, 04.11.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Державної аудиторської служби України від 07.05.2021 №003100-18/5639-2021.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Весташляхбуд», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Весташляхбуд» щодо розірвання договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 01 червня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-11-04-009872-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Весташляхбуд» (далі – ТОВ «Весташляхбуд») та товариства з обмеженою відповідальністю «Ла Страда» (далі – ТОВ «Ла Страда»); протокол засідання тендерного комітету від 17.12.2020 №91/4; повідомлення про намір укласти договір від 17.12.2020; оприлюднені ТОВ «Весташляхбуд» після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; договір від 29.12.2020 №1-Т, додаткові угоди №2 від 16.02.2021, №3 від 12.03.2021, №4 від 09.04.2021 до вказаного договору, опубліковану Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем торгів ТОВ «Весташляхбуд» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Таким чином, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ТОВ «Весташляхбуд», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої), а укладено з вказаним переможцем договір від 29.12.2020 №1-Т на суму 99 714 120,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
01.06.2021 15:24 - 16.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
01.06.2021 15:24
Оскарження висновку в суді
Опис:
Дніпропетровським окружним адміністративним судом відкрито провадження в адміністративній справі №160/9502/21 від 05 липня 2021 року.
Дата публікації:
12.07.2021 08:28
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись з висновком про результати моніторингу закупівлі 90610000-6 послуги з прибирання та підмітання вулиць (утримання автошляхів міста) № UA-2020-11-04-002747-a, департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради не може погодитись з висновком моніторингу та надає аргументовані заперечення до нього.
Тендерна документація Замовника складена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону України від 19.09.2019 № 114-ІХ) (далі-Закон). Відповідно до п. 2 ч. 2 Статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. В цій же статті зазначено, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до вимог ч. 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
За нормою ч.5 статті 17 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Тобто, Замовник не може встановлювати вимогу щодо підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону, так як така інформація є публічною і оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах.
На виконання вищезазначених вимог законодавства в пункті 5 розділу 3 тендерної документації Замовником зазначено вимоги, викладені в Додатку 3 тендерної документації, встановлені статтею 17 Закону, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, встановлені для переможця в Додатку 3 до цієї тендерної документації, у вигляді, сканованого (их) електронного (их) файлів в кольоровому режимі у форматі *.pdf, .jpg, .bmp, .doc, .docx. Відповідно до Додатку 3 тендерної документації переможець має підтвердити відсутність підстав, визначеними пунктами 5,6,12,13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а підтвердження щодо відсутності підстав, визначених пунктами 2,3,8 частини першої статті 17 Закону не вимагається та перевіряється Замовником самостійно.
Звертаємо увагу, що згідно висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі 90610000-6 послуги з прибирання та підмітання вулиць (утримання автошляхів міста) № UA-2020-11-04-002747-a від 01.06.2021 року за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено. Тобто, тендерна документація та зазначені в ній вимоги, зокрема і вимоги, викладені у Додатку 3, а саме: надання переможцем процедури закупівлі документів на підтвердження відсутності підстав, визначеними пунктами 5,6,12,13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, складено у відповідності до Закону.
Зазначаємо, що перелік підстав для відхилення визначений статтею 31 «Відхилення тендерних пропозицій» Закону та є вичерпним, а не статтею 33 «Рішення про намір укласти договір про закупівлю». Так, відповідно до абз. 2 пункту 3 частини 1 Статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Ураховуючи, що Переможець процедури закупівлі ТОВ «Весташляхбуд» у визначений Законом термін та у визначений тендерною документацією та вимогами Закону спосіб підтвердив відсутність підстав, визначеними пунктами 6,12,13 частини 1 статті 17 Закону, а підтвердження щодо відсутності підстав, визначених пунктами 2,3,8 частини першої статті 17 Закону Замовник перевірив самостійно, у Замовника відсутні підстави для відхилення переможця закупівлі.
Також, звертаємо Вашу увагу, що Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (наразі Міністерство економіки України), уповноваженим органом, що забезпечує та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель та надає розˊяснення з питань публічних закупівель надано офіційне роз’яснення від 03.06.2020 №3304-04/34835-06 «Щодо застосування статті 17 Закону», в якому викладено наступне: «…Отже, оскільки Законом заборонено вимагати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель».
Ураховуючи, що процедура закупівлі була проведена Замовником з дотримання вимог Закону, просимо переглянути рішення щодо наявності порушення законодавства у сфері закупівель.
Дата публікації звіту:
03.06.2021 16:14
Запити/Пояснення
Номер:
852af1e2301d4861bca92189fd452e09
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
24.05.2021 17:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.05.2021 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2020-11-04-002747-a, яка проводилася Департаментом розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради ї (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведених торгів Замовником укладено з ТОВ «Весташляхбуд» договір від 29.12.2020 №1-Т, що оприлюднено в електронній системі закупівель.
Проведеним аналізом наявної у вільному доступі публічної інформації встановлено, що Замовником опубліковано повідомлення про внесення змін до договору та додаткові угоди №2 від 16.02.2021, №3 від 12.03.2021 та №4 від 09.04.2021.
Разом з тим, частиною першою статті 10 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) встановлено імперативну норму, згідно з якою замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін;
Водночас, відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації щодо закупівлі UA-2020-11-04-002747-a, додаткову угоду № 1 до договору від 29.12.2020 №1-Т не опубліковано.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань (з долученням відповідних документів):
1. Чи укладалась додаткова угода № 1 до договору від 29.12.2020 №1-Т?
2. У разі укладання вищезазначеної угоди – пояснити причини та підстави не оприлюднення повідомлень про внесення змін до вказаного договору?
3. Надати до моніторингу скан-копію додаткової угоди № 1 до договору від 29.12.2020 №1-Т
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно обов’язково долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
48e97eb788714e989f48a8151c34f300
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
27.05.2021 11:20
Опис:
У відповідь на Ваш запит повідомляємо наступне. Додаткова угода № 1 до договору від 29.12.2020 №1-Т укладалась у зв’язку зі зміною реквізитів Замовника. Пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону України від 19.09.2019№ 114-ІХ) (далі-Закон) передбачено оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Оскільки зміна реквізитів не підпадає під випадки, визначені частиною п’ятою статті 41 Закону, то такі зміни не підпадають під оприлюднення, згідно пункту 11 частини 1 статті 10 Закону.
Додаємо до моніторингу скан-копію додаткової угоди № 1 до договору від 29.12.2020 № 1-Т.