• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 09120000-6 «Газове паливо (Природний газ)»

Завершена

3 707 585.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 37 075.00 UAH
Номер: e1bb9e7baff84868873500c6a90b50c5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-09-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.07.2021 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 09.07.2021 12:19 - 31.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.07.2021 № 379 Одеса Про початок моніторингу процедури закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2020-10-30-004254-c, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 30 жовтня 2020 року. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедури закупівлі, що зазначена в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 09.07.2021. Начальник Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Денис ЯКОВЛЄВ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 73) 059-37-47, aleksandrshulga.dasy@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу другого частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» встановлено порушення абзаців першого та третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема, шляхом визнання недійсними додаткових угод від 09.02.2021 № 2, від 11.02.2021 № 3, від 12.02.2021 № 4, від 15.02.2021 № 5 та від 16.02.2021 № 6 до Договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать щодо вжиття заходів, направлених на виконання зобов'язань, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляд тендерних пропозицій; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік відділу освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради Миколаївської області (далі – Замовник) (ID UA-P-2020-10-30-004034-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 29.10.2020 №56, зі змінами в редакції, що оприлюднена в електронній системі закупівель 06.11.2020; звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді на них; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС» (далі – ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС») та товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» (далі – ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ»); протоколи уповноваженої особи від 20.11.2020 № 69 та № 70; протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір; договір купівлі-продажу природного газу від 04.12.2020 № 631 (далі – Договір про закупівлю); повідомлення про внесення змін до договору від 09.02.2021, від 10.02.2021, від 11.02.2021, від 12.02.2021, від 15.02.2021, від 16.02.2021 та від 07.04.2021; додаткові угоди до Договору про закупівлю від 09.02.2021 № 1 та № 2, від 11.02.2021 № 3, від 12.02.2021 № 4, від 15.02.2021 № 5, від 16.02.2021 № 6 та від 07.04.2021 № 7; пояснення Замовника, надані 19.07.2021 через електронну систему закупівель; звіт про виконання договору про закупівлю. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до оприлюднених 03.11.2020 та 06.11.2020 в електронній системі закупівель редакцій тендерної документації Замовник вносив зміни до тендерної документації. Разом з тим, Замовник на порушення абзацу другого частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону разом із змінами до тендерної документації від 06.11.2020 не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносяться. За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що учасник ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», якого Замовник визнав переможцем торгів, на порушення вимог частини шостої статті 17 Закону не надав замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, які підтверджують відсутність підстав встановлених пунктами 6 та 12 статті 17 Закону та визначені Замовником в пункті 2 додатку 3 до тендерної документації. Отже, Замовник на порушення абзаців першого та третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» у зв’язку з ненаданням у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Також за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що до Договору про закупівлю вносилися зміни щодо збільшення ціни за одиницю товару. Зокрема, додатковою угодою від 09.02.2021 № 1 збільшено ціну за 1000 куб.м. газу з 4190,00 грн до 4608,98 грн, або на 10,0 %, при цьому відповідно до пункту 4 додаткової угоди № 1 її умови розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 04.01.2021. Додатковою угодою від 09.02.2021 № 2 збільшено ціну за 1000 куб.м. газу з 4608,98 грн до 5069,89 грн, або на 10,0 %, при цьому відповідно до пункту 4 додаткової угоди № 2 її умови розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 06.01.2021. Додатковою угодою від 11.02.2021 № 3 збільшено ціну за 1000 куб.м. газу з 5069,89 грн до 5576,88 грн, або на 10,0 %, при цьому відповідно до пункту 4 додаткової угоди № 3 її умови розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 08.01.2021. Додатковою угодою від 12.02.2021 № 4 збільшено ціну за 1000 куб.м. газу з 5576,88 грн до 6134,57 грн, або на 10,0 %, при цьому відповідно до пункту 4 додаткової угоди № 4 її умови розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 10.01.2021. Додатковою угодою від 15.02.2021 № 5 збільшено ціну за 1000 куб.м. газу з 6134,57 грн до 6748,03 грн, або на 10,0 %, при цьому відповідно до пункту 4 додаткової угоди № 5 її умови розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 12.01.2021. Додатковою угодою від 16.02.2021 № 6 збільшено ціну за 1000 куб.м. газу з 6748,03 грн до 7422,83 грн, або на 10,0 %, при цьому відповідно до пункту 4 додаткової угоди № 6 її умови розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 14.01.2021. У поясненнях, наданих 19.07.2021 через електронну систему закупівель, Замовник надав «Експертні висновки» Київської торгово-промислової палати (далі – Висновок). Так, відповідно до Висновку від 04.01.2021 № Ц-1/1 ціна на природний газ (ресурс листопаду 2020, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа», що відбулись 20.11.2020 становила 5760,00 грн з ПДВ. Відповідно до Висновку від 04.01.2021 № Ц-1/2 ціна на природний газ (ресурс грудня 2020, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа», що відбулись 10.12.2020 становила 6480,00 грн з ПДВ. Відповідно до Висновку від 04.01.2021 № Ц-1/3 ціна на природний газ (ресурс січня 2021, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа», що відбулись 22.12.2020 становила 7165,51 грн з ПДВ. Відповідно до Висновку від 04.01.2021 № Ц-1/4 ціна на природний газ (ресурс січня 2021, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа», що відбулись 29.12.2020 становила 7721,99 грн з ПДВ. Відповідно до Висновку від 04.01.2021 № Ц-1/5 ціна на природний газ (ресурс січня 2021, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа», що відбулись 30.12.2020 становила 8105,88 грн з ПДВ. Відповідно до Висновку від 05.01.2021 № Ц-5/2 ціна на природний газ (ресурс січня 2021, передплата) за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа», що відбулись 05.01.2021 становила 8590,00 грн з ПДВ. Надані Замовником Висновки не містять інформацію про рівень коливання цін на природний газ в період з дати підписання Договору про закупівлю (дати попередньої зміни ціни) до дати внесення змін. Разом з тим, зазначені Висновки підтверджують зростання ціни на природний газ більше ніж на 10% в період з дати підписання Договору про закупівлю до дати внесення змін додатковою угодою №1. Таким чином, Замовник посилається на документи, які не вказують на коливання ціни на ринку природного газу в період з 04.01.2021 по 06.01.2021 (додаткова угода № 2), в період з 06.01.2021 по 08.01.2021 (додаткова угода № 3), в період з 08.01.2021 по 10.01.2021 (додаткова угода № 4), в період з 10.01.2021 по 12.01.2021 (додаткова угода № 5) та в період з 12.01.2021 по 14.01.2021 (додаткова угода № 6), тобто не підтверджують наявність умов, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону уклав додаткові угоди від 09.02.2021 № 2, від 11.02.2021 № 3, від 12.02.2021 № 4, від 15.02.2021 № 5 та від 16.02.2021 № 6 з ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» за відсутності законодавчо визначених підстав для збільшення ціни за одиницю товару.
Період усунення порушень: 22.07.2021 16:58 - 06.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 22.07.2021 16:58

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 14/36/2021пр
Дата відкриття провадження: 07.10.2021 00:00
Номер відкриття провадження : 3/469/356/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділ освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної радиповідомляє що договір укладений за цією закупівлею розірвано в звязку з значним зростанням ціни на товар у Постачальника. Вжити заходи щодо визнання недійсними додаткових угод від 09.02.2021 № 2, від 11.02.2021 № 3, від 12.02.2021 № 4, від 15.02.2021 № 5 та від 16.02.2021 № 6 до Договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, відділ не має неможливості через відсутність коштів для оплати передбаченого чинним законодавством судового збору.
Дата публікації звіту: 29.07.2021 14:28

Запити/Пояснення