-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
природний газ (09123000-7 - Природний газ)
мова, якою повинні бути складені тендерні пропозиції - українська
Торги відмінено
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Номер:
553809c6707d41a58893eb88e02618c6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-28-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.09.2021 00:00
Період моніторингу:
28.09.2021 13:09 - 22.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.09.2021 № 422
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 28.09.2021 № 422
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2020-10-28-010326-c, 28.10.2020, дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності надання замовником відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності надання замовником відповіді на запит органу державного фінансового контролю; наявності підстав для відміни торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель соціально-гуманітарного відділу Опішнянської селищної ради (далі – замовник) на 2020 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи замовника 28.10.2020 № 5; тендерну пропозицію ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.11.2020 б/н; повідомлення про намір укласти договір від 18.11.2020; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторингом встановлено, що тендерна документація замовника складена з порушенням абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині наявності інформації, не передбаченої законодавством.
Так, замовник у тендерній документації (пункт 2 розділу ІІ тендерної документації) вказав «…Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації».
Необхідно вказати, що нормами абзацу 2 частини другої статті 24 Закону передбачено «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться».
Моніторингом установлено, що електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС».
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 18.11.2020 б/н замовником прийнято рішення визначити переможцем торгів ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» та ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів.
В електронній системі закупівель 18.11.2020 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС».
Натомість, станом на дату завершення моніторингу договір про закупівлю замовником в електронній системі закупівель не оприлюднений.
В ході моніторингу Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області надано запит замовнику про надання пояснень з наступних питань: Чи укладено договір за результатами процедури закупівлі із переможцем – ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС»; з яких причин в електронній системі закупівель відсутні будь-які рішення замовника щодо закупівлі газового палива після оприлюднення 18.11.2020 повідомлення про намір укласти договір?
У відповідь на запит замовником надано відповідь, що не свідчить про відсутність порушень.
Так, замовником вказано: «…Станом на 01.10.2021 року між замовником та ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», якого було визначено 18.11.2020 року переможцем процедури закупівлі, оголошеної за ідентифікатором № UA-2020-10-28-010326-c в системі публічних закупівель, не було вкладено договору про закупівлю на постачання природного газу. …Відсутність будь-яких рішень, що стосуються подальшого проведення даної закупівлі відсутні у зв’язку з тим, що вони не приймались та, в свою чергу не оприлюднювались в електронній системі публічних закупівель...».
Нормами пункту 2 частини першої статті 32 Закону передбачено, що замовник відміняє тендер у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Враховуючи вищевикладене, замовником не дотримано норми пункту 2 частини першої статті 32 Закону.
В ході моніторингу вказане порушення усунуто шляхом відміни процедури закупівлі UA-2020-10-28-010326-c, про що замовником оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відміну та протокол від 01.10.2021 б/н щодо відміни процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
19.10.2021 16:20 - 02.11.2021 23:00
Дата публікації висновку:
19.10.2021 16:20
Запити/Пояснення
Номер:
d25f6941cd1a42c9b32ce01e6f6223f2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.09.2021 13:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.10.2021 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Природний газ» (ДК 021:2015:09120000-6: Газове паливо), очікуваною вартістю 700000,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-10-28-010326-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із таких питань:
1. Чи укладено договір за результатами процедури закупівлі із переможцем – ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС»?
2. З яких причин в електронній системі закупівель відсутні будь-які рішення замовника щодо закупівлі газового палива після оприлюднення 18.11.2020 повідомлення про намір укласти договір?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
b0279a2f8e594a90b1982b6ce4d0cec7
Назва:
Про надання інформації про закупівлю в ході проведення моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
01.10.2021 17:03
Опис:
Ознайомившись із запитом за результатом моніторингу закупівлі за №UA-M-2021-09-28-000028, відносно процедури закупівлі за предметом "природний газ" шляхом застосування процедури відкритих торгів, що опублікована у системі публічних закупівель Prozorro за № UA-2020-10-28-010326-c, яка розпочата Соціально-гуманітарним відділом Опішнянської селищної ради (далі – Замовник), повідомляємо наступне:
28 жовтня 2020 року було оголошено процедуру закупівлі в системі електронних закупівель Prozorro за ідентифікатором закупівлі - UA-2020-10-28-010326-c (посилання на оголошення в мережі Інтернет - https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-10-28-010326-c) щодо закупівлі за предметом "природний газ" згідно коду за ДК 021:2015 (CPV 2008) - 09120000-6 - Газове паливо). Дана закупівля проводилась на виконання вимог розділу IV Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII в редакції від 15.08.2020 (далі – Закон №922).
На виконання вимог другого абзацу частини 5 статті 8 Закону №922 Замовником надається пояснення по суті питань, викладених у запиті Замовнику на пояснення.
1. Щодо питання про укладення договору за результатами процедури закупівлі із переможцем – ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС».
Згідно до вимог частини 1 статті 33 Закону №922 рішення про намір укласти договір про закупівлю прийнято замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі. В результаті чого 18.11.2020 року було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю разом із протоколом рішення уповноваженої особи від 18 листопада 2020 ркоу, згідно до якого ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» було визначено переможцем процедури відкритих торгів.
Згідно до вимог частини 6 статті 33 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Учасником, якого визначено переможцем не було виявлено бажання укладення договору. При цьому учасником не надано документального підтвердження відсутності підстав для відмови у відповідності до вимог частини 6 статті 17 Закону №922 та вимог тендерної доукментації.
Згідно до частини У разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону №922, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону №922.
До того Законом №922 не визначено строків щодо прийняття рішення про відхилення пропозиції учасника-переможця, в тому разі, якщо він не підтвердив відсутність підстав для відмови або відмову від укладання договору.
Згідно до пункту 3 розділу V тендерної документації визначено, з метою забезпечення відсутності підстав для відмови від підписання договору та відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця, та застережних дій пов’язаних із відмовою учасника від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, Учасник, якого визнано переможцем закупівлі у строк, що не перевищує 20 (двадцять) днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю надає Замовнику перелік документів визначений вимогами викладеними у Розділі III Додатку 3 тендерної документації. Документи, які передбачені Розділом III Додатку 3 тендерної документації надаються учасником-переможцем процедури закупівлі у паперовому вигляді за місцезнаходженням Замовника із супровідним листом за підписом уповноваженої особи учасника, в якому зазначається опис документів, які надаються. Якщо учасник, якого визначено переможцем процедури закупівлі, протягом 20 (двадцяти) днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю не надав Замовнику документи згідно до вимог Розділу III Додатку 3 тендерної документації Замовник приймає рішення про те, що учасник відмовився від підписання договору про закупівлю у зв’язку із наявністю факту відмови учасника від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, що визначено другим абзацом пункту 3 частини 1 статті 31 Закону.
За результатом визначення переможця процедури закупівлі, у строк, що не перевищує 20 (двадцять) днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю не надано Замовнику перелік документів визначений вимогами викладеними у Розділі III Додатку 3 тендерної документації.
При цьому учасником жодним способом не надано інформації про відмову від підписання договору у встановлений для укладання договору строк.
Станом на 01.10.2021 року між замовником та ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», якого було визначено 18.11.2020 року переможцем процедури закупівлі, оголошеної за ідентифікатором № UA-2020-10-28-010326-c в системі публічних закупівель, не було вкладено договору про закупівлю на постачання природного газу.
2. З яких причин в електронній системі закупівель відсутні будь-які рішення замовника щодо закупівлі газового палива після оприлюднення 18.11.2020 повідомлення про намір укласти договір?
Відсутність будь-яких рішень, що стосуються подальшого проведення даної закупівлі відсутні у зв’язку з тим, що вони не приймались та, в свою чергу не оприлюднювались в електронній системі публічних закупівель.
На разі, замовником розглядається питання щодо відміни даної закупівлі за відсутності подальшої потреби закупівлі товару, що є предметом закупівлі.
Звертаємо увагу на тому, що Законом №922, зокрема статтею 32, не визначено порядку та строків, яких замовник повинен дотримуватись при прийнятті рішень відносно прийняття рішення щодо відміни закупівлі або визнання її такою, що не відбулась. До того, згідно до частини 7 статті 32 Закону №922, у разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення.