-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 18130000-9 Спеціальний робочий одяг (Спеціальний робочий одяг для працівників філій: "Каскад Київських ГЕС і ГАЕС", "Канівська ГЕС", "Кременчуцька ГЕС", "Середньодніпровська ГЕС", "Дніпровська ГЕС", "Каховська ГЕС імені П.С. Непорожнього", "Дністровська ГЕС", "Дирекція з будівництва Дністровської ГАЕС" та апарату управління ПрАТ "Укргідроенерго")
Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідчені перекладачем. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій згідно тендерної документації.
Завершена
3 211 138.10
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 100.00 UAH
мін. крок: 1% або 32 100.00 UAH
Номер:
c5925667d345451891f16b9eb8edd3fa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-12-22-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.12.2020 00:00
Період моніторингу:
22.12.2020 14:39 - 19.01.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.12.2020 № 368
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
22.12.2020 № 368
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4 UA-2020-10-28-002441-b 28.10.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції переможця ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» та ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ТОРНАДО», ТОВ «БРЕСТ», ТОВ «ШВЕЙНА ФАБРИКА «ВІД» та ТОВ «ІСО ГРУП» в частині правомірності відхилення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у установленому законодавством порядку, шляхом скасування рішення про визначення переможця торгів ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» та відміни тендеру відповідно до статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель приватного акціонерного товариства «Укргідроенерго» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 28.10.2020 № 121-20, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРНАДО» (далі –
ТОВ «ТОРНАДО»), товариства з обмеженою відповідальністю «БРЕСТ» (далі – ТОВ «БРЕСТ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ШВЕЙНА ФАБРИКА «ВІД» (далі – ТОВ «ШВЕЙНА ФАБРИКА «ВІД»), товариства з обмеженою відповідальністю «ІСО ГРУП» (далі – ТОВ «ІСО ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «А-ТЕХНОЛОДЖІ» (далі – ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ»), товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» (далі - ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль»), обґрунтування аномально низької ціни, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 23.11.2020, 25.11.2020, 27.11.2020, 02.12.2020, 04.12.2020 та 09.12.2020, повідомлення про намір укласти договір.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3 додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу: для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасником надається копія договору з позитивним листом-відгуком, що свідчить про виконання договору.
Аналогічним договором в розумінні документації є договір на поставку учасником товару, аналогічного предмету закупівлі, тобто подібного або відмінного товару, схожого у цілому за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо. (визначено виходячи з поняття «аналогія» - Анало́гія (грец.Αναλογια – відповідність) – подібність, схожість у цілому відмінних предметів, явищ за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо.
Відповідно тендерної документації та технічного завдання до неї (додаток № 6), предметом закупівлі є придбання Замовником 1 767 (комплектів) костюмів робочих чоловічих, які складаються з куртки та напівкомбінезона, костюма сірого кольору (PANTONE 19-3910 TСХ) з деталями синього кольору (PANTONE 19-4023 TPX), зі світло-відбиваючими смугами, та повинні відповідати вимогам ТЗ та зразку-еталону, затвердженому в установленому порядку.
Основна тканина костюмів – саржевого переплетення, сірого кольору (PANTONE 19-3910 TСХ), антистатична, склад: бавовна 80 ± 2 %, поліестер 19 ± 2%, антистатична нитка 1 ± 0.1%. Світловідбивний кант (в основі стрічка), у складі 35%± 2% бавовна, 65%± 2% пе, з коефіцієнтом світлоповертання: не менше 480 д/лк*м2. контактна стрічка–текстильна застібка типу «липучка», 100% нейлон (поліамід), шириною не менше 2,5см.
ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» у складі своєї тендерної пропозиції надав аналогічний договір від 11.03.2019 № П/НХ-19277/НЮ (далі – договір № П/НХ-19277/НЮ) на закупівлю 926 халатів з бавовняної (100%) тканини для чоловіків та жінок. Характеристика халатів: силует халату прямий з центральною застібкою на ґудзиках, відкидний комір, дві кишені та рукави втаєні з манжетами, що застібаються на ґудзики, тканина 100% бавовна «Діагональ».
Враховуючи вищенаведені характеристики, ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» надано договір № П/НХ-19277/НЮ який не відповідає вимогам підпункту 3.1.1 пункту 3 додатку 1 до тендерної документації, позаяк халати бавовняні не відповідають властивостям, ознакам або відношенню до костюмів робочих чоловічих, які складаються з куртки та напівкомбінезона з антистатичної тканини, склад: бавовна 80 ± 2 %, поліестер 19 ± 2%, антистатична нитка 1 ± 0.1%.
Крім того, відповідно до технічного завдання (додаток 6) до тендерної документації Замовником установлена вимога щодо тканини, в тому числі:
основна тканина – саржевого переплетення, сірого кольору (PANTONE 19-3910 TСХ), антистатична, склад: бавовна 80 ± 2 %, поліестер 19 ± 2%, антистатична нитка 1 ± 0.1%.
Відповідно до підпункту 1.5 пункту 1 таблиці 4 додатку 1 «Кваліфікаційні критерії, вимоги та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям замовника» учасники повинні надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що виданий учаснику закупівлі на основну тканину, з якої учасник буде виробляти товар, що закуповується, відповідно до тендерної документації Замовника та додатку 6.
ТОВ «А-Технолоджі» надано протокол випробувань від 07.08.2020
№ 2020.00.08.07.06 на дві тканини «Nomadic Polycotton» ( PANTONE 19-3951, PANTONE 18-5210), що відрізняється від вимог кольорометричних характеристик основної тканини сірого кольору, зазначених у додатку 6 до тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ», як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям встановленим статтею 16 Закону та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір.
Зазначаємо, що згідно з абзацом 3 частини першої статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану, тобто річний план відповідно складається на 1 календарний рік.
Замовником проведено дану закупівлю відповідно до річного плану
UA-P-2020-10-20-001001-a на 2020 рік.
Відповідно до підпункту 4.4 пункту 4 розділу Розділ І тендерної документації Замовник визначив строк поставки товарів 2020 рік (протягом 30 календарних днів).
Відповідно інформації розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовник 09.12.2020 оприлюднив повідомлення про намір укласти договір.
ТОВ «БРЕСТ» 18.12.2020 подано скаргу до Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо неправомірного обрання переможця. Відповідно до Рішення органу оскарження від 22.12.2020 № 23616 Скарга відхилена через невідповідність вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону.
Відповідно до частини п’ятої, шостої статті 33 Закону з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю .
У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється (частина 6 статті 33 Закону).
Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 631 Цивільного кодексу України з строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору.
Крім того, пунктом 5.3. проєкту договору додатку 4 до тендерної документації передбачено, що постачальник зобов'язаний за 7 днів до дати поставки, письмово сповістити Покупця про дату та час надходження Товару в погоджений пункт призначення, а також надати інформацію про вантажоперевізника та іншу інформацію, що необхідна Покупцю для прийняття Товару.
Відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Отже, укладання договору з переможцем торгів ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» у терміни визначені Законом унеможливить його виконання у терміни, визначені тендерною документацією, вимогам якої має відповідати тендерна пропозиція учасника, що призведе до порушення норм статті 631 Цивільного кодексу України, абзацу 3 частини першої статті 4 Закону та частини першої статті 41 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно частини другої статті 22 Закону тендерна документації повинна містити відомості, зокрема, про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Так, у пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 календарних днів. Строк дії тендерної пропозиції обчислюється з кінцевого строку подання тендерних пропозицій (строк подання тендерних пропозицій, відповідно до умов тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів – до 13.11.2020).
Відповідно до частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається, зокрема, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Слід зазначити, що частиною 7 статті 26 Закону визначено, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку.
Отже, термін дії документів, наданих учасниками у складі тендерних пропозицій щодо відповідності предмета закупівлі кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, визначеним тендерною документацією має бути не меншим ніж термін дії тендерної пропозиції.
Крім цього, згідно з пунктом 2 розділу V тендерної документації – у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз’яснення/нь державних органів.
У таблиці № 4 продовження додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій, зокрема, декларації про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту на товар, що пропонується учасником до постачання, на відповідність продукції ДСТУ EN ISO 13688:2016 «Одяг захисний. Загальні вимоги».
ТОВ «А-Технолоджі» у складі тендерної пропозиції надав декларацію про відповідність № UA.TR.087.0673-19, терміном дії – до 04.12.2020, що є меншим за термін дії тендерної пропозиції учасника. Крім того, учасник у складі тендерної пропозиції не надав документу з інформацією про подання заявки на реєстрацію декларації про відповідність на наступний термін. Зазначеним учасник ТОВ «А-Технолоджі» не дотримав вимог таблиці № 4 продовження додатку № 1 до тендерної документації.
В ході моніторингу досліджено тендерну пропозицію ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» та установлено, що у пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій проекту договору (згідно з додатком 4 до тендерної документації) та технічної специфікації (згідно з додатком 5 до тендерної документації).
ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених проектів договору та технічної специфікації (додатки № 4 та № 5 відповідно), чим не дотримав вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Відповідно вимогам пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками одночасно з тендерною пропозицією забезпечення тендерної пропозиції, у формі – банківської гарантії, яка повинна відповідати вимогам постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. Забезпечення тендерної пропозиції має бути на загальною сумою 96 300,00 грн, терміном дії – не менше строку дії тендерної пропозиції (120 календарних днів).
ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» одночасно з тендерною пропозицією не надав зазначеного забезпечення тендерної пропозиції, чим не дотримав вимог пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації.
У таблиці № 1 додатку № 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо підтвердження учасниками кваліфікаційних критеріїв, установлених статтею 16 Закону та передбачив надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідок про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (надається за встановленою формою).
ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених довідок про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, чим не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям та не дотримав вимог таблиці № 1 додатку № 1 до тендерної документації.
У таблиці 2 продовження додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками для підтвердження свого права на участь у процедурі закупівлі у відповідності до статті 17 Закону довідок, в довільній формі, що підтверджують відсутність підстав визначених у пунктах 6, 12 та 13 частини першої та частини другої статті 17 Закону.
ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених довідок про відсутність підстав, визначених у пунктах 6, 12 та 13 частини першої та частини другої статті 17 Закону, чим не підтвердив своє право на участь у процедурі закупівлі та не дотримав вимог таблиці 2 продовження додатку 1 до тендерної документації.
У таблиці 3 продовження додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідок (в довільній формі), що містить відомості про підприємство та про те, що в учасників наявні/відсутні ознаки, за якими, у випадку визнання учасника переможцем та укладення з ним договору, ця угода може бути віднесена до контрольованих операцій у розумінні Податкового кодексу України (зазначена остання довідка має бути підписана уповноваженою особою учасника та головним бухгалтером).
Учасник ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених довідок з відомостями про підприємство та наявністю/відсутністю в учасника ознак, за якими, у випадку визнання учасника переможцем та укладення з ним договору, ця угода може бути віднесена до контрольованих операцій у розумінні Податкового кодексу України, чим не дотримав вимог таблиці 3 продовження додатку 1 до тендерної документації.
У таблиці 4 продовження додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідок (у довільній формі) про те, що товар, який планується до постачання відповідає державним стандартам (ДСТУ), що діють на території України, відповідно до технічних вимог замовника (Додатки 5 та 6) та екологічним і санітарно-гігієнічним нормам згідно законодавства України.
ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначеної довідки про те, що товар, який планується до постачання відповідає державним стандартам (ДСТУ) та екологічним і санітарно-гігієнічним нормам згідно законодавства України, чим не дотримав вимог таблиці 4 продовження додатку № 1 до тендерної документації.
Слід зазначити, що у зв’язку з не наданням учасником ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції технічної специфікації (згідно з додатком 5 до тендерної документації), яка повинна була містити інформацію, зокрема, про основну тканину, з якої учасник буде виробляти товар дослідити відповідність учасника вимогам установленим у таблиці 4 продовження додатку 1 до тендерної документації, а саме наявності в учасника: сертифікату експертизи типу на товар, що пропонується учасником до постачання та, що відповідає вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою КМУ від 27.08.2008р.
№ 761 на відповідність продукції ДСТУ EN ISO 13688:2016 «Одяг захисний. Загальні вимоги»; декларації про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту на товар, що пропонується учасником до постачання, на відповідність продукції ДСТУ EN ISO 13688:2016 «Одяг захисний. Загальні вимоги»; сертифікату відповідності, що виданий учаснику закупівлі на основну тканину, що відповідає вимогам ДСТУ ГОСТ 21790:2008 «Тканини бавовняні і змішані для одягу», з якої учасник буде виробляти товар, що закуповується, відповідно до цієї тендерної документації та Технічного завдання.; протоколу випробувань, що виданий учаснику закупівлі на основну тканину, з якої учасник буде виробляти товар, що закуповується, відповідно до цієї тендерної документації та Технічного завдання; висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що виданий учаснику закупівлі на основну тканину, з якої учасник буде виробляти товар, що закуповується, відповідно до цієї тендерної документації та Технічного завдання – не можливо.
Отже тендерна пропозиція учасника ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» підлягає відхиленню на підставі абзаців другого, третього та п’ятого частини першої та абзацу другого частини другої статті 31 Закону.
Період усунення порушень:
24.12.2020 14:18 - 14.01.2021 00:00
Дата публікації висновку:
24.12.2020 14:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням інформації, викладеної у висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 24.12.2020 року, повідомляємо наступне: Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель приватного акціонерного товариства «Укргідроенерго» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 28.10.2020 № 121-20, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРНАДО» (далі – ТОВ «ТОРНАДО»), товариства з обмеженою відповідальністю «БРЕСТ» (далі – ТОВ «БРЕСТ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ШВЕЙНА ФАБРИКА «ВІД» (далі – ТОВ «ШВЕЙНА ФАБРИКА «ВІД»), товариства з обмеженою відповідальністю «ІСО ГРУП» (далі – ТОВ «ІСО ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «А- ТЕХНОЛОДЖІ» (далі – ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ»), товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» (далі - ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль»), обґрунтування аномально низької ціни, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 23.11.2020, 25.11.2020, 27.11.2020, 02.12.2020, 04.12.2020 та 09.12.2020, повідомлення про намір укласти договір.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3 додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу: для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасником надається копія договору з позитивним листом-відгуком, що свідчить про виконання договору. Аналогічним договором в розумінні документації є договір на поставку учасником товару, аналогічного предмету закупівлі, тобто подібного або відмінного товару, схожого у цілому за певними властивостями, ознаками або відношеннями
тощо. (визначено виходячи з поняття «аналогія» - Анало́гія (грец.Αναλογια – відповідність) – подібність, схожість у цілому відмінних предметів, явищ за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо. Відповідно тендерної документації та технічного завдання до неї (додаток № 6), предметом закупівлі є придбання Замовником 1 767 (комплектів) костюмів робочих чоловічих, які складаються з куртки та напівкомбінезона, костюма сірого кольору (PANTONE 19-3910 TСХ) з деталями синього кольору (PANTONE 19-4023 TPX), зі світло-відбиваючими смугами, та повинні відповідати вимогам ТЗ та зразку-еталону, затвердженому в установленому порядку. Основна тканина костюмів – саржевого переплетення, сірого кольору (PANTONE 19-3910 TСХ), антистатична, склад: бавовна 80 ± 2 %, поліестер 19 ± 2%, антистатична нитка 1 ± 0.1%. Світловідбивний кант (в основі стрічка), у складі 35%± 2% бавовна, 65%± 2% пе, з коефіцієнтом світлоповертання: не менше 480 д/лк*м2. контактна стрічка–текстильна застібка типу «липучка», 100% нейлон (поліамід), шириною не менше 2,5см. ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» у складі своєї тендерної пропозиції надав аналогічний договір від 11.03.2019 № П/НХ-19277/НЮ (далі – договір №П/НХ-19277/НЮ) на закупівлю 926 халатів з бавовняної (100%) тканини для чоловіків та жінок. Характеристика халатів: силует халату прямий з центральною застібкою на ґудзиках, відкидний комір, дві кишені та рукави втаєні з манжетами, що застібаються на ґудзики, тканина 100% бавовна «Діагональ». Враховуючи вищенаведені характеристики, ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» надано договір №П/НХ-19277/НЮ який не відповідає вимогам підпункту 3.1.1 пункту 3 додатку 1 до тендерної документації, позаяк халати бавовняні не відповідають властивостям, ознакам або відношенню до костюмів робочих чоловічих, які складаються з куртки та напівкомбінезона з антистатичної тканини, склад: бавовна 80 ± 2 %, поліестер 19 ± 2%, антистатична нитка 1 ± 0.1%. Крім того, відповідно до технічного завдання (додаток 6) до тендерної документації Замовником установлена вимога щодо тканини, в тому числі: основна тканина – саржевого переплетення, сірого кольору (PANTONE 19-3910 TСХ), антистатична, склад: бавовна 80 ± 2 %, поліестер 19 ± 2%, антистатична нитка 1 ± 0.1%. Відповідно до підпункту 1.5 пункту 1 таблиці 4 додатку 1 «Кваліфікаційні критерії, вимоги та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям замовника» учасники повинні надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що виданий учаснику закупівлі на основну тканину, з якої учасник буде виробляти товар, що закуповується, відповідно до тендерної документації Замовника та додатку 6. ТОВ «А-Технолоджі» надано протокол випробувань від 07.08.2020 № 2020.00.08.07.06 на дві тканини «Nomadic Polycotton» (PANTONE 19-3951, PANTONE 18-5210), що відрізняється від вимог кольорометричних характеристик основної тканини сірого кольору, зазначених у додатку 6 до тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ», як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям встановленим статтею 16 Закону та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір. Зазначаємо, що згідно з абзацом 3 частини першої статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану, тобто річний план відповідно складається на 1 календарний рік. Замовником проведено дану закупівлю відповідно до річного плану UAP-2020-10-20-001001-a на 2020 рік. Відповідно до підпункту 4.4 пункту 4 розділу Розділ І тендерної документації Замовник визначив строк поставки товарів 2020 рік (протягом 30 календарних днів). Відповідно інформації розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовник 09.12.2020 оприлюднив повідомлення про намір укласти договір. ТОВ «БРЕСТ» 18.12.2020 подано скаргу до Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо неправомірного обрання переможця. Відповідно до Рішення органу оскарження від 22.12.2020 № 23616 Скарга відхилена через невідповідність вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону. Відповідно до частини п’ятої, шостої статті 33 Закону з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю . У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється (частина 6 статті 33 Закону). Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини першої статті 631 Цивільного кодексу України з строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. Крім того, пунктом 5.3. проєкту договору додатку 4 до тендерної документації передбачено, що постачальник зобов'язаний за 7 днів до дати поставки, письмово сповістити Покупця про дату та час надходження Товару в погоджений пункт призначення, а також надати інформацію про вантажоперевізника та іншу інформацію, що необхідна Покупцю для прийняття Товару. Відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Отже, укладання договору з переможцем торгів ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» у терміни визначені Законом унеможливить його виконання у терміни, визначені тендерною документацією, вимогам якої має відповідати тендерна пропозиція учасника, що призведе до порушення норм статті 631 Цивільного кодексу України, абзацу 3 частини першої статті 4 Закону та частини першої статті 41 Закону. Крім того, відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація –документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно частини другої статті 22 Закону тендерна документації повинна містити відомості, зокрема, про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Так, у пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 календарних днів. Строк дії тендерної пропозиції обчислюється з кінцевого строку подання тендерних пропозицій (строк подання тендерних пропозицій, відповідно до умов тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів – до 13.11.2020). Відповідно до частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається, зокрема, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Слід зазначити, що частиною 7 статті 26 Закону визначено, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. Отже, термін дії документів, наданих учасниками у складі тендерних пропозицій щодо відповідності предмета закупівлі кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, визначеним тендерною документацією має бути не меншим ніж термін дії тендерної пропозиції. Крім цього, згідно з пунктом 2 розділу V тендерної документації – у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз’яснення/нь державних органів. У таблиці № 4 продовження додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій, зокрема, декларації про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту на товар, що пропонується учасником до постачання, на відповідність продукції ДСТУ EN ISO 13688:2016 «Одяг захисний. Загальні вимоги». ТОВ «А-Технолоджі» у складі тендерної пропозиції надав декларацію про відповідність №UA.TR.087.0673-19, терміном дії – до 04.12.2020, що є меншим за термін дії тендерної пропозиції учасника. Крім того, учасник у складі тендерної пропозиції не надав документу з інформацією про подання заявки на реєстрацію декларації про відповідність на наступний термін. Зазначеним учасник ТОВ «А-Технолоджі» не дотримав вимог таблиці № 4 продовження додатку № 1 до тендерної документації. В ході моніторингу досліджено тендерну пропозицію ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» та установлено, що у пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій проекту договору (згідно з додатком 4 до тендерної документації) та технічної специфікації (згідно з додатком 5 до тендерної документації). ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених проектів договору та технічної специфікації (додатки № 4 та № 5 відповідно), чим не дотримав вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Відповідно вимогам пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками одночасно з тендерною пропозицією забезпечення тендерної пропозиції, у формі – банківської гарантії, яка повинна відповідати вимогам постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. Забезпечення тендерної пропозиції має бути на загальною сумою 96 300,00 грн, терміном дії – не менше строку дії тендерної пропозиції (120 календарних днів). ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» одночасно з тендерною пропозицією не надав зазначеного забезпечення тендерної пропозиції, чим не дотримав вимог пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації. У таблиці № 1 додатку № 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо підтвердження учасниками кваліфікаційних критеріїв, установлених статтею 16 Закону та передбачив надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідок про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (надається за встановленою формою). ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених довідок про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, чим не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям та не дотримав вимог таблиці № 1 додатку № 1 до тендерної документації. У таблиці 2 продовження додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками для підтвердження свого права на участь у роцедурі закупівлі у відповідності до статті 17 Закону довідок, в довільній формі, що підтверджують відсутність підстав визначених у пунктах 6, 12 та 13 частини першої та частини другої статті 17 Закону. ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених довідок про відсутність підстав, визначених у пунктах 6, 12 та 13 частини першої та частини другої статті 17 Закону, чим не підтвердив своє право на участь у процедурі закупівлі та не дотримав вимог таблиці 2 продовження додатку 1 до тендерної документації. У таблиці 3 продовження додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідок (в довільній формі), що містить відомості про підприємство та про те, що в учасників наявні/відсутні ознаки, за якими, у випадку визнання учасника переможцем та укладення з ним договору, ця угода може бути віднесена до контрольованих операцій у розумінні Податкового кодексу України (зазначена остання довідка має бути підписана уповноваженою особою учасника та головним бухгалтером). Учасник ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначених довідок з відомостями про підприємство та наявністю/відсутністю в учасника ознак, за якими, у випадку визнання учасника переможцем та укладення з ним договору, ця угода може бути віднесена до контрольованих операцій у розумінні Податкового кодексу України, чим не дотримав вимог таблиці 3 продовження додатку 1 до тендерної документації. У таблиці 4 продовження додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідок (у довільній формі) про те, що товар, який планується до постачання відповідає державним стандартам (ДСТУ), що діють на території України, відповідно до технічних вимог замовника (Додатки 5 та 6) та екологічним і санітарно-гігієнічним нормам згідно законодавства України. ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції не надав зазначеної довідки про те, що товар, який планується до постачання відповідає державним стандартам (ДСТУ) та екологічним і санітарно-гігієнічним нормам згідно законодавства України, чим не дотримав вимог таблиці 4 продовження додатку № 1 до тендерної документації. Слід зазначити, що у зв’язку з не наданням учасником ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» у складі тендерної пропозиції технічної специфікації (згідно з додатком 5 до тендерної документації), яка повинна була містити інформацію, зокрема, про основну тканину, з якої учасник буде виробляти товар дослідити відповідність учасника вимогам установленим у таблиці 4 продовження додатку 1 до тендерної документації, а саме наявності в учасника: сертифікату експертизи типу на товар, що пропонується учасником до постачання та, що відповідає вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою КМУ від 27.08.2008р. № 761 на відповідність продукції ДСТУ EN ISO 13688:2016 «Одяг захисний. Загальні вимоги»; декларації про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту на товар, що пропонується учасником до постачання, на відповідність продукції ДСТУ EN ISO 13688:2016 «Одяг захисний. Загальні вимоги»; сертифікату відповідності, що виданий учаснику закупівлі на основну тканину, що відповідає вимогам ДСТУ ГОСТ 21790:2008 «Тканини бавовняні і змішані для одягу», з якої учасник буде виробляти товар, що закуповується, відповідно до цієї тендерної документації та Технічного завдання.; протоколу випробувань, що виданий учаснику закупівлі на основну тканину, з якої учасник буде виробляти товар, що закуповується, відповідно до цієї тендерної документації та Технічного завдання; висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що виданий учаснику закупівлі на основну тканину, з якої учасник буде виробляти товар, що закуповується, відповідно до цієї тендерної документації та Технічного завдання – не можливо. Отже тендерна пропозиція учасника ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» підлягає відхиленню на підставі абзаців другого, третього та п’ятого частини першої та абзацу другого частини другої статті 31 Закону.
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №708 від 15.04.2020 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Отже предметом закупівлі є товар за кодом класифікатора ДК 021:2015 код 18130000-9 Спеціальний робочий одяг.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 3.1. Додатку №1 Тендерної документації учасник повинен надати довідку у формі заповненої таблиці за підписом уповноваженої особи учасника, що містить інформацію про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Згідно із п. 3.1.1. Замовником визначено, що аналогічним договором в розумінні документації є договір на поставку учасником товару, аналогічного предмету закупівлі, тобто подібного або відмінного товару, схожого у цілому за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо». (визначено виходячи з поняття «аналогія» - Анало́гія (грец.Αναλογια – відповідність) – подібність, схожість у цілому відмінних предметів, явищ за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо).
Отже, замовник визначив, що аналогічним є Договір на поставку будь якого товару. Замовник в жодному документі не встановлював, що Договір повинен бути на поставку ідентичного товару, передбаченого технічним завданням Замовника. ТОВ «А-ТЕХНОЛОДЖІ» у складі тендерної пропозиції надав копію Договору на поставку товару за кодом класифікатора ДК 021:2015 код 18130000-9 Спеціальний робочий одяг, чим виконав вимоги Замовника.
Аналогічної позиції притримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України у рішенні №244-р/пк-пз від 18.01.2017, як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-10-19-000803-c).
Відповідно до додатку 6 Тендерної документації визначено, що Основна тканина – саржевого переплетення, сірого кольору (PANTONE 19-3910 TСХ), антистатична, склад: бавовна 80 ± 2 %, поліестер 19 ± 2%, антистатична нитка 1 ± 0.1%.
На виконання ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 6 розділу ІІІ Тендерної Документації встановлено таке: у тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
PANTONE 19-3910 TСХ є маркуванням, а тому передбачає надання учасником еквіваленту також сірого кольору.
Протокол випробувань від 07.08.2020 № 2020.00.08.07.06 наданий, зокрема на тканину «Nomadic Polycotton» PANTONE 18-5210, містить всі вимоги до показників випробувань, які зазначені замовником в Технічному завданні Додатку №6 та є сірого кольору, а отже тканина «Nomadic Polycotton» PANTONE 18-5210 є ідентичною за вимогою до показників випробувань та еквівалентом щодо кольорометричних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Із зазначеного вбачається, що річний план оформлюється та оприлюднюється на поточний рік і ніщо не заважає Замовнику внести зміни до річного плану закупівель та передбачити зазначену закупівлю в 2021 році.
Щодо зазначених порушень щодо розгляду пропозиції ТОВ «Швейне об’єднання «Робочий стіль» замовник вважає їх обґрунтованими, а дії Держаудитслужби протиправними, оскільки Замовник не здійснював розгляд зазначеної пропозиції, а тому не міг вчинити будь які порушення.
Враховуючи зазначене, висновок ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 24.12.2020 року є необґрунтованим та таким, що суперечить чинному законодавству України, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі».
У разі неприйняття обґрунтованих заперечень Замовника повідомляємо, що Замовник буде змушений звернутися до суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів.
Дата публікації звіту:
29.12.2020 17:19