• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 виконання робіт по об’єкту “Захист від підтоплення центральної частини міста Апостолове Дніпропетровської області – капітальний ремонт” (ДК 021:2015: 45240000-1-Будівництво гідротехнічних об’єктів)

Завершена

32 976 649.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 165 000.00 UAH
Номер: 6ae6746da7de44c7b784909affc13113
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-01-18-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.01.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 26.01.2021 12:42 - 17.02.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 22.01.2021 № 8 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 22.01.2021 № 8 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 1 UA-2020-10-27-005426-a 27.10.2020 Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації (код за ЄДРПОУ 38752461) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 63) 312-72-00, yurkina2007@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пунктів 8 та 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РЕСУРС-МОНОЛІТ» встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону та пункту 2 частини 1 статті 32 Закону. За результатами аналізу питання обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором від 24.12.2020 № 35 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2021 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, яка затверджена рішенням тендерного комітету протокол від 11.11.2020 (далі Тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕСУРС-МОНОЛІТ» (далі ТОВ «РЕСУРС-МОНОЛІТ»), повідомлення про намір укласти договір, договір від 24.12.2020 № 35, пояснення Замовника оприлюднене в електронній системі закупівель. За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пунктів 8 та 9 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції та умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Інформація, яка надана замовником в ході моніторингу листом від 01.02.2021 Вих. № 3-662/0/261-21, не спростовує вказаного порушення тому, що норма частини 2 статті 21 Закону є імперативною, отже є обов’язковою до виконання Замовником. Також під час моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог Закону, а саме у пункті 4 розділу 6 тендерної документації зазначено, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Однак, за нормою частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості корегування умов договору суперечить вимогам частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. Аналізом тендерної пропозиції учасника – переможця торгів ТОВ «РЕСУРС-МОНОЛІТ» встановлено наступне. На порушення пункту 9.1. Додатку 7 до Тендерної документації та ст. 884 Цивільного кодексу України у тендерній пропозиції учасника торгів ТОВ «РЕСУРС-МОНОЛІТ» № 223/11-20 від 16.11.2020 та № 223/12-20 від 10.12.2020 зазначено гарантійний термiн експлуатацii об’єкта 5 (п’ять) років. Аналогічно у п. 9.1. Договору (проєкт) на виконання робіт (капітального ремонту) та у п. 9.1. Договору від 24.12.2020 № 35 зазначено, що відповідно до статті 884 Цивільного Кодексу України Підрядник гарантує досягнення об’єктом капітального ремонту показників, визначених у проектній документації, та можливість експлуатації споруджених та відремонтованих споруд відповідно до Договору протягом 5 років після прийняття об’єкта Замовником. При цьому, відповідно до ст. 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить 10 років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ «РЕСУРС-МОНОЛІТ» не відповідає вимогам ст. 884 Цивільного кодексу України та тендерній документації Замовника. Під час моніторингу Замовником укладено Додаткову угоду № 1 від 29.01.2021, якою внесено зміни та викладено у новій редакції пункт п. 9.1. Договору «Відповідно до статті 884 Цивільного Кодексу України Підрядник гарантує досягнення об’єктом капітального ремонту показників, визначених у проектній документації, та можливість експлуатації споруджених та відремонтованих споруд відповідно до Договору протягом 10 років після прийняття об’єкта Замовником». Додаткову угоду № 1 від 29.01.2021 оприлюднено в електронній системі закупівель 01.02.2021. Крім того, положеннями п. 3 частини 2 статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно із пунктом 4.3 розділу 1 Тендерної документації, детальний перелік та обсяг робіт зазначено у технічній специфікації (Додаток 2 до ТД). В свою чергу, технічна специфікація до предмета закупівлі це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги (пункт 33 частина 1 стаття 1 Закону). Відповідно до п. 3.4 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 матеріально-технічні ресурси сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і конструкцій) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт. Враховуючи зазначене, замовником у Додатку 2 до ТД наведена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ). За даними таблиці «Обсяги робіт» наведеної у Додатку №2 слідує, що для влаштування тимчасового водовідливу для дощової каналізація вул. Центральна (пусковий комплекс №1) (Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1) необхідно насос водовідний та визначено обсяг його роботи у кількості 84,8 маш-год. Для влаштування тимчасового водовідливу для дощової каналізації вул. Визволення (пусковий комплекс №2) (Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-2-1) необхідно насос водовідний із обсягом його роботи у кількості 127,2 маш-год. Але на порушення Додатку 2 до ТД учасник торгів ТОВ «РЕСУРС-МОНОЛІТ» у складі тендерної пропозиції у Локальному кошторисі на будівельні роботи № 2-1-1 Дощова каналізація вул. Центральна (пусковий комплекс №1) у розділі 3 «Влаштування тимчасового водовідливу» зазначив роботу насосу водовідного – 81,7472 маш-год. та у Локальному кошторисі на будівельні роботи № 2-2-1 Дощова каналізація вул. Визволення (пусковий комплекс №2) у розділі 3 «Влаштування тимчасового водовідливу» робота насосу водовідного становить 122,6208 маш-год. Крім того, відповідно до п. 6.2.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 ціна пропозиції учасника конкурсних торгів (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об'єкту будівництва, та поточних цін на них. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Водночас відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція − це пропозиція щодо предмету закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. У свою чергу, перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений статтею 31 Закону. Так, згідно з пунктом 2 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. З огляду на зазначене, надана замовником в ході моніторингу інформація листом від 01.02.2021 Вих. № 3-662/0/261-21 не спростовує факту того, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «РЕСУРС-МОНОЛІТ» не відповідає умовам технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі визначених у Додатку 2 до ТД та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягала відхиленню. При цьому, відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом замовника. Крім того, відповідно до п. 1 розд. 3 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів. Файл №1 «Тендерна пропозиція»: реєстр документів, що входять до складу тендерної пропозиції учасника та «Тендерна пропозиція» – складена і заповнена за формою, що наведена у Додатку 1 до ТД. В свою чергу, Додатком 1 до ТД визначено, що учасник торгів у тендерній пропозиції повинен зазначити реквізити банку (номер рахунку, найменування банку та його код МФО), у якому обслуговується учасник та яким видана банківська гарантія. Аналізом інформації в електронній системі закупівель встановлено, що на порушення умов Додатку 1 до ТД у тендерній пропозиції учасника торгів ТОВ «РЕСУРС-МОНОЛІТ» № 223/11-20 від 16.11.2020 та № 223/12-20 від 10.12.2020 зазначені реквізити банку яким видана банківська гарантія: p/p№UA943005280000026009455068968 в АТ «ОТП БАНК» м. Киiв, в той час як Банківська гарантія № 204743/149-1, дата видачі «17» листопада 2020 року видана АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «БАНК СІЧ» (Файл №6 (Банківська гарантія).rar. 19 листопада 2020 11:40). Крім того, надана замовником в ході моніторингу інформація листом від 01.02.2021 Вих. № 3-662/0/261-21 не спростовує вказаного порушення оскільки посилання Замовником на норми наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.07.2020 № 715/34998 є некоректним, так як не вірне зазначення у тендерній пропозиції учасника торгів – переможця номеру рахунку, найменування банку та коду МФО банку яким видана банківська гарантія не входить до переліку формальних помилок. Між Замовником та визначеним Переможцем торгів укладений договір від 24.12.2020 № 35. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону Замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Зазначена норма є імперативною, а також обов’язковою для виконання Замовником.
Період усунення порушень: 05.02.2021 10:23 - 20.02.2021 00:00
Дата публікації висновку: 05.02.2021 10:23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до пункту 8.1 Договору, Договір № 35 від 24.12.2020 року розірвано
Дата публікації звіту: 11.02.2021 16:02

Запити/Пояснення