-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги О181601 Яринівка – Тутовичі – Костянтинівка на ділянці км 0+000 – км 7+500
мова закупівлі - українська
Завершена
11 987 539.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 59 937.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 59 937.70 UAH
Номер:
27bbf46e03914ca2b3be03f2f5cb5676
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-22-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2021 00:00
Період моніторингу:
22.04.2021 16:03 - 19.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
22.04.2021 №280
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291 та на виконання доручення Держаудитслужби від 19.04.2021 №003100-18/4913-2021
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Геннадій БУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 22.04.2021 №280
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2020-10-24-000022-b 24.10.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Будівельна компанія "Случ" встановлено порушення вимоги пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду та відхилення тендерної пропозиції ТОВ Данко, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 18 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, в редакції від 15.08.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Случ", ТОВ Данко, ТОВ "ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ", протокол розгляду тендерних пропозицій, укладений договір про закупівлю послуг з поточного середнього ремонту від 22.12.2020 № 36 (далі – Договір), додаткова угода від 22.12.2020 №1 до Договору, додаткова угода від 23.12.2020 №2 до Договору, запитання та відповіді до процедури.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником в ТД не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
Замовник у Додатку 3 до ТД вимагає від переможця процедури закупівлі у строк що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель на підтвердження відсутності у переможця процедури закупівлі підстав визначених пунктом 13 частини першої статті 17 Закону надати:
-оригінал (електронний оригінал) або нотаріально завірена копія довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом, що діє станом на дату подання документа.
Переможець торгів Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Случ" оприлюднив в електронній системі закупівель зазначену довідку, проте вона:
- не підписана уповноваженими на те посадовими особами та не скріплена печаткою, що не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу;
- не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Отже, на порушення пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Случ" через те, що переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Період усунення порушень:
18.05.2021 15:07 - 02.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
18.05.2021 15:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок у межах проведення моніторингу закупівлі послуг з Поточний середній ремонт автомобільної дороги О181601 Яринівка – Тутовичі – Костянтинівка на ділянці км 0+000 – км 7+500 (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-24-000022-b) пояснюємо слідуюче.
Враховуючи надані роз’яснення до висновку, щодо зобов’язання Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору, за яким Замовник самостійно має вжити заходи щодо розірвання договору, згідно процедури визначеної самим договором та діючим законодавством.
Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, як Замовником, надіслано ТзОВ «БК «Случ», як Учаснику, пропозицію про розірвання договору про закупівлю послуг з поточного середнього ремонту від 25.05.2021р. № 1068/01-09-21, у відповідності до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
До наданих пояснень надаємо копії:
- лист від 25.05.2021р. № 1068/01-09-21.
Дата публікації звіту:
25.05.2021 17:04
Запити/Пояснення
Номер:
70e21e5560874b5799b0751ce37b7d42
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
20.05.2021 10:04
Опис:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку. З огляду на вищевказане просимо надати роз’яснення враховуючи наступне.
Типи порушень:
1. Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
2. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Щодо встановлених порушень законодавства у сфері закупівель, повідомляємо наступне.
1. У зв’язку з ліквідацією тендерного комітету замовника та завершенням процедури закупівлі, можливості для внесення змін до тендерної документації немає.
2. Тендерний комітет ліквідований відповідно до Наказу №26 від 16.03.2021 року, а тому надати пояснення мотивів прийняття ними рішень по порушених питаннях є неможливим.
Щодо зобов’язання здійснити заходи з усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Відповідно до ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо надати роз’яснення, щодо вищевказаного зобов’язання, враховуючи наступне.
Згідно з частиною 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Статтею 651ЦК України визначено підстави для зміни або розірвання договору. Зокрема, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі», останній визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад та є спеціальним законом, що регулює порядок укладення договорів про закупівлю для забезпечення потреб держави та територіальних громад. Статтею 37 Закону України "Про публічні закупівлі" в редакції чинній на момент укладення спірного договору не визначено підстав для розірвання договору про закупівлю.
Зважаючи на те, що ініціювання припинення договірних відносин відбувається виключно за волею сторін або за рішенням суду та, беручи до уваги, що роботи за договором виконуються й у Замовника відсутні претензії щодо їх неналежного виконання, просимо вказати на чітку норму Закону, яка регулює та передбачає припинення діючих договірних господарських відносин у разі виявлення порушень проведення процедури закупівлі та шляхи виконання вказаного зобов’язання.
Окрім того, звертаємо увагу, що висновок про результати моніторингу процедури закупівлі є актом індивідуальної дії, що видається суб’єктом владних повноважень, а відтак повинен відповідати ряду вимог до такого документу.
Як вже неодноразово встановлено Верховним Судом, та, що вчергове не враховано органом державного фінансового контролю, даний висновок обмежився лише вказівкою на невідповідність норми. При цьому, зазначивши у висновку про необхідність «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель», орган державного фінансового контролю не конкретизував, яких саме заходів має вжити замовник, не визначив способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід ужити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.
Номер:
75f39c6f8f5c441cb5ab79d911de9738
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
21.05.2021 11:14
Опис:
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні Закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон) моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон), Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону, у разі існування перешкод, які унеможливлюють виконання встановленого у висновку зобов’язання щодо усунення виявленого порушення у сфері публічних закупівель, Замовник зазначає інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 10 Закону органи державного фінансового контролю мають право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства.
Згідно з частиною 9.3 розділу 9 Договору від 22.12.2020 №36 «Всі зміни та доповнення до цього Договору оформлюються у вигляді додаткових угод».
Згідно з частиною 11.8 розділу 11 Договору від 22.12.2020 №36 «Зміни до договору здійснюються шляхом змін або доповнення його умов за ініціативою будь-якої Сторони на підставі додаткової угоди».
Так, Управління з метою запобігання порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язало Замовника вжити заходів щодо розірвання договору, у зв’язку з тим, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БК СЛУЧ», яка підлягала відхиленню відповідно до Закону та укладено з ТОВ «БК СЛУЧ» Договір від 22.12.2020 №36 .
Таким чином, оскільки на момент складання Висновку про результати моніторингу закупівлі Договір був укладений, тому немає іншого передбаченого законодавством механізму усунення порушення, окрім як його розірвання (зокрема процедуру закупівлі уже не може бути відмінена іншим способом).
Висновок про результати моніторингу закупівлі не є ні рішенням суду, ні виконавчим документом, за якими безпосередньо може бути розірваний договір, він містить тільки зобов’язання до Замовника, за яким Замовник самостійно має вжити заходи щодо розірвання договору, згідно процедури визначеної самим договором та діючим законодавством.
Крім того, Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) у зверненні за роз’ясненням щодо висновку згадується практика Верховного суду, яка не стосується даної справи, оскільки предметом оскарження судових справ були висновки про результати моніторингу закупівлі, які містили зобов’язання до замовника викладені у такій редакції: «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень», що в подальшому призвело до їх скасування з огляду на нечіткість, невизначеність конкретного способу, заходу, варіанту поведінки, яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушення. Разом з тим, висновок про результати моніторингу закупівлі від 18.04.2021 № 280/2 містить конкретний спосіб усунення виявленого порушення – розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Таке формулювання зобов’язання у висновках органи державного фінансового контролю почали використовувати саме з огляду на існування практики Верховного суду наведеної Замовником у зверненні.