-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
капітальний ремонт (термомодернізація) фасаду адміністративної будівлі по вул.Гамалія, буд.25 в м.Суми Сумської області
Завершена
4 839 114.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 196.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 196.00 UAH
Номер:
92cf8d1ce8c9428f8a1d3d7129aab991
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-27-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.10.2021 00:00
Період моніторингу:
28.10.2021 15:14 - 18.11.2021 23:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.10.2021 №465
Харків
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північно-
східного офісу Держаудитслужби
в Сумській області Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 27.10.2021 №465
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2020-10-20-003152-b 20.10.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД».
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 20.10.2020 (протокол № 176-20/10), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.11.2020, тендерні пропозиції приватного акціонерного товариства «СУМБУД», приватного виробничо-комерційного підприємства «АВАНГАРД-Н», товариства з обмеженою відповідальністю «ІННОВАВУД», товариства з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ», товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРО ЛЕНД», товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД»), протоколи засідань тендерного комітету Замовника від 25.11.2020 № 201-25/11, від 01.12.2020 № 203-01/12, 02.12.2020 № 204-02/12, від 03.12.2020 №207-03/12, від 08.12.2020 № 211-08/12, 11.12.2020 № 214-11/12, повідомлення про намір укласти договір від 11.12.2020, договір від 23.12.2020 № 255, додаткову угоду від 23.06.2021 № 1.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації встановив вимогу, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі установленим замовником в Додатку 3, а саме, опис усіх пропонованих будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і устаткування, із зазначенням їх торгівельних марок/виробника, що будуть застосовуватися при виконанні робіт учасником.
Аналізом тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД», встановлено, що на виконання зазначеної вимоги учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку від 05.11.2020 № 05/11-9 (файл «опис матеріалів.pdf»), в якій міститься інформація про будівельні матеріали, вироби, конструкції та устаткування, що будуть застосовуватися під час виконання робіт відповідно до Підсумкової відомості ресурсів, що міститься у складі тендерної пропозиції учасника (файл «Кошторис.pdf»).
Проте, опис окремих будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та устаткування (пункти 5, 6, 21, 31, 32, 33,34,35, 51,52, 53, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 68 довідки від 05.11.2020 № 05/11-9) не містить інформації про торгівельні марки/виробників, що не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Також у довідці від 05.11.2020 № 05/11-9 відсутня інформація про металопрокат, використання якого передбачено Підсумковою відомістю ресурсів (пункт 57), що не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 23.12.2020 № 255 на суму 4 354 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
22.11.2021 09:25 - 07.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.11.2021 09:25
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник надає інформацію, що свідчить про фактичне виконання вимог законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки документів тендерних пропозицій учасників закупівлі UA-2020-10-20-003152-b.
Пунктом 2 частини першої статті 31 Закону визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У висновку від 22 листопада 2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-10-20-003152-b (далі – Висновок) органом державного фінансового контролю зазначено, що Замовник у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації встановив вимогу, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі установленим замовником в Додатку 3, а саме, опис усіх пропонованих будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і устаткування, із зазначенням їх торгівельних марок/виробника, що будуть застосовуватися при виконанні робіт учасником. Аналізом тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД», встановлено, що на виконання зазначеної вимоги учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку від 05.11.2020 № 05/11-9 (файл «опис матеріалів.pdf»), в якій міститься інформація про будівельні матеріали, вироби, конструкції та устаткування, що будуть застосовуватися під час виконання робіт відповідно до Підсумкової відомості ресурсів, що міститься у складі тендерної пропозиції учасника (файл «Кошторис.pdf»). Проте, опис окремих будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та устаткування (пункти 5, 6, 21, 31, 32, 33,34,35, 51,52, 53, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 68 довідки від 05.11.2020 № 05/11-9) не містить інформації про торгівельні марки/виробників, що не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Також у довідці від 05.11.2020 № 05/11-9 відсутня інформація про металопрокат, використання якого передбачено Підсумковою відомістю ресурсів (пункт 57), що не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
При цьому органом державного фінансового контролю не в повному обсязі, і як наслідок невірно викладено зміст вимоги Замовника по пункту 6.3. розділу ІІІ тендерної документації, де було вказано, що учасники повинні надати «-опис усіх пропонованих будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і устаткування, із зазначенням їх торгівельних марок/виробника, що будуть застосовуватися при виконанні робіт учасником. У разі застосування при виконанні робіт еквівалентних ресурсів тим, які визначені у підсумковій відомості ресурсів, учасник повинен надати порівняльну таблицю відповідності усіх пропонованих будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і устаткування, із зазначенням їх торгівельних марок/виробника тим, що вказані в Додатку 3 до тендерної документації (підсумковій відомості ресурсів). Еквівалентні ресурси, що пропонуються учасником, мають повністю відповідати якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в підсумковій відомості ресурсів».
Тобто, співставлення пропонованих учасником будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і устаткування з Підсумковою відомістю ресурсів вимагається згідно тендерної документації та проводиться виключно у випадку застосування при виконанні робіт еквівалентних ресурсів, але не передбачено у вимозі Замовника щодо опису таких матеріалів, який надано учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД» згідно першого речення абзацу другого пункту 6.3. розділу ІІІ тендерної документації.
Зі змісту Висновку вбачається недостатнє дослідження дій Замовника стосовно розгляду тендерних пропозицій, в результаті чого орган державного фінансового контролю фактично продублював абзац шостий і сьомий пункту 1 вимоги учасника ПВКП "АВАНГАРД-Н" від 11 грудня 2020 № UA-2020-10-20-003152-b.a4 про скасування рішення про визнання переможцем торгів ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД», щодо яких Замовником 16 грудня 2020 надано відповідь згідно частини 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме інформацію про те, що «згідно тендерної документації учасник повинен надати опис усіх будівельних матеріалів і устаткування, що будуть застосовуватися при виконанні робіт учасником. Повний збіг переліку матеріалів з підсумковою відомістю ресурсів не вимагався. Наданий переможцем лист №05/11-9 від 05.11.2020 містить достатній опис характеристик матеріалів і устаткування, чим переважає аналогічний документ учасника, який подав звернення».
Слід зазначити, що дискваліфікований учасник ПВКП "АВАНГАРД-Н" не скористався правом на оскарження рішення замовника про визнання переможцем торгів ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД» до органу оскарження, що свідчить про мовчазну згоду зі справедливою оцінкою учасників.
Відповідно до приписів частини першої статті 23 Закону технічні й якісні вимоги до предмета закупівлі, а саме опис усіх необхідних характеристик робіт, що закуповуються, у тому числі опис конкретних процесів виконання необхідних робіт закупівлі установлені Замовником в Додатку 3 до ТД – проектно-кошторисній документації по об’єкту «Капітальний ремонт (термомодернізація) фасаду адміністративної будівлі по вул. Гамалія, буд.25 в м. Суми Сумської області», зокрема безпосередньо у розділах Загальна пояснювальна записка, Архітектурно-будівельні рішення та Проект організації будівництва.
Замовник, як єдиний уповноважений суб’єкт на тлумачення змісту тендерної документації, під час формування вимоги щодо надання учасниками опису усіх пропонованих будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і устаткування мав на меті оцінити тендерні пропозиції відносно характеристики матеріалів, якість яких суттєво впливає на міцність і довговічність результату робіт. Тобто мова йдеться про будівельні матеріали і вироби які використовують у конструкціях і опорядженні під час будівництва будівель і споруд, з наявністю загальних властивостей, взаємопов’язаністю і взаємозамінюваністю, що під час будівництва підлягають обробці або надходять на будівельний майданчик у готовому вигляді і набувають форму елементів будівель і споруд безпосередньо під час їх зведення або внаслідок попередньої цілеспрямованої обробки, які мають властивості, визначені їхнім конкретним призначенням у будівлі, споруді (Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Будівельні матеріали і вироби).
Згідно технічної специфікації ЗПЗ, АБ і ПОБ такими основними матеріалами є: плити теплоізоляційні із мінеральної вати, вікна та дверні блоки металопластикові, клеючі суміші, штукатурки та фарби. Інші матеріали та вироби є допоміжними при виконанні будівельних робіт і їх торгівельна марка/виробник не впливає на якість предмета закупівлі.
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації забезпечення робіт матеріальними ресурсами здійснюється Підрядником з урахуванням положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови).
Згідно пункту 56 Загальних умов сторона, яка відповідно до договору підряду забезпечує роботи матеріальними ресурсами, відповідає за їх якість і відповідність вимогам, установленим нормативними документами та проектною документацією. При цьому проектом Договору про закупівлю/Договором підряду, який викладено у Додатку 2 до ТД, не передбачено узгодження із Замовником питання щодо вибору продавців (постачальників) матеріальних ресурсів (абз. 2 п. 56 Загальних умов).
Необхідно врахувати, що у штаті Замовника не перебувають особи з дозвільними документами на здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, тому відповідно до пункту 77 Загальних умов, положень Договору підряду та постанови Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 контроль за відповідністю матеріальних ресурсів встановленим вимогам і проектній документації забезпечується Замовником шляхом делегування повноваження щодо здійснення технічного нагляду спеціалісту, який має виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат. Супровід проекту капітального ремонту з боку Замовника здійснює інженер технічного нагляду Пальчиков П.М., (кваліфікаційний сертифікат АТ № 000459), який відповідно до Порядку ПКМУ від 11.07.2007 N 903 має право проводити перевірку якісних характеристик конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об'єкта.
Натомість у Висновку орган державного фінансового контролю відсутнє посилання на наявність кваліфікаційного сертифіката у особи, яка зробила заключення про невідповідність інформації про запропоновані будівельні матеріали учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД» вимогам тендерної документації Замовника.
В результаті не враховано, що довідка даного учасника від 05.11.2020 № 05/11-9 містить належний опис найменувань, властивостей, характеристик груп пропонованих основних і допоміжних будівельних матеріалів і виробів, включно з технологію їх приготування та застосування, конструкцій і устаткування із зазначенням їх торгівельтних марок/виробника, тобто торговельної марки або виробника, зокрема щодо позицій:
- пп.5-8 (блок дюбелі), марка – монтажні, розпірний гриб 6х60 мм, 6х40 мм, фасадні 10х220мм, дюбель-шурупи 100х10 мм, країна виробник групи виробів: Китай;
- п.21 тактильна плитка – марка ПТ-04-30 з косою смугою, ТУ У 23.6-03288941;
- п.31 парапет – марка козирьок для парапету білий 50х450х2000мм, країна-виробник: Україна (може виготовлятись будь-яким підприємством, яке має необхідне обладнання);
- пп.32,34 (група кутики), марка – алюмінієвий з сіткою перфорований 3м, перфорований Євро 3м (25х25 мм), країна виробник групи виробів: Україна;
- пп.33,51 комплект риштування металеве трубчате+деревяні деталі риштувань – марка «ЛІСА», інвентарне устаткування (власність) учасника;
- п.35 цвяхи – марка цвяхи будівельні 3,5х90 мм без покриття, країна-виробник: Україна;
- п.52 профілі цокольні – марка цокольний стартовий профіль перфорований 150-180мм (2,5м.п.), тип: цокольний, країна-виробник: Україна;
- п.53 арматура-сітки=металопрокат – марка сітка зварна кладочна 50х50х2.5мм 1х2м, клас А1, тип: кладочна вічко 50х50мм, вид: неоцинкована, країна-виробник: Україна;
- пп.57-58 щебінь – марка М200-300 щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція (крупність): 40-60мм, 20-40мм, ДСТУ Б В.2.7-35-95, технічні умови 47360;
- п.59 пісок – марка пісок щільний природний для будівельних матеріалів, ДСТУ Б В.2.7-32-95;
- пп.60-64 (блок суміші), марка – суміші бетонні готові важкі, ДСТУ Б В.2.7-43-96, клас бетону В15 (М200), В10 (М150), В7,5 (М100); суха цементно-піщана суміш (Учасником зазначено технологію приготування розчину необхідної консистенції та об’єму у власному бетонно-розчинному вузлі та бетонозмішувачі);
- п.65 плитка – марка: тротуарна плитка Цегла сіра 200х100х40мм, клас бетону В25 / F200, тип: тротуарна плитка, форма: прямокутна, поверхня: шорстка, колір: сірий;
- п.68 поребрик – марка БР100.20.8: Бордюр Авеню парковий сірий 100х20х8 см.
Згідно правозастосовних термінів «торговельна марка» і «знак для товарів і послуг» вживаються як рівнозначні для позначення того ж самого поняття. Торгівельна марка визнається такою, що не має розрізняльної здатності, якщо вона складається із звичайного позначення й не має необхідного ступеня оригінальності. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, літери, цифри або будь-яка їх комбінація, тому зазвичай перехід торгівельної марки до загальновживаного імені починає асоціюватися з класом товарів. До таких позначень належать надзвичайно прості, повсякденні найменування, які є загальновживаними та не придатні для того, щоб відігравати роль спеціального розрізняльного засобу.
Щодо альтернативного зазначення у описі торгівельних марок або виробника будівельних матеріалів слід звернути увагу, що пріоритетна державна політика у сфері публічних закупівель полягає у необхідності висвітлення інформації саме про країну походження товару, що підтверджується рішенням законодавця, викладеним у частині другій Закону України від 19.10.2021 р. № 1812-IX про внесення доповнень до частини першої статті 42 Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно інформації про «металопрокат» необхідно зазначити, що даний термін не міститься у Специфікації елементів вхідних груп розділу проекту 21-161/20-АБ за Додатком № 3 до тендерної документації та означає узагальнене поняття металовиробів, отриманих в результаті процесу прокатки, що використовуються безпосередньо в конструкціях (будівлі, залізобетонні вироби тощо). Згідно Архітектурно-будівельних рішень проекту передбачено застосування під час виконання робіт «металевих (сталевих) конструкцій та елементів». Отже наданий учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТБУД» опис з будівельними матеріалами: анкер, відливи, профілі, арматура-сітки, інші сталеві вироби, відповідає поняттю металопрокат та вимогам Замовника.
За результатами належного виконання робіт, якість яких підтверджена службою технічного нагляду, зобов’язання за Договором підряду № 255 від 23.12.2020 наразі припинені відповідно до статті 599 Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту:
26.11.2021 15:35
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
03.12.2021 09:14