Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог частини 8 статті 12 Закону № 922-VIII, пункту третього частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, пункту п’ятого частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII, частини 1 статті 43 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09.02.2021.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 20.10.2020 б/н (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «ТЕРНОБУД КОНТРОЛЬ», ТОВ «КОМПАНІЯ БАРБАКАН» (далі – Учасник), ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛК» (далі – Переможець), вимоги про усунення невідповідностей, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 09.11.2020, протокол розкриття, протоколи засідання тендерного комітету Управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) від 10.11.2020 б/н, від 16.11.2020 б/н, від 20.11.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 20.11.2020, договір від 09.12.2020 № 195, додаткову угоду від 11.12.2020 № 1, додаткову угоду від 30.12.2020 № 2, пояснення Замовника від 05.02.2021.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно пункту 6 частини 25 ТД Замовником встановлено вимоги, що з метою забезпечення укладання договору у визначений Законом строк, переможець процедури закупівлі надає замовнику не пізніше п’яти днів до закінчення строку укладання договору, документи, на паперових носіях, щодо розрахунку вартості робіт (договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, локальні кошториси на підрядні роботи), що є порушенням частини 8 статті 12 Закону № 922-VIII.
При цьому, вищезазначене призвело до порушення норм пункту третього частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Також, моніторингом встановлено, що Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію Учасника з підстав, зазначених у протоколі засідання тендерного комітету.
Так, перевіркою підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника, вказаних у протоколі засідання тендерного комітету Замовника від 16.11.2020 б/н, встановлено, що відповідно до пункту 6 частини 24 ТД учасники у складі тендерної пропозиції мають надати підтвердження (лист, довідка) про наявність у них, станом на дату подання тендерних пропозицій, ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження господарської діяльності, що відповідає предмету закупівлі.
У складі тендерної пропозиції Учасника на підтвердження наявності в нього документа дозвільного характеру на провадження господарської діяльності надано лист-пояснення від 04.11.2020 № 22/04-2020, в якому зазначено, що Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки є дозвільним документом на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Крім того, на виконання вищевказаної вимоги Учасником, у складі тендерної пропозиції, надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки від 01.07.2019 та Ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V категорії складності.
Отже, Учасником виконано умови ТД в цій частині.
Також, за результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД.
Відповідно до вимог підпункту 1.1. пункту 1 додатку № 1 ТД учасник повинен надати оригінал(-и) договору(-ів) оренди, суборенди, лізингу, машин, механізмів та техніки, що підтверджують право користування ними. При цьому, вказані договори мають бути чинними протягом строків виконання робіт (надання послуг), або містити умови про його пролонгацію.
В складі тендерної пропозиції Переможця надано сканований оригінал договору оренди вантажного транспортного засобу DAIMLER-BENZ від 15 грудня 2017 року, укладений між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛК» та Ліцишиним Сергієм Івановичем, термін дії якого становить 3 роки та відсутня умова про його пролонгацію.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
При цьому, відповідно до частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз таке повідомлення.
Слід зазначити, що Замовником в електронній системі закупівель вже було розміщено щодо Переможця повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Крім того, відхиливши тендерну пропозицію одного учасника відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII та не відхиливши пропозицію іншого, з вказаної підстави, Замовником порушено норм пункту п’ятого частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, зокрема принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Також, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 30.12.2020 № 2 внесено зміни до договору 09.12.2020 № 195 в частині продовження строку дії договору до 30.12.2021.
Поряд з цим, на запит органу державного фінансового контролю від 05.02.2021 щодо причин продовження строку дії договору, Замовником надано лист від 30.12.2020 № 56 від Переможця щодо неможливості виконання робіт до 30.12.2020, оскільки Переможець приступив до їх виконання 15.12.2020, а термін виконання будівельних робіт відповідно до проектно-кошторисної документації згідно будівельних норм та правил становить 7 місяців, та рішення постійної комісії Тернопільської обласної ради з питань бюджету від 28.09.2020 № 494.
Таким чином, Замовником документально не підтверджено об’єктивних причин та обставин щодо продовження строку дії договору до 31.12.2021, до того ж Замовником оголошено процедуру закупівлі 20.10.2020, при тому що рішення постійної комісії Тернопільської обласної ради з питань бюджету було прийнято 28.09.2020.
Отже, додаткова угода Замовника, якою змінено строк дії договору без документально підтверджених об’єктивних причин та обставин, укладена з порушенням частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII.
Відповідно до частини 1 статті 43 Закону № 922-VIII договір від 09.12.2020 № 195 є нікчемним в частині укладання додаткової від 30.12.2020 № 2.
Період усунення порушень:
11.02.2021 16:36 - 26.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
11.02.2021 16:36