-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Лікарські засоби для лікування онкогематологічних хворих, 10 лотів
Строк поставки товарів: протягом 2020 року (не більше 10 днів з дати отримання письмової заявки Замовника)
Завершена
109 410 531.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 493.32 UAH
мін. крок: 0% або 493.32 UAH
Номер:
830556f1ff6343738c9e05ea61731c2c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-16-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.08.2021 00:00
Період моніторингу:
16.08.2021 14:32 - 09.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.08.2021 № 470
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу
Держаудитслужби
від 16.08.2021 № 470
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
25 UA-2020-10-16-010909-c 16.10.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону, ч. 1 ст. 203 ЦК України. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель на стадії оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при відповідності умов тендерної документації вимогам закону встановлено недотримання вимог п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані закупівель, розкритті тендерних пропозицій та їх розгляді, своєчасності укладання договору про закупівлю порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договори відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 7 вересня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю, їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, внесення змін до договорів. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 16.10.2020 № 505), реєстри отриманих пропозицій, тендерні пропозиції Спільного Українсько-естонського підприємства у формі ТОВ «ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД», ТОВ «АТ-ФАРМА», ТОВ «ДІАТОМ», ТОВ «БаДМ», ТОВ «Фармпротект», ТОВ «Людмила-Фарм», протокол засідання тендерного комітету від 02.12.2020 № 639, повідомлення про намір укласти договір від 02.12.2020, договори від 15.12.2020 № 248 (далі – договір № 248) з додатковими угодами від 24.12.2020 № 1, від 31.12.2020 № 2, від 15.12.2020 № 249 (далі – договір № 249) з додатковою угодою від 31.12.2020 № 1, від 17.12.2020 № 266 (далі – договір № 266) з додатковою угодою від 31.12.2020 № 2, від 17.12.2020 № 269 (далі – договір № 269) з додатковою угодою від 31.12.2020 № 1, пояснення від 26.08.2021, від 28.08.2021 року. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником по лотам 6 та 9 відмінено торги, у зв’язку з допущенням до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а по лоту 7 оприлюднено Замовником звіт про виконання договору від 28.01.2021 року.Перевіркою відповідності умов ТД вимогам закону встановлено, що ТД не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, що є порушенням пункту 19 частини 2 статті 22 Закону.За результатами проведення процедури відкритих торгів між Замовником та Переможцями укладено договори № № 248, 249, 266, 269 на постачання лікарських засобів для лікування онкогематологічних хворих на загальну суму 8 791 785,00 грн (лоти 3, 4, 10), 1 245 950,80 грн (лоти 2,8), 1 519 308,00 грн (лот 5), 94 569 905,43 грн (лот 1) відповідно. Відповідно до п. 5.1 вищевказаних договорів термін постачання товару – протягом 2020 року. Згідно з п.10.1 договори набирають чинності з моменту їх підписання сторонами і діють до 31.12.2020 року. Додатковими угодами від 31.12.2020 до вищевказаних договорів Замовником передбачано зміну (продовження) строку дії договорів на початок наступного року в межах 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, мотивуючи підставами, передбаченими п. 8 ч. 5 ст. 41 Закону та п. п. 8 п. 1.3 договорів, а саме: продовжено їх дію до 31.12.2021 року.
Відповідно до частини 6 статті 41 Закону дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
З огляду на викладене, умовою укладання додаткової угоди є необхідність проведення чи завершення процедури закупівлі на початку наступного року. Тому укладати додаткову угоду замовник повинен за наявності вже оголошеної процедури закупівлі, яка буде завершена укладанням контракту на початку наступного року, або якщо замовник планує оголосити закупівлю й для забезпечення безперебійного забезпечення в товарах йому необхідно закуповувати аналогічний товар на початку наступного року.
Однак, аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що у встановлений Законом термін, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, оголошення про проведення процедури закупівлі Замовником не оприлюднювалось. Враховуючи зазначене, уклавши додаткові угоди від 31.12.2020 № 2 до договору № 248, від 31.12.2020 № 1 до договору № 249, від 31.12.2020 № 2 до договору № 266 та від 31.12.2020 № 1 до договору № 269 Замовником порушено п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону, якою визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору. За результатами проведеної з порушеннями процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «ДІАТОМ» укладено договір № 248, ТОВ «АТ-ФАРМА» - договір № 249, ТОВ «БаДМ» - договір № 266, Спільним Українсько-естонським підприємством у формі ТОВ «ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД» - договір № 269.
Слід зазначити, що відповідно до норм ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину (договору) є недодержання в момент вчинення стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5 та 6 ст. 203 цього Кодексу.
При цьому, вимоги ч. 1 ст. 203 ЦК України визначають, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.Таким чином, договори, укладені за результатами проведеної з порушеннями процедури закупівлі, в частині укладання вищевказаних додаткових угод на продовження терміну дії договорів мають ознаки недійсності та виконання зобов’язань за цими договорами може призвести до неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів. Крім того, аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору від 17.12.2020 № 266 протягом трьох днів з дня внесення змін, що є порушенням вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
07.09.2021 14:53 - 22.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
07.09.2021 14:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ до ВИСНОВКУ, зокрема:
1) щодо порушення вимог пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»;
2) щодо порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»;
3) щодо порушення вимог пункту 19 частини другої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
1) Аргументовані заперечення щодо порушення вимог пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
У ВИСНОВКУ зазначено, що Замовником порушено п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону, якою визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору.
Разом з тим, Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад.
Випадки щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі визначено частиною п’ятою статті 41 Закону. До частини п’ятої статті 41 Закону входить 8 вичерпних пунктів, відповідно до яких Замовник має право змінювати істотні умови договору.
Централізоване забезпечення лікарськими засобами та медичними виробами хворих столиці здійснюється на виконання заходів державних програм та програмних заходів, відповідальним виконавцем яких є Міністерство охорони здоров’я України.
Закупівля лікарських засобів для хворих на онкогематологічні захворювання здійснюється Департаментом на виконання заходів міської цільової програми «Здоров’я киян», з метою забезпечення безперебійного лікувального процесу, оскільки, станом на 01.01.2021 року Міністерством охорони здоров’я України: за 2018 рік централізовано поставлено лікарських засобів та медичних виробів лише на 507,9 млн грн, що становить 94% від запланованого постачання; за 2019 рік централізовано поставлено лікарських засобів та медичних виробів лише на 385,4 млн грн, що становить 67% від запланованого постачання; за 2020 рік, за запитом Міністерства охорони здоров’я України, було сформовано лише потребу у лікарських засобах та медичних виробах на 2020 рік та поставлено товару лише на 130,0 млн грн, квоту та номенклатуру товарів до постачання у 2020 році не доведено, на 2021 рік, за запитом Міністерства охорони здоров’я України, лише сформовано потребу на 2021 рік, квоту та номенклатуру товарів до постачання не доведено.
Відсутність інформації щодо обсягу та термінів постачання лікарських засобів та медичних виробів унеможливлює ефективне планування видатків місцевого бюджету, про що неодноразово письмово повідомлялось Міністерство охорони здоров’я України.
У зв’язку з відсутністю графіку постачання лікарських засобів та медичних виробів з Міністерства охорони здоров’я України та враховуючи той факт, що несвоєчасне забезпечення лікарськими засобами та медичними виробами не дає змогу надавати повною мірою медичну допомогу в рамках програми медичних гарантій, що, своєю чергою, призводить до погіршення стану (ризик розвитку гострих ускладнень, ком), спричиняє серйозну соціальну напругу серед хворих та їх родичів, відповідно до пункту 8 частини п’ятої статті 41 Закону, до 01.01.2021 року, а саме 31.12.2021 року, Департаментом укладено додаткові угоди до договорів про закупівлю, якими продовжено договори про закупівлю онкогематологічних препаратів на 2021 рік, тобто на період, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року (без зазначення в цих додаткових угодах конкретної суми). Продовжити дію договору можна тільки тоді, коли його строк ще не закінчився. Така вимога закріплена в частині першій статті 631 Цивільного кодексу України.
Разом з тим, на початку 2021 року Департаменту кошторис на 2021 рік не було затверджено в установлений законодавством термін, а лише було доведено тимчасовий розпис бюджету на 1 квартал 2021 року.
Також, протягом першого кварталу 2021 року, Міністерством охорони здоров’я України здійснено централізоване постачання лікарських засобів для лікування онкогематологічних хворих за 2019–2020 роки, на суму 331,04 млн грн (2019 рік – 0,523 млн грн; 2020 рік – 330,519 млн грн).
Враховуючи вищевикладене, з метою ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та раціонального використання бюджетних коштів Департамент оголосив відкриті торги на закупівлю онкогематологічних препаратів після затвердження та доведення постійного кошторису та з врахуванням ліків, що поставлені в централізованому порядку Міністерством охорони здоров’я України.
Враховуючи вищевикладене Департаментом не порушено п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону, тому що 31.12.2021 року Департаментом укладено додаткові угоди до договорів про закупівлю, якими продовжено договори про закупівлю на 2021 рік відповідно до пункту 8 частини п’ятої статті 41 Закону, копії додаються.
2) Аргументовані заперечення щодо порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
У ВИСНОВКУ зазначено, що Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору від 17.12.2020 № 266 протягом трьох днів з дня внесення змін, що є порушенням вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 41 цього Закону, - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Поряд з цим, норми частини п'ятої статті 41 Закону застосовуються у разі зміни істотних умов договору про закупівлю.
Своєю чергою, згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
При цьому статтею 638 Цивільного кодексу України встановлено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї зі сторін має бути досягнуто згоди. Відповідно до частини третьої статті 180 Господарського кодексу України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Так, Департаментом охорони здоров’я 31.12.2020 року, відповідно до пункту 8 частини п’ятої статті 41 Закону, внесено зміни до істотних умов договору від 17.12.2020 № 266 та додатковою угодою 2 від 31.12.2020 продовжено строк дії договору до 31.12.2021 року.
Відповідно до норм пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю Департаментом оприлюднено в електронній системі закупівель 31.12.2020, тобто протягом трьох робочих днів з дня внесення змін, чим дотримано норми пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Разом з тим, 23.12.2020 року, керуючись Цивільним та Господарським кодексами України, Департаментом укладено додаткову угоду № 1 до договору № 266 щодо доповнення місця поставки товарів, які не є істотними для даного договору, копія додається. Оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про такі зміни Законом не передбачено.
Дана норма підтверджена ЛИСТОМ Уповноваженого органу (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України) від 14.08.2020 року
№ 3304-02/50563-01 «Щодо оприлюднення інформації про внесення змін до договору закупівлі», що додається.
Враховуючи вищевикладене, Департаментом дотримано вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
3) Аргументовані заперечення щодо порушення вимог пункту 19 частини другої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пунктом 31 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації, наведені в ст. 22 Закону.
Пунктом 36 частини першої статті 1 Закону визначено, що Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Пунктом 1 статті 9 Закону встановлено основні функції Уповноваженого органу, зокрема: розроблення та затвердження примірної тендерної документації.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, як визначеним Уповноваженим органом, від 13.04.2016 № 680 (далі - Наказ) затверджено Примірну тендерну документацію (копія додається).
Примірна тендерна документація містить, зокрема, обов'язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом, та інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель і додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Так, відповідно до Затвердженої Примірної тендерної документації, в пункті «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» затверджено наступне: замовник може передбачити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Також, вищевказаним Наказом затверджено, що зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником.
Додатково, Уповноважений орган (Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) листом від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 «Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації» (копія додається) повідомляє наступне: ураховуючи, що відповідно до статті 8 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу є надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель, Міністерством підготовлені узагальнені рекомендації для замовників щодо складання тендерної документації та додаткова інформація щодо вимог законодавства, яка може використовуватись під час розроблення тендерної документації.
Узагальнені рекомендації для замовників щодо складання тендерної документації додатково розміщені у зручному форматі на ресурсі ДП Прозорро за посиланням http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/898?q=.
Так, в розміщеній на ресурсі ДП Прозорро за посиланням інформації зазначено, що тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Враховуючи вищевикладене, Департаментом дотримано вимоги Закону при затвердженні Тендерної документації.
Підсумовуючи вищезазначене, просимо врахувати вищевикладені аргументовані заперечення до ВИСНОВКУ.
Дата публікації звіту:
14.09.2021 13:34
Запити/Пояснення
Номер:
9068e14f85c34e49a524b45a79469f8f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.08.2021 09:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.08.2021 00:00
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
03652669040f48b084ebcaaf1d9b4eb2
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
26.08.2021 17:05
Опис:
Закупівлю товарів, робіт і послуг Департамент здійснює, виключно, відповідно до вимог чинного законодавства України та у відповідності до підготовленого фахівцями певного напрямку технічного завдання (заявки) на закупівлю, що формується на основі потреби закладів охорони здоров’я столиці.
Враховуючи рекомендації Міністерства охорони здоров’я України та з метою удосконалення системи контролю за цільовим використанням матеріальних цінностей, отриманих централізовано за кошти державного бюджету, порядку проведення централізованих державних закупівель у Департаменті створені Постійні робочі групи з питань профільного супроводу державних закупівель.
До складу Постійних робочих груп входять представники структурних підрозділів Департаменту, представники закладів медичної галузі за відповідним напрямком роботи, представники громадських організацій та інші фахівці за профілем.
Так, відповідно до технічного завдання (заявки) на закупівлю: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби для лікування онкогематологічних хворих, 10 лотів), ідентифікатор UA-2020-10-16-010909-c, сформованого Постійною робочою групою Департаменту з питань профільного супроводу закупівель та розподілу лікарських засобів, медичних виробів, гуманітарної допомоги для лікування онкологічних та онкогематологічних захворювань, закупівля лікарських засобів для лікування онкогематологічних хворих передбачена на виконання заходів міської цільової програми «Здоров'я киян» на 2020–2022 роки, за розділом «Орфанні захворювання».
Потреба в лікарських засобах та препаратах супроводу для лікування онкогематологічних хворих розрахована на підставі аналізу багаторічного моніторингу поширення окремих форм нозологічної форми патології серед населення м. Києва, застосування сучасних протоколів та схем хіміотерапевтичного лікування хворих на злоякісні гематологічні захворювання, фармако-економічних особливостей призначення окремих протипухлинних препаратів, контролю якості лікування шляхом оцінки застосованих курсових доз та з врахуванням наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.12.2019 № 2498 «Про затвердження методичних рекомендацій з планування та розрахунку потреби в лікарських засобах, продуктах спеціального харчування та виробах медичного призначення, що закуповуються за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів».
Лікування онкогематологічних захворювань швидко модифікується із впровадженням нових препаратів другої-третьої лінії, застосування яких дозволяє надавати медичну допомогу пацієнтам з рецидивуючими та рефрактерними формами захворювань.
Закупівля проводиться для: 40 хворих на рефрактерну та рецидивну форму множинної мієломи, 91 хворого на індолентні неходжкінські лімфоми, 65 хворих на гострі мієлоїдні лейкімії, 15 хворих на хворобу Ходжкіна, 118 хворих на B-клітинні неходжкінські лімфоми, 3 хворих на неходжкінську лімфому маргінальної зони.
Проведена закупівля лікарських засобів / медичних імунобіологічних препаратів буде сприяти покращенню результатів лікування, досягненню довгострокових ремісій, зменшенню інвалідизації хворих, зменшенню смертності.
Очікувана вартість закупівлі сформована відповідно до Реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 24.09.2020, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.09.2020 № 2180 «Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 24 вересня 2020 року та внесення їх до реєстру та внесення змін до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби», та до Реєстру граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти, станом на 04 травня 2020 року, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23.06.2020 № 1440 «Про затвердження Реєстру граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти, станом на 04 травня 2020 року», з урахуванням граничної постачальницько-збутової надбавки та суми податку на додану вартість.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р.
№ 710» (далі – Постанова № 1266) внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та доповнено її, зокрема, пунктом 41 наступного змісту:
«Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.».
Відповідно до статті 52 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» постанови Кабінету Міністрів України, крім постанов, що містять інформацію з обмеженим доступом, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими постановами, але не раніше дня їх опублікування. Офіційне опублікування постанов Кабінету Міністрів України здійснюється в газеті «Урядовий кур’єр» та Офіційному віснику України, а також в інших офіційних друкованих виданнях і друкованих засобах масової інформації, визначених законом. Крім того, акти Кабінету Міністрів України оприлюднюються шляхом їх розміщення на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України.
Постанова № 1266 набрала чинності 19 грудня 2020 р. (публікація в газеті «Урядовий кур'єр» від 19.12.2020 № 248).
З огляду на викладене, на момент оприлюднення в електронній системі публічних закупівель «ProZorro», а саме 16 жовтня 2020 року, оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби для лікування онкогематологічних хворих, 10 лотів), ідентифікатор UA-2020-10-16-010909-c, Постанова
№ 1266 не була чинною, у зв’язку з чим Департамент не оприлюднив інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті.
Номер:
c8dff6c5b1b5439cbefd6af7981f4a8e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.08.2021 16:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.08.2021 00:00
Опис:
1. За яких об’єктивних обставин продовжено строк дії договорів від 15.12.2020 № 248, від 15.12.2020 № 249, від 17.12.2020 № 266, від 17.12.2020 № 269 до 31.12.2021?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8705a5b22f5743b28c278224de89331c
Назва:
Відповідь на запит.
Дата опублікування:
28.08.2021 13:58
Опис:
Централізовану закупівлю товарів Департамент здійснює, виключно, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції без зменшення обсягів закупівлі.
Частиною п’ятою Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, зокрема, зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
Відповідно до частини шостої статті 41 Закону дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
Продовжити дію договору можна тільки тоді, коли його строк ще не закінчився. Така вимога закріплена в частині першій статті 631 Цивільного кодексу України.
Оскільки пунктом 10 договорів від 15.12.2020 № 248, від 15.12.2020 № 249, від 17.12.2020 № 266 та від 17.12.2020 № 269 передбачено, що вони набирають чинності з дня підписання і діють до 31.12.2020 року, а також враховуючи, що згідно даних «Національного канцер-реєстру» за останні роки та аналізу поширення онкогематологічної патології серед населення м. Києва, питання безперебійного забезпечення пацієнтів з онкогематологічними захворюваннями життєвонеобхідними лікарськими засобами і препаратами супроводу є нагальним, з метою закупівлі, в разі такої необхідності, відповідних лікарських засобів за 20% додатковими угодами, дію згаданих договорів про закупівлю товарів за державні кошти продовжено до 31.12.2021.
Номер:
9394efacfe6b49528268c1ac4c1dbab7
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
08.09.2021 16:43
Опис:
АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ до ВИСНОВКУ, зокрема:
1) щодо порушення вимог пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»;
2) щодо порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»;
3) щодо порушення вимог пункту 19 частини другої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
1) Аргументовані заперечення щодо порушення вимог пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
У ВИСНОВКУ зазначено, що Замовником порушено п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону, якою визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору.
Разом з тим, Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад.
Випадки щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі визначено частиною п’ятою статті 41 Закону. До частини п’ятої статті 41 Закону входить 8 вичерпних пунктів, відповідно до яких Замовник має право змінювати істотні умови договору.
Централізоване забезпечення лікарськими засобами та медичними виробами хворих столиці здійснюється на виконання заходів державних програм та програмних заходів, відповідальним виконавцем яких є Міністерство охорони здоров’я України.
Закупівля лікарських засобів для хворих на онкогематологічні захворювання здійснюється Департаментом на виконання заходів міської цільової програми «Здоров’я киян», з метою забезпечення безперебійного лікувального процесу, оскільки, станом на 01.01.2021 року Міністерством охорони здоров’я України: за 2018 рік централізовано поставлено лікарських засобів та медичних виробів лише на 507,9 млн грн, що становить 94% від запланованого постачання; за 2019 рік централізовано поставлено лікарських засобів та медичних виробів лише на 385,4 млн грн, що становить 67% від запланованого постачання; за 2020 рік, за запитом Міністерства охорони здоров’я України, було сформовано лише потребу у лікарських засобах та медичних виробах на 2020 рік та поставлено товару лише на 130,0 млн грн, квоту та номенклатуру товарів до постачання у 2020 році не доведено, на 2021 рік, за запитом Міністерства охорони здоров’я України, лише сформовано потребу на 2021 рік, квоту та номенклатуру товарів до постачання не доведено.
Відсутність інформації щодо обсягу та термінів постачання лікарських засобів та медичних виробів унеможливлює ефективне планування видатків місцевого бюджету, про що неодноразово письмово повідомлялось Міністерство охорони здоров’я України.
У зв’язку з відсутністю графіку постачання лікарських засобів та медичних виробів з Міністерства охорони здоров’я України та враховуючи той факт, що несвоєчасне забезпечення лікарськими засобами та медичними виробами не дає змогу надавати повною мірою медичну допомогу в рамках програми медичних гарантій, що, своєю чергою, призводить до погіршення стану (ризик розвитку гострих ускладнень, ком), спричиняє серйозну соціальну напругу серед хворих та їх родичів, відповідно до пункту 8 частини п’ятої статті 41 Закону, до 01.01.2021 року, а саме 31.12.2021 року, Департаментом укладено додаткові угоди до договорів про закупівлю, якими продовжено договори про закупівлю онкогематологічних препаратів на 2021 рік, тобто на період, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року (без зазначення в цих додаткових угодах конкретної суми). Продовжити дію договору можна тільки тоді, коли його строк ще не закінчився. Така вимога закріплена в частині першій статті 631 Цивільного кодексу України.
Разом з тим, на початку 2021 року Департаменту кошторис на 2021 рік не було затверджено в установлений законодавством термін, а лише було доведено тимчасовий розпис бюджету на 1 квартал 2021 року.
Також, протягом першого кварталу 2021 року, Міністерством охорони здоров’я України здійснено централізоване постачання лікарських засобів для лікування онкогематологічних хворих за 2019–2020 роки, на суму 331,04 млн грн (2019 рік – 0,523 млн грн; 2020 рік – 330,519 млн грн).
Враховуючи вищевикладене, з метою ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та раціонального використання бюджетних коштів Департамент оголосив відкриті торги на закупівлю онкогематологічних препаратів після затвердження та доведення постійного кошторису та з врахуванням ліків, що поставлені в централізованому порядку Міністерством охорони здоров’я України.
Враховуючи вищевикладене Департаментом не порушено п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону, тому що 31.12.2021 року Департаментом укладено додаткові угоди до договорів про закупівлю, якими продовжено договори про закупівлю на 2021 рік відповідно до пункту 8 частини п’ятої статті 41 Закону, копії додаються.
2) Аргументовані заперечення щодо порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
У ВИСНОВКУ зазначено, що Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору від 17.12.2020 № 266 протягом трьох днів з дня внесення змін, що є порушенням вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 41 цього Закону, - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Поряд з цим, норми частини п'ятої статті 41 Закону застосовуються у разі зміни істотних умов договору про закупівлю.
Своєю чергою, згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
При цьому статтею 638 Цивільного кодексу України встановлено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї зі сторін має бути досягнуто згоди. Відповідно до частини третьої статті 180 Господарського кодексу України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Так, Департаментом охорони здоров’я 31.12.2020 року, відповідно до пункту 8 частини п’ятої статті 41 Закону, внесено зміни до істотних умов договору від 17.12.2020 № 266 та додатковою угодою 2 від 31.12.2020 продовжено строк дії договору до 31.12.2021 року.
Відповідно до норм пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю Департаментом оприлюднено в електронній системі закупівель 31.12.2020, тобто протягом трьох робочих днів з дня внесення змін, чим дотримано норми пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Разом з тим, 23.12.2020 року, керуючись Цивільним та Господарським кодексами України, Департаментом укладено додаткову угоду № 1 до договору № 266 щодо доповнення місця поставки товарів, які не є істотними для даного договору, копія додається. Оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про такі зміни Законом не передбачено.
Дана норма підтверджена ЛИСТОМ Уповноваженого органу (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України) від 14.08.2020 року
№ 3304-02/50563-01 «Щодо оприлюднення інформації про внесення змін до договору закупівлі», що додається.
Враховуючи вищевикладене, Департаментом дотримано вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
3) Аргументовані заперечення щодо порушення вимог пункту 19 частини другої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пунктом 31 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації, наведені в ст. 22 Закону.
Пунктом 36 частини першої статті 1 Закону визначено, що Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Пунктом 1 статті 9 Закону встановлено основні функції Уповноваженого органу, зокрема: розроблення та затвердження примірної тендерної документації.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, як визначеним Уповноваженим органом, від 13.04.2016 № 680 (далі - Наказ) затверджено Примірну тендерну документацію (копія додається).
Примірна тендерна документація містить, зокрема, обов'язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом, та інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель і додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Так, відповідно до Затвердженої Примірної тендерної документації, в пункті «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» затверджено наступне: замовник може передбачити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Також, вищевказаним Наказом затверджено, що зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником.
Додатково, Уповноважений орган (Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) листом від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 «Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації» (копія додається) повідомляє наступне: ураховуючи, що відповідно до статті 8 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу є надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель, Міністерством підготовлені узагальнені рекомендації для замовників щодо складання тендерної документації та додаткова інформація щодо вимог законодавства, яка може використовуватись під час розроблення тендерної документації.
Узагальнені рекомендації для замовників щодо складання тендерної документації додатково розміщені у зручному форматі на ресурсі ДП Прозорро за посиланням http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/898?q=.
Так, в розміщеній на ресурсі ДП Прозорро за посиланням інформації зазначено, що тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Враховуючи вищевикладене, Департаментом дотримано вимоги Закону при затвердженні Тендерної документації.
Підсумовуючи вищезазначене, просимо врахувати вищевикладені аргументовані заперечення до ВИСНОВКУ.