-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Генератори (Газопоршнева електростанція 800 КВт)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2020-10-06-003055-c , згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі «Газопоршнева електростанція 800 КВт». Джерело фінансування: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська або російська. Критерій оцінки – ціна 100%.
Завершена
53 232 222.22
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 532 322.22 UAH
мін. крок: 1% або 532 322.22 UAH
Номер:
4b7216c2e9164df3a8d112539913f5cb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-03-26-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.03.2021 00:00
Період моніторингу:
26.03.2021 14:11 - 17.04.2021 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.03.2021 № 87
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1 UA-2020-10-16-003029-b 16.10.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» установлено порушення вимог абзацу другого
пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Артмакс 2010», ТОВ «Газенергобуд», ТОВ «НК-Електроніка», ТОВ «Інноваційні технології ЛТД», EccentriCITY INVEST s.r.o., ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО», ТОВ «МАДЕК», ТОВ «ІНЖИНІРИНГ СИСТЕМС ГРУП», ТОВ «НКМ ГРУП», ТОВ «Торгово-промислова група «Український енергосоюз», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Акціонерного товариства «Укртрансгаз» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 16.11.2020
№ 1001/20/203-зм-1, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Артмакс 2010» (далі – ТОВ «Артмакс 2010»), товариства з обмеженою відповідальністю «Газенергобуд» (далі – ТОВ «Газенергобуд»), товариства з обмеженою відповідальністю «НК-Електроніка» (далі – ТОВ «НК-Електроніка»), товариства з обмеженою відповідальністю «Інноваційні технології ЛТД» (далі – ТОВ «Інноваційні технології ЛТД»), EccentriCITY INVEST s.r.o., товариства з обмеженою відповідальністю «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» (далі – ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО»), товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство «МАДЕК» (далі – ТОВ «МАДЕК»), товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЖИНІРИНГ СИСТЕМС ГРУП» (далі ТОВ «ІНЖИНІРИНГ СИСТЕМС ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «НКМ ГРУП» (далі - ТОВ «НКМ ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-промислова група «Український енергосоюз» (далі – ТОВ «Торгово-промислова група «Український енергосоюз»), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.02.2021 № 1001/20/203-р-3, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товарів від 15.03.2021
№ 2103000043, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 15.01.2021 № 621-р/пк-пз, від 18.01.2021 № 844-р/пк-пз, від 11.02.2021 № 2480-р/пк-пз. пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 06.04.2021.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 7 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій документів, що підтверджують наявність в учасника антикорупційної програми (сканкопія з оригіналу) чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (сканкопія/-ій з оригіналу документу/-ів або сканкопія з оригіналу витягу/-ів чи виписки/-ок з нього/них), якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2020-10-16-003029-b очікувана вартість предмету закупівлі становить 53 232 222,22 грн без ПДВ.
Учасник ТОВ «Дарекс-Енерго» у складі тендерної пропозиції надав наказ від 11.06.2015 № 6 про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого, як посадову особу, відповідальну за запобігання корупції та антикорупційну програму Товариства.
Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1. Також установлено, що юридичні особи, визначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупц ій н і п рог рами н а основі Типової антикорупційної програми. Так, у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що в обов’язковому порядку антикорупційна програми затверджується керівниками, зокрема, юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
При цьому, учасник ТОВ «Дарекс-Енерго» у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують наявність в учасника антикорупційної програми, положення якої, не приведено у відповідність до вимог рішення Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1, оскільки, надана антикорупційна програма не містить ряду положень щодо: періодичної оцінки ризиків у діяльності Товариства; створення комісії з оцінки корупційних ризиків, порядку її діяльності та складу; детального порядку надання працівникам роз’яснень та консультацій Уповноваженим та інші, чим не дотримав вимог пункту 7 розділу І додатку № 2 до тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої
статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» за наявністю підстав, встановлених пунктом 10 частини першої статті 17 Закону, визнав його переможцем торгів та уклав з ним договір від 15.03.2021 № 2103000043.
Період усунення порушень:
09.04.2021 16:18 - 24.04.2021 00:00
Дата публікації висновку:
09.04.2021 16:18
Оскарження висновку в суді
Опис:
Адміністративний позов
Дата публікації:
22.04.2021 11:08
Запити/Пояснення
Номер:
f72b35d3503d4e3394cd9675ffea121c
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
01.04.2021 08:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі
генераторів (Газопоршнева електростанція 800 КВт) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-10-16-003029-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0d311e7495534bc2b3a001282a8b2a6b
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 01.04.2021
Дата опублікування:
06.04.2021 15:15
Опис:
В межах запиту АТ «Укртрансгаз» інформує про таке:
І. Стосовно технічних та якісних характеристик:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовані у відповідності до чинних в Україні та в AT «Укртрансгаз» нормативних документів та у відповідності до потреби у надійному забезпеченні електричною енергією електроприймачів компресорних станцій AT «Укртрансгаз», на яких передбачено улаштування газопоршневих електростанції потужністю не менше 800 кВт. Відповідно стандарту AT «Укртрансгаз», п. 12.1.5 СОУ 49.5-30019801-115:2014 «Правила технічної експлуатації магістральних газопроводів», компресорні стації забезпечуються електричним живленням по першій категорії з надійності електропостачання згідно з вимогами п. 1.2.17 «Правил улаштування електроустановок».
У складі споживачів першої категорії з надійності електропостачання компресорних станцій існують споживачі особливої групи першої категорії, живлення яких згідно СОУ 49.5-30019801-115:2014 та «Правил улаштування електроустановок» забезпечується двома незалежними взаєморезервуючими джерелами живлення та третім незалежним джерелом живлення.
З метою приведення умов забезпечення електричною енергією електроприймачів компресорних станцій AT «Укртрансгаз», в якості третього незалежного джерела живлення вибрано газопоршневу електростанцію наругою 0,4 кВ відповідної потужності, з відповідним ступенем автоматизації для автоматичного введення резерву на час зникнення електричного живлення по зовнішнім лініям електропередавання, що забезпечить надійну, безаварійну роботу обладнання компресорних станцій, об’єктів підземного зберігання газу та, відповідно, безперервний технологічний процес закачування/відбору природного газу для споживачів природного газу України.
Потужність газопоршневих електростанцій визначено у відповідності до існуючих потужностей на електроприймачах обладнання компресорних стацій «Опари» Опарського ВУПЗГ та «Солоха» Мринського ВУПЗГ, на яких передбачається улаштування електростанцій.
Видом палива для електростанцій обрано природній газ, який постійно є в достатній кількості на промислових майданчиках компресорних станцій, що забезпечує надійну довготривалу роботу незалежних джерел живлення.
Інші технічні та якісні характеристики предмету закупівлі сформовані відповідно до вимог ДНАОП 0.00-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», «Правил безпеки систем газопостачання» та вимог щодо технічного та технологічного сумісництва з існуючим обладнанням і системами компресорних станцій.
ІІ. Щодо розрахунку очікуваної вартості та обґрунтування розміру витрат: обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості закупівлі здійснено на підставі внутрішніх розпорядчих документів Товариства з питань закупівель з урахуванням наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» шляхом використання одного з методів визначення очікуваної вартості, передбаченого вказаними вище документами, - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом ринкових консультацій. Метод ринкових консультацій - це метод дослідження ринку, спрямований на отримання інформації щодо актуальних цін постачальників/підрядників та рівня конкуренції, а саме з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку.
Номер:
54dd95c5ac6b431ea46276067c857fd2
Назва:
Заперечення на висновок Держаудитслужби від 09.04.2021
Дата опублікування:
16.04.2021 15:07
Опис:
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) державною аудиторською службою України наказом від 26.03.2021 № 87 прийнято рішення про початок моніторингу закупівлі генераторів (Газопоршнева електростанція 800 КВт) з ідентифікаційним номером UA-2020-10-16-003029-b на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно з частиною шостою статті 8 Закону за результатами моніторингу державною аудиторською службою України (далі – Держаудитслужба) 09.04.2021 складено та оприлюднено висновок про виявлення порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону і зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
За висновком Держаудитслужби порушення полягає в тому, що Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» за наявністю підстав, встановлених пунктом 10 частини першої статті 17 Закону (наявність в учасника антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом), визнав його переможцем торгів та уклав з ним договір про закупівлю.
Держаудитслужба свій висновок аргументує наступним. Учасник ТОВ «Дарекс-Енерго» у складі тендерної пропозиції надав наказ від 11.06.2015 № 6 «Про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого, як посадову особу, відповідальну за запобігання корупції ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО»». Частина друга статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» визначає, що в обов’язковому порядку антикорупційна програми затверджується керівниками, зокрема, юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень і затверджуються така програма на основі Типової антикорупційної програми. Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194 (далі – Рішення № 75), затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно додатку 1. Учасник ТОВ «Дарекс-Енерго» у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують наявність у нього антикорупційної програми, положення якої, не приведено у відповідність до вимог Рішення № 75, оскільки, надана антикорупційна програма не містить ряду положень щодо: періодичної оцінки ризиків у діяльності Товариства; створення комісії з оцінки корупційних ризиків, порядку її діяльності та складу; детального порядку надання працівникам роз’яснень та консультацій уповноваженим та інші, чим, на погляд Держаудитслужби, не дотримав вимог пункту 7 розділу І Додатку 2 до тендерної документації.
Дійшовши такого висновку, Держаудитслужба зобов’язала АТ «Укртрансгаз» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 15.03.2021 № 2103000043 з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України.
АТ «Укртрансгаз» (далі – Товариство) не погоджується ані з висновком, Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі генераторів (Газопоршнева електростанція 800 КВт) з ідентифікаційним номером UA-2020-10-16-003029-b, в частині встановлення порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО», ані з заходами, які орган моніторингу зобов’язав здійснити Товариство на підставі наступного.
Відповідно до пункту 7 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації, затвердженої протоколом засідання тендерного комітету № 1001/20/203-зм-1 від 16 листопада 2020 року, до складу тендерної пропозиції відносяться: документи, що підтверджують наявність в учасника антикорупційної програми (сканкопія з оригіналу) чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (сканкопія/-ій з оригіналу документу/-ів або сканкопія з оригіналу витягу/-ів чи виписки/-ок з нього/них), якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
Пункт 10 частини першої статті 17 Закону зазначає, що у закупівлях із вартістю 20 мільйонів і більше замовник відхиляє тендерну пропозиції, якщо учасник не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
І Закон, і тендерна документація замовника встановлюють вимогу до учасника: мати антикорупційну програму і уповноважену особу з реалізації цієї програми, вимог щодо форми та суті антикорупційної програми Закон і тендерна документація не встановлюють, тому відхилення тендерної пропозиції учасника з підстав, наведених Держаудитслужбою, буде порушенням вимог Закону і не відповідатиме умовам тендерної документації Товариства.
Враховуючи вищевикладене, Товариство не має підстав вважати, що учасник ТОВ «Дарекс-Енерго» порушив вимоги пункту 7 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації та його тендерна пропозиція підлягала відхиленню на підставі абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Стосовно зобов’язання, встановленого висновком моніторингу розірвати договір з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України, Товариство вважає його безпідставним та таким, що не відповідає вимогам а ні Господарського кодексу України, а ні Цивільного кодексу України з огляду на таке.
АТ «Укртрансгаз» та ТОВ «Дарекс-Енерго» - суб’єкти господарської діяльності, які здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку.
Стаття 41 Закону визначає основні вимоги до договору про закупівлю, від так, він повинен укладатися відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та умови укладеного договору не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції.
Відповідно до статті 202 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) правочином є погоджена дія двох або більше сторін спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Господарські зобов’язання виникають з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Згідно з частиною сьомою статті 179 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) господарські договори укладаються за правилами, встановленими ЦКУ з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Частина перша статті 188 ГКУ застерігає, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Також стаття 651 ЦКУ встановлює підстави для зміни або розірвання договору:
1. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
2. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
3. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Зміну або розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин регулює стаття 652 ЦКУта зазначає наступне:
1. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.
Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.
2. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:
1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;
2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;
3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;
4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.
3. У разі розірвання договору внаслідок істотної зміни обставин суд, на вимогу будь-якої із сторін, визначає наслідки розірвання договору виходячи з необхідності справедливого розподілу між сторонами витрат, понесених ними у зв'язку з виконанням цього договору.
4. Зміна договору у зв'язку з істотною зміною обставин допускається за рішенням суду у виняткових випадках, коли розірвання договору суперечить суспільним інтересам або потягне для сторін шкоду, яка значно перевищує затрати, необхідні для виконання договору на умовах, змінених судом.
За результатами відкритих торгів між АТ «Укртрансгаз» та ТОВ «Дарекс-Енерго» укладено договір від 15.03.2021 № 2103000043 про закупівлю генераторів (Газопоршнева електростанція 800 КВт), яким визначені його істотні умови, зокрема, предмет, його ціну, права та обов’язки сторін, їх відповідальність та підстави дострокового розірвання (припинення) договору.
Умовами договору передбачене його розірвання в односторонньому порядку за ініціативою АТ «Укртрансгаз» у випадках:
істотного порушення вимог щодо якості товару;
невиконання повністю або частково ТОВ «Дарекс-Енерго» зобов’язань за договором;
виявлення факт пов’язаності у розумінні Закону ТОВ «Дарекс-Енерго» з іншим учасником закупівлі, членом (членами) тендерного комітету/уповноваженої особи АТ «Укртрансгаз»;
внесення ТОВ «Дарекс-Енерго» до санкційного списку (перелік в умовах договору).
Цивільним та Господарським кодексами України регламентоване право сторін договору на дострокове припинення в односторонньому порядку договірних зобов’язань, договором про закупівлю сторони дійшли згоди та чітко визначили такі випадки в своєму правочині.
Договір про закупівлю укладений шляхом домовленостей двох сторін (АТ «Укртрансгаз» та ТОВ «Дарекс-Енерго»), які визначили обсяг зобов’язання, чітко регламентували ситуації, в яких допускається припинення договірних зобов’язань в односторонньому порядку, наміру припинити правочин жодна із сторін не виявила, а тому законних підстав для дострокового розірвання цього договору його на даний час відсутні.
Держаудитслужба не є стороною договору про закупівлю від 15.03.2021 № 2103000043, прав та обов’язків у цих господарських відносинах не має, між тим, намагається ініціювати припинення договірних зобов’язань між двома суб’єктами господарської діяльності.
Абзац сьомий частини першої статті 6, частина п’ята статті 19 та стаття 23 ГКУ забороняють незаконне втручання органів державної влади, їх посадових осіб у господарські відносини, у господарську діяльність суб'єктів господарювання.
Враховуючи викладене, Товариство вважає необґрунтованим висновок Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі генераторів (Газопоршнева електростанція 800 КВт) з ідентифікаційним номером UA-2020-10-16-003029-b та неприйнятним в частині зобов’язання розірвати договір про закупівлю від 15.03.2021 № 2103000043, укладений між АТ «Укртрансгаз» та ТОВ «Дарекс-Енерго».