• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Реконструкція лісопарку «Білогорща» III черга» ДК 021:2015: 45220000-5 - Інженерні та будівельні роботи. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013

(перехідний об'єкт)

Завершена

24 850 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 124 250.00 UAH
Номер: 37f7d05dbf5c469e8433585cf426617c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-03-29-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.03.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 30.03.2021 09:22 - 21.04.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.03.2021 № 217 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 29.03.2021 № 217. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-10-15-003593-c, 15.10.2020. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі". Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 16 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходів щодо дотримання в подальшому вимог частини третьої статті 16 та частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 02 квітня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в документах, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління екології та природних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-10-15-000691-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол б/н від 15.10.2020); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Торгово-промислова компанія «Будспорт»; повідомлення про намір укласти договір (протокол від 12.11.2020), оприлюднені ТОВ «Торгово-промислова компанія «Будспорт» документи переможця; договір підряду б/н від 01.12.2020. Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документації зазначаються відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. За нормою частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Слід зазначити, що Законом наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, віднесено до кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі (пункт 4 частини другої статті 16 Закону). Відповідно до частини 4 Додатку №1 тендерної документації Замовника на підтвердження наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, учасник процедури закупівлі для підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше 50 000 000,00 грн за 2019 рік, повинен подати довідку органу статистики або довідку з банку про рух грошових коштів або надання балансу підприємства за 2019 рік (звіт про фінансовий стан або звіт про фінансові результати або податкову декларація платника єдиного податку). За нормою частини першої статті 24 Закону встановлено, що надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, учасник ТОВ «Торгово-промислова компанія «Будспорт» за запитаннями або уточненнями стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації до Замовника не звертався. Враховуючи те, що очікувана вартість закупівлі (UA-2020-10-15-003593-с) становила 24 850 000,00 грн, встановлена Замовником у тендерній документації вимоги щодо підтвердження обсягу річного доходу учасника у розмірі 50 000 000,00 грн, яка у два рази перевищує розмір очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно тендерна документація Замовника складена на порушення вимог частини третьої статті 16 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 02.04.2021 15:36 - 17.04.2021 00:00
Дата публікації висновку: 02.04.2021 15:36

Оскарження висновку в суді

Опис: Номер провадження №П/380/6126/21 від 18 травня 2021 року
Дата публікації: 19.05.2021 09:50

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами моніторингу процедури закупівлі по предмету «Реконструкція лісопарку «Білогорща» III черга» ДК 021:2015: 45220000-5 - Інженерні та будівельні роботи. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013» ( № закупівлі UA-2020-10-15-003593-c) Західним офісом Державної аудиторської служби України було встановлено порушення Замовником вимог частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та зобов’язано вжити заходів щодо дотримання в подальшому вимог частини третьої статті 16 та частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. (Висновок Західного офісу Державної аудиторської служби України від 02.04.2021 року складений за результатами моніторингу, додається) Важливим є те, що за результатами аналізу Західним офісом Державної аудиторської служби України питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. Необхідно зазначити, що тендерна пропозиція ТОВ «Торгово-промислова компанія «Будспорт» (далі-підрядник) була визначена найбільш економічно вигідною за результатами аукціону відкритих торгів і становила 19 859 719,98 грн. з ПДВ. (дев’ятнадцять мільйонів вісімсот п’ятдесят дев’ять тисяч сімсот дев’ятнадцять грн. 98 коп. з ПДВ) , що є на 4 990 280,02 грн. (чотири мільйони дев’ятсот дев’яносто тисяч двісті вісімдесят грн. 02 коп.) нижчою від очікуваної вартості закупівлі на суму 24 850 000,00 грн. з ПДВ. (двадцять чотири мільйони вісімсот п’ятдесят тисяч грн. 00 коп.) Відтак, вказані порушення не мали жодного впливу на результати закупівлі, які визначені за умовою найбільш вигідної ціни. Окрім цього, у протоколі тендерного комітету від 15.10.2020р. №б/н при розгляді та затвердженні оголошення, тендерної документації із проектом договору щодо проведення процедури відкритих торгів по предмету закупівлі «Реконструкція лісопарку «Білогорща» III черга», - ДК 021:2015: 45220000-5 - Інженерні та будівельні роботи ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. та її оприлюднення через автоматизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу згідно вимог Закону, було встановлено кваліфікаційний критерій «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю»- у розмірі не менше 5 000 000,00 грн. за 2019 рік. Разом з тим, необхідно зазначити , що у процесі складання тендерної документації було допущено описку, а саме: «Для підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше 5 000 0000,00 грн. за 2019 рік, Учасник повинен подати довідку органу статистики або довідку з банку про рух грошових коштів або надання балансу підприємства за 2019 рік (звіт про фінансовий стан або звіт про фінансові результати або податкову декларація платника єдиного податку)». З вищенаведеного вбачається, що Замовником цілеспрямовано зазначалася цифра «п’ять», а не число «п’ятдесят», яка була виокремлена пропуском після цифри «п’ять», а останнє цифра «нуль» була проставлена за інерцією руху та несвідомо, про що свідчить вищезазначений протокол (від 15.10.2020р. №б/н). Дана описка носить формальний характер, оскільки у ході проведення процедури закупівлі не вплинула та не спотворила торги, які відбулися із дотриманням усіх принципів здійснення публічних закупівель, недискримінації учасників, забезпеченні ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенні конкурентного середовища у сфері закупівель. Також, необхідно зазначити, що учасники, які брали участь в аукціоні подали пропозиції, в складі яких фінансовий оборот становив менше 50 000 000,00 грн. (п’ятдесяти мільйонів грн.), а отже можна стверджувати, що учасниками кваліфікаційний критерій був сприйнятий у розмірі саме не менше 5 000 000,00 грн . (п’яти мільйонів грн). При поданні тендерних пропозицій, учасниками не було подано скарг та звернень щодо порушення Замовником чинного законодавства та необхідності внесення змін до тендерної документації. Зважаючи на те, що дане порушення було виявлено Західним офісом Державної аудиторської служби України після проведення процедури закупівлі, у Замовника відсутня можливість внести зміни в тендерну документацію на даному етапі. Окрім цього, у висновку Західний офіс Державної аудиторської служби України вказавши необхідність «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель» не конкретизував, яких саме заходів має вжити Замовник та не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Вимога Західного офісу Державної аудиторської служби України про зобов`язання замовника вжити заходів з суто формальних причин не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси, а задоволення вказаної вимоги призведе до настання несприятливих наслідків у вигляді зриву процесу виконання будівельних робіт. У свою чергу, Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку. Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень (ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі».) На виконання, вищевказаної норми, Замовником 07.04.2021р. було надіслано звернення через електронну систему закупівель до Західного офісу Державної аудиторської служби України про надання роз’яснення щодо змісту висновку від 02.04.2021р. та його зобов’язань, визначених у висновку. Так, у Рішенні від 25 січня 2012 р. № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012), Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Конституційний Суд України визначає принцип пропорційності, в першу чергу, як процесуальну справедливість: «Обмеження конституційних прав повинно відповідати принципу пропорційності: інтереси забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та безпеки тощо можуть виправдати правові обмеження прав і свобод тільки в разі адекватності соціально обумовленим цілям». Пропорційність - один із загальних принципів права Європейського співтовариства. Спочатку він був визнаний Судом ЄС, а згодом закріплений як загальний принцип в Угодах про утворення ЄС (зокрема, в ст.5 Договору про заснування Європейського співтовариства). У розгорнутому формулюванні він звучить так: для досягнення певної мети органи влади не можуть накладати на громадян зобов`язання, які перевищують установлені межі необхідності, що випливають з публічного інтересу. Принцип пропорційності є універсальним і незмінним гарантом захисту основних прав і свобод людини за допомогою збалансованого обмеження прав і свобод та забезпечення гармонії в суспільстві. Вимога мінімальності державно-правового впливу на суспільні відносини означає, що засоби повинні бути якнайменш обтяжливими для суб`єктів права. В умовах правової держави заборона надмірного державного втручання у свободу особи розглядається як аксіоматична вимога: держава має право обмежувати право людини тільки тоді, коли це дійсно необхідно, і тільки в такому обсязі, в якому її заходи будуть співмірними з поставленою метою. Іншими словами, у цій сфері проголошується і діє принцип пропорційності (розмірності, адекватності). Отже, під час здійснення моніторингу вважаємо, що необхідно керуватися принципом пропорційності та враховувати співмірність між виявленими порушеннями замовником торгів та засобам його усунення, що визначений суб`єктом владних повноважень. Дотримання принципу співмірності є гарантом захисту суб`єктів права у сфері публічних відносин та застосування найменш обтяжливих засобів до них збоку держави. При цьому, встановлені в ході моніторингу порушення не призвели до негативних наслідків, як то нецільове використання бюджетних коштів, спричинення збитків бюджету держави. На підставі вищенаведеного, повідомляємо Вас, що Замовником буде оскаржено висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення.
Дата публікації звіту: 09.04.2021 15:53

Запити/Пояснення