• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Машини для обробки даних (апаратна частина) - ноутбуки

Торги не відбулися

408 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 040.00 UAH
Номер: 17fe28626b274c669f1005b6a2572d18
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-11-12-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.11.2020 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 12.11.2020 18:35 - 04.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 12.11.2020 № 60 Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 12.11.2020 № 60 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2020-10-08-009954-a, 08.10.2020, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 99) 678-30-63, gaborakdasy@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону; пункту 11 частини другої статті 22 Закону; абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону; пункту 2 частини першої статті 32 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції ФОП Стариковський – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку, зокрема шляхом вжиття заходів не допущення їх в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Миргородської райдержадміністрації (далі – замовник) на 2020 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням голови тендерного комітету замовника від 08.10.2020 № 73, зі змінами (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію учасника ФОП Стариковський; протоколи засідання тендерного комітету від 02.11.2020 № 421 щодо визначення переможцем учасника ПП «Комп'ютер-Плюс», від 20.11.2020 № 462 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «Комп'ютер-Плюс» у зв'язку з його відмовою від підписання договору, від 25.11.2020 № 480 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Стариковський; повідомлення про намір укласти договір. За результатами моніторингу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено, що в порушення вимоги пункту 4 частини другої статті 4 Закону, річний план замовника не містить коду економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів), при цьому вказано, що закупівля здійснюється за кошти державного та місцевого бюджетів. Моніторингом питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено, що в порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині наявності інформації, яка не передбачена законодавством. Так, в тендерній документації (пункт 1 розділу 2 тендерної документації) передбачено, що «…у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на сім днів». При цьому, вичерпна інформація щодо терміну надання замовником таких роз’яснень наведена у абзацах 3 та 4 частини другої статті 24 Закону, якими визначено, що «У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів.». Також установлено, що замовник у тендерній документації (пункт 2 розділу 2 тендерної документації) вказав «…Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації.». Необхідно вказати, що нормами абзацу 2 частини другої статті 24 Закону передбачено «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться». Моніторингом також встановлено, що замовник у тендерній документації (пункт 1 розділу 5 тендерної документації) вказав: «…згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону…». Натомість, визначення критеріїв та методики оцінки тендерних пропозицій наведено в статті 29 Закону. Моніторингом встановлено, що замовником у тендерній документації (пункт 4 розділу 6 тендерної документації) вказано, що «…Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених частиною 4 статті 36 Закону». В той же час, стаття 36 Закону не містить переліку змін умов договору про закупівлю, з огляду, що вичерпний перелік змін умов договору про закупівлю наведений в статті 41 Закону. Моніторингом встановлено, що замовник у тендерній документації (пункт 1 розділу 6 тендерної документації) вказав, що повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оприлюднюється в електронній системі закупівель замовником протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. При цьому, нормами частини сьомої статті 32 Закону визначено, що у разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Моніторингом встановлено, що замовником у тендерній документації (пункт 1 розділ 6 тендерної документації) зазначено підстави відміни торгів, серед яких є: порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір; якщо ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі. При цьому, вичерпний перелік підстав для відміни тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся визначено статтею 32 Закону, який не містить вищевказаних підстав. Моніторингом встановлено, що замовник в тендерній документації (пункт 2 додатку 1 до тендерної документації та додаток 6 до тендерної документації) визначив, що «…Документи та інформацію, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону, переможець повинен подати замовникові у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір...». Вказаний строк не відповідає нормам частини шостої статті 17 Закону, згідно яких переможець процедури закупівлі подає документи у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Моніторингом встановлено, що замовником у тендерній документації (пункт 2 додатку 1 до тендерної документації та додаток 6 до тендерної документації) не передбачено подання учасниками інформації щодо відсутності підстав визначених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої статті 17 Закону. Моніторингом встановлено, що замовником у тендерній документації (додаток 6 до тендерної документації) не передбачено подання переможцем документального підтвердження інформації щодо відсутності підстав визначених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої статті 17 Закону. Моніторингом встановлено, що замовником у тендерній документації (пункт 2 додатку 1 до тендерної документації та додаток 6 до тендерної документації) встановлена вимога щодо надання учасниками інформації в довільній формі щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3 і 8 частини першої статті 17 Закону, що суперечить нормам частини третьої статті 17 Закону, якою визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті; нормам частини п’ятої статті 17 Закону, якою визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вищевказане є порушенням норм пункту 2 частини 2 статті 22 Закону в частині відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону та включення до тендерної документації інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах. Окрім зазначеного встановлено, що замовником в тендерній документації (пункт 4 розділу 3 тендерної документації) вказано: «Тендерні пропозиції вважаються дійсними 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій». Згідно з нормами пункту 11 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію щодо строку дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вказане свідчить, що Законом передбачено відлік строку дії тендерної пропозиції учасника із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, замовник не передбачив у тендерній документації, що відлік строку дії тендерної пропозиції починається із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що не відповідає пункту 11 частини другої статті 22 Закону. Окремо слід вказати, що в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель замовник відміняє процедуру закупівлі, на що вказують норми пункту 2 частини першої статті 32 Закону.
Період усунення порушень: 27.11.2020 19:51 - 12.12.2020 00:00
Дата публікації висновку: 27.11.2020 19:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Зобовязуємося в подальшому вживати заходи щодо недопущення порушень вимог Закону України "Про публічні закупівлі"
Дата публікації звіту: 01.12.2020 16:12