Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правильності заповнення документів, що оприлюднюються, встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановленовключення до тендерної документації умов, що суперечать нормам частини шостої статті 17 і частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання роз’яснень щодо змісту тендерної документації та відповіді на вимогу щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця встановлено порушення вимог частини першої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статтті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, виконання замовником рішення Органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема усунення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону шляхом розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також дотримання в подальшому вимог частини шостої статті 17 і частини сьомої статті 33 Закону при складанні тендерної документації, недопущення у подальшому порушення вимог частини першої статті 24 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 січня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в документах, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; своєчасності надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації та відповіді на вимогу щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору; виконання замовником рішення Органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Славського дочірнього лісогосподарського підприємства ЛГП «Галсільліс» (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-10-07-013493-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесенні до неї зміни; опубліковані запит за роз’ясненням до тендерної документації та вимогу щодо відхилення тендерної пропозиції переможця закупівлі; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; опубліковану Замовником вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ»; опубліковані учасником ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» документи на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей; протокол кваліфікації тендерної пропозиції ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» від 07.12.2020, тендерну пропозицію ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ»; опубліковані ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» як переможцем тендеру документи на підтвердження відсутності підстав, визначених відповідними пунктами частини першої та частиною другою статті 17 Закону; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 24.12.2020 №20-12-24/1 та додаткові угоди до нього: від 30.12.2020 №1 та від 30.12.2020 №2; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження рішення Замовника в Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Орган оскарження) та винесене Органом оскарження рішення від 10.11.2020
№20878-р/пк-пз, опубліковане під час моніторингу пояснення Замовника на відповідний запит органу державного фінансового контролю.
Аналізом правильності заповнення документів, що оприлюднюються, зокрема відповідності оголошення про проведення відкритих торгів Закону встановлено, що на порушення пункту 3 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не відображено інформацію про місце надання послуги.
Зазначений в оголошенні про проведення відкритих торгів строк надання послуг (31 грудня 2020) не відповідає строку, вказаному в тендерній документації (частина 1 розділу 1, частина 6 розділу 3) - до 31.12.2020 або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань.
У розділі 2 Додатку 4 (Вимоги на виконання ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі») до тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої цієї статті підтверджується інформацією, електронною довідкою чи сканованою копією з оригіналу документа (-ів), виданого відповідним органом, який має такі повноваження. Спосіб підтвердження інших підстав визначається учасником самостійно (наприклад, - у формі довідки довільної форми).
При цьому у примітках розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що у разі ненадання переможцем торгів документів відповідно до вимог документації в зазначені строки замовник розглядає наступну найбільш економічно вигідну пропозицію відповідно до частини 7 статті 33 Закону, дана вимога не стосується документів які замовник може самостійно отримати керуючись листом Мінекономіки №3304-04/2361-06 від 16.01.2020 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним».
Крім того, у примітках розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що інформація, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, може не подаватися у складі пропозиції, чи після оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір учасником переможцем.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, за нормою частини сьомої статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Отже, норми статей 17 та 33 Закону не передбачають можливість не подання учасником-переможцем документів при наявності інформації у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також можливості не відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця у разі не подання ним документів, які замовник може самостійно отримати керуючись листом Мінекономіки
№3304-04/2361-06 від 16.01.2020 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним».
Таким чином, зазначене у примітках розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації Замовника суперечить нормам частини шостої статті 17 та частини сьомої статті 33 Закону.
Також встановлено, що завантажений Замовником 07.10.2020 Додаток 1 «Форма «Пропозиція» до тендерної документації (файл «Додаток _ 1 Цінова пропозиція.doc») складений на бланку ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» (учасник та переможець досліджуваного тендеру), містить вихідний номер та дату (№11/03/7 від 11.09.2020), заповнені у відповідних графах дані ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» (повне найменування учасника, адреса, телефон, сума цінової пропозиції тощо) та посаду і прізвище керівника ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» (директор Мамчур В.М.).
Відповідно до частини першої статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Моніторингом встановлено, що 09.10.2020 в електронній системі закупівель щодо досліджуваної процедури закупівлі було розміщене звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації Замовника, однак відповідне роз’яснення на вказане звернення Замовником оприлюднено лише 19.11.2020, тобто з порушенням строку, визначеного вимогами частини першої статті 24 Закону.
За вимогою пункту 2 частини 2 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагалося надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. При цьому, відповідно до пункту 2.2 частини 2 розділу 3 тендерної документації гарантія має містити, зокрема, назву та адресу банку бенефіціара.
Проте, подана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» банківська гарантія №203643/87-3 від 25.11.2020 (файл «203643_87_3_70 000.pdf», папка «203643_87_3_70 000.ZIP», папка «6.-11. Гарантія.zip») не містить інформації про адресу банку бенефіціара (вказано лише: м. Київ).
Відповідно до частини 3 розділу 6 тендерної документації Замовника учасник у складі пропозиції повинен надати лист-згоду про гарантію виконання робіт без авансового платежу.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції лист-згоду про гарантію виконання робіт без авансового платежу не надано, чим недотримано вимогу частини 3 розділу 6 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Проте, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ», який не надав інформацію, вимоги щодо наявності якої встановлені Замовником у тендерній документації та, відповідно, не відповідав встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а визначено вказаного учасника переможцем (протокол кваліфікації тендерної пропозиції від 07.12.2020) та укладено з ним договір №20-12-24/1 від 24.12.2020 на суму 2 870 000,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
21.01.2021 16:31 - 05.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
21.01.2021 16:31
Опис звіту:
Вих. № 27/1
Від 27.01.2021 р.
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляні ГРИГОРЧУК
Україна, 79000, Львівська обл., місто Львів, ВУЛИЦЯ КОСТЮШКА, будинок 8
Заперечення
на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2020-10-07-010983-a
Славське дочірнє лісогосподарське підприємство ЛГП «Галсільліс» отримало через електронну систему закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-10-07-010983-a, який був розпочато ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ЗАХІДНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ згідно НАКАЗУ від 11.01.2021 за № 5.
Керуючись абз. 2, п.8, ч.7 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» подаємо у строк, що не перевищує 5 робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку давне заперечення.
Твердження ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ:
1. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 21 Закону замовник при оголошенні відкритих торгів повинен визначити інформацію про місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
На виконання даної вимоги закону, Замовник в блоці «Опис окремої частини або частин предмета закупівлі» зазначив, що місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації.
Таким чином, у тендерній документації Замовник у п. 2 Розділу 1 «- місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт)» зазначив, що місце, кількість та обсяг надання послуг згідно технічного завдання (Додаток № 3). Зі змісту Додаток № 3 до Тендерної який є невід’ємною частина тендерної документації, вбачається, що місцем розташування земельних ділянок: територія Славської селищної ради Сколівського району Львівської області в розділі старостиньких округів, а саме: Волосянський старостинський округ, Нижньорожанківський старостинський округ, Либохоівський старостинський округ, Славська селищна рада, а отже є місцем надання послуг.
Таким чином, Замовник не погоджується з даним висновком, однак в подальшому будемо брати до уваги Ваше зауваження та рекомендації.
2. Щодо зазначення в оголошенні строку надання послуг до 31.12.2020 року, а у тендерній документації зазначається до 31.12.2020 року або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань, повідомляємо, що авторизований електронний майданчик за допомогою якого Замовник здійснює закупівлі не передбачає можливості додатково описати строк надання послуг окрім самої дати, а Замовник передбачав, що послуги могли б виконатись швидше, а ніж до 31.12.2020 року.
Таким чином, Замовник не погоджується з даним висновком.
3. Щодо суперечностей тендерної документації та ч. 6 ст. 17 і ч. 7 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відтак, відповідно до ч. 7 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» у якій зазначено, що … ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
У ч. 6 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» законодавець чітко встановлює, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
А також, у ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» законодавець зазначає, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. В даній частині Закон не розділяє та не виділяє застосування даної норми до учасника окремо чи до переможця окремо, а отже вона відноситься до обох і може застосовуватись, як при подачі пропозиції учасниками так і до переможця в період підтвердження відсутності підстав після повідомлення про намір укласти договір.
Таким чином, Замовник жодним чином не порушив норми закону та не погоджується з даним висновком.
4. Щодо завантаження 07.10.2020 року Додатку 1 «Форма «Пропозиція» з даними учасника.
Замовник повідомляє, що при підготовці закупівлі Послуг по виготовленню технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) розташованих на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області для ведення лісового господарства, Замовник, керуючись ч.4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» скористався правом проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку. Відповідно до наведено вище статті, Замовник провів відповідні консультації шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками.
За результатами даних консультацій, Замовнику суб’єкти господарювання передали на електронних носіях свої пропозиції та інші документи.
В ході оголошення закупівлі по закупівлі Послуг по виготовленню технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) розташованих на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області для ведення лісового господарства, Замовник випадково (технічна помилка) завантажила Додатку 1 «Форма «Пропозиція» з відомостями учасника, які були надані в процесі консультацій. Вважаємо дану обставину такою, що виключно залежала від людського фактору і не несе за собою жодного умислу.
Таким чином, Замовник у повній мірі візьме до уваги дане зауваження і в подальшому унеможливить його повторення при закупівлях.
5. Моніторингом встановлено, що на порушення частини 1 статті 24 Закону Замовником було надано відповідь на звернення до процедури, опубліковане 09 листопада 2020 року, лише 19 листопада 2020 року.
Відповідно до ч. 1 ст 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.»
09 листопада 2020 року в електронній системі закупівель було розміщено запитання до процедури UA-2020-10-07-010983-a.
В наслідок того, що Замовник не отримав сповіщення з майданчика на пошту про те, що було поставлено запитання до процедури, було перевищено термін на подання відповіді. 19 листопада 2020 року Замовником було дано відповідь на запитання. Кінцевим терміном подання пропозицій було визначено 03.12.2020 р.
Відповідно до ч. 2 ст 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: «У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів.».
19 листопада 2020 року Замовником було внесено зміни і відповідно до Закону продовжено кінцевий термін подання пропозицій і розміщено відповідні документи.
Таким чином, Замовник жодним чином не порушив норми закону та не погоджується з даним висновком.
6. Щодо банківської гарантії, Замовник повідомляє, що відповідно до пункту 2.2 частини 2 розділу 3 тендерної документації гарантія має містити, зокрема, назву та адресу банку бенефіціара.
На підтвердження учасником надано банківську гарантію №203643/87-3 від 25.11.2020 (файл «203643_87_3_70 000.pdf», папка «203643_87_3_70 000.ZIP», папка «6.-11. Гарантія.zip»). Даний документ містить усі необхідні реквізити, що передбачені вимогою тендерною документації, а саме : «Банківські реквізити Бенефіціара: Банківські реквізити Бенефіціара: р/р UA158201720000037322098031431 в Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172.
Відповідно до постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку.
Відповідно до цієї ж постанови банк надає гарантію безпосередньо бенефіціару або передає її через авізуючий банк, або через банк-кореспондент та/або банк бенефіціара, або безпосередньо принципалу для подальшого її передавання бенефіціару.
Умови тендерної документації в частині забезпечення тендерної пропозиції не містить чіткої вимоги щодо адреси банку бенефіціара.
Звертаю Вашу увагу, що поняття «адреса» має декілька десятків термін, у нашому випадку можна підібрати декілька, які різняться, а саме: поштова адреса — розташування житла людини або установи (підприємства) відносно країни, регіону (області), району, міста (села, селища), вулиці (провулку). До поштової адреси включено поштовий індекс, номер будівлі, корпусу та номер приміщення у будівлі (квартири, офісу тощо), а також фактична адреса - місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку та Юридична адреса — це адреса, зазначена в установчих документах будь-якої компанії — юридичної особи і внесена до Єдиного реєстру юридичних осіб.
Як бачимо поняття у всіх фактично відрізняються, а отже адрес банку бенефіціара могли б бути різними.
Звертаю Вашу увагу, що станом на дату визначення переможцем учасника дана банківська гарантія була чинною за якою якого банк-гарант взяв на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром, а отже Замовник не в праві був застосувати ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також зверніть увагу на те, що відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Тендерній документації зазначено, що банком бенефіціара є Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172.
Користаючись можливістю доступу до Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який являється відкритим єдиним державним реєстром, з якого вбачається, що Місцезнаходженням юридичної особи є Україна, 01601, місто Київ, ВУЛИЦЯ БАСТІОННА, будинок 6.
Відтак, забезпечення тендерної пропозиції, що надане учасником-переможцем в повній мірі відповідає вимозі встановленій замовником та закону.
7. Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2020-10-07-010983-a, Замовником встановлено умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків), а саме: «Оплата послуг здійснюється Замовником протягом 10 (десяти) банківських днів після підписання Сторонами Акту шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця» у якому Замовником встановлено єдиний варіант розрахунків - протягом 10 (десяти) банківських днів після підписання Сторонами Акту, а отже не дозволяє іншої можливості порядку розрахунків, як аванс.
Також відповідно до проєкту договору (Додаток 5) який було подано у складі тендерної документації також відображений розділ, що присвячений порядку розрахунків і в якому зазначено, що «Оплата послуг здійснюється Замовником протягом 10 (десяти) банківських днів після підписання Сторонами Акту шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця.» і жодного слова немає, що замовник може чи зобов’язаний виплатити аванс виконавцю.
Так як, порядок розрахунків за даним проєктом договору відноситься до істотних умов, а відповідно до ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» внесення змін до договору в частині істотних умов забороняється, окрім випадків передбачених даною статтею.
Відповідно до п. 3 Розділу 6 тендерної документації Скан-копія проекту договору надається Учасником з підписами та печатками (за наявності) на кожній сторінці проекту-договору. Кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності).
У складі тендерної пропозиції учасника подано такий документ відповідно до умов Тендерної документації.
Таким чином, підписанням та поданням проєкту договору у складі пропозиції з написом на кожній сторінці «З умовами договору згідні» говорить про те, що учасник погоджується з усіма умовами в тому числі і щодо порядку розрахунків, а отже чітко розуміє умови договору та порядок розрахунків.
Відповідно до п.1.2. Розділу 3 до тендерної документації Замовник визначає перелік формальних помилок та описок, які учасники можуть допустити та не їх пропозиція не буде відхилена з таких причин. Однією з перелічених формальних помилок є - зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника.
Таким чином, Замовник жодним чином не порушив норми закону та не погоджується з даним висновком.
Щодо зобов’язань визначених у Висновку про результати даного моніторингу процедур про здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема усунення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону шляхом розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також дотримання в подальшому вимог частини шостої статті 17 і частини сьомої статті 33 Закону при складанні тендерної документації.
Як зазначено вище, вимога про розірвання договору повинна відбутись відповідно до норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Відтак, вимоги вищенаведеного законодавства передбачають спосіб та порядок розірвання договору.
Відповідно до ст. 188 ГК України Порядок зміни та розірвання господарських договорів
1. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Відповідно до ст. 651 ЦК Україгни Підстави для зміни або розірвання договору
1. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
2. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
3. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Як вбачається з норм ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Договір який підписано сторонами не передбачає механізму розірвання договору в односторонньому порядку, а отже ми не маємо можливості виконати висновок ДАСУ, однак здійснимо всі законні дій щодо унеможливлення їх в подальшому.
Відповідно до вище викладеного ми не погоджуємося із висновком про результати моніторингу закупівлі та повідомляємо, що Замовником дотримано всіх вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
З повагою, ЛГП «Галсільліс»
Дата публікації звіту:
28.01.2021 16:47