-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комп’ютерне обладнання
Завершена
248 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.8% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.8% або 2 000.00 UAH
Номер:
7e10e74002664dab87609b5e180ce2f5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-12-04-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.12.2020 00:00
Період моніторингу:
04.12.2020 15:17 - 29.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
04.12.2020 № 43
Чернівці
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області
від 04 грудня 2020 року № 43
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2020-09-29-000016-c від 29.09.2020 – Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог абзацу другого частини першої статті 25 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини десятої статті 29 Закону.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29, частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо:
недопущення в подальшому виявлених порушень вимог абзацу другого частини першої статті 25, частин десятої та шістнадцятої статті 29, частини п’ятої статті 41 Закону;
усунення порушень вимог пункту десятого частини першої статті 10, абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Відділу освіти Хотинської районної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену уповноваженою особою (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР СИСТЕМС» (далі – ТОВ «ІНТЕР СИСТЕМС») та Фізичної особи-підприємця Дереворіз М.В. (далі – ФОП Дереворіз М.В.); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі – Повідомлення); рішення уповноваженої особи від 30.10.2020 №1, від 03.11.2020 № 1; повідомлення про намір укласти договір від 03.11.2020; договір від 20.11.2020 № 185 (далі – Договір); пояснення Замовника від 14.12.2020.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник на порушення вимог абзацу другого частини першої статті 25 Закону у тендерній документації не зазначив строк дії забезпечення тендерної пропозиції, вимогу про надання якого учасниками встановлено у пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Так, Замовник на порушення вимог частини десятої статті 29 Закону перевищив термін розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНТЕР СИСТЕМС» (11 робочих днів).
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено, що Замовник визнав переможцем торгів учасника ФОП Дереворіз М.В., пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації, виходячи з наступного.
Відповідно до додатку «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям встановленим статтею 16 Закону» (далі – Додаток) до тендерної документації Замовник для підтвердження кваліфікаційного критерію, передбаченого пунктом третім частини другої статті 16 Закону щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) встановив вимогу про надання учасником довідки у довільній формі (із зазначенням найменування контрагента, предмету договору, номеру та дати укладення договору, контактних осіб замовників, стану виконання договору), складеної учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, копії аналогічного договору з додатками та позитивного відгуку від замовника.
Так, учасник ФОП Дереворіз М.В. у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору (далі – Довідка), в якій не зазначив номер та дату укладення аналогічного договору, чим не дотримав вимог Додатку до тендерної документації.
Також, учасник ФОП Дереворіз М.В. надав копію аналогічного договору від 16.04.2018 № 1/ДЕР без додатків 1 та 2, які відповідно до пунктів 2.1 та 3.1 зазначеного договору є його невід’ємною частиною, чим не дотримав вимог Додатку до тендерної документації.
Крім того, учасником ФОП Дереворіз М.В. не надано відгуки від замовників до аналогічних договорів від 11.10.2017 № 336, від 28.07.2016 № 72 та від 16.04.2018 № 1/ДЕР, зазначених ним у Довідці, чим порушено вимоги Додатку до тендерної документації.
Таким чином, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Дереворіз М.В. як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, а уклав із ним Договір № 185.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено, що Замовник оприлюднив Договір № 185 на 5-тий робочий день з дня його укладення, чим порушив вимоги пункту десятого частини першої статті 10 Закону, відповідно до якого договір про закупівлю та всі додатки до нього оприлюднюються в електронній системі закупівель протягом 3-ох робочих днів з дня його укладення.
Водночас, моніторингом встановлено наступне.
Так, Замовником оприлюднено Повідомлення учаснику ФОП Дереворіз М.В., яке містить вимогу про опублікування інформації про забезпечення заявки учасником, що не відповідає вимогам частини шістнадцятої статті 29 Закону, відповідно до якої Замовник розміщує повідомлення про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Також встановлено, що Замовник у пункті 9.1 проекту договору про закупівлю та у пункті 9.1 Договору № 185 зазначив випадки зміни істотних умов договору, що не відповідають випадкам, визначеним частиною п’ятою статті 41 Закону, оскільки вони були передбачені нормами Закону, який діяв до 19.04.2020.
Зокрема, у пункті 9.1 розділу ІХ Договору № 185 Замовник зазначив наступні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю:
- пункт 2 - зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, при цьому, Замовник не врахував зміни Закону щодо періодичності внесення таких змін до договору (не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю) та обмежень щодо строків зміни ціни за одиницю товару (обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії), передбачених пунктом другим частини п’ятої статті 41 Закону;
- пункт 6 - зміна ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок, проте Замовник не врахував можливість зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких пільг з оподаткування, передбачених пунктом шостим частиною п’ятою статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
18.12.2020 15:23 - 06.01.2021 00:00
Дата публікації висновку:
18.12.2020 15:23
Запити/Пояснення
Номер:
60cb39b793d34e9b8c43e761e15715b9
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.12.2020 10:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.12.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом Комп’ютерне обладнання»» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-09-29-000016-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення із наступних питань:
1) З яких причин у оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, яке вимагається надати у формі електронної гарантії?
2) Чому в тендерній документації Вами не зазначено строк дії забезпечення тендерної пропозиції?
3) З яких причин Вами не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП ДЕРЕВОРІЗ М. В., оскільки його пропозиція не відповідала умовам тендерної документації в частині документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору ?
4) Чому договір про закупівлю оприлюднено Вами з порушенням терміну, визначеного пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону ?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f83ea5fcafd14e7dbd4784e973731111
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
14.12.2020 07:34
Опис:
В відповідь на запит повідомляємо наступне:
1. Інформація про мову вказана в тендерні документації: Розділ 1. Загальні положення, п. 7 Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції, Документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, і готуються безпосередньо учасником, складаються українською мовою. У разі надання учасником будь-яких документів (оригіналів чи їх копій) іноземною мовою, що видані іншими установами чи підприємствами, то такі документи повинні мати автентичний переклад українською мовою.
2. Інофрмація щодо закупівлі і вимог вказані в Розділ 1. Загальні положення, п.1 Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі.
Інформація про строк дії тендерної пропозиції вказано в тендерні документації: Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 4 Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник має право відхилити таку вимогу, або погодитися з нею та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції.
Відповідності до ЗУ Стаття 25. Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, 7. Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. Строк вказаний 90 днів (або підписання договору).
3. ФОП ДЕРЕВОРІЗ М. В. має підтверджений досвід поставки товару нам, як замовнику, коди закупівель UA-2018-09-21-001418-a, UA-2018-11-12-000009-b, UA-2020-11-25-004075-c. А ми самі у себе не вимагаємо підтвердження.
4. Інформація опублікована в систему Прозоро вчасно, тільки майданчик її не зберіг (по технічним причинам). Ми вимушені були повторно пере опубліковувати. Записи розмов з технічними спеціалістами є в наявності.