Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31, частини дев'ятої статті 26, частини шістнадцятої статті 29, частини п’ятої статті 41 та частини 1 статті 43 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 9 лютого 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, зміни до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 28.09.2020 року б/н (далі – ТД), протокол розгляду тендерних пропозицій від 16.10.2020 б/н, тендерну пропозицію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛК» (далі – Переможець), повідомлення про намір укласти договір від 19.10.2020, договір від 02.11.2020 № 75, додаткова угода від 20.11.2020 №1, додаткова угода від 15.12.2020 №2, додаткова угода від 30.12.2020 № 3, пояснення Замовника від 05.02.2021. Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що відповідно до вимог п.п. 1 1. п.1 Додатку № 1 ТД Замовника, учасник повинен надати оригінал(-и) договору(-ів) оренди, суборенди, лізингу, машин, механізмів та техніки, що підтверджують право користування ними. При цьому, вказані договори мають бути чинними протягом строків виконання робіт (надання послуг), або містити умови про його пролонгацію, а також містити інформацію про марку та модель машин, механізмів та техніки, а також копії акту(-ів) приймання-передачі (або інший(-і) документ(-и), який(-і) підтверджує(-ють) факт передачі) техніки до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання).
В складі Переможця надано сканований оригінал договору оренди вантажного транспортного засобу від 15 грудня 2017 року, укладений між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛК» та Ліцишиним Сергієм Івановичем, термін дії якого становить 3 роки та відсутня умова про його пролонгацію.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII.
Таким чином, в порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛК» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції Переможця, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах, наданих Переможцем на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, визначеному статтею 16 Закону, та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Крім того, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 30.12.2020 №3 внесено зміни до договору від 02.11.2020 № 75, в частині продовження строку дії договору до 31.12.2021.
Згідно п. 12.1 договору від 02.11.2020 № 75, укладеного Замовником з Переможцем, строк дії договору до 31.12.2020 року.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Також, пунктом 4 розділу 6 ТД зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі та визначено перелік істотних умов, а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.
Поряд з цим, на запит органу державного фінансового контролю від 05.02.2021 щодо причин продовження строку дії договору, Замовником надано лист Переможця від 30.12.2020 № 57 щодо виявлення серед працівників ТОВ «БК Валк» осіб (контактних осіб), які безпосередньо контактували з особами інфікованими коронавірусом (COVID-19), що призвело до впровадження вимушених заходів щодо зменшення ризиків зараження серед колективу. А саме, працівники декількох будівельних бригад перебували на самоізоляції, що призвело до значного відставання від затверджених календарних графіків виконання робіт та неможливості вчасного завершення робіт в повному об'ємі.
Таким чином, Замовником документально не підтверджено об’єктивних причин та обставин щодо продовження строку виконання робіт на 1 календарний рік, до 31.12.2021.
Отже, додаткова угода від 30.12.2020 №3 до договору від 02.11.2020 № 75, якою змінено терміни строку дії договору без документально підтверджених обставин, укладена з порушенням ч. 5 статті 41 Закону № 922-VIII.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону № 922-VIII Договір є нікчемним в частині укладання додаткової угоди від 30.12.2020 №3 до договору
від 02.11.2020 № 75.
Період усунення порушень:
12.02.2021 10:46 - 27.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
12.02.2021 10:46