-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Телевізори, інтерактивна панель
Завершена
210 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 100.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 100.00 UAH
Номер:
4db01043b31540e38c27ff60deaa2ef1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-19-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.11.2020 00:00
Період моніторингу:
19.11.2020 13:06 - 11.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.11.2020 Одеса № 412
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.11.2020, службова записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Андрія НОТЄВСЬКОГО від 18.11.2020.
Начальник Олег МУРАТОВ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 18.11.2020 № 412
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер
дата оприлюднення
12. UA-2020-09-24-003133-c 24.09.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 2 частини другої статті 24 Закону та пункту 3 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання, відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено порушення пункту 19 частини 2 статті 22 Закону та Наказу № 710.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках визначених Законом встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках визначених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Біляївської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про процедуру відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), яку затверджено протоколом тендерного комітету від 23.09.2020 № 87, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» (далі – ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ»), протокол розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» від 15.10.2020 № 95, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 15.10.2020, укладений договір про закупівлю від 27.10.2020 № 383.
Відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» від 15.10.2020 № 95 тендерну пропозицію ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» визначено переможцем процедури закупівлі відкритих торгів.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу від 15.10.2020 та укладено договір про закупівлю від 27.10.2020 № 383.
За результатами аналізу тендерної пропозиції ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» встановлено наступне:
- відповідно до вимог Додатку 2 «Документальне підтвердження Учасника вимогам статті 17 Закону» до тендерної документації переможець торгів на виконання вимоги статті 17 Закону повинен надати інформацію у довільній формі, що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 2 та 12 частини першої статті 17 Закону та документальне підтвердження відсутності підстав передбачених пунктами 6 та 13 частини першої статті 17 Закону (оригінал або нотаріально завірена копія документа (-ів), виданого (-их) відповідним органом (МBC), який має такі повноваження про те, що службову (посадову) особу переможця, яка підписала тендерну пропозицію, до кримінальної відповідальності не притягують, засудженою (за кримінальними справами) вона не значиться та в розшуку не перебуває (документ повинен бути не більше тридцятиденної давності відносно дати подання документа); електронна довідка або оригінал, або нотаріально звірена копія довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа, або інформація, видана органами Державної фіскальної служби, про наявність такої заборгованості).
Проте, переможцем процедури закупівлі ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» не надано у спосіб, зазначений у Додатку 2 «Документальне підтвердження Учасника вимогам статті 17 Закону» до тендерної документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, а саме: інформацію у довільній формі, що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 2 та 12 частини першої статті 17 Закону та документальне підтвердження відсутності підстав передбачених пунктами 6 та 13 частини першої статті 17 Закону.
Тому, у межах проведення моніторингу з питань невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» з підстав ненадання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону в електронній системі закупівель Південним офісом Держаудитслужби було надано запит Замовнику на пояснення від 01.12.2020.
Однак, на порушення частини п’ятої статті 8 Закону Замовником не надано відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Отже, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» у зв’язку із ненаданням переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Також, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено, що Замовником порушено вимоги абзацу 2 частини другої статті 24 Закону щодо внесення змін до тендерної документації та вимоги пункту 3 частини першої статті 10 Закону щодо оприлюднення положень тендерної документації, до яких вносилися зміни.
Так, на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 24.09.2020 оприлюднено тендерну документацію, яку затверджено протоколом тендерного комітету від 23.09.2020 № 87.
Також, Замовником 01.10.2020 була розміщена в електронній системі закупівель нова редакція тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації, проте Замовником в окремому документі
не оприлюднено перелік змін, що вносилися.
Крім того, за результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено, що ТД Замовника не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020
№ 715/34998 (далі – Наказ № 710), чим порушено вимоги пункту 19 частини 2 статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
08.12.2020 09:03 - 23.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
08.12.2020 09:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
28.10.2020 між Управлінням освіти Біляївської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» було укладено договір № 383 (надалі – «Договір») предметом якого є «ДК 021-2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Телевізори, інтерактивна панель). Договір було укладено за результатами публічної закупівлі № UA-2020-09-24-003133-c, переможцем якої було обрано Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ», як найбільш економічно вигідна пропозиція.
За результатами моніторингу вказаної публічної закупівлі ПІВДЕННИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеської обл.) було виявлено порушення пункту 3 частини першої статті 31 Закону та абзацу 2 частини другої статті 24 Закону та пункту 3 частини першої статті 10 Закону. Згідно висновку, який винесено ПІВДЕННИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ 08.12.2020 року та який було опубліковано на електронному порталі уповноваженого органу, органом державного фінансового контролю для усунення порушень у сфері державних закупівель, зобов’язало Управління освіти Біляївської міської ради здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. З огляду на вище викладене, зазначаємо, що на момент прийняття висновку про результати моніторингу закупівлі (08 грудня 2020 року), закупівля перебувала в статусі «Завершена». На даному етапі Замовник не має будь-яких технічних можливостей усувати виявлені порушення або відмінити процедуру закупівлі.
Крім того, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Відповідно до п. 10.6. Договору № 383 від 27.10.2020 року, договір може бути достроково розірваний за згодою сторін, за рішенням суду, або за рішенням Замовника у випадку невиконання Постачальником своїх зобов’язань за цим договором.
Оскільки, ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» не порушив взятих на себе зобов’язань за Договором та не порушив строків поставки. Управління освіти Біляївської міської ради не має законних підстав для розірвання договору в односторонньому порядку. Крім того, відповідно до частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі: якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. При підписанні договору № 383 від 27.10.2020 року, жодного із вищезазначених порушень допущено не було, а отже, Замовник не може розірвати договір чи вважати його нікчемним в розумінні Закону.
Закупівля стала можливою за рахунок надання освітньої субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам. Нове телевізійне й аудіовізуальне обладнання отримали заклади освіти, що були передані до Біляївської територіальної громади з 01.01.2020р.: Мирненський загальноосвітній заклад середньї освіти та Широкобалківський загальноосвітній заклад середньї освіти. Що дало змогу поповнити сучасною технікою обладнання шкіл. Розірвання договору призведе до повернення телевізійного обладнання постачальнику. Нову тендерну закупівлю завершити в межах 2020 бюджетного року з дотриманням всіх вимог законодавства неможливо. Зогляду на те, що закупівля на данний час завершена, товар поставлений та оплачений та виявлені порушення не мають негативного впливу на бюджет Управління освіти Біляївської міської ради, замовник не має будь-яких технічних можливостей усунути виявлені порушення та юридичного права розірвати договір.
Тендерний комітет зобов’язується в подальшій роботі більш точно дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель для недопущення подібних помилок.
Дата публікації звіту:
11.12.2020 11:46
Запити/Пояснення
Номер:
cdf4802b5a2647c79f62fe642cd05828
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.12.2020 15:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.12.2020 00:00
Опис:
Відповідно до наказу начальника Південного офісу Держаудитслужби від 18.11.2020 № 412 розпочато моніторинг процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 32320000-2 — Телевізійне й аудіовізуальне обладнання, яка проводилась Управлінням освіти Біляївської міської ради (далі – Замовник) (оголошення про проведення процедури закупівлі
UA-2020-09-24-003133-c).
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 р. № 23, постала потреба в отриманні пояснень від Замовника щодо проведення процедури закупівлі, а саме:
1) яким чином Замовник може обґрунтувати рішення про невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» та укладення договору про закупівлю, тоді як останній не надав у спосіб, зазначений у Додатку 2 «Документальне підтвердження Учасника вимогам статті 17 Закону» до тендерної документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, а саме: довідки у довільній формі, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 2 та 12 частини першої статті 17 Закону, документальне підтвердження відсутності підстав передбачених пунктами 6 та 13 частини першої статті 17 Закону?
З огляду на вищезазначене, прошу надати пояснення щодо обґрунтування рішення Замовника та підтверджуючі документи.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
dac32114b38c46dfb6810855fbf3ad90
Назва:
Пояснення щодо моніторингу UA-M-2020-11-19-000034
Дата опублікування:
08.12.2020 09:08
Опис:
Відповідно до ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням запиту про надання пояснення Управління Південного офісу Держаудитслужби в Одеській області від 01.12.2020, Управління освіти Біляївської міської ради надає інформацію. Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Одеській області за результатами моніторингу закупівлі товару за ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Телевізори, інтерактивна панель), ідентифікатор закупівлі: UA-2020-09-24-003133-c проаналізовано етапи закупівельного процесу: планування закупівлі та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Тендерним комітетом Управління освіти Біляївської міської ради було прийняте рішення про визнання переможцем торгів учасника ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ». Даний учасник надав Довідку на підтвердження відсутності підстав, визначних у ч.1 та ч.2 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі». Переможець торгів не надав у спосіб, зазначений у Додатку 2 «Документальне підтвердження Переможця вимогам статті 17 Закону». Але враховуючи тривалий досвід співпраці з учасником ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ», успішно проведені аналогічні відкриті торги (UA-2020-06-18-000471-с, UA-2020-10-19-010705-с) Замовник самостійно перевірив Учасника на відповідність підтвердження відсутності підстав , визначних у ч.1 та ч.2 ст.17 Закону та 27 жовтня 2020 року уклав договір про закупівлю №383.
З огляду, на вищевикладене, зазначаємо, що на момент прийняття рішення про проведення моніторингу (18 листопада 2020 року), закупівля перебувала в статусі «Завершена». На даному етапі Замовник не має будь-яких технічних можливостей усунути виявлені порушення або відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи те, що дане порушення не має негативного впливу на бюджет Управління освіти Біляївської міської ради, начальником управління прийнято рішення, вказати на недоліки в роботі відповідальної особи за проведення публічних закупівель Журенко Н.О. та для недопущення подібних помилок взяти під особистий контроль прийняті рішення тендерного комітету.