• Переговорна процедура
  • Мультилотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги їдалень та кейтерингові послуги ( Послуги з організації шкільного харчування )

Завершена

2 325 000.00 UAH з ПДВ
Номер: f1d66b67783a43759651b4509db6ab0d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-08-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.12.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 08.12.2020 15:34 - 31.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.12.2020 № 236 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.12.2020 № 236 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-09-23-005618-b, 23.09.2020. Дані автоматичних індикаторів ризиків RISK1-1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу правильності заповнення відповідно до вимог Закону документів, що оприлюднюються, встановлено порушення вимог порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. Крім того, за результатами аналізу відповідності умов укладених договорів тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі (пропозиції учасника переговорної процедури закупівлі) по Лоту 2, встановлено укладання на обсяг послуг, що на 550 порцій менше, ніж зазначеній інформації опублікованій в електронній системі та у повідомленні про намір укласти договір. Також, Замовником допущено порушення норм частини 5 статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та пояснення через електронну систему закупівель на опублікований під час моніторингу запит органу державного фінансового контролю. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, правомірності обрання та застосування процедури закупівлі; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (за Лотом 1, та Лотом 2) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходи щодо внесення змін до договору в частині збільшення обсягів послуг або зменшення ціни договору з урахуванням фактичного зменшення обсягів послуг з організації шкільного харчування за відповідний період, у разі неможливості усунення виявлених порушень вжити заходи щодо розірвання договору (по Лоту 2), з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 17 грудня 2020 року. Предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі; оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); своєчасності укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов укладених договорів тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі (пропозиції учасника переговорної процедури закупівлі). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель сектору освіти Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-09-23-004859-b); повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 23.09.2020 (по Лоту 1 та Лоту 2), наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оголошення та проведення процедур відкритих торгів за ID: UA-2020-08-14-002699-c та ID: UA-2020-09-01-004998-b; договір від 07.10.2020 №01-03/15 (Лот 1, далі – Договір №01-03/15) та договір від 07.10.2020 №01-03/14 (Лот 2, далі – Договір №01-03/14). За результатами моніторингу встановлено, що Замовником проведено переговорну процедуру закупівлі послуги їдалень та кейтерингові послуги (Послуги з організації шкільного харчування) на суму 2 325 000, 00 грн з ПДВ (по Лоту 1 – 924 400,00 грн з ПДВ, ДК 021:2015: 55523100-3 - Послуги з організації шкільного харчування, по Лоту 2 – 1 400 600,00 грн з ПДВ, ДК 021:2015: 55523100-3 - Послуги з організації шкільного харчування). Відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. Згідно з частиною четвертою статті 40 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. При цьому, за вимогою частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті (пункт 7 частини шостої статті 40 Закону) та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (пункт 8 частини шостої статті 40 Закону). Також, відповідно до частини третьої наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 «Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 №610/34893, далі Наказ № 1082) вказано, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу (пункт 10 Наказу № 1082). Слід зазначити, що відповідно частини третьої Наказу №1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Проведеним моніторингом встановлено, що в опублікованих Замовником 23.09.2020 повідомленнях про намір укласти договір про закупівлю за Лотами 1 та 2 (шляхом заповнення електронних полів) як умову застосування переговорної процедури закупівлі зазначено «двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом». Однак, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при оприлюдненні інформації в електронній системі (23.09.2020) під час застосування переговорної процедури, а також в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю по Лоту 1 та Лоту 2 (шляхом заповнення електронних полів) не зазначено належного обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на відповідні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, а саме не зазначено ID відкритих процедур, які відмінено через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій (пункт 1 частини другої статті 40 Закону). Одночасно, проведеним аналізом наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Замовником було двічі відмінено тендер (відкриті торги) на закупівлю «Послуги їдалень та кейтерингові послуги, (Послуги з організації шкільного харчування)», оголошених за ID: UA-2020-08-14-002699-c та ID: UA-2020-09-01-004998-b, через відсутність достатньої кількості учасників. Отже, виявлена ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризику RISK 1-1 - не підтверджена. Відповідно до вимог частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (яке оприлюднюється за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі) містить, зокрема, інформацію про кількість, місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг та узгоджену ціну пропозиції учасника процедури закупівлі. Проведеним моніторингом встановлено, що в опублікованій в електронній системі закупівель інформації щодо досліджуваної процедури закупівлі по Лоту 2 в розділі «Позиції» зазначено кількість послуг – 57 350 шт. за предметом закупівлі «Послуги їдалень та кейтерингові послуги, (Послуги з організації шкільного харчування)» та їх очікувану вартість 1 400 600,00 грн з ПДВ. Також, в опублікованому повідомлені про намір укласти договір від 23.09.2020 по Лоту 2 Замовником вказано кількість – 57 350 порцій та ціну пропозиції в сумі 1 400 600,00 грн (в т.ч. ПДВ). Однак, у додатку 1 (специфікація) до укладеного з ФОП Приписюк О.О. Договору №01-03/14 (по Лоту 2) загальна кількість послуг харчування вказана 56 800 порцій (що на 550 порцій менше, ніж вказано у повідомленні про намір укласти договір), при цьому загальну вартість (ціну) не змінено, і вона становить 1 400 600,00 грн (що відповідало опублікованій в електронній системі закупівель інформації щодо вказаної закупівлі та кількості послуг опублікованих повідомленні про намір укласти договір - 57 350 шт). Таким чином, Замовником Договір №01-03/14 про закупівлю послуг їдалень та кейтерингових послуг по Лоту 2 укладено з ФОП Приписюк О.О. на обсяг послуг, що на 550 порцій менше, ніж зазначеній інформації опублікованій в електронній системі та у повідомленні про намір укласти договір. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення такого запиту повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. На опублікований в межах моніторингу 10.12.2020 запит органу державного фінансового контролю про надання інформації та пояснення по Лоту 2 щодо: причин та підстав укладання договору з обсягом послуг, що не відповідає та є меншим від вказаного в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури; причин не здійснення коригування вартості договору в сторону зменшення при фактичному врахуванні у договорі меншої кількості послуг (на 550 порцій менше); надання інформації (з відповідним документальним підтвердженням) про обсяги послуг (кількість порцій) та ціну - в розрізі категорій учнів та дітей. запропонованих учасником ФОП Приписюк О.О. при проведенні з ним переговорів, а також надання обґрунтування (з відповідним документальним підтвердженням) потреби в послугах на харчування, розрахунок вартості та ціни за одну порцію харчування (включаючи податки і збори, що/або мають бути сплачені, витрат на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, оплату митних тарифів усіх інших витрат) з ПДВ, Замовником протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту та на час завершення моніторингу (17.12.2020) відповідну інформацію та пояснення через електронну систему закупівель не надано (не оприлюднено), чим порушено норми частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 17.12.2020 16:32 - 05.01.2021 00:00
Дата публікації висновку: 17.12.2020 16:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На вашу вимогу від 17.12.2020 року повідомляємо,що 29.12.2020 р. додатковою угодою № 1 внесено зміни до основної угоди в частині зменшення ціни договору з урахуванням фактичного зменшення обсягів послуг за відповідний період.
Дата публікації звіту: 03.01.2021 15:37

Запити/Пояснення