• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне паливо

Тендерні пропозиції готуються українською мовою

Завершена

400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Номер: e5fe6a1a1ad648978846a1332dc740ae
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-11-19-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.11.2020 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 19.11.2020 13:14 - 11.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.11.2020 Одеса № 412 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: службова записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.11.2020, службова записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Андрія НОТЄВСЬКОГО від 18.11.2020. Начальник Олег МУРАТОВ Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 18.11.2020 № 412 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 17. UA-2020-09-11-000861-a 11.09.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 724-35-05, vvml1994@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону установлено порушення частини 3 статті 17 Закону, пунктів 2, 17, 19 частини 2 статті 22 Закону та Наказу № 710. За результатами аналізу розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках визначених Законом, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, зміни до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках визначених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Селекційно-генетичного інституту Національного центру насіннєзнавства та сортовивчення (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол № 20 від 08.10.2020) (далі – ТД), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Солвінг Сістемс» (далі – ТОВ «Солвінг Сістемс»), протокол засідання тендерного комітету від 21.10.2020 № 21, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 21.10.2020, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 02.11.2020 № 77, додаткову угоду від 10.11.2020 № 1 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 02.11.2020 № 77, пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби від 07.12.2020 № 06/658. За результатами аналізу питання відповідності умов ТД вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 17 частини 2 статті 22 Закону, у пункті 2.3 розділу І. «Загальні положення» ТД не зазначено посаду посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. За результатами аналізу питання відповідності умов ТД вимогам Закону встановлено, що ТД Замовника не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710), чим порушено вимоги пункту 19 частини 2 статті 22 Закону. Крім того, за результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено, що замовник у частині 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки ТП» ТД визначив спосіб надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстави передбаченої у пункті 12 частини 1 статті 17 Закону у вигляді довідки в довільній формі, яка містить інформацію про те, що фізичну особу переможця процедури закупівлі/службову (посадову) особу переможця процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі не є документальним підтвердженням відсутності підстав, передбачених у пункті 12 частини 1 статті 17 Закону. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений наказом МВС № 1256. Отже, на порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не було встановлено способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстави передбаченої у пункті 12 частини 1 статті 17 Закону для переможця. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Солвінг Сістемс» встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 1 додатку 2 до ТД, учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону повинен надати інформаційну довідку, складену у довільній формі, про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю з переліком власного чи орендованого автотранспорту для перевезення нафтопродуктів обладнаного насосами для зливу палива в ємкості зі шлангами довжиною не менше 30 метрів, бази для зберігання палива). Проте, учасником ТОВ «Солвінг Сістемс» у складі тендерної пропозиції надана довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.10.2020 вих. № 0119/15 та договір оренди транспортного засобу від 08.01.2020 № 115, які не містять інформації про наявність на орендованому автотранспорті для перевезення нафтопродуктів встановленого обладнання насосами для зливу палива в ємкості зі шлангами довжиною не менше 30 метрів, що не відповідає вимогам додатку 2 до ТД. Відповідно до вимог пункту 1 додатку 2 до ТД, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону учасники, які мають укладені партнерські договори з власниками ПММ повинні надати довідку у довільній формі про те, що партнер учасника здійснить поставку палива транспортом для перевезення нафтопродуктів обладнаного насосами для зливу палива в ємкості зі шлангами довжиною не менше 30 метрів. Проте, учасником ТОВ «Солвінг Сістемс» у складі тендерної пропозиції не надана довідка у довільній формі про те, що партнер учасника здійснить поставку палива транспортом для перевезення нафтопродуктів обладнаного насосами для зливу палива в ємкості зі шлангами довжиною не менше 30 метрів, що не відповідає вимогам додатку 2 до ТД. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, Південним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель 02.12.2020 було надано запит Замовнику на пояснення. Проте відповідь Замовника від 07.12.2020 не спростовує наявність порушення у його діях щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Солвінг Сістемс». Отже, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Солвінг Сістемс», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям установленим статтею 16 Закону.
Період усунення порушень: 10.12.2020 10:33 - 25.12.2020 00:00
Дата публікації висновку: 10.12.2020 10:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Пояснення в межах проведення уповноваженими особами Південного офісу Держаудитслужби моніторингу закупівлі дизельного палива за кодом ДК 021-2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти, ІD UA-2020-0—11-00861-а в період з 19 листопада по 09 грудня 2020 р Щодо виявлених порушень пояснюємо наступне: за результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушенням: 1. Порушення пункту 17 частини 2 статті 22 Закону, а саме: у пункті 2.3 розділу І. «Загальні положення» ТД не зазначено посаду посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Так, дійсно не вказана посада - це технічна помилка, яка була допущена при складані тендерної документації, але вона не становлять негативного впливу на бюджет. 2. Порушення вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону, а саме: ТД Замовника не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710). Тендерна документація містить пункт, про те, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, але в ТД не перелічені всі помилки відповідно до Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 - 3. Замовник у частині 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки ТП» ТД визначив спосіб надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстави передбаченої у пункті 12 частини 1 статті 17 Закону у вигляді довідки в довільній формі, яка містить інформацію про те, що фізичну особу переможця процедури закупівлі/службову (посадову) особу переможця процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. В порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не було встановлено способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстави передбаченої у пункті 12 частини 1 статті 17 Закону для переможця. В новій редакції Закону України “Про публічні закупівлі” з’явилась нова підстава для відмови в участі в торгах. Вона зазначена в пункті 12 частини 1 статті 17 і звучить так: службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 № 303 затверджено Положення про створення та функціонування Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми (далі - Реєстр). Відповідно до пункту 5 Положення Держателем (володільцем) Реєстру є МВС, а загальний доступ до статистичних відомостей мав би здійснюватись через веб-сайт МВС. Проте, наразі такого реєстру немає і відповідно інформацію з нього отримати неможливо, тому можна вимагати довідку в довільній формі на підтвердження відсутності цієї підстави. Крім того, для підтвердженням інформації про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі/фізична особа, яка є учасником, не було притягнуто до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми достатньо довідки про відсутність судимості. Такої думки дотримується Уповноважений орган (лист Мінекономрозвитку № 3304-04/34835-06 від 03.06.2020р.) В тендерній документації в п.5.5. розділу 3 зазначено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: - довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої п.12 частини 1 ст.17 Закону 4.За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Солвінг Сістемс» встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 1 додатку 2 до ТД, учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону повинен надати інформаційну довідку, складену у довільній формі, про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю з переліком власного чи орендованого автотранспорту для перевезення нафтопродуктів обладнаного насосами для зливу палива в ємкості зі шлангами довжиною не менше 30 метрів, бази для зберігання палива). Проте, учасником ТОВ «Солвінг Сістемс» у складі тендерної пропозиції надана довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.10.2020 вих. № 0119/15 та договір оренди транспортного засобу від 08.01.2020 № 115, які не містять інформації про наявність на орендованому автотранспорті для перевезення нафтопродуктів встановленого обладнання насосами для зливу палива в ємкості зі шлангами довжиною не менше 30 метрів, що не відповідає вимогам додатку 2 до ТД. Учасник в складі тендерної пропозиції надав партнерський договір на поставку нафтопродуктів № 366 від 06 грудня 2019 р. Поставка Товару за цим договором може здійснюватися на умовах СРТ – пункт призначення, вказаний Покупцем в заявці відвантаження Товару, поставка транспортом і за рахунок Постачальника та на умовах EXW – резервуар нафтобази зберігання, вказаний Постачальником, вивіз товару транспортом (та рахунок) Покупця. Учасник надав довідку № 0272/15 від 15.10.2020 р. яка підтверджує наявність у «ТОВ «СОЛВІНГ СІСТЕМС» бензовозів обладнаних насосами для зливу палива в ємкості зі шлангами довжиною не менше 30 метрів», довідку 0273/15 від 15.10.2020, яка підтверджує, що «ТОВ «СОЛВІНГ СІСТЕМС» здійснить поставку палива транспортом для перевезення нафтопродуктів, обладнаного насосами для зливу палива в ємкості зі шлангами довжиною не менше 30 метрів». Ці довідки підтверджують факт поставки дизельного палива на умовах EXW, тобто власним чи орендований транспортом. Ця інформація була врахована при прийнятті рішення щодо відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям. З урахуванням вищенаведеного повідомляємо, що помилки, які є несуттєвими були допущені на етапі оприлюднення інформації про проведення закупівлі, подання тендерних пропозицій у період з 11 вересня по16 жовтня 2020 р. і могли бути усунені на вказаних етапах. Водночас, станом на сьогодні порушення не становлять негативного впливу на бюджет та не можуть бути усунені Замовником у зв’язку з тим, що ще до початку моніторингу (19 листопада) дизельне паливо 10 листопада в повному обсязі було вже поставлено переможцем Замовнику за укладеним договором № 77 від 02 листопада 2020 р та додатковою угодою № 1 від 10 листопада 2020 р. Тендерним комітетом взяті до уваги вказані у висновку зауваження по процедурі закупівлі і в подальшому будуть враховані у наступних процедурах.
Дата публікації звіту: 15.12.2020 13:05

Запити/Пояснення