• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія

Завершена

889 998.00 UAH з ПДВ
Номер: 3f5e4b298a624e6da5a77b36ef3a9ea6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-11-23-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.11.2020 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ., UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 23.11.2020 11:00 - 15.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 20.11.2020 №69 Хмельницький Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189 НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 20.11.2020 № 69 Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу 2. UA-2020-09-11-000365-b 11.09.2020 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель. Ковальчук Г.В. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницька, Хмельницький
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. (Хмельницька обл.), +38 (0 38) 276-55-94, dinik88@bigmir.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, пункту 13.4 договору від 23.09.2020 № 7155, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 грудня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) (далі – повідомлення про намір укласти договір) вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Аварійно – рятувальний загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (далі – Замовник), протокол засідання тендерного комітету Замовника щодо проведення переговорів від 09.09.2020 № 35, повідомлення про намір укласти договір від 11.09.2020, договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 23.09.2020 № 7155, додаткову угоду до договору від 23.09.2020 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 24.09.2020. Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 3 Закону цей Закон застосовується до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Згідно частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Водночас, перелік підстав для застосування переговорної процедури закупівлі визначений частиною другою статті 40 Закону та є вичерпним. Згідно пункту 7 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в повідомленні про намір укласти договір Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин. При цьому, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі у повідомленні про намір укласти договір Замовником зазначено посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, а саме: Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII щодо надання постачальником універсальних послуг, що не підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначеної абзацом четвертим пункту 2 частини другої статті 40 Закону. Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у річному плані та у повідомленні про намір укласти договір Замовником визначено предмет закупівлі за кодом «ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія», вид предмета закупівлі визначено як товар. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Слід зазначити, що ТОВ «Хмельницькенергозбут», відсутнє у реєстрі суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сфері енергетики станом на 30.11.2020, який складається, ведеться та розміщується щомісяця не пізніше 7 числа на офіційному веб-сайті (http://www.nerc.gov.ua/) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) відповідно до Порядку складання та ведення НКРЕКП реєстру суб'єктів природних монополій, затвердженого Постановою НКРЕКП від 19.10.2017 № 1268. Також ТОВ «Хмельницькенергозбут» не належить до суб`єктів господарювання (юридичних осіб), які виробляють (реалізують) товари на ринках, що перебувають у стані природної монополії та включені до реєстрів суб’єктів природних монополій у відповідних сферах органами, що здійснюють державне регулювання у сфері природних монополій, оскільки даний суб’єкт господарювання відсутній у зведеному переліку природних монополій, який відповідно до Порядку складання та ведення зведеного переліку суб`єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2012 року за № 2119/22431, розміщується щомісяця до 20 числа офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua). Крім того, відповідно до Ліцензійного реєстру НКРЕКП, станом на 24.11.2020 видано суб’єктам господарювання понад 800 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. Разом з тим, відповідно до частини четвертої статті 3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. Враховуючи вищевикладене, здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі електричної енергії, споживачами, які є замовниками в розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами. Отже, на порушення частини другої статті 40 Закону Замовник застосував переговорну процедуру для закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених частиною другою статті 40 Закону. Відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель. Аналогічна позиція викладена у листах Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04/54502-07 «Щодо закупівель електричної енергії та послуг з розподілу електричної енергії», Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 01.06.2020 № 3305-04/34286-06 «Щодо рекомендацій Антимонопольного комітету України» та Антимонопольного комітету України від 12.03.2020 № 20-29/08-3600 «Про надсилання рекомендацій».
Період усунення порушень: 07.12.2020 16:34 - 22.12.2020 00:00
Дата публікації висновку: 07.12.2020 16:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На проведений моніторинг UA-M-2020-11-23-000005 процедури закупівлі UA-2020-09-11-000356-b Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області надає інформацію, що відповідно до а.4 п. 2 ч.2 ст. 40 Закону України « Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», та відповідно до абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017р. (зі змінами від 23.11.2018 №2628-VIII) процедурою закупівлі електричної енергії було визначено як «Переговорна процедура закупівлі», оскільки відсутня конкуренція з технічних причин. Тому, що відповідно до абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017р. (зі змінами від 23.11.2018 №2628-VIII) Тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 Закону України № 2019-VIII. Пунктом 47 ст.1 передбачено, що непобутовий споживач - фізична особа - підприємець або юридична особа, яка купує електричну енергію, що не використовується нею для власного побутового споживання. Частиною 1 статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Абзацом 2, 4 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017р. (зі змінами від 23.11.2018 №2628-VIII) передбачено, що з метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, упродовж двох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, такий електропостачальник виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрованим суб’єктом господарювання здійснювало АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХМЕЛЬНИЦЬКОБЛЕНЕРГО" на території Хмельницької області. Після прийняття Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017р., під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання від виробництва, передачі, постачання електричної енергії було створено ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» (42035266), засновником якого є АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКОБЛЕНЕРГО". Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими. Ми, Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області, підпадаємо під поняття «Бюджетна установа», тому на нас поширюються положення абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 23.11.2018 №2628-VIII). А також у зв’язку із неможливістю спрогнозувати додаткове фінансування на придбання електроенергії із державного бюджету до кінця поточного року та із технічною і технологічною неможливістю припинити постачання електроенергії в підрозділи Аварійно – рятувального загону наприкінці року, які знаходяться на цілодобовому чергуванні, терміни проведення процедури «Відкриті торги» (орієнтовно 40 днів) можуть призвести до зриву готовності до дій за призначенням. Поряд з цим виявлені порушення неможливо усунути, а саме: припинити зобов’язання за договором (розірвати договір) від 23.09.2020 року №7155, так, як зобов’язання та розрахунки за вказаним договором виконані повністю до початку моніторингу процедури закупівлі. Звіт про виконання Договору оприлюднений в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту: 11.12.2020 11:09