• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

"Капітальний ремонт частини приміщень двоповерхового корпусу літери "А" Кегичівського ліцею Кегичівської районної ради Харківської області розташованого за адресою: 64003 вул.Волошина,91, смт. Кегичівка, Кегичівський район, Харківська область (коригування)"

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Більш детальна інформація викладена у тендерній документації.

Завершена

4 513 992.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 569.96 UAH
Номер: f09698bc855f4944910ab57c356ad729
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-10-27-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.10.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 27.10.2020 18:13 - 18.11.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.10.2020 №220 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 27.10.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 27.10.2020 № 220 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 20 UA-2020-09-10-008229-b 10.09.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 607-06-26, kurgan_anna@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення Замовником вимог пункту 2 частини другої статті другої статті 22 Закону, частини 6 статті 33 Закону та частини 4 статті 41 Закону За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10.11.2020 Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція від 19.04.2019 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді та спорту Кегичівської районної державної адміністрації Харківської області (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.09.2020 №3 (зі змінами від 14.09.2020), протокол щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СОЛТІСТ» (далі учасник-переможець) від 29.09.2020 №5, повідомлення про намір укласти договір від 29.10.2020, договір від 16.10.2020 №12/10. За результатом моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що визначені Замовником кваліфікаційні критерії у Додатку 1 до тендерної документації не відповідають вимогам пункту 1 частини другої статті 16 Закону, а саме: наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, досвід виконання аналогічного* договору, в той час як згідно з Законом (в редакції від 19.04.2020) зазначені критерії повинні мати назву: «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Зазначене є порушенням Замовником пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Також за результатом моніторингу встановлено, що Замовник у Додатку 8 до тендерної документації «Проект договору підряду» зазначив, що проект договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Крім того зазначив, що Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель. Проте, за нормою частини 6 статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В свою чергу, згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з учасником-переможцем торгів суперечить вимогам частини 6 статті 33 Закону та частини 4 статті 41 Закону. Також, в ході моніторингу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника - переможця ТОВ «СОЛТІСТ» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону. Відповідно до вимог пункту 1 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації учасниками процедури закупівлі передбачено надання довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, за формою Додатку 3 до тендерної документації. Крім того, приміткою у Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що у довідці необхідно вказати все обладнання, будівельні машини, механізми, устаткування, яке вказано у відомості ресурсів, що є частиною розрахунку договірної ціни, який надається у складі пропозиції учасника. Однак, в наданій учасником-переможцем довідці про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази від 21.092020 №07 не міститься інформація про наявність автотранспорту для перевезення будівельного сміття до 30 км, який вказано у відомості ресурсів, що є частиною розрахунку договірної ціни, який надається у складі пропозиції учасника. Крім того в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 21.09.2020 №08 не зазначено водія, на якого у відомості ресурсів до Договірної ціни, наданої у складі тендерної пропозиції, передбачені витрати. Таким чином, відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «СОЛТІСТ», визначив його переможцем та уклав з ним Договір на загальну суму 4 490 850,00 грн ПДВ. Моніторингом питання відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та пропозиції учасника-переможця встановлено, що укладений, між Замовником та ТОВ «СОЛТІСТ», договір підряду від 16.10.2020 №12/10 (далі - договір №12/10) не відповідає проекту договору підряду (Додаток 8 до тендерної документації), а саме: в проекті договору підряду підпункт 3.2 містить інформацію про виконання робіт за кошти місцевого бюджету, тоді як підпункт 3.2 договору 12/10 – містить інформацію про кошти субвенції з Державного бюджету та співфінансування з районного бюджету. Також, в підпункті 4.1 проекту договору підряду джерело фінансування робіт є Державний бюджет, тоді як в підпункті 4.1 договору 12/10 зазначено – Державний бюджет та співфінансування з районного бюджету. Крім того встановлено, що підпунктом 4.2 проекту договору підряду передбачено «оплата за даним договором здійснюється за виконаний обсяг робіт на об’єкті протягом 20 днів згідно акту приймання робіт без попереднього фінансування, згідно статей 46,49 БК України (для цілей складання проекту договору про закупівлю за результатами цих торгів учасник повинен надати у складі пропозиції довідку з обслуговуючого банку (банків) про наявність рахунків в банківських установах з зазначенням всіх існуючих відкритих рахунків)», тоді як підпункт 4.2 договору 12/10 містить інформацію «оплата за даним договором здійснюється за виконаний обсяг робiт на об’єкті протягом 20 днiв згiдно акту приймання робiт без попереднього фiнансування, згiдно статей 46,49 БК України. Отже, умови договору 12/10 відрізняються від змісту проекту договору підряду (Додаток 8 до тендерної документації) та тендерної пропозиції учасника ТОВ «СОЛТІСТ» (в складі тендерної пропозиції учасником надано гарантійний лист погодження з істотними умовами та проектом договору від 21.09.2020 №10), що є порушенням частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 10.11.2020 16:57 - 25.11.2020 00:00
Дата публікації висновку: 10.11.2020 16:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення: На підставі ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" Відділ освіти, молоді та спорту Кегичівської районної державної адміністрації Харківської області надає наступні заперечення на висновок ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (надалі - ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА) від 10.11.2020 року. 1. У своєму висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА зазначає, що назва кваліфікаційних критеріїв, встановлена в тендерній документації не відповідає ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон). На це твердження Замовник надає обґрунтовані заперечення. Відповідно до ч.5 розділу 3 тендерної документації Замовник установлює такі кваліфікаційні критерії: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Вищезазначені кваліфікаційні критерії повністю відповість ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім цього, у ч. 2 ст. 22 Закону зазначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тобто, Замовник самостійно встановлює спосіб документального підтвердження кваліфікаційним критеріям. На виконання вищезазначеного, у ч.5 розділу 3 тендерної документації передбачено, що спосіб документального підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям зазначений в додатку 2 тендерної документації. Жодним нормативно-правовим актом не встановлений перелік та назва документів, якими підтверджуються кваліфікаційні критерії. Замовник не зобов’язаний називати форми довідок ідентично кваліфікаційним критеріям. 2. У своєму висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА зазначає, що встановивши у тендерній документації можливість змінювати проект договору при укладанні основного договору, Замовник порушив Закон України «Про публічні закупівлі». Маємо заперечити це твердження з наступних причин. По-перше, відповідно до ч.2 ст.22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Замовник встановив порядок зміни умов проекту договору, зазначивши у додатку 8 тендерної документації примітку з текстом «*Проект Договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання Договору з Учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного Договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до Договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель». По-друге, нормою частини 6 статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Примітка з текстом «*Проект Договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання Договору з Учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного Договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до Договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель» у додатку 8 тендерної документації жодним чином не суперечить вищевказаним нормам, оскільки, якщо, навіть, умови договору відрізняються від проекту договору це не означає, що вони відрізняються від умов тендерної документації або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. По-третє, у ч.4 розділу 6 тендерної документації зазначені істотні умови договору, що обов’язково включаються до договору про закупівлю: - ціна договору; - предмет договору; - строк дії договору. Дані умови договору не є змінними. Всі інші умови договору не є істотними. 3. Висновком ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ встановлено, що тендерна пропозиція учасника - переможця ТОВ «СОЛТІСТ» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону. Відповідно до вимог пункту 1 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації учасниками процедури закупівлі передбачено надання довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, за формою Додатку 3 до тендерної документації. Крім того, приміткою у Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що у довідці необхідно вказати все обладнання, будівельні машини, механізми, устаткування, яке вказано у відомості ресурсів, що є частиною розрахунку договірної ціни, який надається у складі пропозиції учасника. Однак, в наданій учасником-переможцем довідці про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази від 21.092020 №07 не міститься інформація про наявність автотранспорту для перевезення будівельного сміття до 30 км, який вказано у відомості ресурсів, що є частиною розрахунку договірної ціни, який надається у складі пропозиції учасника. Замовник не згодний з даними зауваженнями з наступної причини. У складі тендерної пропозиції переможця міститься файл під назвою «9 Довідки 1.pdf». У цьому файлі міститься довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою додатку 3 тендерної документації. У колонці «Тип обладнання, будівельних машин та механізмів» зазначено, що учасник залучатиме за договором надання послуг автомобілі бортові, вантажопідйомністю 3 т. Разом з тим, у файлі «16 Договір надання послуг.PDF» міститься договір надання послуг з перевезення будівельного сміття. 4. У своєму висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА зазначає, що в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 21.09.2020 №08 не зазначено водія, на якого у відомості ресурсів до Договірної ціни, наданої у складі тендерної пропозиції, передбачені витрати. Замовник не згодний з даними зауваженнями з наступної причини. У файлі «16 Договір надання послуг.PDF» міститься договір надання послуг з перевезення будівельного сміття. Згідно п.п.1.1 цього договору за завданням замовника виконавець надає замовнику послуги самоскида з завантаження та вивезення будівельного сміття та інших вантажів Замовника. Тобто, у учасника не повинні бути в наявності спеціалісти с професією водія. За вищевказаним договором, Виконавець послуг повинен мати в наявності спеціалістів з посадою «водій». В тендерній документації не було передбачено необхідність зазначення в довідці про наявність працівників конкретної посади «водій». Крім цього, учасник надав гарантійний лист, що якщо у Учасника на момент подачі пропозиції немає всіх працівників, необхідних для виконання Договору, він має можливість їх залучення, у разі укладання Договору за результатами цих торгів, що цілком відповідає п.2 приміток додатку 4 тендерної документації. 5. Моніторингом питання відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та пропозиції учасника-переможця встановлено, що укладений, між Замовником та ТОВ «СОЛТІСТ», договір підряду від 16.10.2020 №12/10 (далі - договір №12/10) не відповідає проекту договору підряду (Додаток 8 до тендерної документації). Відповідно до ч.2 ст.22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. На виконання вищезазначеного, у примітках додатку 8 тендерної документації передбачено, що проект Договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання Договору з Учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного Договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до Договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель. Тобто, при укладанні договору про закупівлю Сторони мали повне право змінити умови договору в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного Договору. На підставі вищезазначеного, Замовник не згодний з зауваженнями в повному обсязі, вважає, що доводи, які приводить ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА у своєму висновку носять суб’єктивний характер які не підтверджені умовами документації та законодавством України у сфері публічних закупівель. У зв'язку з вищезазначеним, дії Відділ освіти, молоді та спорту Кегичівської районної державної адміністрації Харківської області в частині визначення переможцем торгів - ТОВ «СОЛТІСТ», не суперечать законодавству України. На підставі вищенаведеного, просимо вас: - прийняти зауваження Відділу освіти, молоді та спорту Кегичівської районної державної адміністрації Харківської області до розгляду; - зафіксувати факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель ( у зв'язку з відсутністю порушень).
Дата публікації звіту: 16.11.2020 15:47