-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт дороги по вул. І. Франка в смт. Підбуж Дрогобицького району Львівської області
Завершена
14 745 666.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 728.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 73 728.33 UAH
Номер:
8037d498aa124900beb1d66fc49496e0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-08-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.12.2021 00:00
Період моніторингу:
08.12.2021 16:56 - 31.12.2021 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.12.2021 № 778
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.12.2021 № 778.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-09-08-006135-b, 08.09.2020. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання надання Замовником відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру встановлено порушення вимог частини першої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АЛОВ-БУД», допущення її до аукціону та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «АЛОВ-БУД» щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю та частини першої статті 24 Закону при наданні відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або на вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 13 грудня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї; надання відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або на вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру; розгляд тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Підбузької селищної ради Дрогобицького району Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-09-08-004794-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесенні до неї зміни; опубліковані вимогу щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації та відповідь Замовника на вказану вимогу; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АЛОВ-БУД» (далі - ТОВ «АЛОВ-БУД») та товариства з обмеженою відповідальністю «ШЛЯХОВИК-Т»; протокол засідання тендерного комітету від 23.10.2020 №19; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; договір підряду від 12.11.2020 №12/11/20; додаткові угоди від 21.12.2020 №1 та від 29.12.2020 №2 до вказаного договору, наявну у вільному публічному доступі інформацію щодо здійснених оплат за договором підряду від 12.11.2020 №12/11/20.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (чинний з 17.07.2020, далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення закупівлі, тендерну документацію, договір тощо), на них накладено електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За нормою пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710).
Однак, у наведеному у частині 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника переліку формальних помилок, наведено формальні помилки, що не відповідають переліку, зазначеному в Наказі Мінекономрозвитку №710 (можлива відсутність в документі певної інформації (відомостей) за умови, що ця інформація (відомості) повністю відображена в іншому документі, наданому в тендерній пропозиції учасника).
Відповідно до вимог частини першої статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що на оприлюднене в електронній системі закупівель 30.09.2020 звернення ТОВ «АЛОВ-БУД» з вимогою щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації Замовником роз’яснення надано (опубліковано) 06.10.2020, тобто з перевищенням встановленого частиною першої статті 24 Закону строку.
За умовами пункту 2.1 розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід наступними інформацією та документами: довідкою за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та її документальним підтвердженням згідно наведеної у Додатку №1 до тендерної документації форми. Учасники обов’язково включають у Довідку працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг/виконання робіт за предметом закупівлі.
Наявність в учасника працівників, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг/виконання робіт згідно предмету закупівлі, відповідно до вимог пункту 2.1 розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, документально підтверджуються в складі тендерної пропозиції наступними документами:
- сканкопіями трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду або наказів про сумісництво (за наявності таких) або цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у довідці (на кожного працівника, який відображений учасником в довідці).
- копією звіту з праці (форма №1-ПВ) за останній звітній період органа статистики до якого подається, або офіційним листом від органа статистики про те, що даний учасник не звітує за даною формою та копію штатного розпису.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «АЛОВ-БУД» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №1205 від 15.10.2020), у якій наведено перелік наявних в учасника працівників, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг/виконання робіт згідно предмету закупівлі, в кількості 50 осіб, з яких 44 особи - як штатні працівники учасника та 6 осіб - за цивільно-правовими угодами.
Крім того у складі тендерної пропозиції учасника містяться сканкопії наказів про призначення на посаду 44 працівників, зазначених у вищевказаній довідці, та сканкопії трудових книжок 7 працівників.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АЛОВ-БУД» надано сканкопію звіту з праці (форма №1-ПВ) за вересень 2020 року, у якому відсутні дані щодо кількості працівників (середньооблікова кількість штатних працівників), відпрацьованого робочого часу штатними працівниками і фонду оплати праці.
Крім того, проведеним аналізом наданих у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АЛОВ-БУД» сканкопій цивільно-правових угод, укладених 01.07.2020 з особами, зазначеними у пунктах 5, 19-23 вищевказаної довідки (виконроб Лисенко В.М., машиніст бульдозера Заболотний М.Б., машиніст крану Масляник В.І., машиніст електростанції пересувної Попович М.Я., машиніст компресора Залуга І.О. та машиніст машини маркірувальної Борецький Р.І.), встановлено, що такі цивільно-правові угоди укладено на строк з 01.07.2020 до 31.12.2020, та не містять умови про можливість їх пролонгації, тоді як за умовами тендерної документації Замовника строк надання послуг - до 31.12.2021 (пункт 4.4 розділу І тендерної документації).
Таким чином, наданими у складі тендерної пропозиції сканкопіями документів учасником ТОВ «АЛОВ-БУД» документально не підтверджено наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для надання послуг за предметом закупівлі.
Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АЛОВ-БУД» як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому Замовником у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір підряду від 12.11.2020 №12/11/20 на суму 12 840 000,00 грн з ПДВ.
Моніторингом також встановлено, що до вищевказаного договору сторонами вносилися зміни додатковими угодами від 21.12.2020 №1 та від 29.12.2020 №2 в частині уточнення бюджетних призначень на 2020 рік. Зазначені додаткові угоди зі сторони Замовника укладені Підбузькою селищною радою Дрогобицького району Львівської області в особі Східницького селищного голови Піляка І.Є., що діяв на підставі рішення Східницької селищної ради від 01.12.2020 №2 «Про початок повноважень голови Східницької селищної ради» та рішення Східницької селищної ради від 03.12.2020 №9 «Про початок реорганізації селищної та сільських рад шляхом приєднання до Східницької селищної ради».
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації щодо здійснених оплат за договором підряду від 12.11.2020 №12/11/20 (джерело: Єдиний веб-портал використання публічних коштів, https://spending.gov.ua) Підбузькою сільською радою за вказаним договором здійснено оплату у 2020 році на загальну суму 3 978 321,77 грн (28.12.2020 – 2 988 212,90 грн відповідно до актів №1 вiд 22.12.2020 та №2 вiд 22.12.2020; та 30.12.2020 – 990 108,87 грн відповідно до актів №3 вiд 22.12.2020 та №4 вiд 23.12.2020), Східницькою селищною радою – у 2021 році на загальну суму 6 808 402,70 грн (28.07.2021 відповідно до акту №5 вiд 21.07.2021).
Період усунення порушень:
13.12.2021 13:52 - 29.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
13.12.2021 13:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог висновку Державної аудиторської служби від 13.12.2021 року, Договір № 12/11/20 від 12 листопада 2020 року по об"єкту :"Поточний ремонт дороги по вул.І.Франка в смт.Підбуж Дрогобицького району Львівської області" розірвано. Додаткова угода № 5 від 31.12.2021 року.
Дата публікації звіту:
31.12.2021 15:52
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
13.01.2022 12:55