• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція з добудовою відділення екстреної медичної допомоги КНП «Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради», вул. Гетьмана Мазепи, 114

Категорія замовника:Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції : Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами документації. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та не підготовлені безпосередньо учасником, мають бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами документації. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог частини першої статті 25 Закону. Сума забезпечення: 85 000.00 (вісімдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) гривень. Вид забезпечення: електронна банківська гарантія. Більш детально про умови надання забезпечення тендерних пропозицій вказано у частині 2 Розділу ІІІ ТД

Завершена

17 731 402.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 88 657.01 UAH
Номер: a7a9605c4ab046efabdb19e23f35cefd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-10-30-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.10.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 30.10.2020 11:02 - 21.11.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З від 30.10.2020 №77 Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Геннадій БУКОВСЬКИЙ ДОДАТОК до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 30.10.2020 № 77 Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу 2 UA-2020-09-08-000519-a 08.09.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківська, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Івано-Франківська обл.), +38 (0 34) 255-64-75, khristinaostruzhnuok@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частин третьої та шостої статті 17 Закону, частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЖЕБВП «МЖК ЕКСПРЕС-24», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 06 листопада 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КНП «Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «МЖК ЕКСПРЕС-24» (далі – ТОВ «ЖЕБВП «МЖК ЕКСПРЕС-24»), протокол засідання тендерного комітету Замовника від 28.09.2020 №4545/3, укладений договір про закупівлю робіт від 16.10.2020 №4545 (далі – Договір). За результатами моніторингу встановлено, що в пункті 3.5.10. розділу ІІІ ТД Замовником зазначено, що «Інформація про відсутність заборгованості з податків, зборів і платежів у переможця процедури закупівлі перевіряється Замовником в електронній системі закупівель в інформації, що автоматично формується в електронній системі закупівель в результаті взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України». Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (зі змінами) на офіційному порталі Державної податкової служби України (tax.gov.ua) та на Порталі відкритих даних (data.gov.ua) щомісяця оприлюднюється інформація про cy6'єктів господарювання, які мають податковий борг. Сума податкового боргу може змінюватись щоденно. Отже, необхідність підтвердження відсутності заборгованості перед бюджетом у суб’єктів господарювання шляхом видачі їм довідок залишається. Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 №733 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 року за 1102/32554. Частиною третьою статті 17 Закону визначено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається Замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Разом з тим, частиною шостою статті 17 Закону визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Таким чином, Замовником не дотримано вимоги частин третьої та шостої статті 17 Закону. У пункті 6.4.5. розділу VI ТД Замовником вказано, що основні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. За нормою частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 06.11.2020 14:08 - 21.11.2020 00:00
Дата публікації висновку: 06.11.2020 14:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Комунальним некомерційним підприємством Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі щодо моніторингу закупівлі UA-2020-09-08-000519-a. За результатами розгляду можемо повідомити наступне. І. Щодо Вашого зауваження про необхідність підтвердження відсутності заборгованості перед бюджетом у суб’єктів господарювання шляхом видачі їм довідок Державної фіскальної служби України та порушення Замовником частин 3 та 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» потрібно зазначити наступне. Згідно частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. На виконання вказаної частини статті 17 Закону Замовником передбачено, пункти 3.5.8. та 3.5.9. частини 5 Розділу ІІІ тендерної документації, відповідно до яких Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті: - гарантійний лист в довільній формі, про відсутність підстав (із їх зазначенням) для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у пункті 5,6,12 і 13 частини першої та частиною другою ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику, із урахуванням ч.5 ст.17 та ч.4 ст.22 Закону, документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, а саме: - Довідку (витягу), що видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), про те, що фізичну особу, яка є учасником, чи службову (посадову) особу учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку станом не більше тримісячної давнини відносно дату подання тендерних пропозицій. Вказана довідка можу бути надана у вигляді електронного документу; - Довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої п.12 частини 1 ст.17 Закону; - Довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 ч. 2 ст. 17 Закону, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 ч. 2 ст. 17 Закону. Щодо тверджень, про необхідність підтвердження відсутності заборгованості перед бюджетом у суб’єктів господарювання шляхом видачі довідок органами Державної податкової служби України, звертаємо увагу, що відповідно до Листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04_34835-06 від 03.06.2020 року «Щодо застосування статті 17 Закону» для однозначного розуміння застосування замовниками статті 17 Закону Міністерством надано додаток з переліком документів, необхідних для виконання вимог статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до наданого додатку до листа № 3304-04_34835-06 від 03.06.2020 року передбачено, що інформація про наявність в Учасника-переможця процедури закупівлі заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) автоматично формується в електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України. Аналогічна позиція закріплена і в умовах тендерної документації на закупівлю робіт «Реконструкція з добудовою відділення екстреної медичної допомоги КНП «Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради», вул. Гетьмана Мазепи, 114» (код ДК 021-2015 - 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)», а саме пункт 3.5.10. частини 5 Розділу ІІІ тендерної документації - Інформація про відсутність заборгованості з податків, зборів і платежів у переможця процедури закупівлі перевіряється Замовником в електронній системі закупівель в інформації, що автоматично формується в електронній системі закупівель в результаті взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України. Щодо зауважень згідно частини 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Відповідно до частини 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Разом з тим згідно Листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04_34835-06 від 03.06.2020 року «Щодо застосування статті 17 Закону» підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від учасників процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель. Поряд з цим згідно з частиною п’ятою статті 17 Закону замовник не вимагає від переможця процедури закупівлі документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 "Про затвердження положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних" затверджено Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. Отже, оскільки Законом заборонено вимагати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель. Враховуючи вищевикладене та роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, що викладене в Листі № 3304-04_34835-06 від 03.06.2020 року «Щодо застосування статті 17 Закону» Замовником повністю дотримано вимог статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та норм чинного законодавства при проведені закупівлі робіт «Реконструкція з добудовою відділення екстреної медичної допомоги КНП «Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради», вул. Гетьмана Мазепи, 114» (код ДК 021-2015 - 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» ІІ. Щодо встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до пункту 6.4.4. частини 4 Розділу VI тендерної документації основними істотними умовами договору про закупівлю є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки виконання робіт; права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків; порядок залучення субпідрядника/субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Пунктом 6.4.4. частини 4 Розділу VI тендерної документації встановлено, що Основні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти. Таким чином, замовником як істотні умови договору встановлено й інші умови, що визначені чинним законодавством для даного виду договорів. Тому, замовником в даній частині дотримано вимог чинного законодавства. При цьому, пунктом 13.4. Розділу «Порядок внесення змін та розірвання договору» проекту договору умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції без зменшення обсягів закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених ч.5. ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі». Пунктом 13.5. Розділу «Порядок внесення змін та розірвання договору» проекту договору встановлено, що зміна істотних (основних) умов договору може здійснюватися за згодою сторін у випадках, які передбачені ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», про що укладається відповідна додаткова угода у порядку передбаченому Цивільним та Господарським кодексами України. У частині внесення змін до договору щодо зміни договірної ціни такі зміни вносяться із урахуванням вимог визначених Розділом ІІІ договору. Зазначені додаткові угоди оприлюднюються відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, Замовником в пункті 13.4. Розділу «Порядок внесення змін та розірвання договору» проекту договору було зазначено виключно ті істотні умови договору щодо яких можуть вноситися зміни в порядку ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі». Додатково повідомляємо, що відповідно до п.2.2. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 11 від 29.05.2013 «Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними», не є підставою для визнання недійсним відсутність у договорі істотних умов. Таким чином, враховуючи положення тендерної документації, як єдиної документації щодо умов проведення закупівлі, Замовником дотримано норми чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Згідно із ст. 19 Конституції України, органи державної влади та їх посадові особи зобов’язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що чітко передбачені Конституцією та Законами України. При цьому, враховуючи обставини щодо того, що на даний час проведено розгляд тендерних пропозицій учасників та обрано Учасника-переможця процедури закупівлі Замовником, в силу норм Закону України «Про публічні закупівлі» та технічних можливостей електронної системи закупівель, не можуть бути внесені зміни до умов тендерної документації. Разом з тим, повідомляємо, що Замовником взято до уваги викладені у висновку зауваження та рекомендації. Вказані зауваження та рекомендації будуть враховані під час укладання додаткових угод до договору, а також у подальших процедурах закупівель, що здійснюватимуться замовником. Додаток – лист Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04_34835-06 від 03.06.2020 року з додатком
Дата публікації звіту: 12.11.2020 15:54

Рішення про призначення перевірки