-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Нове будівництво туристичного кемпінгу «Агросадиба» по вул. Центральна, 116 в с. Раковець Пустомитівського району Львівської області»
Відповідно до проектно-кошторисної документації будівництво здійснюється згідно 1-ої та 2-ої черги будівництва. Вартість 1-ої черги становить 2189348.40 грн. Вартість 2-ої черги - 3095671.20 грн. Мова підготовки тендерних пропозицій - українська
Завершена
5 285 019.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 425.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 26 425.10 UAH
Номер:
4b62a4dc3b8d43aab829f29048d80618
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-01-21-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.01.2021 00:00
Період моніторингу:
22.01.2021 08:12 - 13.02.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.01.2021 № 15
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.01.2021 № 15.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-09-07-005427-a, 07.09.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації умов, що суперечать нормам частини шостої статті 17 і частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення частини 2 статті 31 Закону.
За результатами моніторингу щодо аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо:
усунення невідповідності тендерної документації вимогам Закону, а саме частини шостої статті 17 і частини сьомої статті 33 Закону шляхом недопущення таких порушень в подальшому;
усунення порушення вимог частини 2 статті 31 Закону шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору поставки від 11.11.2020 № 15 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план філії ДП "Обласний Фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі" (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію приватного підприємства "ЛИБІДЬ" (далі - ПП "ЛИБІДЬ") повідомлення про намір укласти договір, договір та внесення змін до договору, опубліковані ПП "ЛИБІДЬ" як переможцем тендеру документи на підтвердження відсутності підстав, визначених відповідними пунктами частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
У розділі 2 Додатку 4 (Підтвердження відсутності підстав відповідно до ст. 17 Закону) до тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої цієї статті підтверджується електронною довідкою чи сканованою копією з оригіналу документа (-ів), виданого відповідним органом, який має такі повноваження. Спосіб підтвердження інших підстав визначається учасником самостійно (наприклад, - у формі довідки довільної форми).
При цьому у примітках розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що у разі ненадання переможцем торгів документів відповідно до вимог документації в зазначені строки замовник розглядає наступну найбільш економічно вигідну пропозицію відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, дана вимога не стосується документів які замовник може самостійно отримати керуючись листом Мінекономіки №3304-04/2361-06 від 16.01.2020 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним».
Крім того, у примітках розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що інформація, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, може не подаватися у складі пропозиції, чи після оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір учасником переможцем.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, за нормою частини сьомої статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Отже, норми статей 17 та 33 Закону не передбачають можливість не подання учасником-переможцем документів при наявності інформації у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також можливості не відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця у разі не подання ним документів, які замовник може самостійно отримати керуючись листом Мінекономіки №3304-04/2361-06 від 16.01.2020 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним».
Таким чином, зазначене у примітках розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації Замовника суперечить нормам частини шостої статті 17 та частини сьомої статті 33 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що учасником ПП «ЛИБІДЬ» у складі своєї пропозиції на підтвердження кваліфікаційного критерію в частині наявності обладнання та матеріально-технічної бази для виконання робіт за предметом закупівлі надано довідку про наявність в учасника відповідного обладнання, машин та механізмів, згідно з якою у власності учасника з наведеного переліку транспортних засобів та машин перебуває лише бортовий автомобіль та автомобіль з маніпулятором, а решта техніки (автогрейдер, бульдозер, самоскид, бетонозмішувач, екскаватор, навантажувач, кран, трактор, коток, машина поливально-мийна) – на підставі укладених з іншими суб’єктами підприємницької діяльності договорами про надання ними послуг техніки для ПП «ЛИБІДЬ» (договір від 18.03.2020 №18/03/20 з СПД Демчина Р.І., договір від 10.08.2020 №10/08/20 з ПП «Рома» та договір від 02.07.2020 б/н з ТзОВ ВП «Галтрансрембуд»).
Також у складі своєї тендерної пропозиції учасником ПП «ЛИБІДЬ» надано локальні кошториси на будівельні роботи, у яких враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки, в тому числі залученої учасником в сторонніх суб’єктів господарювання.
Зокрема, в окремих локальних кошторисах враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки при виконанні таких робіт, як розроблення ґрунту у вiдвал екскаваторами, розроблення ґрунту з навантаженням на автомобiлi-самоскиди екскаваторами, засипка траншей i котлованiв бульдозерами, ущiльнення ґрунту котками, тощо.
Частиною 6 розділу 3 тендерної документації Замовника визначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, розрахунок договірної ціни та кошторис відповідно до ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013. До складу цієї ціни Учасник включає прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту (відрядження, перевезення працівників, тощо), прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розрахованих на підставі прогнозованих рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів. Також зазначено, що роботи та матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам ДСТУ Б.Д.1.1-2013, інших нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору.
У п.5.4.7 ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 «Правила визначення вартості будівництва» (прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 №293) зазначено, що при складанні локальних кошторисів застосовується, зокрема, ДСТУ-Н Б Д.1.1-2 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва».
Слід зазначити, що відповідно до п.6.2.1.3 розділу 6.2 «Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів» ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва», прийнятої наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 №405 (далі – ДСТУ-Н Б Д.1.1.-2:2013), вартість машино-години будівельної техніки, що орендується, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні та наближених до неї територіях. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні цієї будівельної техніки, не враховуються.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що до розрахунків загальновиробничих витрат до відповідних локальних кошторисів, наданих учасником ПП «ЛИБІДЬ» у складі своєї пропозиції, враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні техніки сторонніх суб’єктів господарювання, що буде залучена до надання послуг відповідно до укладених вказаними суб’єктами господарювання з учасником договорів, що не відповідає вимогам п.6.2.1.3ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013, і може призвести до завищення вартості об’єкта будівництва.
Таким чином, учасником ПП «ЛИБІДЬ» при поданні тендерної пропозиції недотримано вимог частини 6 розділу 3 тендерної документації Замовника, якою визначено, що розрахунок договірної ціни та кошторис повинен бути поданий відповідно до ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013.
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання пояснення чи враховано Замовником при розгляді пропозиції ПП «ЛИБІДЬ» (а саме поданих учасником локальних кошторисів до договірної ціни) те, що надання послуг більшістю будівельними машинами будуть здійснюватися сторонніми суб’єктами підприємницької діяльності (далі - СПД) (технікою СПД Демчина Р.І., ПП «Рома», ТзОВ ВП «Галтрансрембуд»), а також зазначити, чи враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини, у кошторисах проте Замовником у поясненні від 29.01.2021 відповіді по суті не надано.
Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо така тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЛИБІДЬ», яка не відповідала умовам тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, а допущеного вказаного учасника до аукціону, визначено його переможцем (повідомлення про намір укласти договір від 12.10.2020) та укладено з ним договір від 11.11.2020 № 15 на суму 5 133 250,20 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
04.02.2021 16:38 - 19.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
04.02.2021 16:38
Запити/Пояснення
Номер:
f9893e7af5124f119bc523d7ef9be72a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.01.2021 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.01.2021 00:00
Опис:
Дата: 26.01.2021
У межах проведення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури відкритих торгів за предметом закупівлі «Нове будівництво туристичного кемпінгу «Агросадиба» по вул. Центральна, 116 в с. Раковець Пустомитівського району Львівської області» ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-09-07-005427-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення із наступного питання:
Під час моніторингу встановлено, що учасником-переможцем - ПП «ЛИБІДЬ» у складі своєї пропозиції на підтвердження кваліфікаційного критерію в частині наявності обладнання та матеріально-технічної бази для виконання робіт за предметом закупівлі надано довідку про наявність в учасника відповідного обладнання, машин та механізмів, згідно з якою у власності учасника з наведеного переліку транспортних засобів та машин перебуває лише бортовий автомобіль та автомобіль з маніпулятором, решту техніки – на підставі договорів про надання послуг. Також ПП «ЛИБІДЬ» у складі своєї пропозиції надано ряд угод з іншими суб’єктами підприємницької діяльності (СПД Демчина Р.І. договір від 18.03.2020 №18/03/20, ПП «Рома» від 10.08.2020 №10/08/20, ТзОВ ВП «Галтрансрембуд» від 02.07.2020 б/н) про надання ними послуг техніки для учасника (автогрейдер, бульдозер, самоскид, бетонозмішувач, екскаватор, навантажувач, кран, трактор, коток, машина поливально-мийна).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Пояснити чи враховано Замовником при розгляді пропозиції ПП «ЛИБІДЬ» (а саме поданих учасником локальних кошторисів до договірної ціни) те, що надання послуг більшістю будівельними машинами будуть здійснюватися сторонніми СПД (технікою СПД Демчина Р.І., ПП «Рома», ТзОВ ВП «Галтрансрембуд»), а також зазначити, чи враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини, у кошторисах.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно обов’язково долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
35dece76930d46cc925d5479f6022971
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
29.01.2021 17:26
Опис:
Замовником здійснено розгляд тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації.
Розрахунок договірної ціни, а також кошториси до неї, що надані учасником у складі тендерної пропозиції розраховані відповідно до ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013.
Всі розрахунки учасником здійснені самостійно відповідно до технічного завдання, що подане замовником до даної закупівлі.
Вимогою Додатку №2 до тендерної документації надана можливість залучення відповідної техніки на підставі договору (ів), що посвідчують право користування (договір оренди, лізингу, надання послуг техніки, тощо).
ЗУ «Про Публічні закупівлі» не передбачено заборони залучення машин та механізмів на підставі договорів про надання послуг.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ПП "ЛИБІДЬ" повністю відповідає вимогам тендерної документації.