-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 “Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Комарове Маневицького району Волинської області“ (коригування)
45260000-7 – Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи – за кодом ЄЗС ДК 021:2015 (CPV)
Завершена
2 737 873.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 378.73 UAH
мін. крок: 1% або 27 378.73 UAH
Номер:
f9c0ae59f66e4e32bdc875c939cc7cf4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-02-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.10.2020 00:00
Період моніторингу:
02.10.2020 10:33 - 26.10.2020 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.10.2020 № 43-од
Луцьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291).НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у
Волинській області
від 02.10.2020 № 43-од
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-09-03-007295-b від 03.09.2020. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі – Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «Західатомбудмонтаж» установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності оприлюднення повідомлення про намір укласти договір – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом вжиття заходів передбачених статтями 29 і 31 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (додаток до річного плану) на 2020 рік відділу освіти, культури, молоді та спорту Маневицької районної державної адміністрації (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 01.09.2020 №34/3 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Західатомбудмонтаж» (далі – ТОВ «Західатомбудмонтаж»), протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 24.09.2020 № 37/1, від 24.09.2020 №37/2, повідомлення про намір укласти договір від 24.09.2020, відповіді Замовника на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Проведеним моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по UA-2020-09-03-007295-b не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами моніторингу установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Західатомбудмонтаж» тендерній документації.
Відповідно до вимог пункту 2.2 додатку 3 тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання Договору про закупівлю.
На підтвердження інформації щодо наявності в учасника працівників, яка міститься у інформаційній довідці необхідно надати копії документів, що підтверджують працевлаштування працівників, які будуть залучені до виконання робіт.
Так, учасником ТОВ «Західатомбудмонтаж» надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 11.09.2020 за №419 (далі - Довідка).
У вищезазначеній Довідці вказано працівника – електрика Чамора С.І., який працевлаштований на підставі цивільно-правової угоди.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Західатомбудмонтаж» відсутня цивільно-правова угода з електриком Чамора С.І., або копії іншого документа, що підтверджує його працевлаштування.
Отже, не підтвердивши наявність працівників, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Західатомбудмонтаж» не відповідає вимогам пункту 2.2 додатку 3 тендерної документації в зазначеній частині.
Відповідно до додатку 6 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції учасник має надати листи-згоди на здійснення обробки персональних даних подаються посадовою особою або представником учасника процедури закупівлі, які будуть підписувати тендерну пропозицію, договір, та всіма працівниками, які беруть участь в його виконанні (згідно ст.16 Закону).
Проте, проведеним аналізом тендерної пропозиції установлено, що лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних від 11.09.2020 надано лише директором ТОВ «Західатомбудмонтаж» Холондовичем С.І., а листи-згоди на здійснення обробки персональних даних всіх інших працівниками, які будуть брати участь у виконанні договору, відсутні.
Однак, на порушення пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Західатомбудмонтаж», як такого, що не відповідає кваліфікаційному критерію встановленому статтею 16 Закону та тендерна пропозиція, якого не відповідає умовам тендерної документації, та визначив ТОВ «Західатомбудмонтаж» переможцем.
Період усунення порушень:
21.10.2020 12:02 - 04.11.2020 23:00
Дата публікації висновку:
21.10.2020 12:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформуємо, що членами тендерного комітету було грунтовно вивчено та проаналізовано висновки проведено моніторингу закупівлі.
В підсумку було прийнято рішення щодо відміни попереднього рішення тендерного комітету про визначення Учасника ТОВ “Західатомбудмонтаж“ переможцем (протокол № 42/1 від 27.10.2020 р.) та рішення щодо дискваліфікації цього Учасника ((протокол № 42/2 від 27.10.2020 р.).
Вищезазначені документи завантажені.
Дата публікації звіту:
27.10.2020 12:39
Запити/Пояснення
Номер:
2f559a754d494e6f94be478cd1e12eac
Назва:
Про надання пояcнення
Дата опублікування:
02.10.2020 15:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.10.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 “Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Комарове Маневицького району Волинської області“ (коригування) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-09-03-007295-b) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень із таких питань:
1) Чому замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Західбудмонтаж» оскільки, в складі тендерної пропозиції у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід №419 від 11.09.2020 року вказано про працівника Чамор С.І., якого залучено до виконання обов’язків електрика на підставі цивільно-правової угоди, без документального підтвердження правовідносин із учасником торгів (копія цивільно-правової угоди, або інший документ що підтверджує працевлаштування), чим не дотримано вимог пункту 2.2 Додатка 3 до тендерної документації?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
ebdc12efadd2425bbfd69c8df6ca8065
Назва:
Пояснення по суті запитання
Дата опублікування:
06.10.2020 08:35
Опис:
Дійсно, у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід №419 від 11.09.2020 року вказано про працівника Чамор С.І., який є електриком.
За інформацією Учасника закупівлі (лист-пояснення додається) цей працівник випадково був залучений до списку (або, скоріше, не вилучений зі стандартного списку), сформованого для завантаження в тендерних закупівлях, Саме тому Учасник і не завантажив копії цивільно-правової угоди з ним.
Аргументи, що цього працівника не повинно бути у списку, були для тендерного комітету переконливими, оскільки для проведення робіт із блискавкозахисту Учасником закупівлі залучений супідрядник ФОП “Катеринич Віктор Михайлович“, який має відповідну ліцензію. Всі необхідні документи на вищезазначеного супідрядника завантажені.
Тендерним комітетом при прийнятті рішення ця помилка із занесенням до списку працівника Чамор С.І. була віднесена до розряду формальних.
Тому і прийнято рішення про визначення його переможцем.
Номер:
583f341bf4424fa7b873be7b1cb7b0e1
Назва:
Про надання пояcнення
Дата опублікування:
07.10.2020 09:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.10.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 “Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Комарове Маневицького району Волинської області“ (коригування) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-09-03-007295-b) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень із таких питань:
1) Чому замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Західбудмонтаж» оскільки, в складі тендерної пропозиції надано фінансову звітність за І півріччя 2020 року, тоді як відповідно до статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік? Таким чином, тендерна пропозиція не відповідає вимогам пункту 5.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
117135ca84594340840c897f0c61daf8
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення від 2020-10-07 09:53:51
Дата опублікування:
08.10.2020 08:54
Опис:
Щодо правомірності визнання ТОВ «Західбудмонтаж» (далі також – Учасник) переможцем процедури закупівлі (переможцем надано фінансову звітність за І півріччя 2020 року):
У відповідності до частин першої і другої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: …4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Згідно листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за вих. №3302-06/3812-06 від 07 лютого 2017 року «вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому».
Відповідно до Додатку № 3 Тендерної документації «замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог ч. 2 ст. 16 Закону щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Копія документу щодо фінансової звітності за останній звітній період з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді):
-балансу підприємства учасника (Форма №1);
-звіту про фінансові результати учасника (Форма №2);
-звіту про рух грошових коштів (Форма №3), або пояснення з обґрунтуванням підстав його ненадання;
-декларація (для фізичних осіб)».
Звертаємо увагу, що у Тендерній документації Замовник не визначав зобов’язання учасників надати у складі тендерної пропозиції саме річну фінансову звітність. Якби у Замовника буда потреба в отриманні виключно річної фінансової звітності, тоді вимога була б оформлена саме таким чином. Але Замовник розуміє, що чинне законодавство допускає надання фінансової звітності з більш актуальними даними 2020 року (якщо у певних суб’єктів господарювання останнім звітним періодом вважається не 2019 рік).
Так, із положень ч. 1 ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі – Закон № 996-XIV) випливає, що останнім звітнім періодом може бути: календарний рік, перший квартал, перше півріччя, дев’ять місяців або інший період, визначений обліковою політикою підприємства. При цьому у тексті Закону № 996-XIV та у затверджених Формах №1-м та №2-м для підкреслення «календарний рік» у якості фінансового звітного періоду постійно використовується така термінологія: «звітній рік» або «період попереднього року» або «річна фінансова звітність».
Відповідно, Учасники Процедури закупівлі мали (мають) право визначити у обліковій політиці, що звітним періодом є півроку. Якщо для підприємства Учасника звітним періодом є півроку, Учасник склав і подав до органу статистики звітність за перше півріччя 2020 року, тоді за умовами закупівлі Учасник мав надати фінансову звітність не за 2019 рік (річну), а за перше півріччя 2020 року, враховуючи, що закінчення строку подання тендерних пропозицій припадало на 18 вересня 2020 року.
Таким чином, Учасник (у межах вимог тендерної документації, розробленої Замовником і до змісту якої від органів державного фінансового контролю претензій та зауважень не висувалось) на власний розсуд визначив, які саме він надасть документи у якості підтвердження останнього звітного періоду. У якості таких документів було подано фінансову звітність малого підприємства у складі Балансу на 30 червня 2020 р. і Звіту про фінансові результати за І Півріччя 2020 р. Крім того, Учасником надано Довідку, в якій зазначено, що Звіт про рух грошових коштів (Форма №3) Учасник не подає до органів статистики. У свою чергу, Замовник розглянув надану Учасником фінансову звітність, встановив відповідність Учасника кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності», передбаченого п. 4 ч. 2 ст. 16 Закону.
Разом з тим, відхилення Учасника з наведених у питанні органу державного фінансового контролю причин (якби таке відхилення сталося), на думку Замовника, свідчило б про необ’єктивну та упереджену оцінку тендерної пропозиції, дискримінацію Учасника, що призвело б до порушення статей 3, 29, 31 Закону.
З урахуванням вищевикладеного, Замовник вважає, що ним не допущено жодних порушень під час проведення Процедури закупівлі, зокрема, під час встановлення відповідності Учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
З повагою, голова тендерного комітету
відділу освіти, культури, молоді та спорту
Маневицької районної державної адміністрації