-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Реконструкція нежитлового приміщення під дитячу поліклініку (з денним стаціонаром на 10 ліжок) по вул. Свято-Покровська, №73-Д в селищі Гостомель Київської області». 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи.
Завершена
8 282 320.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 82 823.20 UAH
мін. крок: 1% або 82 823.20 UAH
Номер:
ef50863c8ee04091842b99d0bd7ee16b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-03-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.11.2020 00:00
Період моніторингу:
03.11.2020 14:15 - 25.11.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.11.2020 № 202
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 02.11.2020 № 202
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
14 UA-2020-08-27-007718-c 27.08.2020
дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 21, частину першу статті 25, частини 1 статті 24, частини 1 статті 32, пункту 1 частини 1 статті 31, частини 16 статті 29, частини 4 статті 41, що призвело до нікчемності договору відповідно до частини 1 статті 43 Закону № 922-VIII. Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18.11.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету б/н б/д (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «ДЕЛАНТА» (далі – Переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, протокол розгляду тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір, договір від 07.10.2020 № 335.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону № 922-VIII замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю робіт.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, предметом процедури закупівлі є інші завершальні будівельні роботи (код ДК 021-2015:45450000-6), очікувана вартість предмета закупівлі складає 8 282 320,00 гривень.
При цьому, згідно з умовами ТД та оголошення про проведення відкритих торгів Замовником встановлено надання забезпечення тендерної пропозиції у розмірі 1 %, чим порушено частину першу статті 25 Закону № 922-VIII.
Відповідно до частини 1 статті 24 Закону № 922-VIII фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Однак, на запит від 21.09.2020 року Замовником не надано відповідь, чим порушено вимоги частини 1 статті 24 Закону № 922-VIII.
Відповідно до частини 1 статті 32 Закону № 922-VIII Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Також, за результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «ДЕЛАНТА» вимогам тендерної документації.
Відповідно до пункту 10 Додатку 3 до ТД Замовником вимагалось надання копій чинних ліцензій учасника торгів та субпідрядних організацій на провадження господарської діяльності у будівництві з додатками.
Однак, в складі пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛАНТА» надана ліцензія Серія АЕ № 526267, строк дії якої з 27.08.2014 по 27.08.2019. Враховуючи зазначене, вищевказана ліцензія не є чинною, чим не дотримано вимоги пункту 10 Додатку 3.
Відповідно до пункту 1.1 Додатку № 1 ТД Замовником вимагалось надання довідки у формі таблиці, що містить інформацію про наявність у учасника основних будівельних машин, механізмів та устаткування необхідних для виконання Договору про закупівлю, із зазначенням: найменування машин, механізмів та устаткування, їх кількість, термін експлуатації, відомості про технічний стан та правові підстави наявності матеріально-технічної бази (власна, власність субпідрядника, орендується (лізинг), надання послуг, тощо).
Однак, в складі пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛАНТА» надана довідка щодо наявності у учасника торгiв обладнання та матерiально-технiчноi бази, необхiдних для виконання робiт за предметом закупiвлi, яка не містить інформацію щодо відомостей про технічний стан матеріально-технічної бази, чим не дотримано вимоги пункту 1.1 Додатку № 1 ТД.
Відповідно до пункту 1.2. Додатку № 1 ТД, у випадку надання інформації щодо машин, механізмів та устаткування, які не є власністю учасника або субпідрядника, а залучені, то учасником додатково подаються копії дійсних та чинних, протягом всього строку дії договору про закупівлю договорів оренди (лізингу), надання послуг, тощо з додатками (зазначеними у договорі) на запропоновані машини, механізми та устаткування та копії технічних паспортів на них.
Учасником ТОВ «ДЕЛАНТА» не підтверджено наявності матеріально-технічної бази та не надано копії технічних паспортів на машини, механізми та устаткування, чим не дотримано вимоги пункту 1.2. Додатку № 1 ТД.
Відповідно до пункту 2.1. Додатку № 1 ТД Замовником вимагалось надання довідки у довільній формі, яка містить інформацію про виконання учасником аналогічних договорів (не менше чотирьох), із зазначенням предмета закупівлі, назви та адреси контрагента.
Однак, учасником ТОВ «ДЕЛАНТА» надано довідку щодо наявності у учасника торгiв документально пiдтвердженого досвiду виконання аналогiчних договорiв, в якій відсутня інформація щодо назви та адреси контрагента, чим не дотримано вимоги 2.1 Додатку № 1 ТД.
Відповідно до пункту 2.2. Додатку № 1 ТД Замовником вимагалось надання копій аналогічних договорів з додатками (зазначеними у договорах), укладених за останні три роки відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Однак, учасником ТОВ «ДЕЛАНТА» не надано копії аналогічних договорів, чим не дотримано вимоги пункту 2.2. Додатку № 1 ТД.
Відповідно до пункту 3.1 Додатку № 1 ТД Замовника вимагалось надання довідки у довільній формі, що містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання Договору про закупівлю із зазначенням: ПІБ, найменування посади, освіти, спеціальності та стажу роботи (роки або місяці або дні).
Однак, учасником ТОВ «ДЕЛАНТА» надано довідку про наявнiсть робітників, якi мають необхiднi знання та досвід та будуть безпосередньо залучені до виконання робiт на об’єкті Замовника, від 22.06.2020 № 30, в якій відсутня інформація щодо освіти та стажу роботи працівників, чим не дотримано вимоги пункту 3.1 Додатку № 1 ТД.
Водночас, учасником надано ще одну довідку про наявнiсть у учасника працiвникiв вiдповiдноi кваліфікації, якi мають необхiднi знання та досвід від 13.07.2020 № 42, в якій відсутні дані щодо освіти вищевказаних працівників, чим не дотримано вимоги пункту 3.1 Додатку № 1 ТД.
Враховуючи зазначене, в порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ДЕЛАНТА» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Крім того, вищевказане призвело до порушення частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII, відповідно до якої замовник, у випадку виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛАНТА» міститься графік виконання робіт, в якому зазначено виконання робіт жовтень-грудень 2020.
Однак, моніторингом встановлено, що в додатку до договору від 07.10.20 № 335 зазначено виконання робіт жовтень-грудень 2020 та січень-грудень 2021, що не відповідає графіку виконання робіт, зазначеному в пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛАНТА», та є порушенням вимоги частини 4 статті 41 Закону № 922-VIII, якою визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції Переможця.
У зв’язку з вищевикладеним договір від 07.10.20 № 335 відповідно до частини 1 статті 43 Закону № 922-VIII є нікчемним.
Період усунення порушень:
20.11.2020 11:25 - 05.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
20.11.2020 11:25