-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплект мультимедійного обладнання для початкових класів
Комплект мультимедійного обладнання для початкових класів
Завершена
626 826.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 134.13 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 134.13 UAH
Номер:
1a72d489aba64daaa2d3dd66ebc52daf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-20-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.10.2020 00:00
Період моніторингу:
20.10.2020 16:00 - 10.11.2020 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
20.10.2020 №217
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 20.10.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 20.10.2020 № 217
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 2 3 4
6.UA-2020-08-27-006903-c 27.08.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення Замовником пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами моніторингу питанні відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини п`ятої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення Замовником абзаців другого та третього пункту першого частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, надання роз`яснення щодо тендерної документації та внесення змін до неї, наявність підстав для відхилення тендерних пропозицій - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом моніторингу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон), надання роз`яснення щодо тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, наявність підстав для відхилення тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору та відповідності його тендерній пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти адміністрації Новобаварського району Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, тендерну документацію, затверджену рішеннями уповноваженої особи від 26.08.2020 №35, зі змінами від 11.09.2020, тендерні пропозиції Фізична особа підприємець Русанова Людмила Валеріївна, ФОП «Римашевська Юлія Юріївна», ФОП Марченко Дмитро Петрович (далі – ФОП Марченко Д.П., учасник), протоколи розкриття тендерних пропозицій від 25.09.2020, від 01.10.2020 та від 06.10.2020; повідомлення про намір укласти договору від 06.10.2020, договір від 19.10.2020 №35к на суму 623 560,00 гривень.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції, чим порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Крім того, моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пунктом 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачена вимога щодо застосування заходів із захисту довкілля. При цьому не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, чим порушено вимогу частини п`ятої статті 23 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ФОП Марченко Д.П. не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону.
Так, підпунктом 1.1 пункту 1 розділу I «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» Додатку №1 до тендерної документації визначено вимогу надання довідка у довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яка має підтвердити спроможність учасника поставити відповідний товар.
Однак, наявність мультимедійного обладнання для початкових класів «Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (наявність транспортних засобів та складських приміщень» від 28.08.2020 ФОП Марченко Д.П. не підтверджено у графі довідки «Група товару, що може зберігатися в складських приміщеннях» наявність мультимедійного обладнання.
Також, таблицею 1 Додатку 3 до тендерної документації «Технічні вимоги до складових комплекту мультимедійного обладнання для початкових класів» обумовлено вимогу надання учасником довідку з посиланням на сайт виробника для підтвердження відповідності товару (Інтерактивна дошка). Однак, учасником ФОП Марченко Д.П. не надано вищевказану довідку.
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону.
Однак, на порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ФОП Марченко Д.П. та визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 19.10.2020 №35к.
Період усунення порушень:
23.10.2020 17:30 - 06.11.2020 23:00
Дата публікації висновку:
23.10.2020 17:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління освіти адміністрації Новобаварського району Харківської міської ради (далі – Замовник), керуючись положеннями абзацу другого частини восьмої ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VII від 25.12.2015 року (в редакції Закону України № 114-IX від 19.09.2019, із змінами) (далі - Закон) надає заперечення до Висновку про результати здійснення моніторингу закупівлі, ID моніторингу: UA-M-2020-10-20-000017 (далі - Висновок), предмет закупівлі ДК 021:2015:32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (комплект мультимедійного обладнання для початкових класів).
Відповідно до п.2 Висновку фахівцями відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби встановлені порушення:
- за результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення Замовником пункту 8 частини другої статті 21 Закону
- за результатами моніторингу питанні відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини п`ятої статті 23 Закону
- за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення Замовником абзаців другого та третього пункту першого частини 1 статті 31 Закону.
Замовник заперечує наявність зазначених у Висновку порушень та надає аргументовані заперечення до висновку, за кожним з пунктів Висновку.
1. Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону зазначено, що оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону зазначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
Відповідно до ст. 1 Закону зазначено, що електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Замовником 27 серпня 2020 року оголошені відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015:32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (комплект мультимедійного обладнання для початкових класів). Під час оприлюднення оголошення про закупівлю було заповнено усю інформацію, що було доступно створити, розмістити та оприлюднити на етапі оголошення процедури закупівлі, що було передбачено електронною системою закупівель через авторизовані електронні майданчики на день оголошення процедури закупівлі, Замовник не може відповідати за недоступність функціоналу авторизованого електронного майданчику, через який оприлюднювалась інформація про закупівлю. Для підтвердження відсутності вищезазначеного функціоналу авторизованого електронного майданчику разом з цим аргументованим запереченням розміщено лист від електронного майданчику, що підтверджує відсутність технічної можливості, на момент оголошення закупівлі, для виконання Замовником вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», з незалежних від Замовника підстав. Натомість в п. 7 розділу І Тендерної документації (предмет закупівлі ДК 021:2015:32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (комплект мультимедійного обладнання для початкових класів)), що опублікована Замовником під час подання оголошення про проведення даної процедури відкритих торгів, зазначено інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції. Отже Замовником в повному обсязі забезпечено право будь-якого учасника підготувати свої тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги відсутність технічної можливості для оприлюднення на майданчиках інформації про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції, Замовником не порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
2. Відповідно до п. 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що для підтвердження відповідності товару екологічним нормам, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію у довільній формі, в якій зазначити, що технології застосовані при виробництві товару, сприяють захисту довкілля. Вищезазначена вимога не повинна містити інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Вищезазначена вимога, не порушує положення ч.5 ст.23 Закону, а встановлена, в порядку ч. 3 ст. 22 Закону (тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації). Вищезазначена вимога передбачена положеннями Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». На виконання вимог положень ч.5 ст.23 Закону Замовником до тендерної документації розроблено положення «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики товару», що викладені у Додатку 3 до тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, Замовником не порушено вимог частини п`ятої статті 23 Закону з підстав, зазначених у Висновку.
3. В тендерній документації замовника (пп.1.1. п.1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації) встановлено наступну вимогу: «Довідка у довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, підписана уповноваженою особою Учасника та скріплена печаткою (у разі наявності), яка має підтвердити спроможність Учасника поставити відповідний товар (наявність транспортних засобів та складських приміщень)».
Умовами тендерної документації, не встановлено форму надання інформації щодо «групи товарів», на виконання підпункту 1.1 пункту 1 розділу I «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» Додатку N1 до тендерної документації.
Відповідно до ч.9 ст.29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію.
Враховуючи відсутність форми надання інформації щодо «групи товарів» у тендерній документації, Замовник, за таких підстав, не мав законних прав встановити невідповідність вимогам тендерної документації.
Відповідно до розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації, замовник не заперечує щодо надання учасником за його бажанням будь-яких додаткових документів/інформації. Неподання додаткових документів/інформації, які не вимагаються тендерною документацією, не буде розцінена як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Переможцем торгів ФО-П Марченко Д.П., у складі його тендерної пропозиції було надано відповідну довідку в якій у графі «Група товару, що може зберігатися в складських приміщеннях» зазначено перелік товарів, що можуть зберігатися в складських приміщеннях, зокрема периферійне устаткування, інші офісні машини й устаткування.
Слід зазначити, що термін «периферійний пристрій (устаткування)» походить від англ. peripheral device, peripheral та являє собою узагальнену назву частин апаратного забезпечення, конструктивно відокремлених від системного блоку комп'ютера і призначених для передавання інформації до і від комп'ютера.
Номенклатурними позиціями предмета закупівлі в даній процедурі є мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом та інтерактивна дошка. Мультимедійний проектор – це сучасний проекційний апарат, призначений для демонстрування відеоінформації на екрані із звуковим супроводом, записаної на жорсткому комп’ютерному диску (вінчестері), на оптичних дисках різних форматів, відеомагнітній стрічці, флеш-пам’яті (флеш-носіях), дискетах, а також відеоінформації безпосередньо з телевізора, цифрового фотоапарата, відеокамери, відеомагнітофона, мобільного телефона, DVD-плеєра, документ-камери та інформації, яка вводиться в комп’ютер за допомогою клавіатури. Інтерактивна дошка - це пристрій, на який за допомогою мультимедійного проектору транслюється зображення з комп'ютера, на якому встановлено відповідне програмне забезпечення. Підсумовуючи зазначене вбачається, що обидві номенклатурні позиції предмета закупівлі є периферійними пристроями (устаткуванням).
Враховуючи вищевикладене, переможець закупівлі ФО-П Марченко Д.П. виконав вимоги пп.1.1. п.1 розділу І Додатку № 1 до тендерної документації Замовника в повному обсязі.
4. В таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації замовника (в частині технічних вимог до інтерактивної дошки) зазначено наступне: «Надати довідку з посиланням на сайт виробника для підтвердження відповідності товару». Натомість Замовником не встановлено конкретну особу, від імені якої повинно бути складено довідку та конкретну форму такої довідки.
У тендерній пропозиції переможця торгів ФО-П Марченко Д.П. міститься наступні документи, в якій наявне посилання на сайт виробника для підтвердження відповідності товару:
- сертифікат офіційного партнера від 10.08.2020 р., де зазначено, що ФО-П Марченко Дмитро Петрович має статус офіційного партнера ТОВ «КРЕО СІНЕРЖІ» (виробник запропонованого інтерактивних дошок), має право на реалізацію інтерактивних дошок торгової марки «INTBOARD» та у верхньому куті документа зазначений сайт виробника.
- довідка про термін гарантійного обслуговування, де також є посилання на сайт виробника товару ТМ «INTBOARD».
- сертифікат консультанта, де також є посилання на сайт виробника товару ТМ «INTBOARD».
- авторизаційний лист від 18.09.2020 р., де зазначено, що ФО-П Марченко Д.П. є партнером ТОВ «КРЕО СІНЕРЖІ» (виробника запропонованого товару), має право на постачання товару та також у верхньому куті наявне посилання на сайт виробника для підтвердження відповідності запропонованого товару.
Для підтвердження відповідності запропонованого товару, Замовнику для перевірки відповідності товару, достатньо здійснити перехід за посиланням на зазначену у вищеназваних довідках адресу сайту виробника інтерактивних дошок в мережі Інтернет.
Хочемо зауважити, що умовами тендерної документації не передбачено вимога щодо формату вищезазначеної довідки, а тому учасник має право на свій власний розсуд надати необхідну інформації у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до ст. 22 Закону формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Згідно з п. 2 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 р. (зареєстр. Мінюст за № 715/34998 від 29.07.2020 р., невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації є формальною помилкою.
Відповідно п. 1 Розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що до формальних (несуттєвих) помилок, зокрема, відносяться інші формальні (несуттєві) помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції.
Враховуючи, те що у складі пропозиції ФОП Марченко Д.П. надано інформацію з посиланням на сайт виробника, однак, не окремою довідкою, вищезазначене було віднесено до формальної помилки, що не впливає на зміст пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, переможець закупівлі ФО-П Марченко Д.П. надав у складі своєї тендерної пропозиції відповідну довідку для підтвердження відповідності товару вимогам замовника, чим виконав вимогу, що встановлена Замовником в таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації замовника (технічних вимоги до інтерактивної дошки) в повному обсязі. Замовником не порушено вимог Закону з підстав, зазначених у Висновку.
Враховуючи вищезазначене, Замовник, за кожним з пунктів надав аргументоване заперечення висновку, кожний з пунктів містив посилання на нормативно-правові акти, що законодавчо підкріплюють аргументацію.
Також наголошуємо на відсутності підстав здійснювати заходи про усунення порушень, оскільки Замовником, керуючись ч. 8 ст.8 Закону, надано аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту:
30.10.2020 13:57