-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
Торги відмінено
0.00
UAH з ПДВ
Номер:
cae3c47ca76543d0a86f5da287378170
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-02-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.09.2020 00:00
Період моніторингу:
02.09.2020 16:33 - 24.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.09.2020 № 52
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника
Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 02.09.2020 № 52
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
3 UA-2020-08-13-005468-а 13.08.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Болдецька Н. П.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено, що в порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено якою (якими) мовою повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої, шостої статті 17 Закону, пунктів 2,11,14 частини другої статті 22 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано наказу від 13.04.2016 №680 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, розгляду тендерних пропозицій – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та відповідно частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Квартирно-експлуатаційний відділ міста Хмельницький (далі – Замовник) за номером ID: UA-P-2020-08-13-004877-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 13 серпня 2020 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 31.08.2020 року, протокол розгляду тендерних пропозицій від 02.09.2020 року №2, тендерну пропозицію ПП «Укр Захід Буд Сервіс».
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено, що в порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено якою (якими) мовою повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в порушення вимог Закону:
- строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, зазначений Замовником у Додатку №2 тендерної документації, не відповідає вимогам пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 11 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
- в порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації Замовника не зазначено кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
- в порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону у пункті 5 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 1 тендерної документації встановлено наступну вимогу для переможця: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10-ти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю», повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6 частини першої статті 17 Закону», що не відповідає вимогам частини третьої та шостої статті 17 Закону.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Згідно із частиною третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано наказу від 13.04.2016 №680 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
Відповідно до пункту 7 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020р. за
№ 610/34893, замовник/ЦЗО/учасник/постачальник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі, у випадках, передбачених Законом.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє торги, зокрема в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
07.09.2020 14:24 - 22.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
07.09.2020 14:24
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Тендер Замовником відмінений.
Дата публікації звіту:
14.09.2020 21:28
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом відміни закупівлі відповідно до статті 32 Закону через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Дата публікації:
15.09.2020 14:38
Запити/Пояснення
Номер:
178073ca3af340ec9ce62083f94b5376
Назва:
Звернення в порядку ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" щодо роз'яснення вимог викладених у Висновку оприлюдненого 07.08.2020 року
Дата опублікування:
08.09.2020 18:45
Опис:
Детальний зміст звернення викладено у документі, що додається (прикріпляється).
Номер:
15da85dd6e264805973590157879bd87
Назва:
Про надання роз’яснень щодо висновку від 07.09.2020 №214
Дата опублікування:
11.09.2020 12:16
Опис:
На Ваш запит про надання роз’яснень щодо висновку про результати моніторингу, відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон), повідомляємо наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон) Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням ЗМІСТУ ВИСНОВКУ ТА ЙОГО ЗОБОВ’ЯЗАНЬ, визначених у висновку. Вами надано запит щодо роз’яснення порядку виконання вимог зазначених у розділі «зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель» на стадії розкриття тендерних пропозицій, їх розгляду та оцінки.
Статтею 8 Закону визначено порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель. Відповідно до частини першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
З огляду на зазначене, Управління відповідно до своїх повноважень має право здійснювати моніторинг закупівлі на всіх стадіях її проведення до закінчення дії договору.
Відповідно до вимог до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Статтею 32 Закону визначено вичерпний перелік підстав для відміни тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся. Зокрема, відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, про що має бути чітко зазначено у тендерній документації.
У пункті 1 «Відміна тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся» розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, затвердженої 13.08.2020, зазначено, що «замовник відміняє тендер у разі:
відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути».
Відповідно до статті 5 Закону закупівля здійснюється за принципом відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; принципом запобігання корупційним діям і зловживанням, які внаслідок зазначених у висновку за результатами моніторингу Вами порушено.
Реалізація принципу запобігання проявам корупції здійснюється в першу чергу шляхом забезпечення прозорості і доступності інформації про закупівлі, підзвітності та контролю у сфері закупівель.
Згідно висновку про результати моніторингу закупівлі робіт з Реконструкції внутрішньо майданчикових мереж водопостачання в/м 25 с. Цвітоха, Хмельницька обл. (47 арсенал), оприлюдненого в електронній системі закупівель 13 серпня 2020 року, встановлено порушення законодавства в частині відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону.
Відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно Закон України «Про публічні закупівлі» і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
Статтею 7 Закону визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Отже, Управлінням викладено висновки за результатами здійснення моніторингу в межах та у спосіб, визначений законодавчими актами України, з метою забезпечення дотримання законодавства у сфері публічних закупівель.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Додатково повідомляємо щодо порушення невідповідності встановлених в тендерній документації підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених статтею 17 Закону, що частиною першою статті 17 Закону встановлено перелік підстав за наявності яких замовник, зокрема приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника.
Водночас відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Отже, статтею 17 Закону передбачені підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерних пропозицій недобросовісних учасників, які є банкрутами, вчинили корупційні правопорушення, засуджені за злочини, вчинені з корисливих мотивів тощо.
При цьому замовник не вимагає документальне підтвердження інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Зазначена позиція викладена в листі Мінекономіки №3304-04/34835-06 від 03.06.2020.
Замовник встановлює вимогу в тендерній документації щодо необхідності підтвердження учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, при цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі.
Водночас для переможця процедури закупівлі замовник встановлює вимогу в тендерній документації про надання документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому, переможець торгів ТОВ «Укр Захід Буд Сервіс» самостійно надав у складі тендерної пропозиції відповідні довідки довільної форми, внаслідок чого виконав вимоги Закону. Одночасно, Вами порушено вимоги Закону та у тендерній документації встановлено вимоги до переможця, які не відповідають частині третій та шостій статті 17 Закону.
Крім того, Вами не дотримано наказу від 13.04.2016 №680 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами. Водночас інформуємо, що вказаний наказ не зареєстрований в Міністерстві юстиції України, оскільки відповідно до абз) е. п.5 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. №731, на державну реєстрацію не подаються, зокрема, нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші) (Постанова сьомого апеляційного адміністративного суду від 24.02.2020 по справі № 560/2384/19).
Щодо другого питання, зазначеного у Вашому запиті на роз’яснення, повідомляємо, що надання роз’яснення, яким чином виявлені Управлінням порушення впливають на об’єктивність проведення відкритих торгів по даному предмету закупівлі не належить до предмету надання роз’яснень відповідно до частини восьмої статті 8 Закону.
Враховуючи вищевикладене, а також наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі, повідомляємо, що відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Згідно частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Відповідно до статті 44 Закону за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.