-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Нове будівництво світлофорного об'єкта по Прибережній магістралі (по автобусному маршруту загального користування №27 "Вокзал Запоріжжя-I - Міська лікарня №7" між перехрестям вул.Привокзальної з Прибережною магістраллю та будівлями заводу "ЗАЗ") у м.Запоріжжя [за кодом CPV ДК 021:2015 – 45310000-3 (Електромонтажні роботи)]
Завершена
2 023 411.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 117.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 117.06 UAH
Номер:
88f21fd6c06143c99dadace78aea7aa8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-09-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.10.2020 00:00
Період моніторингу:
09.10.2020 14:09 - 02.11.2020 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
09.10.2020 № 208
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 09.10.2020 №208
Перелік процедур закупівель, які підлягають моніторингу
6) UA-2020-08-11-007631-a, Департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради, ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 3 статті 22 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради (далі - Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 11.08.2020 № 136/20-2, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХ-СТРОЙ" (далі – ТОВ "УКРТЕХ-СТРОЙ"), повідомлення про намір укласти договір, договір від 18.09.2020 №136/20, додаткова угода ід 18.09.2020 №1.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у пункті 4 «Переліку документів, що підтверджують відповідність установленим кваліфікаційним критеріям» Додатку 4 тендерної документації зазначено вимогу для підтвердження фінансової спроможності учасника щодо надання довідок з усіх обслуговуючих банків про наявність рахунків в банківських установах та про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом не більше тижневої давнини відносно кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Частиною 3 ст.22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Поряд з цим, забезпечення платоспроможності, як критерій, визначено статтею 16 Закону і передбачає підтвердження лише фінансовою звітністю.
Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженим наказом Мінфіну України від 07.02.2013 №73, визначено склад фінансової звітності, а саме баланс (звіт про фінансовий стан), звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід), звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал і примітки до фінансової звітності.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у Додатку 4 «Перелік документів, що підтверджують відповідність установленим кваліфікаційним критеріям» зазначено вимогу надання документів, не передбачених статтею 16 Закону, чим порушено вимоги частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
02.11.2020 17:26 - 17.11.2020 00:00
Дата публікації висновку:
02.11.2020 17:26
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовна заява
Дата публікації:
13.11.2020 13:51
Запити/Пояснення
Номер:
663a7bfc6bf74a829e7de06d2d498319
Назва:
Заперечення на висновок
Дата опублікування:
05.11.2020 10:05
Опис:
З вказаним порушенням Департамент не погоджується та вважає даний висновок Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області необґрунтованим з наступних підстав.
Згідно з ч. 1 та 2 ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Перелік документів, що підтверджують відповідність установленим кваліфікаційним критеріям, зокрема наявності фінансової спроможності учасника, викладений у Додатку 4 тендерної документації Департаменту.
Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Отже, статтею 16 Закону визначено вичерпний перелік документів, які Замовник не має права вимагати від учасника та відсутня пряма заборона вимагати від учасника інформацію, яка деталізує та розкриває фінансову звітність. Крім того, в п.4 ст. 16 Закону не зазначено, що фінансова платоспроможність, підтверджується лише або виключно фінансовою звітністю.
Департаментом вказана вимога Закону не порушена, оскільки в тендерній документації не вимагалось надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Поряд з цим, згідно з ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (абз. 1).
Так, у пункті 4 Додатку 4 «Перелік документів, що підтверджують відповідність установленим кваліфікаційним критеріям» тендерної документації для підтвердження фінансової спроможності учасника Департаментом було зазначено вимогу надати наступні документи:
- фінансовий звіт на останню звітну дату у складі Балансу (звіт про фінансовий стан) та Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід);
- довідки з усіх обслуговуючих банків про наявність рахунків в банківських установах та про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами (сканована(-і) довідка(-и) з оригіналу) станом не більше тижневої давнини відносно кінцевого строку подання тендерних пропозицій).
Фінансовий звіт на останню звітну дату у складі Балансу (звіт про фінансовий стан) та Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) входять до складу фінансової звітності згідно Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Мінфіну України від 07.02.2013 №73 (далі – Національне положення).
Відповідно до п. 3 Національного положення терміни, що використовуються в національних положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку, мають такі значення, зокрема:
баланс (звіт про фінансовий стан) – звіт про фінансовий стан підприємства, який відображає на певну дату його активи, зобов’язання і власний капітал;
зобов’язання – заборгованість підприємства, яка виникла внаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють у собі економічні вигоди.
Національним положенням затверджена форма Балансу (звіту про фінансовий стан), яка містить рядок «Короткострокові кредити банків». Показник цього рядка не дає повної інформації щодо стану заборгованості (поточна або прострочена).
Наголошуємо, що Департамент є розпорядником бюджетних коштів, тому при визначенні переможця процедури закупівлі особлива увага приділяється вивченню майбутнього контрагента, а саме: чи має фінансову спроможність учасник виконати умови закупки, чи не накладено на банківські рахунки арешт. На етапі вивчення потенційного контрагенту Департамент вважає важливим оцінити ризики та передбачити можливі шляхи зменшення їх впливу у подальшій роботі.
З метою встановлення достовірної фінансової платоспроможності учасника, у зв’язку з тим, що показники фінансової звітності не надають повної інформації щодо платоспроможності учасника, у тендерній документації Департаменту на законних підставах була затребувана довідка з усіх обслуговуючих банків про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
На підставі вищевикладеного, враховуючи те, що Департаментом жодним чином не порушено вимоги ч. 3 ст. 22 Закону, керуючись ч. 8 ст. 8 Закону,
ПРОСИМО:
1. Розглянути заперечення на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-08-11-007631-a та повідомити про результат Департамент.
2. Скасувати висновок Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 02.11.2020 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-08-11-007631-a в частині порушення Департаментом вимог ч. 3 ст. 22 Закону.