-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт нежитлової будівлі, літ. "Ж-1", по вул. О.Невського,18 в м.Харкові» код за ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація
Джерело фінансування кошти державного бюджету (власні надходження)
Завершена
3 664 242.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 642.42 UAH
мін. крок: 1% або 36 642.42 UAH
Номер:
544a68f209b4423da6728d3ebf416ad9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-07-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.09.2020 00:00
Період моніторингу:
07.09.2020 21:38 - 29.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.09.2020 №182
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 07.09.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 07.09.2020 № 182
Витяг з переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу
19 UA-2020-08-11-007184-a 11.08.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, установлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення Замовником вимог пункту 2 частини другої статті другої статті 22 та частини п’ятої статті 23 Закону.
За результатами моніторингу питання наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31статті Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, передбачених частиною першою статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція від 19.04.2019 (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного фармацевтичного Університету (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 11.08.2020 № 435, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТТ 2006» (далі - учасник-переможець або ТОВ «ТТ 2006»), вимогу про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 02.09.2020 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні.
В ході аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пунктом 14 розділу 3 до тендерної документації Замовником передбачено надання учасниками довідки про забезпечення захисту довкілля під час надання послуг із зазначенням опису планових заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, за нормами передбаченими пунктом 3 частини другої статті 22 Закону в редакції до 19.04.2020, що є порушенням частини п’ятої статті 23 Закону в редакції після 19.04.2020 року.
В ході аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «ТТ 2006» не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до пункту 7 розділу І до тендерної документації учасник у разі надання документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку.
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТТ 2006», на кінцеву дату подання тендерних пропозиції, відсутній переклад трудової книжки Слюсара Павла Петровича, чим порушено вимоги пункту 7 розділу І до тендерної документації.
Згідно інформації оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу Замовником по вищезазначеному порушенню висунуто вимогу про усунення невідповідностей, щодо надання учасником-переможцем вищевказаного документу, що не відповідає вимогам частини 16 статті 29 Закону.
Крім того моніторингом встановлено, що згідно підпункту 5.2.1 пункту 5.2 розділу 3 тендерної документації учасники процедури закупівлі, для підтвердження відповідності пропозиції кваліфікаційним критеріям повинні надати інформаційну довідку в формі таблиці про наявність в штаті учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись виконання робіт згідно із предметом тендеру з обовязковим зазначенням сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації.
Однак, надана у складі тендерної пропозиції учасника-переможця довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 25.08.2020 №15 не містить даних про наявність працівників, які б виконували електромонтажні, сантехнічні, зварні роботи.
Відповідно до абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «ТТ 2006» та визначив його переможцем процедури закупівлі та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір від 02 вересня 2020 року.
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 32 Закону, Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
09.09.2020 19:21 - 24.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
09.09.2020 19:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Висновок про результати моніторингу закупівлі за оголошенням № UA-2020-08-11-007184-a ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт нежитлової будівлі, літ. "Ж-1", по вул. О.Невського,18 в м.Харкові» код за ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація надаємо наступні аргументовані заперечення:
1. Щодо не внесення в оголошення про проведення відкритих торгів інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції:
Наразі на веб-порталі prozorro.gov.ua не реалізована можливість, та відсутній відповідний функціонал для внесення та відображення в оголошенні відповідної інформації про мову якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
Дана інформація міститься у файлі «оголошення.doc», розміщеному в оголошенні про проведення відкритих торгів, та є його складовою частиною, а саме: пункт 11: «7 Мова (мови), якою (якими) потрібно готувати тендерні пропозиції: українська». Крім того, відповідно до пп. 7.1. п.7 ч.1 Тендерної документації: «Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою».
Враховуючи вищевказані обставини, вважаємо, що дане зауваження не є порушенням, не впливає на результати та порядок проведення процедури закупівлі.
2. Щодо порушення Замовником частини п’ятої статті 23 Закону:
Згідно ч. 5 ст. 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Підпункт 14 пункту 1 розділу 3 тендерної документації передбачає наявність в складі пропозицій учасників: Довідки про забезпечення захисту довкілля під час надання послуг із зазначенням опису планових заходів захисту довкілля та навколишнього середовища.
Вищевказана вимога тендерної документації жодним чином не стосуються ч. 5 ст. 23 Закону, оскільки не містить будь-якої інформації щодо встановлення екологічних чи інших характеристик послуг. Необхідність дотримання учасником положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки не може вважатися встановленою Замовником екологічної характеристики послуг, оскільки ці норми закріплені на законодавчому рівні.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повідомляє про відсутність порушення ч. 5 ст. 23 Закону.
3. Щодо вимоги про усунення невідповідностей:
Відповідно до с.29 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон), замовник розглянув тендерну пропозиція учасника ТОВ "ТТ 2006", та виконання ч.16 ст.29 Закону, замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: 1) згідно п.7 розділу І до тендерної документації учасник у разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Учасником надано перелік нотаріально завірених перекладених на українську мову трудових книжок співробітників, крім трудової книжки Слюсар Павел Петрович.
Оскільки Учасником первинно була подана копія трудової книжки Слюсара Павла Петровича, що викладена іноземною мовою, такий документ не міг розцінюватись як належним чином поданий документ, у зв’язку з чим Учасник не повністю підтвердив кваліфікаційні вимоги визначені ст. 16 Закону, в частині надання інформації про наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Керуючись ч. 16 ст. 29 Закону Замовник у строк, який не менше ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Учасник ТОВ "ТТ 2006" виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, Учасник ТОВ "ТТ 2006" повністю виконав умови тендерної документації, зокрема в частині відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям.
4. Щодо інформації про наявність працівників, які б виконували електромонтажні, сантехнічні, зварні роботи:
Учасник ТОВ "ТТ 2006" в складі тендерної пропозиції було підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «нaявнiсть пpaцiвникiв вiдпoвiднoї квaлiфiкaцiї, якi мaють нeoбхiднi знaння тa дoсвiд» чітко у відповідності до вимог тендерної документації Замовника. Жодних окремих вимог стосовно наявності працівників, які б виконували електромонтажні, сантехнічні, зварні роботи, тендерна документація не містить. Замовник не має права відхилити тендерну пропозицію учасника через відсутність у ній документів, які не вимагалися у складі тендерної документації.
Крім того, відповідно до абз. 1 ч.5 розділу ІІІ Тендерної документації якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Учасником у складі Тендерної пропозиції була надана відповідна довідка щодо незалучення субпідрядників для виконання робіт у обсязі не менше 20 відсотків від ціни договору. Тобто Учасник підтвердив можливість залучення субпідрядних організацій для виконання робіт у обсязі, що не перевищує 20 відсотків від ціни договору.
Крім того, у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник зазначив, що у разі необхідності ним буде працевлаштована необхідна кількість додаткових робітників.
Також слід зазначити, що Замовник має попередній позитивний досвід виконання договору підряду з залученням субпідрядників даним Учасником, що був укладений за попередньою процедурою відкритих торгів (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-08-002030-b).
Виходячи з вищенаведенного, повідомляємо, що тендерна документація розроблена Замовником у відповідності з вимогами нової редакції Закону та пропозиція Учасника ТОВ "ТТ 2006" не має підстав для відхилення. Також наголошуємо на відсутності підстав здійснювати заходи про усунення порушень, оскільки Замовником, керуючись ч.8 ст.8 Закону, надано аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту:
15.09.2020 16:05