Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частин четвертої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону та абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, передбачених частиною першою статті 32 закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Державного підприємства «Дороги Харківщини» (далі – Замовник) від 11.08.2020 року № 169/Д, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Данко» (далі – ТОВ «Данко»), тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБУД ПЛЮС» (далі – ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС»), тендерну пропозицію Дочірнього іноземного підприємства «ДНІПРОДОР» (далі – ДІП «ДНІПРОДОР»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 22 вересня 2020 року, протокол уповноваженої особи Замовника від 02.10.2020 №210/Д, вимоги про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 02.10.2020 року.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Додаток 4 до тендерної документації містить посилання на виробника, марку, тип (фреза WIRTGEN 1000, автогудронатор Mercedes-Benz Actros-2655, асфальтоукладач VОGELE SUPER 2100, коток дорожній НАММ НD, мастика «Гелан», кущоріз Нusqvarna 250 R), обґрунтування яких відсутні. Зазначене є порушенням Замовником частини четвертої статті 23 Закону.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі - Повідомлення) у документах, якщо під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією.
Проте, повідомлення до учасника ТОВ «Данко» містить вимогу довантаження до тендерної пропозиції документів, які були відсутні у складі тендерної пропозиції, зокрема: копiї(й) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору; акту(-тів) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдки (ок) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3); копії (й) позитивного(их) відгуку(ів) замовника(ів) для підтвердження досвіду виконання основних робіт/послуг з «Улаштування вирівнюючих шарів основи із щебенево-піщаної суміші –1 308,0м3». Повідомлення до учасника ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» містить вимогу довантаження до тендерної пропозиції документів, які були відсутні у складі тендерної пропозиції, зокрема: копію договору від 28.04.2020р. №09/04-20 та копію позитивного відгуку до нього для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Повідомлення до учасника ДІП «ДНІПРОДОР» містить вимогу довантаження до тендерної пропозиції документів, які були відсутні у складі тендерної пропозиції, зокрема: надати копію чинного договору щодо залученої лабораторії та копію свідоцтва про атестацію (сертифікацію) з додатком, де вказана галузь атестації (сертифікації) або копію іншого документу, що підтверджує спроможність лабораторії здійснювати вимірювання. Зазначене є порушенням Замовником вимоги частини 16 статті 29 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ДІП «ДНІПРОДОР» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, а також не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Технічним завданням, що міститься в Додатку 4 до тендерної документації передбачено перелік машин та механізмів, що необхідні при виконанні робіт за предметом закупівлі.
При цьому, таблицею №1 «Інформації про наявність техніки (транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) від 09.09.2020 №3063 (далі – Інформація №3063), наданою учасником ДІП «ДНІПРОДОР» у складі тендерної пропозиції, наявність окремих машин, механізмів та інструментів не підтверджена, а саме: автогрейдерів, потужністю 99 кВт (135 к.с.) (Інформацією №3063 підтверджено наявність автогрейдеру ДЗ-143, що має потужність 130 к.с); бульдозерів, потужність 132 кВт (180 к.с.) (Інформацією №3063 підтверджено наявність бульдозеру ДТ-75, що має потужність 95 к.с); кущорізів Нusqvarna 250 R.
Також, моніторингом зазначеного питання встановлено, що пунктом 1.2 Додатку 2 до тендерної документації передбачена вимога надання гарантійного листа від Виробника (Постачальника) асфальтобетону та/або ЩМАС адресованого Учаснику про безперебійне постачання Учаснику асфальтобетону та/або ЩМАС із обов’язковим зазначенням номера закупівлі.
Однак, гарантійний лист виробника від 09.09.2020 №659, наданий учасником ДІП «ДНІПРОДОР» у складі тендерної пропозиції не містить номера закупівлі, що не відповідає вимогам пункту 1.2 Додатку 2 до тендерної документації.
Крім того пунктом 1.2 Додатку 2 до тендерної документації передбачена вимога надання, листа-згоди власника/постійного користувача на право розташування АБЗ на його території та документів, що підтверджують право власності/постійного користування на земельну ділянку. Учасником ДІП «ДНІПРОДОР» у складі тендерної пропозиції надано інформацію про залучення асфальтобетонного заводу від 09.09.2020 №3079, відповідно до якої на умовах договору поставки, укладеного з ТОВ «Дорбуд» буде залучено мобільний асфальтобетонний завод, розташований за адресою м. Дніпро, вул. Олександра Оцупа, 2.
Однак лист-згода власника/постійного користувача на право розташування АБЗ на його території та документи, що підтверджують право власності/постійного користування на земельну ділянку у складі тендерної пропозиції ДІП «ДНІПРОДОР» відсутні, що не відповідає вимогам пункту 1.2 Додатку 2 до тендерної документації.
Отже, учасник-переможець ДІП «ДНІПРОДОР» не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону в частині підтвердження наявності матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ДІП «ДНІПРОДОР», допустив до аукціону та визначив його переможцем процедури закупівлі та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір від 02.10.2020 року.
Період усунення порушень:
20.10.2020 17:04 - 03.11.2020 23:00
Дата публікації висновку:
20.10.2020 17:04