-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 31710000-6 Електронне обладнання (Створення та забезпечення обладнанням лабораторій робототехніки та програмування у закладах позашкільної освіти)
Завершена
3 246 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 460.00 UAH
мін. крок: 1% або 32 460.00 UAH
Номер:
1d8052479a7744c880b82c9f6a64354b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-23-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.11.2020 00:00
Період моніторингу:
23.11.2020 13:37 - 15.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.11.2020 № 225
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 20.11.2020 № 225
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
13 UA-2020-08-07-008107-a 07.08.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення п. 8 та п. 9 ч. 2 ст. 21, ч. 1 ст. 31, ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03.12.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 07.08.2020 (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» (далі – Переможець), протокол розгляду тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір, договір від 09.09.2020 № 43/09, додаткові угоди від 09.09.2020 № 1, від 29.09.2020 № 2, від 17.11.2020 №3.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 та 9 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Слід зазначити, що п. 6 розділу 3 ТД та технічне завдання Додаток № 3 до ТД містять суперечливі відомості, так як в ТД рік виготовлення кожної позиції не пізніше 2020 року, а в технічному завданні – рік виготовлення – не раніше 2019 року.
Відповідно до п. 2 розділу 3 ТД Замовником вимагалось надання забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у виді гарантії.
Однак, в складі пропозиції учасника ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» відсутня вищезазначена банківська гарантія, чим не дотримано вимоги п. 2 розділу 3 ТД.
Враховуючи вищезазначене, відповідно до частини першої статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо не надано забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 29.09.2020 № 2 внесено зміни до договору від 09.09.2020 № 43-09 в частині продовження строку поставки товару до 31.12.2020.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Також, пунктом 4 розділу 6 ТД зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі та визначено перелік істотних умов, а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.
Отже, додаткова угода від 29.09.2020 № 2 до договору від 09.09.2020 № 43-09, якою змінено терміни поставки товару без документально підтверджених обставин, укладена з порушенням ч. 5 статті 41 Закону № 922-VIII.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону № 922-VIII Договір є нікчемним в частині укладання додаткової угоди від 29.09.2020 № 2 до договору від 09.09.2020 № 43-09.
Період усунення порушень:
03.12.2020 17:10 - 18.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
03.12.2020 17:10
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1. Відповідно до Констатуючої частини Висновку Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-08-07-008107-a
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 та 9 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Зазначаємо, що вищенаведений висновок не відповідає дійсності.
Відповідно до вимог п.8 та 9 ч.2 ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості :
8) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції.
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
Звертаємо Вашу увагу, що 07 серпня 2020 о 21:47 нами опубліковано файл «Оголошення про відкриті торги.doc».
Відповідно до п.11 Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою (більш детальна інформація зазначена в п.7 Розділу 1 тендерної документації.
Відповідно до п.12 Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Банківська гарантія в розмірі 70 000,00 грн. Умови забезпечення тендерної пропозиції зазначені в п.2 Розділу 3 тендерної документації.
Також 07 серпня 2020 о 21:46 опубліковано файл «Тендерна_документацiя.docx».
Відповідно до п.7 розділу 1 Тендерної документації:
7.1. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. 7.2. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Також учасник повинен надати у пропозиції лист про те, що вся надана ним інформація є достовірною. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Таким чином і оголошення про проведення закупівлі, і тендерна документація містять інформацію про мову, якою повинна бути складена тендерна пропозиція та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
2. Відповідно до Констатуючої частини Висновку Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-08-07-008107-a
Відповідно до п. 2 розділу 3 ТД Замовником вимагалось надання забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у виді гарантії. Однак, в складі пропозиції учасника ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» відсутня вищезазначена банківська гарантія, чим не дотримано вимоги п. 2 розділу 3 ТД.
Зазначаємо, що вищенаведений висновок не відповідає дійсності.
ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» надав у складі своєї документації файл від 22 серпня 2020 року о 16:01 (довідка ДІКСІ-ЦЕНТР_резерв по гарантії_70000 грн.pdf.p7s.p7s.p7s) додається, а також передав оригінал банківської гарантії виконання зобов’язань в розмірі 5% від вартості договору (додається), чим виконав всі вимоги.
3. Відповідно до Констатуючої частини Висновку Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-08-07-008107-a
Моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 29.09.2020 № 2 внесено зміни до договору від 09.09.2020 № 43-09 в частині продовження строку поставки товару до 31.12.2020. Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Також, пунктом 4 розділу 6 ТД зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі та визначено перелік істотних умов, а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Отже, додаткова угода від 29.09.2020 № 2 до договору від 09.09.2020 № 43-09, якою змінено терміни поставки товару без документально підтверджених обставин, укладена з порушенням ч. 5 статті 41 Закону № 922-VIII. Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону № 922-VIII Договір є нікчемним в частині укладання додаткової угоди від 29.09.2020 № 2 до договору від 09.09.2020 № 43-09.
Зазначаємо, що вищенаведений висновок не відповідає дійсності.
Відповідно до ч.5 ст.41 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
За об'єктивних обґрунтованих обставин, що були зазначені в листі від постачальника (додається), діючи в рамках Закону строк виконання зобов'язань було подовжено, та, відповідно, укладена Додаткова угода від 29.09.2020 № 2 до Договору від 09.09.2020 № 43-09. Лист, з обґрунтованням на електронний майданчик Уповноваженого органу завантаженню не підлягає.
Також зазначаємо, що постачальник доклав усіх зусиль, щоб поставити товар в заклади освіти раніше зазначеного терміну, та станом на 04.12.2020 виконав свої договірні зобов'язання в повному обсязі, що підтверджено докуменально.
Дата публікації звіту:
07.12.2020 16:01